Beräkna Nettolönen i Alvkarleby kommun
- Hem
- Beräkna Lön Efter Skatt, Nettolön
Skattetrycket i Älvkarleby Kommun
Älvkarleby kommun, belägen i Uppsala län, har en total kommunalskatt på 34.4% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 22.69%, landstingsskatt på 11.71% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.38%, vilket ökar det totala skattetrycket till 35.78%.
Användning av Skatteintäkter
Skatteintäkterna i Älvkarleby används för att finansiera en rad viktiga offentliga tjänster och infrastruktur. En betydande del av intäkterna går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att skolor och förskolor kan erbjuda hög kvalitet på undervisningen. Även äldreomsorg och socialtjänst är prioriterade områden som får en stor del av budgeten.
Kommunen investerar också i underhåll och utveckling av lokala vägar, parker och andra offentliga utrymmen. Dessutom går en del av skatteintäkterna till kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.
Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter
Älvkarleby kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns det ett behov av att attrahera nya invånare och företag för att öka skattebasen och skapa ekonomisk tillväxt.
En av möjligheterna för kommunen är att satsa på hållbar utveckling och grön energi. Med sin närhet till naturen och vattenkraftverk har Älvkarleby potential att bli en föregångare inom förnybar energi. Detta kan inte bara skapa nya arbetstillfällen utan också locka till sig investeringar och nya invånare.
Levnadsstandard och Kvalitet
Levnadsstandarden i Älvkarleby är generellt sett god med tillgång till bra skolor, vård och omsorg. Kommunen erbjuder en lugn och naturnära livsstil, vilket är attraktivt för många. Kvaliteten på de offentliga tjänsterna är hög, vilket bidrar till en positiv livskvalitet för invånarna.
Trots det höga skattetrycket upplever många att de får valuta för pengarna tack vare de omfattande tjänster och den infrastruktur som kommunen erbjuder. Dock kan det höga skattetrycket påverka privatpersoners ekonomi, vilket innebär att det blir mindre kvar i plånboken efter skatt.
Effekter på Privatpersoners Ekonomi
För invånarna i Älvkarleby innebär det höga skattetrycket att en större del av deras inkomster går till skatt jämfört med många andra kommuner. Detta kan påverka deras köpkraft och sparande. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, där du kan beräkna din nettolön utifrån din bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Älvkarleby kommun en hög levnadsstandard och god kvalitet på offentliga tjänster, men det höga skattetrycket kan påverka invånarnas privata ekonomi. Genom att satsa på hållbar utveckling och attrahera nya invånare och företag kan kommunen möta sina ekonomiska utmaningar och skapa en ännu bättre framtid för sina invånare.
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 002 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i älvkarleby är 22.69%
-8 713 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.71%
-4 497 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 509 300 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av älvkarleby-skutskär stift (i din kommun) 0.28%
-96 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 496 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 369 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 024 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i älvkarleby är 22.69%
-8 713 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.71%
-4 497 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 523 200 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av älvkarleby-skutskär stift (i din kommun) 0.28%
-96 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 518 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 347 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 075 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i älvkarleby är 22.69%
-8 713 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.71%
-4 497 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 540 700 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av älvkarleby-skutskär stift (i din kommun) 0.28%
-100 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 566 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 299 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 385 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i älvkarleby är 22.69%
-8 713 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.71%
-4 497 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av älvkarleby-skutskär stift (i din kommun) 0.28%
-100 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 875 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 990 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 827 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i älvkarleby är 22.69%
-8 713 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.71%
-4 497 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av älvkarleby-skutskär stift (i din kommun) 0.28%
-108 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
30 309 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 556 kr
stdClass Object ( [grundAvdrag] => 2525 [kommunalskatt] => 5417.2375 [landstingsskatt] => 2795.7625 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 66.85 [arbetsgivaravgift] => 7501.525 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 2727.585116 [beskattningsbarInkomst] => 23875 [nettolon] => 20847.735116 [landsting] => 11.71 [bruttolon] => 26400 [area_name] => ÄLVKARLEBY [kommun] => ALVKARLEBY [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13134 [kategori] => kommun [short_code] => ÄLVKARLEBY [artikel] =>Skattetrycket i Älvkarleby Kommun
Älvkarleby kommun, belägen i Uppsala län, har en total kommunalskatt på 34.4% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 22.69%, landstingsskatt på 11.71% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.38%, vilket ökar det totala skattetrycket till 35.78%.
Användning av Skatteintäkter
Skatteintäkterna i Älvkarleby används för att finansiera en rad viktiga offentliga tjänster och infrastruktur. En betydande del av intäkterna går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att skolor och förskolor kan erbjuda hög kvalitet på undervisningen. Även äldreomsorg och socialtjänst är prioriterade områden som får en stor del av budgeten.
Kommunen investerar också i underhåll och utveckling av lokala vägar, parker och andra offentliga utrymmen. Dessutom går en del av skatteintäkterna till kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.
Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter
Älvkarleby kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns det ett behov av att attrahera nya invånare och företag för att öka skattebasen och skapa ekonomisk tillväxt.
En av möjligheterna för kommunen är att satsa på hållbar utveckling och grön energi. Med sin närhet till naturen och vattenkraftverk har Älvkarleby potential att bli en föregångare inom förnybar energi. Detta kan inte bara skapa nya arbetstillfällen utan också locka till sig investeringar och nya invånare.
Levnadsstandard och Kvalitet
Levnadsstandarden i Älvkarleby är generellt sett god med tillgång till bra skolor, vård och omsorg. Kommunen erbjuder en lugn och naturnära livsstil, vilket är attraktivt för många. Kvaliteten på de offentliga tjänsterna är hög, vilket bidrar till en positiv livskvalitet för invånarna.
Trots det höga skattetrycket upplever många att de får valuta för pengarna tack vare de omfattande tjänster och den infrastruktur som kommunen erbjuder. Dock kan det höga skattetrycket påverka privatpersoners ekonomi, vilket innebär att det blir mindre kvar i plånboken efter skatt.
Effekter på Privatpersoners Ekonomi
För invånarna i Älvkarleby innebär det höga skattetrycket att en större del av deras inkomster går till skatt jämfört med många andra kommuner. Detta kan påverka deras köpkraft och sparande. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, där du kan beräkna din nettolön utifrån din bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Älvkarleby kommun en hög levnadsstandard och god kvalitet på offentliga tjänster, men det höga skattetrycket kan påverka invånarnas privata ekonomi. Genom att satsa på hållbar utveckling och attrahera nya invånare och företag kan kommunen möta sina ekonomiska utmaningar och skapa en ännu bättre framtid för sina invånare.
[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 18:19:08 [updated_at] => 2024-05-23 18:19:19 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_170153_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Älvkarleby Municipality
Älvkarleby municipality, located in Uppsala County, has a total municipal tax rate of 34.4% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 22.69%, county council tax of 11.71%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.38% is added, increasing the total tax burden to 35.78%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Älvkarleby are used to finance a range of essential public services and infrastructure. A significant portion of the revenues goes towards education and childcare, ensuring that schools and preschools can provide high-quality education. Elderly care and social services are also prioritized areas that receive a large share of the budget.
The municipality also invests in the maintenance and development of local roads, parks, and other public spaces. Additionally, some of the tax revenues go towards cultural and recreational activities, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Älvkarleby municipality faces several economic challenges. An aging population implies increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to attract new residents and businesses to expand the tax base and foster economic growth.
One of the opportunities for the municipality is to focus on sustainable development and green energy. With its proximity to nature and hydroelectric power plants, Älvkarleby has the potential to become a pioneer in renewable energy. This can not only create new job opportunities but also attract investments and new residents.
Standard of Living and Quality
The standard of living in Älvkarleby is generally good with access to quality schools, healthcare, and social services. The municipality offers a peaceful and nature-oriented lifestyle, which is attractive to many. The quality of public services is high, contributing to a positive quality of life for the residents.
Despite the high tax burden, many feel that they get value for their money due to the extensive services and infrastructure that the municipality provides. However, the high tax burden can affect individuals' finances, resulting in less disposable income after taxes.
Effects on Individuals' Finances
For residents in Älvkarleby, the high tax burden means that a larger portion of their incomes goes towards taxes compared to many other municipalities. This can impact their purchasing power and savings. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, where you can calculate your net salary based on your gross income.
In summary, Älvkarleby municipality offers a high standard of living and good quality of public services, but the high tax burden can affect residents' private finances. By focusing on sustainable development and attracting new residents and businesses, the municipality can address its economic challenges and create an even better future for its residents.
[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Älvkarleby Kommun - En Översikt [description] => Utforska skattetrycket i Älvkarleby kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt levnadsstandard och kvalitet i kommunen. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Älvkarleby Municipality - An Overview [description_eng] => Explore the tax burden in Älvkarleby municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and the standard of living and quality in the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13134 [kategori] => kommun [short_code] => ÄLVKARLEBY [artikel] =>Skattetrycket i Älvkarleby Kommun
Älvkarleby kommun, belägen i Uppsala län, har en total kommunalskatt på 34.4% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 22.69%, landstingsskatt på 11.71% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.38%, vilket ökar det totala skattetrycket till 35.78%.
Användning av Skatteintäkter
Skatteintäkterna i Älvkarleby används för att finansiera en rad viktiga offentliga tjänster och infrastruktur. En betydande del av intäkterna går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att skolor och förskolor kan erbjuda hög kvalitet på undervisningen. Även äldreomsorg och socialtjänst är prioriterade områden som får en stor del av budgeten.
Kommunen investerar också i underhåll och utveckling av lokala vägar, parker och andra offentliga utrymmen. Dessutom går en del av skatteintäkterna till kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.
Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter
Älvkarleby kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns det ett behov av att attrahera nya invånare och företag för att öka skattebasen och skapa ekonomisk tillväxt.
En av möjligheterna för kommunen är att satsa på hållbar utveckling och grön energi. Med sin närhet till naturen och vattenkraftverk har Älvkarleby potential att bli en föregångare inom förnybar energi. Detta kan inte bara skapa nya arbetstillfällen utan också locka till sig investeringar och nya invånare.
Levnadsstandard och Kvalitet
Levnadsstandarden i Älvkarleby är generellt sett god med tillgång till bra skolor, vård och omsorg. Kommunen erbjuder en lugn och naturnära livsstil, vilket är attraktivt för många. Kvaliteten på de offentliga tjänsterna är hög, vilket bidrar till en positiv livskvalitet för invånarna.
Trots det höga skattetrycket upplever många att de får valuta för pengarna tack vare de omfattande tjänster och den infrastruktur som kommunen erbjuder. Dock kan det höga skattetrycket påverka privatpersoners ekonomi, vilket innebär att det blir mindre kvar i plånboken efter skatt.
Effekter på Privatpersoners Ekonomi
För invånarna i Älvkarleby innebär det höga skattetrycket att en större del av deras inkomster går till skatt jämfört med många andra kommuner. Detta kan påverka deras köpkraft och sparande. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, där du kan beräkna din nettolön utifrån din bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Älvkarleby kommun en hög levnadsstandard och god kvalitet på offentliga tjänster, men det höga skattetrycket kan påverka invånarnas privata ekonomi. Genom att satsa på hållbar utveckling och attrahera nya invånare och företag kan kommunen möta sina ekonomiska utmaningar och skapa en ännu bättre framtid för sina invånare.
{"meta":{"title": "Skattetrycket i Älvkarleby Kommun - En Översikt","description": "Utforska skattetrycket i Älvkarleby kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt levnadsstandard och kvalitet i kommunen."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 18:19:08 [updated_at] => 2024-05-23 18:19:19 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_170153_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Älvkarleby Municipality
Älvkarleby municipality, located in Uppsala County, has a total municipal tax rate of 34.4% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 22.69%, county council tax of 11.71%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.38% is added, increasing the total tax burden to 35.78%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Älvkarleby are used to finance a range of essential public services and infrastructure. A significant portion of the revenues goes towards education and childcare, ensuring that schools and preschools can provide high-quality education. Elderly care and social services are also prioritized areas that receive a large share of the budget.
The municipality also invests in the maintenance and development of local roads, parks, and other public spaces. Additionally, some of the tax revenues go towards cultural and recreational activities, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Älvkarleby municipality faces several economic challenges. An aging population implies increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to attract new residents and businesses to expand the tax base and foster economic growth.
One of the opportunities for the municipality is to focus on sustainable development and green energy. With its proximity to nature and hydroelectric power plants, Älvkarleby has the potential to become a pioneer in renewable energy. This can not only create new job opportunities but also attract investments and new residents.
Standard of Living and Quality
The standard of living in Älvkarleby is generally good with access to quality schools, healthcare, and social services. The municipality offers a peaceful and nature-oriented lifestyle, which is attractive to many. The quality of public services is high, contributing to a positive quality of life for the residents.
Despite the high tax burden, many feel that they get value for their money due to the extensive services and infrastructure that the municipality provides. However, the high tax burden can affect individuals' finances, resulting in less disposable income after taxes.
Effects on Individuals' Finances
For residents in Älvkarleby, the high tax burden means that a larger portion of their incomes goes towards taxes compared to many other municipalities. This can impact their purchasing power and savings. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, where you can calculate your net salary based on your gross income.
In summary, Älvkarleby municipality offers a high standard of living and good quality of public services, but the high tax burden can affect residents' private finances. By focusing on sustainable development and attracting new residents and businesses, the municipality can address its economic challenges and create an even better future for its residents.
{"meta":{"title": "Tax Burden in Älvkarleby Municipality - An Overview","description": "Explore the tax burden in Älvkarleby municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and the standard of living and quality in the municipality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Älvkarleby Kommun - En Översikt [description] => Utforska skattetrycket i Älvkarleby kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt levnadsstandard och kvalitet i kommunen. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Älvkarleby Municipality - An Overview [description_eng] => Explore the tax burden in Älvkarleby municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and the standard of living and quality in the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1791.3755 [landstingsskatt] => 924.5045 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1285.8662953333 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9767.8802953333 [landsting] => 11.71 [bruttolon] => 11220 [area_name] => ÄLVKARLEBY [kommun] => ALVKARLEBY [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13134 [kategori] => kommun [short_code] => ÄLVKARLEBY [artikel] =>Skattetrycket i Älvkarleby Kommun
Älvkarleby kommun, belägen i Uppsala län, har en total kommunalskatt på 34.4% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 22.69%, landstingsskatt på 11.71% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.38%, vilket ökar det totala skattetrycket till 35.78%.
Användning av Skatteintäkter
Skatteintäkterna i Älvkarleby används för att finansiera en rad viktiga offentliga tjänster och infrastruktur. En betydande del av intäkterna går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att skolor och förskolor kan erbjuda hög kvalitet på undervisningen. Även äldreomsorg och socialtjänst är prioriterade områden som får en stor del av budgeten.
Kommunen investerar också i underhåll och utveckling av lokala vägar, parker och andra offentliga utrymmen. Dessutom går en del av skatteintäkterna till kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.
Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter
Älvkarleby kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns det ett behov av att attrahera nya invånare och företag för att öka skattebasen och skapa ekonomisk tillväxt.
En av möjligheterna för kommunen är att satsa på hållbar utveckling och grön energi. Med sin närhet till naturen och vattenkraftverk har Älvkarleby potential att bli en föregångare inom förnybar energi. Detta kan inte bara skapa nya arbetstillfällen utan också locka till sig investeringar och nya invånare.
Levnadsstandard och Kvalitet
Levnadsstandarden i Älvkarleby är generellt sett god med tillgång till bra skolor, vård och omsorg. Kommunen erbjuder en lugn och naturnära livsstil, vilket är attraktivt för många. Kvaliteten på de offentliga tjänsterna är hög, vilket bidrar till en positiv livskvalitet för invånarna.
Trots det höga skattetrycket upplever många att de får valuta för pengarna tack vare de omfattande tjänster och den infrastruktur som kommunen erbjuder. Dock kan det höga skattetrycket påverka privatpersoners ekonomi, vilket innebär att det blir mindre kvar i plånboken efter skatt.
Effekter på Privatpersoners Ekonomi
För invånarna i Älvkarleby innebär det höga skattetrycket att en större del av deras inkomster går till skatt jämfört med många andra kommuner. Detta kan påverka deras köpkraft och sparande. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, där du kan beräkna din nettolön utifrån din bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Älvkarleby kommun en hög levnadsstandard och god kvalitet på offentliga tjänster, men det höga skattetrycket kan påverka invånarnas privata ekonomi. Genom att satsa på hållbar utveckling och attrahera nya invånare och företag kan kommunen möta sina ekonomiska utmaningar och skapa en ännu bättre framtid för sina invånare.
[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 18:19:08 [updated_at] => 2024-05-23 18:19:19 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_170153_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Älvkarleby Municipality
Älvkarleby municipality, located in Uppsala County, has a total municipal tax rate of 34.4% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 22.69%, county council tax of 11.71%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.38% is added, increasing the total tax burden to 35.78%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Älvkarleby are used to finance a range of essential public services and infrastructure. A significant portion of the revenues goes towards education and childcare, ensuring that schools and preschools can provide high-quality education. Elderly care and social services are also prioritized areas that receive a large share of the budget.
The municipality also invests in the maintenance and development of local roads, parks, and other public spaces. Additionally, some of the tax revenues go towards cultural and recreational activities, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Älvkarleby municipality faces several economic challenges. An aging population implies increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to attract new residents and businesses to expand the tax base and foster economic growth.
One of the opportunities for the municipality is to focus on sustainable development and green energy. With its proximity to nature and hydroelectric power plants, Älvkarleby has the potential to become a pioneer in renewable energy. This can not only create new job opportunities but also attract investments and new residents.
Standard of Living and Quality
The standard of living in Älvkarleby is generally good with access to quality schools, healthcare, and social services. The municipality offers a peaceful and nature-oriented lifestyle, which is attractive to many. The quality of public services is high, contributing to a positive quality of life for the residents.
Despite the high tax burden, many feel that they get value for their money due to the extensive services and infrastructure that the municipality provides. However, the high tax burden can affect individuals' finances, resulting in less disposable income after taxes.
Effects on Individuals' Finances
For residents in Älvkarleby, the high tax burden means that a larger portion of their incomes goes towards taxes compared to many other municipalities. This can impact their purchasing power and savings. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, where you can calculate your net salary based on your gross income.
In summary, Älvkarleby municipality offers a high standard of living and good quality of public services, but the high tax burden can affect residents' private finances. By focusing on sustainable development and attracting new residents and businesses, the municipality can address its economic challenges and create an even better future for its residents.
[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Älvkarleby Kommun - En Översikt [description] => Utforska skattetrycket i Älvkarleby kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt levnadsstandard och kvalitet i kommunen. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Älvkarleby Municipality - An Overview [description_eng] => Explore the tax burden in Älvkarleby municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and the standard of living and quality in the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13134 [kategori] => kommun [short_code] => ÄLVKARLEBY [artikel] =>Skattetrycket i Älvkarleby Kommun
Älvkarleby kommun, belägen i Uppsala län, har en total kommunalskatt på 34.4% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 22.69%, landstingsskatt på 11.71% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.38%, vilket ökar det totala skattetrycket till 35.78%.
Användning av Skatteintäkter
Skatteintäkterna i Älvkarleby används för att finansiera en rad viktiga offentliga tjänster och infrastruktur. En betydande del av intäkterna går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att skolor och förskolor kan erbjuda hög kvalitet på undervisningen. Även äldreomsorg och socialtjänst är prioriterade områden som får en stor del av budgeten.
Kommunen investerar också i underhåll och utveckling av lokala vägar, parker och andra offentliga utrymmen. Dessutom går en del av skatteintäkterna till kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.
Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter
Älvkarleby kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns det ett behov av att attrahera nya invånare och företag för att öka skattebasen och skapa ekonomisk tillväxt.
En av möjligheterna för kommunen är att satsa på hållbar utveckling och grön energi. Med sin närhet till naturen och vattenkraftverk har Älvkarleby potential att bli en föregångare inom förnybar energi. Detta kan inte bara skapa nya arbetstillfällen utan också locka till sig investeringar och nya invånare.
Levnadsstandard och Kvalitet
Levnadsstandarden i Älvkarleby är generellt sett god med tillgång till bra skolor, vård och omsorg. Kommunen erbjuder en lugn och naturnära livsstil, vilket är attraktivt för många. Kvaliteten på de offentliga tjänsterna är hög, vilket bidrar till en positiv livskvalitet för invånarna.
Trots det höga skattetrycket upplever många att de får valuta för pengarna tack vare de omfattande tjänster och den infrastruktur som kommunen erbjuder. Dock kan det höga skattetrycket påverka privatpersoners ekonomi, vilket innebär att det blir mindre kvar i plånboken efter skatt.
Effekter på Privatpersoners Ekonomi
För invånarna i Älvkarleby innebär det höga skattetrycket att en större del av deras inkomster går till skatt jämfört med många andra kommuner. Detta kan påverka deras köpkraft och sparande. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, där du kan beräkna din nettolön utifrån din bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Älvkarleby kommun en hög levnadsstandard och god kvalitet på offentliga tjänster, men det höga skattetrycket kan påverka invånarnas privata ekonomi. Genom att satsa på hållbar utveckling och attrahera nya invånare och företag kan kommunen möta sina ekonomiska utmaningar och skapa en ännu bättre framtid för sina invånare.
{"meta":{"title": "Skattetrycket i Älvkarleby Kommun - En Översikt","description": "Utforska skattetrycket i Älvkarleby kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt levnadsstandard och kvalitet i kommunen."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 18:19:08 [updated_at] => 2024-05-23 18:19:19 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_170153_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Älvkarleby Municipality
Älvkarleby municipality, located in Uppsala County, has a total municipal tax rate of 34.4% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 22.69%, county council tax of 11.71%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.38% is added, increasing the total tax burden to 35.78%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Älvkarleby are used to finance a range of essential public services and infrastructure. A significant portion of the revenues goes towards education and childcare, ensuring that schools and preschools can provide high-quality education. Elderly care and social services are also prioritized areas that receive a large share of the budget.
The municipality also invests in the maintenance and development of local roads, parks, and other public spaces. Additionally, some of the tax revenues go towards cultural and recreational activities, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Älvkarleby municipality faces several economic challenges. An aging population implies increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to attract new residents and businesses to expand the tax base and foster economic growth.
One of the opportunities for the municipality is to focus on sustainable development and green energy. With its proximity to nature and hydroelectric power plants, Älvkarleby has the potential to become a pioneer in renewable energy. This can not only create new job opportunities but also attract investments and new residents.
Standard of Living and Quality
The standard of living in Älvkarleby is generally good with access to quality schools, healthcare, and social services. The municipality offers a peaceful and nature-oriented lifestyle, which is attractive to many. The quality of public services is high, contributing to a positive quality of life for the residents.
Despite the high tax burden, many feel that they get value for their money due to the extensive services and infrastructure that the municipality provides. However, the high tax burden can affect individuals' finances, resulting in less disposable income after taxes.
Effects on Individuals' Finances
For residents in Älvkarleby, the high tax burden means that a larger portion of their incomes goes towards taxes compared to many other municipalities. This can impact their purchasing power and savings. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, where you can calculate your net salary based on your gross income.
In summary, Älvkarleby municipality offers a high standard of living and good quality of public services, but the high tax burden can affect residents' private finances. By focusing on sustainable development and attracting new residents and businesses, the municipality can address its economic challenges and create an even better future for its residents.
{"meta":{"title": "Tax Burden in Älvkarleby Municipality - An Overview","description": "Explore the tax burden in Älvkarleby municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and the standard of living and quality in the municipality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Älvkarleby Kommun - En Översikt [description] => Utforska skattetrycket i Älvkarleby kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt levnadsstandard och kvalitet i kommunen. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Älvkarleby Municipality - An Overview [description_eng] => Explore the tax burden in Älvkarleby municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and the standard of living and quality in the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Kommun | Kommunal | Landsting | Total |
---|---|---|---|
UPPLANDS VÄSBY | 19.42% | 12.38% | 32.81% |
VALLENTUNA | 18.9% | 12.38% | 32.29% |
ÖSTERÅKER | 16.6% | 12.38% | 29.99% |
VÄRMDÖ | 18.98% | 12.38% | 32.37% |
JÄRFÄLLA | 19.24% | 12.38% | 32.63% |
EKERÖ | 19.22% | 12.38% | 32.61% |
HUDDINGE | 19.47% | 12.38% | 32.86% |
BOTKYRKA | 20.15% | 12.38% | 33.54% |
SALEM | 19.67% | 12.38% | 33.06% |
HANINGE | 19.68% | 12.38% | 33.07% |
TYRESÖ | 19.5% | 12.38% | 32.89% |
UPPLANDS-BRO | 19.4% | 12.38% | 32.79% |
NYKVARN | 19.97% | 12.38% | 33.36% |
TÄBY | 17.55% | 12.38% | 30.94% |
DANDERYD | 18.25% | 12.38% | 31.64% |
SOLLENTUNA | 18.12% | 12.38% | 31.51% |
STOCKHOLM | 17.98% | 12.38% | 31.37% |
SÖDERTÄLJE | 20.15% | 12.38% | 33.54% |
NACKA | 17.88% | 12.38% | 31.27% |
SUNDBYBERG | 19.25% | 12.38% | 32.64% |
SOLNA | 17.37% | 12.38% | 30.76% |
LIDINGÖ | 17.84% | 12.38% | 31.23% |
VAXHOLM | 19.3% | 12.38% | 32.69% |
NORRTÄLJE | 19.72% | 12.38% | 33.11% |
SIGTUNA | 20% | 12.38% | 33.39% |
NYNÄSHAMN | 19.85% | 12.38% | 33.24% |
HÅBO | 21.59% | 11.71% | 34.68% |
ÄLVKARLEBY | 22.69% | 11.71% | 35.78% |
KNIVSTA | 20.91% | 11.71% | 34% |
HEBY | 22.5% | 11.71% | 35.59% |
TIERP | 21.29% | 11.71% | 34.38% |
UPPSALA | 21.14% | 11.71% | 34.23% |
ENKÖPING | 21.34% | 11.71% | 34.43% |
ÖSTHAMMAR | 21.69% | 11.71% | 34.78% |
VINGÅKER | 22.67% | 10.83% | 34.88% |
GNESTA | 22.12% | 10.83% | 34.33% |
NYKÖPING | 21.42% | 10.83% | 33.63% |
OXELÖSUND | 22.22% | 10.83% | 34.43% |
FLEN | 22.27% | 10.83% | 34.48% |
KATRINEHOLM | 22.12% | 10.83% | 34.33% |
ESKILSTUNA | 22.02% | 10.83% | 34.23% |
STRÄNGNÄS | 21.67% | 10.83% | 33.88% |
TROSA | 21.4% | 10.83% | 33.61% |
ÖDESHÖG | 22.6% | 11.55% | 35.56% |
YDRE | 22.55% | 11.55% | 35.51% |
KINDA | 21.45% | 11.55% | 34.41% |
BOXHOLM | 21.82% | 11.55% | 34.78% |
ÅTVIDABERG | 22.39% | 11.55% | 35.35% |
FINSPÅNG | 22.15% | 11.55% | 35.11% |
VALDEMARSVIK | 22.48% | 11.55% | 35.44% |
LINKÖPING | 20.2% | 11.55% | 33.16% |
NORRKÖPING | 21.75% | 11.55% | 34.71% |
SÖDERKÖPING | 21.98% | 11.55% | 34.94% |
MOTALA | 21.7% | 11.55% | 34.66% |
VADSTENA | 22.8% | 11.55% | 35.76% |
MJÖLBY | 21.9% | 11.55% | 34.86% |
ANEBY | 22.09% | 11.76% | 35.31% |
GNOSJÖ | 22.24% | 11.76% | 35.46% |
MULLSJÖ | 22.34% | 11.76% | 35.56% |
HABO | 22.17% | 11.76% | 35.39% |
GISLAVED | 21.99% | 11.76% | 35.21% |
VAGGERYD | 21.49% | 11.76% | 34.71% |
JÖNKÖPING | 21.64% | 11.76% | 34.86% |
NÄSSJÖ | 22.54% | 11.76% | 35.76% |
VÄRNAMO | 21.52% | 11.76% | 34.74% |
SÄVSJÖ | 21.92% | 11.76% | 35.14% |
VETLANDA | 22.01% | 11.76% | 35.23% |
EKSJÖ | 22.26% | 11.76% | 35.48% |
TRANÅS | 22.01% | 11.76% | 35.23% |
UPPVIDINGE | 21.8% | 12% | 35.25% |
LESSEBO | 21.81% | 12% | 35.26% |
TINGSRYD | 22% | 12% | 35.45% |
ALVESTA | 21.42% | 12% | 34.87% |
ÄLMHULT | 21.86% | 12% | 35.31% |
MARKARYD | 21.31% | 12% | 34.76% |
VÄXJÖ | 20.19% | 12% | 33.64% |
LJUNGBY | 21.07% | 12% | 34.52% |
HÖGSBY | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
TORSÅS | 21.93% | 11.86% | 35.31% |
MÖRBYLÅNGA | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
HULTSFRED | 21.91% | 11.86% | 35.29% |
MÖNSTERÅS | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
EMMABODA | 21.96% | 11.86% | 35.34% |
KALMAR | 21.81% | 11.86% | 35.19% |
NYBRO | 22.33% | 11.86% | 35.71% |
OSKARSHAMN | 22.35% | 11.86% | 35.73% |
VÄSTERVIK | 21.16% | 11.86% | 34.54% |
VIMMERBY | 22.36% | 11.86% | 35.74% |
BORGHOLM | 21.58% | 11.86% | 34.96% |
GOTLAND | 33.6% | 0% | 35.48% |
OLOFSTRÖM | 21.71% | 12.04% | 35.07% |
KARLSKRONA | 21.65% | 12.04% | 35.01% |
RONNEBY | 21.64% | 12.04% | 35% |
KARLSHAMN | 22.23% | 12.04% | 35.59% |
SÖLVESBORG | 21.82% | 12.04% | 35.18% |
SVALÖV | 20.74% | 11.18% | 33.24% |
STAFFANSTORP | 19.09% | 11.18% | 31.59% |
BURLÖV | 20.09% | 11.18% | 32.59% |
VELLINGE | 18.5% | 11.18% | 31% |
ÖSTRA GÖINGE | 20.99% | 11.18% | 33.49% |
ÖRKELLJUNGA | 19.06% | 11.18% | 31.56% |
BJUV | 20.99% | 11.18% | 33.49% |
KÄVLINGE | 18.51% | 11.18% | 31.01% |
LOMMA | 19.64% | 11.18% | 32.14% |
SVEDALA | 20.24% | 11.18% | 32.74% |
SKURUP | 20.42% | 11.18% | 32.92% |
SJÖBO | 20.92% | 11.18% | 33.42% |
HÖRBY | 21.08% | 11.18% | 33.58% |
HÖÖR | 21.75% | 11.18% | 34.25% |
TOMELILLA | 20.61% | 11.18% | 33.11% |
BROMÖLLA | 22.56% | 11.18% | 35.06% |
OSBY | 22.81% | 11.18% | 35.31% |
PERSTORP | 20.81% | 11.18% | 33.31% |
KLIPPAN | 20.75% | 11.18% | 33.25% |
ÅSTORP | 20.29% | 11.18% | 32.79% |
BÅSTAD | 20.23% | 11.18% | 32.73% |
MALMÖ | 21.24% | 11.18% | 33.74% |
LUND | 21.24% | 11.18% | 33.74% |
LANDSKRONA | 20.24% | 11.18% | 32.74% |
HELSINGBORG | 20.21% | 11.18% | 32.71% |
HÖGANÄS | 19.73% | 11.18% | 32.23% |
ESLÖV | 20.54% | 11.18% | 33.04% |
YSTAD | 20.11% | 11.18% | 32.61% |
TRELLEBORG | 20.4% | 11.18% | 32.9% |
KRISTIANSTAD | 21.46% | 11.18% | 33.96% |
SIMRISHAMN | 20.51% | 11.18% | 33.01% |
ÄNGELHOLM | 20.29% | 11.18% | 32.79% |
HÄSSLEHOLM | 21.2% | 11.18% | 33.7% |
HYLTE | 22.45% | 11.4% | 35.28% |
HALMSTAD | 20.98% | 11.4% | 33.81% |
LAHOLM | 21.4% | 11.4% | 34.23% |
FALKENBERG | 21.1% | 11.4% | 33.93% |
VARBERG | 20.33% | 11.4% | 33.16% |
KUNGSBACKA | 21.33% | 11.4% | 34.16% |
HÄRRYDA | 20.5% | 11.48% | 33.33% |
PARTILLE | 19.96% | 11.48% | 32.79% |
ÖCKERÖ | 21.56% | 11.48% | 34.39% |
STENUNGSUND | 21.64% | 11.48% | 34.47% |
TJÖRN | 21.71% | 11.48% | 34.54% |
ORUST | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
SOTENÄS | 21.99% | 11.48% | 34.82% |
MUNKEDAL | 23.38% | 11.48% | 36.21% |
TANUM | 21.56% | 11.48% | 34.39% |
DALS-ED | 23.21% | 11.48% | 36.04% |
FÄRGELANDA | 22.91% | 11.48% | 35.74% |
ALE | 21.87% | 11.48% | 34.7% |
LERUM | 20.65% | 11.48% | 33.48% |
VÅRGÅRDA | 21.61% | 11.48% | 34.44% |
BOLLEBYGD | 21.59% | 11.48% | 34.42% |
GRÄSTORP | 21.99% | 11.48% | 34.82% |
ESSUNGA | 21.57% | 11.48% | 34.4% |
KARLSBORG | 21.32% | 11.48% | 34.15% |
GULLSPÅNG | 22.49% | 11.48% | 35.32% |
TRANEMO | 21.5% | 11.48% | 34.33% |
BENGTSFORS | 22.92% | 11.48% | 35.75% |
MELLERUD | 22.6% | 11.48% | 35.43% |
LILLA EDET | 22.37% | 11.48% | 35.2% |
MARK | 21.51% | 11.48% | 34.34% |
SVENLJUNGA | 22.05% | 11.48% | 34.88% |
HERRLJUNGA | 21.94% | 11.48% | 34.77% |
VARA | 22.37% | 11.48% | 35.2% |
GÖTENE | 22.12% | 11.48% | 34.95% |
TIBRO | 21.71% | 11.48% | 34.54% |
TÖREBODA | 21.72% | 11.48% | 34.55% |
GÖTEBORG | 21.12% | 11.48% | 33.95% |
MÖLNDAL | 20.51% | 11.48% | 33.34% |
KUNGÄLV | 21.44% | 11.48% | 34.27% |
LYSEKIL | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
UDDEVALLA | 22.16% | 11.48% | 34.99% |
STRÖMSTAD | 21.91% | 11.48% | 34.74% |
VÄNERSBORG | 22.21% | 11.48% | 35.04% |
TROLLHÄTTAN | 22.36% | 11.48% | 35.19% |
ALINGSÅS | 21.36% | 11.48% | 34.19% |
BORÅS | 21.31% | 11.48% | 34.14% |
ULRICEHAMN | 21.05% | 11.48% | 33.88% |
ÅMÅL | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
MARIESTAD | 21.26% | 11.48% | 34.09% |
LIDKÖPING | 21.26% | 11.48% | 34.09% |
SKARA | 21.9% | 11.48% | 34.73% |
SKÖVDE | 21.61% | 11.48% | 34.44% |
HJO | 22% | 11.48% | 34.83% |
TIDAHOLM | 22.07% | 11.48% | 34.9% |
FALKÖPING | 21.95% | 11.48% | 34.78% |
KIL | 22.35% | 11.68% | 35.44% |
EDA | 22.27% | 11.68% | 35.36% |
TORSBY | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
STORFORS | 22.7% | 11.68% | 35.79% |
HAMMARÖ | 22.92% | 11.68% | 36.01% |
MUNKFORS | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
FORSHAGA | 22.35% | 11.68% | 35.44% |
GRUMS | 22.5% | 11.68% | 35.59% |
ÅRJÄNG | 21.97% | 11.68% | 35.06% |
SUNNE | 21.62% | 11.68% | 34.71% |
KARLSTAD | 21.27% | 11.68% | 34.36% |
KRISTINEHAMN | 21.97% | 11.68% | 35.06% |
FILIPSTAD | 22.27% | 11.68% | 35.36% |
HAGFORS | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
ARVIKA | 21.75% | 11.68% | 34.84% |
SÄFFLE | 21.52% | 11.68% | 34.61% |
LEKEBERG | 22.43% | 12.3% | 36.05% |
LAXÅ | 22.18% | 12.3% | 35.8% |
HALLSBERG | 21.55% | 12.3% | 35.17% |
DEGERFORS | 23% | 12.3% | 36.62% |
HÄLLEFORS | 22.05% | 12.3% | 35.67% |
LJUSNARSBERG | 21.5% | 12.3% | 35.12% |
ÖREBRO | 21.35% | 12.3% | 34.97% |
KUMLA | 21.54% | 12.3% | 35.16% |
ASKERSUND | 21.85% | 12.3% | 35.47% |
KARLSKOGA | 22% | 12.3% | 35.62% |
NORA | 22.25% | 12.3% | 35.87% |
LINDESBERG | 22.3% | 12.3% | 35.92% |
SKINNSKATTEBERG | 22.46% | 10.88% | 34.67% |
SURAHAMMAR | 22.31% | 10.88% | 34.52% |
KUNGSÖR | 22.03% | 10.88% | 34.24% |
HALLSTAHAMMAR | 21.81% | 10.88% | 34.02% |
NORBERG | 22.66% | 10.88% | 34.87% |
VÄSTERÅS | 20.36% | 10.88% | 32.57% |
SALA | 22.31% | 10.88% | 34.52% |
FAGERSTA | 22.11% | 10.88% | 34.32% |
KÖPING | 22.16% | 10.88% | 34.37% |
ARBOGA | 22.41% | 10.88% | 34.62% |
VANSBRO | 22.29% | 11.64% | 35.36% |
MALUNG-SÄLEN | 22.56% | 11.64% | 35.63% |
GAGNEF | 22.28% | 11.64% | 35.35% |
LEKSAND | 21.81% | 11.64% | 34.88% |
RÄTTVIK | 21.81% | 11.64% | 34.88% |
ORSA | 22.31% | 11.64% | 35.38% |
ÄLVDALEN | 22.78% | 11.64% | 35.85% |
SMEDJEBACKEN | 22.45% | 11.64% | 35.52% |
MORA | 22.33% | 11.64% | 35.4% |
FALUN | 22.06% | 11.64% | 35.13% |
BORLÄNGE | 22.41% | 11.64% | 35.48% |
SÄTER | 22.32% | 11.64% | 35.39% |
HEDEMORA | 22.16% | 11.64% | 35.23% |
AVESTA | 21.96% | 11.64% | 35.03% |
LUDVIKA | 22.06% | 11.64% | 35.13% |
OCKELBO | 22.76% | 11.51% | 35.61% |
HOFORS | 22.86% | 11.51% | 35.71% |
OVANÅKER | 21.86% | 11.51% | 34.71% |
NORDANSTIG | 22.51% | 11.51% | 35.36% |
LJUSDAL | 22.36% | 11.51% | 35.21% |
GÄVLE | 22.26% | 11.51% | 35.11% |
SANDVIKEN | 21.61% | 11.51% | 34.46% |
SÖDERHAMN | 21.66% | 11.51% | 34.51% |
BOLLNÄS | 21.86% | 11.51% | 34.71% |
HUDIKSVALL | 21.61% | 11.51% | 34.46% |
ÅNGE | 23.33% | 11.29% | 36.28% |
TIMRÅ | 23.19% | 11.29% | 36.14% |
HÄRNÖSAND | 23.34% | 11.29% | 36.29% |
SUNDSVALL | 22.59% | 11.29% | 35.54% |
KRAMFORS | 23.14% | 11.29% | 36.09% |
SOLLEFTEÅ | 23.39% | 11.29% | 36.34% |
ÖRNSKÖLDSVIK | 22.71% | 11.29% | 35.66% |
RAGUNDA | 23.22% | 11.7% | 36.59% |
BRÄCKE | 23.39% | 11.7% | 36.76% |
KROKOM | 22.17% | 11.7% | 35.54% |
STRÖMSUND | 23.22% | 11.7% | 36.59% |
ÅRE | 22.22% | 11.7% | 35.59% |
BERG | 22.52% | 11.7% | 35.89% |
HÄRJEDALEN | 22.47% | 11.7% | 35.84% |
ÖSTERSUND | 22.02% | 11.7% | 35.39% |
NORDMALING | 23.25% | 11.35% | 35.98% |
BJURHOLM | 23.15% | 11.35% | 35.88% |
VINDELN | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
ROBERTSFORS | 23.15% | 11.35% | 35.88% |
NORSJÖ | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
MALÅ | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
STORUMAN | 23.1% | 11.35% | 35.83% |
SORSELE | 23.6% | 11.35% | 36.33% |
DOROTEA | 23.8% | 11.35% | 36.53% |
VÄNNÄS | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
VILHELMINA | 23.4% | 11.35% | 36.13% |
ÅSELE | 23.6% | 11.35% | 36.33% |
UMEÅ | 22.8% | 11.35% | 35.53% |
LYCKSELE | 23.05% | 11.35% | 35.78% |
SKELLEFTEÅ | 22.6% | 11.35% | 35.33% |
ARVIDSJAUR | 22.8% | 11.34% | 35.41% |
ARJEPLOG | 23.5% | 11.34% | 36.11% |
JOKKMOKK | 22.95% | 11.34% | 35.56% |
ÖVERKALIX | 22.8% | 11.34% | 35.41% |
KALIX | 22.55% | 11.34% | 35.16% |
ÖVERTORNEÅ | 21.75% | 11.34% | 34.36% |
PAJALA | 23.4% | 11.34% | 36.01% |
GÄLLIVARE | 22.55% | 11.34% | 35.16% |
ÄLVSBYN | 22.45% | 11.34% | 35.06% |
LULEÅ | 22.5% | 11.34% | 35.11% |
PITEÅ | 22.25% | 11.34% | 34.86% |
BODEN | 22.6% | 11.34% | 35.21% |
HAPARANDA | 22.5% | 11.34% | 35.11% |
KIRUNA | 23.05% | 11.34% | 35.66% |