Beräkna din lön efter skatt

Medlem i Svenska kyrkan

Med vår lönekalkylator kan du enkelt beräkna din lön efter skatt (nettolön) i Orkelljunga.

Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige
    Elpriset Tors, 21 nov 2024 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i oktober 2024: KPIF stiger till 1,5%
    Inflationen Tors, 14 nov 2024 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Annonsera hos oss
    Information om Statsskuld.se Fre, 8 nov 2024 - 19:03
  • Opinionen - Demoskop: Socialdemokraterna tappar, Centern ökar
    Opinionen Fre, 25 okt 2024 - 14:35
  • Statsskulden - Sveriges statsskuld: Historisk låg nivå i förändring
    Statsskulden Tis, 8 okt 2024 - 10:07
  • Yrke - Lön och arbete som Studieledare: Vad du behöver veta
    Yrke Ons, 4 sep 2024 - 18:10
  • Kommun - Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
    Kommun Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Bild som illustrerar örkelljunga

Skattetrycket i Örkelljunga Kommun

Örkelljunga kommun, belägen i nordvästra Skåne, har ett skattetryck som består av flera komponenter. Kommunalskatten är 19.06%, landstingsskatten är 11.18%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.32%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften uppgår till 30.24%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Örkelljunga kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och infrastrukturer som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar drift av skolor och förskolor samt stöd till elever med särskilda behov. Äldreomsorg och socialtjänst är andra betydande utgiftsposter, där resurser avsätts för att säkerställa att äldre och utsatta grupper får den vård och det stöd de behöver.

Kommunen investerar också i infrastruktur, såsom vägunderhåll, kollektivtrafik och vatten- och avloppssystem. Kultur- och fritidsaktiviteter, inklusive bibliotek, idrottsanläggningar och lokala evenemang, får också en del av skatteintäkterna för att främja en aktiv och engagerad befolkning.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Örkelljunga kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg, samtidigt som det kan bli svårare att få skatteintäkterna att räcka till. Dessutom kan den ekonomiska osäkerheten på nationell och global nivå påverka kommunens ekonomi negativt.

På den positiva sidan har Örkelljunga möjligheter att utveckla sin lokala ekonomi genom att attrahera nya företag och invånare. Kommunen har ett strategiskt läge nära större städer som Helsingborg och Ängelholm, vilket kan utnyttjas för att dra nytta av regionala ekonomiska nätverk. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till långsiktig tillväxt och stabilitet.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Örkelljunga är generellt sett god. Kommunen erbjuder en lugn och naturskön miljö med närhet till både skog och sjöar, vilket gör det till en attraktiv plats för familjer och äldre. Utbildningsnivån är hög och skolorna i kommunen håller en god standard. Hälsovården är tillgänglig och effektiv, med flera vårdcentraler och närhet till större sjukhus i regionen.

Kvaliteten på kommunens tjänster är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas engagemang i lokala frågor och kommunens vilja att lyssna på sina medborgare bidrar till en positiv utveckling.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Örkelljunga påverkar naturligtvis hur mycket invånarna har kvar i plånboken efter skatt. Med en total skattesats på 30.24% exklusive kyrkoavgiften, kan det innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan, blir det totala skattetrycket 31.56%.

Det är viktigt för invånarna att förstå hur deras skattepengar används och vilka fördelar de får i form av kommunala tjänster och infrastruktur. För att få en bättre uppfattning om hur mycket som blir kvar av bruttolönen efter skatt, kan man använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Sammanfattningsvis erbjuder Örkelljunga en god levnadsstandard och hög kvalitet på kommunala tjänster, även om det finns ekonomiska utmaningar att hantera. Skattetrycket är på en nivå som speglar de tjänster och den infrastruktur som invånarna får tillgång till.

Din Nettolön i örkelljunga
  • Arbetsgivaren betalar

    Total kostnad för arbetsgivaren

    51 865 kr
  • Arbetsgivaravgift

    Denna avgift betalas av bolaget

    -12 065 kr
  • Din bruttolön

    Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter

    = 39 800 kr
  • Grundavdrag

    Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten

    -1 400 kr
  • Beskattningsbar inkomst

    Detta är vad skatt och avgifter beräknas på

    =38 400 kr
  • Jobbskatteavdrag

    En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.

    +3 364 kr
  • Kommunalskatt

    Den kommunala skatten i örkelljunga är 19.06%

    -7 319 kr
  • Landstingsskatt

    Skatten i ditt landsting är 11.18%

    -4 293 kr
  • Statlig inkomstskatt

    En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år

    -0 kr
  • Kyrkoavgift

    Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift

    -0 kr
  • Begravningsavgift

    En obligatorisk avgift som tas ut av örkelljunga stift (i din kommun) 0.28%

    -108 kr

  • Din nettolön

    Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter

    31 444 kr
  • Skatter & Avgifter

    Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter

    20 421 kr
                        stdClass Object
(
    [grundAvdrag] => 2525
    [kommunalskatt] => 4550.575
    [landstingsskatt] => 2669.225
    [kyrkoskatt] => 
    [begravningsavgift] => 66.85
    [arbetsgivaravgift] => 7501.525
    [statligSkatt] => 0
    [jobbskatteavdrag] => 2397.7376136
    [beskattningsbarInkomst] => 23875
    [nettolon] => 21511.0876136
    [landsting] => 11.18
    [bruttolon] => 26400
    [area_name] => ÖRKELLJUNGA
    [kommun] => ORKELLJUNGA
    [skiktgrans] => 598500
    [aiArticle] => App\Models\Article Object
        (
            [connection:protected] => mysql
            [table:protected] => articles
            [primaryKey:protected] => id
            [keyType:protected] => int
            [incrementing] => 1
            [with:protected] => Array
                (
                )

            [withCount:protected] => Array
                (
                )

            [preventsLazyLoading] => 
            [perPage:protected] => 15
            [exists] => 1
            [wasRecentlyCreated] => 
            [escapeWhenCastingToString:protected] => 
            [attributes:protected] => Array
                (
                    [id] => 13208
                    [kategori] => kommun
                    [short_code] => ÖRKELLJUNGA
                    [artikel] => 

Skattetrycket i Örkelljunga Kommun

Örkelljunga kommun, belägen i nordvästra Skåne, har ett skattetryck som består av flera komponenter. Kommunalskatten är 19.06%, landstingsskatten är 11.18%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.32%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften uppgår till 30.24%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Örkelljunga kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och infrastrukturer som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar drift av skolor och förskolor samt stöd till elever med särskilda behov. Äldreomsorg och socialtjänst är andra betydande utgiftsposter, där resurser avsätts för att säkerställa att äldre och utsatta grupper får den vård och det stöd de behöver.

Kommunen investerar också i infrastruktur, såsom vägunderhåll, kollektivtrafik och vatten- och avloppssystem. Kultur- och fritidsaktiviteter, inklusive bibliotek, idrottsanläggningar och lokala evenemang, får också en del av skatteintäkterna för att främja en aktiv och engagerad befolkning.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Örkelljunga kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg, samtidigt som det kan bli svårare att få skatteintäkterna att räcka till. Dessutom kan den ekonomiska osäkerheten på nationell och global nivå påverka kommunens ekonomi negativt.

På den positiva sidan har Örkelljunga möjligheter att utveckla sin lokala ekonomi genom att attrahera nya företag och invånare. Kommunen har ett strategiskt läge nära större städer som Helsingborg och Ängelholm, vilket kan utnyttjas för att dra nytta av regionala ekonomiska nätverk. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till långsiktig tillväxt och stabilitet.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Örkelljunga är generellt sett god. Kommunen erbjuder en lugn och naturskön miljö med närhet till både skog och sjöar, vilket gör det till en attraktiv plats för familjer och äldre. Utbildningsnivån är hög och skolorna i kommunen håller en god standard. Hälsovården är tillgänglig och effektiv, med flera vårdcentraler och närhet till större sjukhus i regionen.

Kvaliteten på kommunens tjänster är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas engagemang i lokala frågor och kommunens vilja att lyssna på sina medborgare bidrar till en positiv utveckling.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Örkelljunga påverkar naturligtvis hur mycket invånarna har kvar i plånboken efter skatt. Med en total skattesats på 30.24% exklusive kyrkoavgiften, kan det innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan, blir det totala skattetrycket 31.56%.

Det är viktigt för invånarna att förstå hur deras skattepengar används och vilka fördelar de får i form av kommunala tjänster och infrastruktur. För att få en bättre uppfattning om hur mycket som blir kvar av bruttolönen efter skatt, kan man använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Sammanfattningsvis erbjuder Örkelljunga en god levnadsstandard och hög kvalitet på kommunala tjänster, även om det finns ekonomiska utmaningar att hantera. Skattetrycket är på en nivå som speglar de tjänster och den infrastruktur som invånarna får tillgång till.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:44:58 [updated_at] => 2024-05-23 20:45:12 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_182459_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Örkelljunga Municipality

Örkelljunga municipality, located in northwestern Skåne, has a tax burden that consists of several components. The municipal tax is 19.06%, the county tax is 11.18%, and the funeral fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.32% is added. The total tax burden excluding the church fee amounts to 30.24%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Örkelljunga municipality are used to finance a range of services and infrastructures that are important for residents. A large part of the budget goes to education and childcare, which includes operating schools and preschools as well as supporting students with special needs. Elderly care and social services are other significant expenses, with resources allocated to ensure that the elderly and vulnerable groups receive the care and support they need.

The municipality also invests in infrastructure, such as road maintenance, public transportation, and water and sewage systems. Cultural and recreational activities, including libraries, sports facilities, and local events, also receive a portion of the tax revenues to promote an active and engaged population.

Economic Challenges and Opportunities

Örkelljunga municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care, while it may become more difficult to make the tax revenues stretch. Additionally, economic uncertainties at the national and global levels can negatively impact the municipality's economy.

On the positive side, Örkelljunga has opportunities to develop its local economy by attracting new businesses and residents. The municipality has a strategic location near larger cities such as Helsingborg and Ängelholm, which can be leveraged to take advantage of regional economic networks. Investments in education and infrastructure can also contribute to long-term growth and stability.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Örkelljunga is generally good. The municipality offers a peaceful and scenic environment with proximity to both forests and lakes, making it an attractive place for families and the elderly. The education level is high, and the schools in the municipality maintain a good standard. Healthcare is accessible and efficient, with several health centers and proximity to major hospitals in the region.

The quality of the municipality's services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' engagement in local issues and the municipality's willingness to listen to its citizens contribute to a positive development.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Örkelljunga naturally affects how much residents have left in their wallets after taxes. With a total tax rate of 30.24% excluding the church fee, it may mean that a significant portion of income goes to taxes. For those who are members of the Swedish Church, the total tax burden becomes 31.56%.

It is important for residents to understand how their tax money is used and what benefits they receive in terms of municipal services and infrastructure. To get a better idea of how much remains of the gross salary after taxes, one can use our tax calculator which calculates the net salary based on the specified gross salary.

In summary, Örkelljunga offers a good standard of living and high quality municipal services, although there are economic challenges to address. The tax burden is at a level that reflects the services and infrastructure that residents have access to.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Örkelljunga Kommun - En Djupgående Analys [description] => Läs om skattetrycket i Örkelljunga kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Örkelljunga Municipality - An In-depth Analysis [description_eng] => Read about the tax burden in Örkelljunga municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13208 [kategori] => kommun [short_code] => ÖRKELLJUNGA [artikel] =>

Skattetrycket i Örkelljunga Kommun

Örkelljunga kommun, belägen i nordvästra Skåne, har ett skattetryck som består av flera komponenter. Kommunalskatten är 19.06%, landstingsskatten är 11.18%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.32%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften uppgår till 30.24%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Örkelljunga kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och infrastrukturer som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar drift av skolor och förskolor samt stöd till elever med särskilda behov. Äldreomsorg och socialtjänst är andra betydande utgiftsposter, där resurser avsätts för att säkerställa att äldre och utsatta grupper får den vård och det stöd de behöver.

Kommunen investerar också i infrastruktur, såsom vägunderhåll, kollektivtrafik och vatten- och avloppssystem. Kultur- och fritidsaktiviteter, inklusive bibliotek, idrottsanläggningar och lokala evenemang, får också en del av skatteintäkterna för att främja en aktiv och engagerad befolkning.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Örkelljunga kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg, samtidigt som det kan bli svårare att få skatteintäkterna att räcka till. Dessutom kan den ekonomiska osäkerheten på nationell och global nivå påverka kommunens ekonomi negativt.

På den positiva sidan har Örkelljunga möjligheter att utveckla sin lokala ekonomi genom att attrahera nya företag och invånare. Kommunen har ett strategiskt läge nära större städer som Helsingborg och Ängelholm, vilket kan utnyttjas för att dra nytta av regionala ekonomiska nätverk. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till långsiktig tillväxt och stabilitet.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Örkelljunga är generellt sett god. Kommunen erbjuder en lugn och naturskön miljö med närhet till både skog och sjöar, vilket gör det till en attraktiv plats för familjer och äldre. Utbildningsnivån är hög och skolorna i kommunen håller en god standard. Hälsovården är tillgänglig och effektiv, med flera vårdcentraler och närhet till större sjukhus i regionen.

Kvaliteten på kommunens tjänster är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas engagemang i lokala frågor och kommunens vilja att lyssna på sina medborgare bidrar till en positiv utveckling.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Örkelljunga påverkar naturligtvis hur mycket invånarna har kvar i plånboken efter skatt. Med en total skattesats på 30.24% exklusive kyrkoavgiften, kan det innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan, blir det totala skattetrycket 31.56%.

Det är viktigt för invånarna att förstå hur deras skattepengar används och vilka fördelar de får i form av kommunala tjänster och infrastruktur. För att få en bättre uppfattning om hur mycket som blir kvar av bruttolönen efter skatt, kan man använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Sammanfattningsvis erbjuder Örkelljunga en god levnadsstandard och hög kvalitet på kommunala tjänster, även om det finns ekonomiska utmaningar att hantera. Skattetrycket är på en nivå som speglar de tjänster och den infrastruktur som invånarna får tillgång till.

{"meta":{"title": "Skattetrycket i Örkelljunga Kommun - En Djupgående Analys","description": "Läs om skattetrycket i Örkelljunga kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:44:58 [updated_at] => 2024-05-23 20:45:12 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_182459_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Örkelljunga Municipality

Örkelljunga municipality, located in northwestern Skåne, has a tax burden that consists of several components. The municipal tax is 19.06%, the county tax is 11.18%, and the funeral fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.32% is added. The total tax burden excluding the church fee amounts to 30.24%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Örkelljunga municipality are used to finance a range of services and infrastructures that are important for residents. A large part of the budget goes to education and childcare, which includes operating schools and preschools as well as supporting students with special needs. Elderly care and social services are other significant expenses, with resources allocated to ensure that the elderly and vulnerable groups receive the care and support they need.

The municipality also invests in infrastructure, such as road maintenance, public transportation, and water and sewage systems. Cultural and recreational activities, including libraries, sports facilities, and local events, also receive a portion of the tax revenues to promote an active and engaged population.

Economic Challenges and Opportunities

Örkelljunga municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care, while it may become more difficult to make the tax revenues stretch. Additionally, economic uncertainties at the national and global levels can negatively impact the municipality's economy.

On the positive side, Örkelljunga has opportunities to develop its local economy by attracting new businesses and residents. The municipality has a strategic location near larger cities such as Helsingborg and Ängelholm, which can be leveraged to take advantage of regional economic networks. Investments in education and infrastructure can also contribute to long-term growth and stability.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Örkelljunga is generally good. The municipality offers a peaceful and scenic environment with proximity to both forests and lakes, making it an attractive place for families and the elderly. The education level is high, and the schools in the municipality maintain a good standard. Healthcare is accessible and efficient, with several health centers and proximity to major hospitals in the region.

The quality of the municipality's services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' engagement in local issues and the municipality's willingness to listen to its citizens contribute to a positive development.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Örkelljunga naturally affects how much residents have left in their wallets after taxes. With a total tax rate of 30.24% excluding the church fee, it may mean that a significant portion of income goes to taxes. For those who are members of the Swedish Church, the total tax burden becomes 31.56%.

It is important for residents to understand how their tax money is used and what benefits they receive in terms of municipal services and infrastructure. To get a better idea of how much remains of the gross salary after taxes, one can use our tax calculator which calculates the net salary based on the specified gross salary.

In summary, Örkelljunga offers a good standard of living and high quality municipal services, although there are economic challenges to address. The tax burden is at a level that reflects the services and infrastructure that residents have access to.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Örkelljunga Municipality - An In-depth Analysis","description": "Read about the tax burden in Örkelljunga municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Örkelljunga Kommun - En Djupgående Analys [description] => Läs om skattetrycket i Örkelljunga kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Örkelljunga Municipality - An In-depth Analysis [description_eng] => Read about the tax burden in Örkelljunga municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1504.787 [landstingsskatt] => 882.661 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1130.3661852 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9940.8121852 [landsting] => 11.18 [bruttolon] => 11220 [area_name] => ÖRKELLJUNGA [kommun] => ORKELLJUNGA [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13208 [kategori] => kommun [short_code] => ÖRKELLJUNGA [artikel] =>

Skattetrycket i Örkelljunga Kommun

Örkelljunga kommun, belägen i nordvästra Skåne, har ett skattetryck som består av flera komponenter. Kommunalskatten är 19.06%, landstingsskatten är 11.18%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.32%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften uppgår till 30.24%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Örkelljunga kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och infrastrukturer som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar drift av skolor och förskolor samt stöd till elever med särskilda behov. Äldreomsorg och socialtjänst är andra betydande utgiftsposter, där resurser avsätts för att säkerställa att äldre och utsatta grupper får den vård och det stöd de behöver.

Kommunen investerar också i infrastruktur, såsom vägunderhåll, kollektivtrafik och vatten- och avloppssystem. Kultur- och fritidsaktiviteter, inklusive bibliotek, idrottsanläggningar och lokala evenemang, får också en del av skatteintäkterna för att främja en aktiv och engagerad befolkning.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Örkelljunga kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg, samtidigt som det kan bli svårare att få skatteintäkterna att räcka till. Dessutom kan den ekonomiska osäkerheten på nationell och global nivå påverka kommunens ekonomi negativt.

På den positiva sidan har Örkelljunga möjligheter att utveckla sin lokala ekonomi genom att attrahera nya företag och invånare. Kommunen har ett strategiskt läge nära större städer som Helsingborg och Ängelholm, vilket kan utnyttjas för att dra nytta av regionala ekonomiska nätverk. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till långsiktig tillväxt och stabilitet.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Örkelljunga är generellt sett god. Kommunen erbjuder en lugn och naturskön miljö med närhet till både skog och sjöar, vilket gör det till en attraktiv plats för familjer och äldre. Utbildningsnivån är hög och skolorna i kommunen håller en god standard. Hälsovården är tillgänglig och effektiv, med flera vårdcentraler och närhet till större sjukhus i regionen.

Kvaliteten på kommunens tjänster är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas engagemang i lokala frågor och kommunens vilja att lyssna på sina medborgare bidrar till en positiv utveckling.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Örkelljunga påverkar naturligtvis hur mycket invånarna har kvar i plånboken efter skatt. Med en total skattesats på 30.24% exklusive kyrkoavgiften, kan det innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan, blir det totala skattetrycket 31.56%.

Det är viktigt för invånarna att förstå hur deras skattepengar används och vilka fördelar de får i form av kommunala tjänster och infrastruktur. För att få en bättre uppfattning om hur mycket som blir kvar av bruttolönen efter skatt, kan man använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Sammanfattningsvis erbjuder Örkelljunga en god levnadsstandard och hög kvalitet på kommunala tjänster, även om det finns ekonomiska utmaningar att hantera. Skattetrycket är på en nivå som speglar de tjänster och den infrastruktur som invånarna får tillgång till.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:44:58 [updated_at] => 2024-05-23 20:45:12 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_182459_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Örkelljunga Municipality

Örkelljunga municipality, located in northwestern Skåne, has a tax burden that consists of several components. The municipal tax is 19.06%, the county tax is 11.18%, and the funeral fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.32% is added. The total tax burden excluding the church fee amounts to 30.24%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Örkelljunga municipality are used to finance a range of services and infrastructures that are important for residents. A large part of the budget goes to education and childcare, which includes operating schools and preschools as well as supporting students with special needs. Elderly care and social services are other significant expenses, with resources allocated to ensure that the elderly and vulnerable groups receive the care and support they need.

The municipality also invests in infrastructure, such as road maintenance, public transportation, and water and sewage systems. Cultural and recreational activities, including libraries, sports facilities, and local events, also receive a portion of the tax revenues to promote an active and engaged population.

Economic Challenges and Opportunities

Örkelljunga municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care, while it may become more difficult to make the tax revenues stretch. Additionally, economic uncertainties at the national and global levels can negatively impact the municipality's economy.

On the positive side, Örkelljunga has opportunities to develop its local economy by attracting new businesses and residents. The municipality has a strategic location near larger cities such as Helsingborg and Ängelholm, which can be leveraged to take advantage of regional economic networks. Investments in education and infrastructure can also contribute to long-term growth and stability.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Örkelljunga is generally good. The municipality offers a peaceful and scenic environment with proximity to both forests and lakes, making it an attractive place for families and the elderly. The education level is high, and the schools in the municipality maintain a good standard. Healthcare is accessible and efficient, with several health centers and proximity to major hospitals in the region.

The quality of the municipality's services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' engagement in local issues and the municipality's willingness to listen to its citizens contribute to a positive development.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Örkelljunga naturally affects how much residents have left in their wallets after taxes. With a total tax rate of 30.24% excluding the church fee, it may mean that a significant portion of income goes to taxes. For those who are members of the Swedish Church, the total tax burden becomes 31.56%.

It is important for residents to understand how their tax money is used and what benefits they receive in terms of municipal services and infrastructure. To get a better idea of how much remains of the gross salary after taxes, one can use our tax calculator which calculates the net salary based on the specified gross salary.

In summary, Örkelljunga offers a good standard of living and high quality municipal services, although there are economic challenges to address. The tax burden is at a level that reflects the services and infrastructure that residents have access to.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Örkelljunga Kommun - En Djupgående Analys [description] => Läs om skattetrycket i Örkelljunga kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Örkelljunga Municipality - An In-depth Analysis [description_eng] => Read about the tax burden in Örkelljunga municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13208 [kategori] => kommun [short_code] => ÖRKELLJUNGA [artikel] =>

Skattetrycket i Örkelljunga Kommun

Örkelljunga kommun, belägen i nordvästra Skåne, har ett skattetryck som består av flera komponenter. Kommunalskatten är 19.06%, landstingsskatten är 11.18%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.32%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften uppgår till 30.24%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Örkelljunga kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och infrastrukturer som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar drift av skolor och förskolor samt stöd till elever med särskilda behov. Äldreomsorg och socialtjänst är andra betydande utgiftsposter, där resurser avsätts för att säkerställa att äldre och utsatta grupper får den vård och det stöd de behöver.

Kommunen investerar också i infrastruktur, såsom vägunderhåll, kollektivtrafik och vatten- och avloppssystem. Kultur- och fritidsaktiviteter, inklusive bibliotek, idrottsanläggningar och lokala evenemang, får också en del av skatteintäkterna för att främja en aktiv och engagerad befolkning.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Örkelljunga kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg, samtidigt som det kan bli svårare att få skatteintäkterna att räcka till. Dessutom kan den ekonomiska osäkerheten på nationell och global nivå påverka kommunens ekonomi negativt.

På den positiva sidan har Örkelljunga möjligheter att utveckla sin lokala ekonomi genom att attrahera nya företag och invånare. Kommunen har ett strategiskt läge nära större städer som Helsingborg och Ängelholm, vilket kan utnyttjas för att dra nytta av regionala ekonomiska nätverk. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till långsiktig tillväxt och stabilitet.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Örkelljunga är generellt sett god. Kommunen erbjuder en lugn och naturskön miljö med närhet till både skog och sjöar, vilket gör det till en attraktiv plats för familjer och äldre. Utbildningsnivån är hög och skolorna i kommunen håller en god standard. Hälsovården är tillgänglig och effektiv, med flera vårdcentraler och närhet till större sjukhus i regionen.

Kvaliteten på kommunens tjänster är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas engagemang i lokala frågor och kommunens vilja att lyssna på sina medborgare bidrar till en positiv utveckling.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Örkelljunga påverkar naturligtvis hur mycket invånarna har kvar i plånboken efter skatt. Med en total skattesats på 30.24% exklusive kyrkoavgiften, kan det innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan, blir det totala skattetrycket 31.56%.

Det är viktigt för invånarna att förstå hur deras skattepengar används och vilka fördelar de får i form av kommunala tjänster och infrastruktur. För att få en bättre uppfattning om hur mycket som blir kvar av bruttolönen efter skatt, kan man använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Sammanfattningsvis erbjuder Örkelljunga en god levnadsstandard och hög kvalitet på kommunala tjänster, även om det finns ekonomiska utmaningar att hantera. Skattetrycket är på en nivå som speglar de tjänster och den infrastruktur som invånarna får tillgång till.

{"meta":{"title": "Skattetrycket i Örkelljunga Kommun - En Djupgående Analys","description": "Läs om skattetrycket i Örkelljunga kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:44:58 [updated_at] => 2024-05-23 20:45:12 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_182459_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Örkelljunga Municipality

Örkelljunga municipality, located in northwestern Skåne, has a tax burden that consists of several components. The municipal tax is 19.06%, the county tax is 11.18%, and the funeral fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.32% is added. The total tax burden excluding the church fee amounts to 30.24%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Örkelljunga municipality are used to finance a range of services and infrastructures that are important for residents. A large part of the budget goes to education and childcare, which includes operating schools and preschools as well as supporting students with special needs. Elderly care and social services are other significant expenses, with resources allocated to ensure that the elderly and vulnerable groups receive the care and support they need.

The municipality also invests in infrastructure, such as road maintenance, public transportation, and water and sewage systems. Cultural and recreational activities, including libraries, sports facilities, and local events, also receive a portion of the tax revenues to promote an active and engaged population.

Economic Challenges and Opportunities

Örkelljunga municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care, while it may become more difficult to make the tax revenues stretch. Additionally, economic uncertainties at the national and global levels can negatively impact the municipality's economy.

On the positive side, Örkelljunga has opportunities to develop its local economy by attracting new businesses and residents. The municipality has a strategic location near larger cities such as Helsingborg and Ängelholm, which can be leveraged to take advantage of regional economic networks. Investments in education and infrastructure can also contribute to long-term growth and stability.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Örkelljunga is generally good. The municipality offers a peaceful and scenic environment with proximity to both forests and lakes, making it an attractive place for families and the elderly. The education level is high, and the schools in the municipality maintain a good standard. Healthcare is accessible and efficient, with several health centers and proximity to major hospitals in the region.

The quality of the municipality's services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' engagement in local issues and the municipality's willingness to listen to its citizens contribute to a positive development.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Örkelljunga naturally affects how much residents have left in their wallets after taxes. With a total tax rate of 30.24% excluding the church fee, it may mean that a significant portion of income goes to taxes. For those who are members of the Swedish Church, the total tax burden becomes 31.56%.

It is important for residents to understand how their tax money is used and what benefits they receive in terms of municipal services and infrastructure. To get a better idea of how much remains of the gross salary after taxes, one can use our tax calculator which calculates the net salary based on the specified gross salary.

In summary, Örkelljunga offers a good standard of living and high quality municipal services, although there are economic challenges to address. The tax burden is at a level that reflects the services and infrastructure that residents have access to.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Örkelljunga Municipality - An In-depth Analysis","description": "Read about the tax burden in Örkelljunga municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Örkelljunga Kommun - En Djupgående Analys [description] => Läs om skattetrycket i Örkelljunga kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Örkelljunga Municipality - An In-depth Analysis [description_eng] => Read about the tax burden in Örkelljunga municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Skattesatser 2024 i kommuner, län & hela riket
Kommun Kommunal Landsting Total
UPPLANDS VÄSBY 19.42% 12.38% 32.81%
VALLENTUNA 18.9% 12.38% 32.29%
ÖSTERÅKER 16.6% 12.38% 29.99%
VÄRMDÖ 18.98% 12.38% 32.37%
JÄRFÄLLA 19.24% 12.38% 32.63%
EKERÖ 19.22% 12.38% 32.61%
HUDDINGE 19.47% 12.38% 32.86%
BOTKYRKA 20.15% 12.38% 33.54%
SALEM 19.67% 12.38% 33.06%
HANINGE 19.68% 12.38% 33.07%
TYRESÖ 19.5% 12.38% 32.89%
UPPLANDS-BRO 19.4% 12.38% 32.79%
NYKVARN 19.97% 12.38% 33.36%
TÄBY 17.55% 12.38% 30.94%
DANDERYD 18.25% 12.38% 31.64%
SOLLENTUNA 18.12% 12.38% 31.51%
STOCKHOLM 17.98% 12.38% 31.37%
SÖDERTÄLJE 20.15% 12.38% 33.54%
NACKA 17.88% 12.38% 31.27%
SUNDBYBERG 19.25% 12.38% 32.64%
SOLNA 17.37% 12.38% 30.76%
LIDINGÖ 17.84% 12.38% 31.23%
VAXHOLM 19.3% 12.38% 32.69%
NORRTÄLJE 19.72% 12.38% 33.11%
SIGTUNA 20% 12.38% 33.39%
NYNÄSHAMN 19.85% 12.38% 33.24%
HÅBO 21.59% 11.71% 34.68%
ÄLVKARLEBY 22.69% 11.71% 35.78%
KNIVSTA 20.91% 11.71% 34%
HEBY 22.5% 11.71% 35.59%
TIERP 21.29% 11.71% 34.38%
UPPSALA 21.14% 11.71% 34.23%
ENKÖPING 21.34% 11.71% 34.43%
ÖSTHAMMAR 21.69% 11.71% 34.78%
VINGÅKER 22.67% 10.83% 34.88%
GNESTA 22.12% 10.83% 34.33%
NYKÖPING 21.42% 10.83% 33.63%
OXELÖSUND 22.22% 10.83% 34.43%
FLEN 22.27% 10.83% 34.48%
KATRINEHOLM 22.12% 10.83% 34.33%
ESKILSTUNA 22.02% 10.83% 34.23%
STRÄNGNÄS 21.67% 10.83% 33.88%
TROSA 21.4% 10.83% 33.61%
ÖDESHÖG 22.6% 11.55% 35.56%
YDRE 22.55% 11.55% 35.51%
KINDA 21.45% 11.55% 34.41%
BOXHOLM 21.82% 11.55% 34.78%
ÅTVIDABERG 22.39% 11.55% 35.35%
FINSPÅNG 22.15% 11.55% 35.11%
VALDEMARSVIK 22.48% 11.55% 35.44%
LINKÖPING 20.2% 11.55% 33.16%
NORRKÖPING 21.75% 11.55% 34.71%
SÖDERKÖPING 21.98% 11.55% 34.94%
MOTALA 21.7% 11.55% 34.66%
VADSTENA 22.8% 11.55% 35.76%
MJÖLBY 21.9% 11.55% 34.86%
ANEBY 22.09% 11.76% 35.31%
GNOSJÖ 22.24% 11.76% 35.46%
MULLSJÖ 22.34% 11.76% 35.56%
HABO 22.17% 11.76% 35.39%
GISLAVED 21.99% 11.76% 35.21%
VAGGERYD 21.49% 11.76% 34.71%
JÖNKÖPING 21.64% 11.76% 34.86%
NÄSSJÖ 22.54% 11.76% 35.76%
VÄRNAMO 21.52% 11.76% 34.74%
SÄVSJÖ 21.92% 11.76% 35.14%
VETLANDA 22.01% 11.76% 35.23%
EKSJÖ 22.26% 11.76% 35.48%
TRANÅS 22.01% 11.76% 35.23%
UPPVIDINGE 21.8% 12% 35.25%
LESSEBO 21.81% 12% 35.26%
TINGSRYD 22% 12% 35.45%
ALVESTA 21.42% 12% 34.87%
ÄLMHULT 21.86% 12% 35.31%
MARKARYD 21.31% 12% 34.76%
VÄXJÖ 20.19% 12% 33.64%
LJUNGBY 21.07% 12% 34.52%
HÖGSBY 22.21% 11.86% 35.59%
TORSÅS 21.93% 11.86% 35.31%
MÖRBYLÅNGA 22.21% 11.86% 35.59%
HULTSFRED 21.91% 11.86% 35.29%
MÖNSTERÅS 22.21% 11.86% 35.59%
EMMABODA 21.96% 11.86% 35.34%
KALMAR 21.81% 11.86% 35.19%
NYBRO 22.33% 11.86% 35.71%
OSKARSHAMN 22.35% 11.86% 35.73%
VÄSTERVIK 21.16% 11.86% 34.54%
VIMMERBY 22.36% 11.86% 35.74%
BORGHOLM 21.58% 11.86% 34.96%
GOTLAND 33.6% 0% 35.48%
OLOFSTRÖM 21.71% 12.04% 35.07%
KARLSKRONA 21.65% 12.04% 35.01%
RONNEBY 21.64% 12.04% 35%
KARLSHAMN 22.23% 12.04% 35.59%
SÖLVESBORG 21.82% 12.04% 35.18%
SVALÖV 20.74% 11.18% 33.24%
STAFFANSTORP 19.09% 11.18% 31.59%
BURLÖV 20.09% 11.18% 32.59%
VELLINGE 18.5% 11.18% 31%
ÖSTRA GÖINGE 20.99% 11.18% 33.49%
ÖRKELLJUNGA 19.06% 11.18% 31.56%
BJUV 20.99% 11.18% 33.49%
KÄVLINGE 18.51% 11.18% 31.01%
LOMMA 19.64% 11.18% 32.14%
SVEDALA 20.24% 11.18% 32.74%
SKURUP 20.42% 11.18% 32.92%
SJÖBO 20.92% 11.18% 33.42%
HÖRBY 21.08% 11.18% 33.58%
HÖÖR 21.75% 11.18% 34.25%
TOMELILLA 20.61% 11.18% 33.11%
BROMÖLLA 22.56% 11.18% 35.06%
OSBY 22.81% 11.18% 35.31%
PERSTORP 20.81% 11.18% 33.31%
KLIPPAN 20.75% 11.18% 33.25%
ÅSTORP 20.29% 11.18% 32.79%
BÅSTAD 20.23% 11.18% 32.73%
MALMÖ 21.24% 11.18% 33.74%
LUND 21.24% 11.18% 33.74%
LANDSKRONA 20.24% 11.18% 32.74%
HELSINGBORG 20.21% 11.18% 32.71%
HÖGANÄS 19.73% 11.18% 32.23%
ESLÖV 20.54% 11.18% 33.04%
YSTAD 20.11% 11.18% 32.61%
TRELLEBORG 20.4% 11.18% 32.9%
KRISTIANSTAD 21.46% 11.18% 33.96%
SIMRISHAMN 20.51% 11.18% 33.01%
ÄNGELHOLM 20.29% 11.18% 32.79%
HÄSSLEHOLM 21.2% 11.18% 33.7%
HYLTE 22.45% 11.4% 35.28%
HALMSTAD 20.98% 11.4% 33.81%
LAHOLM 21.4% 11.4% 34.23%
FALKENBERG 21.1% 11.4% 33.93%
VARBERG 20.33% 11.4% 33.16%
KUNGSBACKA 21.33% 11.4% 34.16%
HÄRRYDA 20.5% 11.48% 33.33%
PARTILLE 19.96% 11.48% 32.79%
ÖCKERÖ 21.56% 11.48% 34.39%
STENUNGSUND 21.64% 11.48% 34.47%
TJÖRN 21.71% 11.48% 34.54%
ORUST 22.46% 11.48% 35.29%
SOTENÄS 21.99% 11.48% 34.82%
MUNKEDAL 23.38% 11.48% 36.21%
TANUM 21.56% 11.48% 34.39%
DALS-ED 23.21% 11.48% 36.04%
FÄRGELANDA 22.91% 11.48% 35.74%
ALE 21.87% 11.48% 34.7%
LERUM 20.65% 11.48% 33.48%
VÅRGÅRDA 21.61% 11.48% 34.44%
BOLLEBYGD 21.59% 11.48% 34.42%
GRÄSTORP 21.99% 11.48% 34.82%
ESSUNGA 21.57% 11.48% 34.4%
KARLSBORG 21.32% 11.48% 34.15%
GULLSPÅNG 22.49% 11.48% 35.32%
TRANEMO 21.5% 11.48% 34.33%
BENGTSFORS 22.92% 11.48% 35.75%
MELLERUD 22.6% 11.48% 35.43%
LILLA EDET 22.37% 11.48% 35.2%
MARK 21.51% 11.48% 34.34%
SVENLJUNGA 22.05% 11.48% 34.88%
HERRLJUNGA 21.94% 11.48% 34.77%
VARA 22.37% 11.48% 35.2%
GÖTENE 22.12% 11.48% 34.95%
TIBRO 21.71% 11.48% 34.54%
TÖREBODA 21.72% 11.48% 34.55%
GÖTEBORG 21.12% 11.48% 33.95%
MÖLNDAL 20.51% 11.48% 33.34%
KUNGÄLV 21.44% 11.48% 34.27%
LYSEKIL 22.46% 11.48% 35.29%
UDDEVALLA 22.16% 11.48% 34.99%
STRÖMSTAD 21.91% 11.48% 34.74%
VÄNERSBORG 22.21% 11.48% 35.04%
TROLLHÄTTAN 22.36% 11.48% 35.19%
ALINGSÅS 21.36% 11.48% 34.19%
BORÅS 21.31% 11.48% 34.14%
ULRICEHAMN 21.05% 11.48% 33.88%
ÅMÅL 22.46% 11.48% 35.29%
MARIESTAD 21.26% 11.48% 34.09%
LIDKÖPING 21.26% 11.48% 34.09%
SKARA 21.9% 11.48% 34.73%
SKÖVDE 21.61% 11.48% 34.44%
HJO 22% 11.48% 34.83%
TIDAHOLM 22.07% 11.48% 34.9%
FALKÖPING 21.95% 11.48% 34.78%
KIL 22.35% 11.68% 35.44%
EDA 22.27% 11.68% 35.36%
TORSBY 22.02% 11.68% 35.11%
STORFORS 22.7% 11.68% 35.79%
HAMMARÖ 22.92% 11.68% 36.01%
MUNKFORS 22.02% 11.68% 35.11%
FORSHAGA 22.35% 11.68% 35.44%
GRUMS 22.5% 11.68% 35.59%
ÅRJÄNG 21.97% 11.68% 35.06%
SUNNE 21.62% 11.68% 34.71%
KARLSTAD 21.27% 11.68% 34.36%
KRISTINEHAMN 21.97% 11.68% 35.06%
FILIPSTAD 22.27% 11.68% 35.36%
HAGFORS 22.02% 11.68% 35.11%
ARVIKA 21.75% 11.68% 34.84%
SÄFFLE 21.52% 11.68% 34.61%
LEKEBERG 22.43% 12.3% 36.05%
LAXÅ 22.18% 12.3% 35.8%
HALLSBERG 21.55% 12.3% 35.17%
DEGERFORS 23% 12.3% 36.62%
HÄLLEFORS 22.05% 12.3% 35.67%
LJUSNARSBERG 21.5% 12.3% 35.12%
ÖREBRO 21.35% 12.3% 34.97%
KUMLA 21.54% 12.3% 35.16%
ASKERSUND 21.85% 12.3% 35.47%
KARLSKOGA 22% 12.3% 35.62%
NORA 22.25% 12.3% 35.87%
LINDESBERG 22.3% 12.3% 35.92%
SKINNSKATTEBERG 22.46% 10.88% 34.67%
SURAHAMMAR 22.31% 10.88% 34.52%
KUNGSÖR 22.03% 10.88% 34.24%
HALLSTAHAMMAR 21.81% 10.88% 34.02%
NORBERG 22.66% 10.88% 34.87%
VÄSTERÅS 20.36% 10.88% 32.57%
SALA 22.31% 10.88% 34.52%
FAGERSTA 22.11% 10.88% 34.32%
KÖPING 22.16% 10.88% 34.37%
ARBOGA 22.41% 10.88% 34.62%
VANSBRO 22.29% 11.64% 35.36%
MALUNG-SÄLEN 22.56% 11.64% 35.63%
GAGNEF 22.28% 11.64% 35.35%
LEKSAND 21.81% 11.64% 34.88%
RÄTTVIK 21.81% 11.64% 34.88%
ORSA 22.31% 11.64% 35.38%
ÄLVDALEN 22.78% 11.64% 35.85%
SMEDJEBACKEN 22.45% 11.64% 35.52%
MORA 22.33% 11.64% 35.4%
FALUN 22.06% 11.64% 35.13%
BORLÄNGE 22.41% 11.64% 35.48%
SÄTER 22.32% 11.64% 35.39%
HEDEMORA 22.16% 11.64% 35.23%
AVESTA 21.96% 11.64% 35.03%
LUDVIKA 22.06% 11.64% 35.13%
OCKELBO 22.76% 11.51% 35.61%
HOFORS 22.86% 11.51% 35.71%
OVANÅKER 21.86% 11.51% 34.71%
NORDANSTIG 22.51% 11.51% 35.36%
LJUSDAL 22.36% 11.51% 35.21%
GÄVLE 22.26% 11.51% 35.11%
SANDVIKEN 21.61% 11.51% 34.46%
SÖDERHAMN 21.66% 11.51% 34.51%
BOLLNÄS 21.86% 11.51% 34.71%
HUDIKSVALL 21.61% 11.51% 34.46%
ÅNGE 23.33% 11.29% 36.28%
TIMRÅ 23.19% 11.29% 36.14%
HÄRNÖSAND 23.34% 11.29% 36.29%
SUNDSVALL 22.59% 11.29% 35.54%
KRAMFORS 23.14% 11.29% 36.09%
SOLLEFTEÅ 23.39% 11.29% 36.34%
ÖRNSKÖLDSVIK 22.71% 11.29% 35.66%
RAGUNDA 23.22% 11.7% 36.59%
BRÄCKE 23.39% 11.7% 36.76%
KROKOM 22.17% 11.7% 35.54%
STRÖMSUND 23.22% 11.7% 36.59%
ÅRE 22.22% 11.7% 35.59%
BERG 22.52% 11.7% 35.89%
HÄRJEDALEN 22.47% 11.7% 35.84%
ÖSTERSUND 22.02% 11.7% 35.39%
NORDMALING 23.25% 11.35% 35.98%
BJURHOLM 23.15% 11.35% 35.88%
VINDELN 23.35% 11.35% 36.08%
ROBERTSFORS 23.15% 11.35% 35.88%
NORSJÖ 23.35% 11.35% 36.08%
MALÅ 23.35% 11.35% 36.08%
STORUMAN 23.1% 11.35% 35.83%
SORSELE 23.6% 11.35% 36.33%
DOROTEA 23.8% 11.35% 36.53%
VÄNNÄS 23.35% 11.35% 36.08%
VILHELMINA 23.4% 11.35% 36.13%
ÅSELE 23.6% 11.35% 36.33%
UMEÅ 22.8% 11.35% 35.53%
LYCKSELE 23.05% 11.35% 35.78%
SKELLEFTEÅ 22.6% 11.35% 35.33%
ARVIDSJAUR 22.8% 11.34% 35.41%
ARJEPLOG 23.5% 11.34% 36.11%
JOKKMOKK 22.95% 11.34% 35.56%
ÖVERKALIX 22.8% 11.34% 35.41%
KALIX 22.55% 11.34% 35.16%
ÖVERTORNEÅ 21.75% 11.34% 34.36%
PAJALA 23.4% 11.34% 36.01%
GÄLLIVARE 22.55% 11.34% 35.16%
ÄLVSBYN 22.45% 11.34% 35.06%
LULEÅ 22.5% 11.34% 35.11%
PITEÅ 22.25% 11.34% 34.86%
BODEN 22.6% 11.34% 35.21%
HAPARANDA 22.5% 11.34% 35.11%
KIRUNA 23.05% 11.34% 35.66%
Registrera ett konto innan du kan kommentera

För att skriva en kommentar behöver du skapa ett konto.


Default Avatar