Beräkna Nettolönen i Stromsund kommun
- Hem
- Beräkna Lön Efter Skatt, Nettolön
Skattetrycket i Strömsund kommun
Strömsund kommun, belägen i Jämtlands län, har en total kommunalskatt på 34.92% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 23.22%, landstingsskatt på 11.7% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.67%, vilket gör att det totala skattetrycket för dessa individer blir 36.59%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Strömsund kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en god start i livet. Vård och omsorg är en annan betydande post, där äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar ingår. Dessutom används skattepengar till infrastruktur, kultur och fritid samt andra kommunala tjänster som är viktiga för att upprätthålla en hög levnadsstandard.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Strömsund kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg, samtidigt som skatteintäkterna kan minska om antalet yrkesverksamma invånare sjunker. Det finns även utmaningar kopplade till att upprätthålla och utveckla infrastrukturen i en glesbygdskommun.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Strömsund har potential att utveckla turism och naturbaserade näringar tack vare sin vackra natur och rika kulturarv. Dessutom kan investeringar i förnybar energi och hållbar utveckling skapa nya arbetstillfällen och ekonomisk tillväxt.
Levnadsstandard och kvalitet i kommunen
Levnadsstandarden i Strömsund kommun är generellt sett god, med tillgång till grundläggande tjänster och en trygg miljö. Utbildningsnivån är relativt hög och det finns goda möjligheter till fritidsaktiviteter och kulturella upplevelser. Dock kan tillgången till vissa specialiserade tjänster och arbetsmöjligheter vara begränsad jämfört med större städer.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Det höga skattetrycket i Strömsund kommun innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en exakt bild av hur mycket som blir kvar i plånboken kan du använda vårt verktyg för att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.
Det är viktigt att notera att även om skattetrycket kan kännas högt, så bidrar skatteintäkterna till att finansiera viktiga samhällsfunktioner som utbildning, vård och omsorg. Detta kan i sin tur bidra till en högre livskvalitet och trygghet för kommunens invånare.
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 047 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Strömsund är 23.22%
-8 916 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.7%
-4 493 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 509 300 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Ström-alanäs stift (i din kommun) 0.28%
-96 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 342 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 523 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 070 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Strömsund är 23.22%
-8 916 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.7%
-4 493 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 523 200 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Ström-alanäs stift (i din kommun) 0.28%
-96 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 364 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 501 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 122 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Strömsund är 23.22%
-8 916 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.7%
-4 493 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 540 700 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Ström-alanäs stift (i din kommun) 0.28%
-100 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 413 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 452 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 436 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Strömsund är 23.22%
-8 916 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.7%
-4 493 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Ström-alanäs stift (i din kommun) 0.28%
-100 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 727 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
22 138 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 884 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Strömsund är 23.22%
-8 916 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.7%
-4 493 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Ström-alanäs stift (i din kommun) 0.28%
-108 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
30 168 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 698 kr
stdClass Object ( [grundAvdrag] => 2525 [kommunalskatt] => 5543.775 [landstingsskatt] => 2793.375 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 66.85 [arbetsgivaravgift] => 7501.525 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 2768.8160538 [beskattningsbarInkomst] => 23875 [nettolon] => 20764.8160538 [landsting] => 11.7 [bruttolon] => 26400 [area_name] => STRÖMSUND [kommun] => STROMSUND [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13370 [kategori] => kommun [short_code] => STRÖMSUND [artikel] =>Skattetrycket i Strömsund kommun
Strömsund kommun, belägen i Jämtlands län, har en total kommunalskatt på 34.92% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 23.22%, landstingsskatt på 11.7% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.67%, vilket gör att det totala skattetrycket för dessa individer blir 36.59%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Strömsund kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en god start i livet. Vård och omsorg är en annan betydande post, där äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar ingår. Dessutom används skattepengar till infrastruktur, kultur och fritid samt andra kommunala tjänster som är viktiga för att upprätthålla en hög levnadsstandard.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Strömsund kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg, samtidigt som skatteintäkterna kan minska om antalet yrkesverksamma invånare sjunker. Det finns även utmaningar kopplade till att upprätthålla och utveckla infrastrukturen i en glesbygdskommun.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Strömsund har potential att utveckla turism och naturbaserade näringar tack vare sin vackra natur och rika kulturarv. Dessutom kan investeringar i förnybar energi och hållbar utveckling skapa nya arbetstillfällen och ekonomisk tillväxt.
Levnadsstandard och kvalitet i kommunen
Levnadsstandarden i Strömsund kommun är generellt sett god, med tillgång till grundläggande tjänster och en trygg miljö. Utbildningsnivån är relativt hög och det finns goda möjligheter till fritidsaktiviteter och kulturella upplevelser. Dock kan tillgången till vissa specialiserade tjänster och arbetsmöjligheter vara begränsad jämfört med större städer.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Det höga skattetrycket i Strömsund kommun innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en exakt bild av hur mycket som blir kvar i plånboken kan du använda vårt verktyg för att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.
Det är viktigt att notera att även om skattetrycket kan kännas högt, så bidrar skatteintäkterna till att finansiera viktiga samhällsfunktioner som utbildning, vård och omsorg. Detta kan i sin tur bidra till en högre livskvalitet och trygghet för kommunens invånare.
[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:08:37 [updated_at] => 2024-05-23 22:08:46 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_204253_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Strömsund Municipality
Strömsund Municipality, located in Jämtland County, has a total municipal tax rate of 34.92% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 23.22%, county council tax of 11.7%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.67% applies, making the total tax burden for these individuals 36.59%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Strömsund Municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for the residents. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, ensuring that children and youth have a good start in life. Healthcare and social services are another significant allocation, including elderly care and support for individuals with disabilities. Additionally, tax money is used for infrastructure, culture and leisure, and other municipal services that are essential for maintaining a high standard of living.
Economic Challenges and Opportunities
Strömsund Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for healthcare and social services, while tax revenues may decrease if the number of working-age residents declines. There are also challenges related to maintaining and developing infrastructure in a sparsely populated municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Strömsund has the potential to develop tourism and nature-based industries thanks to its beautiful scenery and rich cultural heritage. Furthermore, investments in renewable energy and sustainable development can create new jobs and economic growth.
Standard of Living and Quality in the Municipality
The standard of living in Strömsund Municipality is generally good, with access to basic services and a safe environment. The education level is relatively high, and there are good opportunities for recreational activities and cultural experiences. However, access to certain specialized services and job opportunities may be limited compared to larger cities.
Effects on Individuals' Finances
The high tax burden in Strömsund Municipality means that a significant portion of residents' incomes go towards taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get an exact picture of how much is left in your wallet, you can use our tool to calculate net salary based on your gross income.
It is important to note that even though the tax burden may feel high, tax revenues contribute to financing important societal functions such as education, healthcare, and social services. This, in turn, can contribute to a higher quality of life and security for the municipality's residents.
[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Strömsund kommun - Skattesatser, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Strömsund kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt effekter på privatpersoners ekonomi. Upptäck hur skatten påverkar din plånbok. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Strömsund Municipality - Tax Rates, Usage, and Impact [description_eng] => Learn about the tax burden in Strömsund Municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and effects on individuals' finances. Discover how taxes affect your wallet. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13370 [kategori] => kommun [short_code] => STRÖMSUND [artikel] =>Skattetrycket i Strömsund kommun
Strömsund kommun, belägen i Jämtlands län, har en total kommunalskatt på 34.92% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 23.22%, landstingsskatt på 11.7% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.67%, vilket gör att det totala skattetrycket för dessa individer blir 36.59%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Strömsund kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en god start i livet. Vård och omsorg är en annan betydande post, där äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar ingår. Dessutom används skattepengar till infrastruktur, kultur och fritid samt andra kommunala tjänster som är viktiga för att upprätthålla en hög levnadsstandard.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Strömsund kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg, samtidigt som skatteintäkterna kan minska om antalet yrkesverksamma invånare sjunker. Det finns även utmaningar kopplade till att upprätthålla och utveckla infrastrukturen i en glesbygdskommun.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Strömsund har potential att utveckla turism och naturbaserade näringar tack vare sin vackra natur och rika kulturarv. Dessutom kan investeringar i förnybar energi och hållbar utveckling skapa nya arbetstillfällen och ekonomisk tillväxt.
Levnadsstandard och kvalitet i kommunen
Levnadsstandarden i Strömsund kommun är generellt sett god, med tillgång till grundläggande tjänster och en trygg miljö. Utbildningsnivån är relativt hög och det finns goda möjligheter till fritidsaktiviteter och kulturella upplevelser. Dock kan tillgången till vissa specialiserade tjänster och arbetsmöjligheter vara begränsad jämfört med större städer.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Det höga skattetrycket i Strömsund kommun innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en exakt bild av hur mycket som blir kvar i plånboken kan du använda vårt verktyg för att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.
Det är viktigt att notera att även om skattetrycket kan kännas högt, så bidrar skatteintäkterna till att finansiera viktiga samhällsfunktioner som utbildning, vård och omsorg. Detta kan i sin tur bidra till en högre livskvalitet och trygghet för kommunens invånare.
{"meta":{"title": "Skattetrycket i Strömsund kommun - Skattesatser, användning och påverkan","description": "Läs om skattetrycket i Strömsund kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt effekter på privatpersoners ekonomi. Upptäck hur skatten påverkar din plånbok."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:08:37 [updated_at] => 2024-05-23 22:08:46 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_204253_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Strömsund Municipality
Strömsund Municipality, located in Jämtland County, has a total municipal tax rate of 34.92% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 23.22%, county council tax of 11.7%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.67% applies, making the total tax burden for these individuals 36.59%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Strömsund Municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for the residents. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, ensuring that children and youth have a good start in life. Healthcare and social services are another significant allocation, including elderly care and support for individuals with disabilities. Additionally, tax money is used for infrastructure, culture and leisure, and other municipal services that are essential for maintaining a high standard of living.
Economic Challenges and Opportunities
Strömsund Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for healthcare and social services, while tax revenues may decrease if the number of working-age residents declines. There are also challenges related to maintaining and developing infrastructure in a sparsely populated municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Strömsund has the potential to develop tourism and nature-based industries thanks to its beautiful scenery and rich cultural heritage. Furthermore, investments in renewable energy and sustainable development can create new jobs and economic growth.
Standard of Living and Quality in the Municipality
The standard of living in Strömsund Municipality is generally good, with access to basic services and a safe environment. The education level is relatively high, and there are good opportunities for recreational activities and cultural experiences. However, access to certain specialized services and job opportunities may be limited compared to larger cities.
Effects on Individuals' Finances
The high tax burden in Strömsund Municipality means that a significant portion of residents' incomes go towards taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get an exact picture of how much is left in your wallet, you can use our tool to calculate net salary based on your gross income.
It is important to note that even though the tax burden may feel high, tax revenues contribute to financing important societal functions such as education, healthcare, and social services. This, in turn, can contribute to a higher quality of life and security for the municipality's residents.
{"meta":{"title": "Tax Burden in Strömsund Municipality - Tax Rates, Usage, and Impact","description": "Learn about the tax burden in Strömsund Municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and effects on individuals' finances. Discover how taxes affect your wallet."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Strömsund kommun - Skattesatser, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Strömsund kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt effekter på privatpersoners ekonomi. Upptäck hur skatten påverkar din plånbok. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Strömsund Municipality - Tax Rates, Usage, and Impact [description_eng] => Learn about the tax burden in Strömsund Municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and effects on individuals' finances. Discover how taxes affect your wallet. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1833.219 [landstingsskatt] => 923.715 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1305.3038091 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9746.2638091 [landsting] => 11.7 [bruttolon] => 11220 [area_name] => STRÖMSUND [kommun] => STROMSUND [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13370 [kategori] => kommun [short_code] => STRÖMSUND [artikel] =>Skattetrycket i Strömsund kommun
Strömsund kommun, belägen i Jämtlands län, har en total kommunalskatt på 34.92% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 23.22%, landstingsskatt på 11.7% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.67%, vilket gör att det totala skattetrycket för dessa individer blir 36.59%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Strömsund kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en god start i livet. Vård och omsorg är en annan betydande post, där äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar ingår. Dessutom används skattepengar till infrastruktur, kultur och fritid samt andra kommunala tjänster som är viktiga för att upprätthålla en hög levnadsstandard.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Strömsund kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg, samtidigt som skatteintäkterna kan minska om antalet yrkesverksamma invånare sjunker. Det finns även utmaningar kopplade till att upprätthålla och utveckla infrastrukturen i en glesbygdskommun.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Strömsund har potential att utveckla turism och naturbaserade näringar tack vare sin vackra natur och rika kulturarv. Dessutom kan investeringar i förnybar energi och hållbar utveckling skapa nya arbetstillfällen och ekonomisk tillväxt.
Levnadsstandard och kvalitet i kommunen
Levnadsstandarden i Strömsund kommun är generellt sett god, med tillgång till grundläggande tjänster och en trygg miljö. Utbildningsnivån är relativt hög och det finns goda möjligheter till fritidsaktiviteter och kulturella upplevelser. Dock kan tillgången till vissa specialiserade tjänster och arbetsmöjligheter vara begränsad jämfört med större städer.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Det höga skattetrycket i Strömsund kommun innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en exakt bild av hur mycket som blir kvar i plånboken kan du använda vårt verktyg för att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.
Det är viktigt att notera att även om skattetrycket kan kännas högt, så bidrar skatteintäkterna till att finansiera viktiga samhällsfunktioner som utbildning, vård och omsorg. Detta kan i sin tur bidra till en högre livskvalitet och trygghet för kommunens invånare.
[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:08:37 [updated_at] => 2024-05-23 22:08:46 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_204253_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Strömsund Municipality
Strömsund Municipality, located in Jämtland County, has a total municipal tax rate of 34.92% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 23.22%, county council tax of 11.7%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.67% applies, making the total tax burden for these individuals 36.59%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Strömsund Municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for the residents. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, ensuring that children and youth have a good start in life. Healthcare and social services are another significant allocation, including elderly care and support for individuals with disabilities. Additionally, tax money is used for infrastructure, culture and leisure, and other municipal services that are essential for maintaining a high standard of living.
Economic Challenges and Opportunities
Strömsund Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for healthcare and social services, while tax revenues may decrease if the number of working-age residents declines. There are also challenges related to maintaining and developing infrastructure in a sparsely populated municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Strömsund has the potential to develop tourism and nature-based industries thanks to its beautiful scenery and rich cultural heritage. Furthermore, investments in renewable energy and sustainable development can create new jobs and economic growth.
Standard of Living and Quality in the Municipality
The standard of living in Strömsund Municipality is generally good, with access to basic services and a safe environment. The education level is relatively high, and there are good opportunities for recreational activities and cultural experiences. However, access to certain specialized services and job opportunities may be limited compared to larger cities.
Effects on Individuals' Finances
The high tax burden in Strömsund Municipality means that a significant portion of residents' incomes go towards taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get an exact picture of how much is left in your wallet, you can use our tool to calculate net salary based on your gross income.
It is important to note that even though the tax burden may feel high, tax revenues contribute to financing important societal functions such as education, healthcare, and social services. This, in turn, can contribute to a higher quality of life and security for the municipality's residents.
[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Strömsund kommun - Skattesatser, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Strömsund kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt effekter på privatpersoners ekonomi. Upptäck hur skatten påverkar din plånbok. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Strömsund Municipality - Tax Rates, Usage, and Impact [description_eng] => Learn about the tax burden in Strömsund Municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and effects on individuals' finances. Discover how taxes affect your wallet. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13370 [kategori] => kommun [short_code] => STRÖMSUND [artikel] =>Skattetrycket i Strömsund kommun
Strömsund kommun, belägen i Jämtlands län, har en total kommunalskatt på 34.92% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 23.22%, landstingsskatt på 11.7% och en begravningsavgift på 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.67%, vilket gör att det totala skattetrycket för dessa individer blir 36.59%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Strömsund kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en god start i livet. Vård och omsorg är en annan betydande post, där äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar ingår. Dessutom används skattepengar till infrastruktur, kultur och fritid samt andra kommunala tjänster som är viktiga för att upprätthålla en hög levnadsstandard.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Strömsund kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg, samtidigt som skatteintäkterna kan minska om antalet yrkesverksamma invånare sjunker. Det finns även utmaningar kopplade till att upprätthålla och utveckla infrastrukturen i en glesbygdskommun.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Strömsund har potential att utveckla turism och naturbaserade näringar tack vare sin vackra natur och rika kulturarv. Dessutom kan investeringar i förnybar energi och hållbar utveckling skapa nya arbetstillfällen och ekonomisk tillväxt.
Levnadsstandard och kvalitet i kommunen
Levnadsstandarden i Strömsund kommun är generellt sett god, med tillgång till grundläggande tjänster och en trygg miljö. Utbildningsnivån är relativt hög och det finns goda möjligheter till fritidsaktiviteter och kulturella upplevelser. Dock kan tillgången till vissa specialiserade tjänster och arbetsmöjligheter vara begränsad jämfört med större städer.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Det höga skattetrycket i Strömsund kommun innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en exakt bild av hur mycket som blir kvar i plånboken kan du använda vårt verktyg för att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.
Det är viktigt att notera att även om skattetrycket kan kännas högt, så bidrar skatteintäkterna till att finansiera viktiga samhällsfunktioner som utbildning, vård och omsorg. Detta kan i sin tur bidra till en högre livskvalitet och trygghet för kommunens invånare.
{"meta":{"title": "Skattetrycket i Strömsund kommun - Skattesatser, användning och påverkan","description": "Läs om skattetrycket i Strömsund kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt effekter på privatpersoners ekonomi. Upptäck hur skatten påverkar din plånbok."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:08:37 [updated_at] => 2024-05-23 22:08:46 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_204253_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Strömsund Municipality
Strömsund Municipality, located in Jämtland County, has a total municipal tax rate of 34.92% excluding the church fee. This tax rate consists of a municipal tax of 23.22%, county council tax of 11.7%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.67% applies, making the total tax burden for these individuals 36.59%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Strömsund Municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for the residents. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, ensuring that children and youth have a good start in life. Healthcare and social services are another significant allocation, including elderly care and support for individuals with disabilities. Additionally, tax money is used for infrastructure, culture and leisure, and other municipal services that are essential for maintaining a high standard of living.
Economic Challenges and Opportunities
Strömsund Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for healthcare and social services, while tax revenues may decrease if the number of working-age residents declines. There are also challenges related to maintaining and developing infrastructure in a sparsely populated municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Strömsund has the potential to develop tourism and nature-based industries thanks to its beautiful scenery and rich cultural heritage. Furthermore, investments in renewable energy and sustainable development can create new jobs and economic growth.
Standard of Living and Quality in the Municipality
The standard of living in Strömsund Municipality is generally good, with access to basic services and a safe environment. The education level is relatively high, and there are good opportunities for recreational activities and cultural experiences. However, access to certain specialized services and job opportunities may be limited compared to larger cities.
Effects on Individuals' Finances
The high tax burden in Strömsund Municipality means that a significant portion of residents' incomes go towards taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get an exact picture of how much is left in your wallet, you can use our tool to calculate net salary based on your gross income.
It is important to note that even though the tax burden may feel high, tax revenues contribute to financing important societal functions such as education, healthcare, and social services. This, in turn, can contribute to a higher quality of life and security for the municipality's residents.
{"meta":{"title": "Tax Burden in Strömsund Municipality - Tax Rates, Usage, and Impact","description": "Learn about the tax burden in Strömsund Municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and effects on individuals' finances. Discover how taxes affect your wallet."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Strömsund kommun - Skattesatser, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Strömsund kommun, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt effekter på privatpersoners ekonomi. Upptäck hur skatten påverkar din plånbok. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Strömsund Municipality - Tax Rates, Usage, and Impact [description_eng] => Learn about the tax burden in Strömsund Municipality, how tax revenues are used, economic challenges and opportunities, and effects on individuals' finances. Discover how taxes affect your wallet. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Kommun | Kommunal | Landsting | Total |
---|---|---|---|
UPPLANDS VÄSBY | 19.42% | 12.38% | 32.81% |
VALLENTUNA | 18.9% | 12.38% | 32.29% |
ÖSTERÅKER | 16.6% | 12.38% | 29.99% |
VÄRMDÖ | 18.98% | 12.38% | 32.37% |
JÄRFÄLLA | 19.24% | 12.38% | 32.63% |
EKERÖ | 19.22% | 12.38% | 32.61% |
HUDDINGE | 19.47% | 12.38% | 32.86% |
BOTKYRKA | 20.15% | 12.38% | 33.54% |
SALEM | 19.67% | 12.38% | 33.06% |
HANINGE | 19.68% | 12.38% | 33.07% |
TYRESÖ | 19.5% | 12.38% | 32.89% |
UPPLANDS-BRO | 19.4% | 12.38% | 32.79% |
NYKVARN | 19.97% | 12.38% | 33.36% |
TÄBY | 17.55% | 12.38% | 30.94% |
DANDERYD | 18.25% | 12.38% | 31.64% |
SOLLENTUNA | 18.12% | 12.38% | 31.51% |
STOCKHOLM | 17.98% | 12.38% | 31.37% |
SÖDERTÄLJE | 20.15% | 12.38% | 33.54% |
NACKA | 17.88% | 12.38% | 31.27% |
SUNDBYBERG | 19.25% | 12.38% | 32.64% |
SOLNA | 17.37% | 12.38% | 30.76% |
LIDINGÖ | 17.84% | 12.38% | 31.23% |
VAXHOLM | 19.3% | 12.38% | 32.69% |
NORRTÄLJE | 19.72% | 12.38% | 33.11% |
SIGTUNA | 20% | 12.38% | 33.39% |
NYNÄSHAMN | 19.85% | 12.38% | 33.24% |
HÅBO | 21.59% | 11.71% | 34.68% |
ÄLVKARLEBY | 22.69% | 11.71% | 35.78% |
KNIVSTA | 20.91% | 11.71% | 34% |
HEBY | 22.5% | 11.71% | 35.59% |
TIERP | 21.29% | 11.71% | 34.38% |
UPPSALA | 21.14% | 11.71% | 34.23% |
ENKÖPING | 21.34% | 11.71% | 34.43% |
ÖSTHAMMAR | 21.69% | 11.71% | 34.78% |
VINGÅKER | 22.67% | 10.83% | 34.88% |
GNESTA | 22.12% | 10.83% | 34.33% |
NYKÖPING | 21.42% | 10.83% | 33.63% |
OXELÖSUND | 22.22% | 10.83% | 34.43% |
FLEN | 22.27% | 10.83% | 34.48% |
KATRINEHOLM | 22.12% | 10.83% | 34.33% |
ESKILSTUNA | 22.02% | 10.83% | 34.23% |
STRÄNGNÄS | 21.67% | 10.83% | 33.88% |
TROSA | 21.4% | 10.83% | 33.61% |
ÖDESHÖG | 22.6% | 11.55% | 35.56% |
YDRE | 22.55% | 11.55% | 35.51% |
KINDA | 21.45% | 11.55% | 34.41% |
BOXHOLM | 21.82% | 11.55% | 34.78% |
ÅTVIDABERG | 22.39% | 11.55% | 35.35% |
FINSPÅNG | 22.15% | 11.55% | 35.11% |
VALDEMARSVIK | 22.48% | 11.55% | 35.44% |
LINKÖPING | 20.2% | 11.55% | 33.16% |
NORRKÖPING | 21.75% | 11.55% | 34.71% |
SÖDERKÖPING | 21.98% | 11.55% | 34.94% |
MOTALA | 21.7% | 11.55% | 34.66% |
VADSTENA | 22.8% | 11.55% | 35.76% |
MJÖLBY | 21.9% | 11.55% | 34.86% |
ANEBY | 22.09% | 11.76% | 35.31% |
GNOSJÖ | 22.24% | 11.76% | 35.46% |
MULLSJÖ | 22.34% | 11.76% | 35.56% |
HABO | 22.17% | 11.76% | 35.39% |
GISLAVED | 21.99% | 11.76% | 35.21% |
VAGGERYD | 21.49% | 11.76% | 34.71% |
JÖNKÖPING | 21.64% | 11.76% | 34.86% |
NÄSSJÖ | 22.54% | 11.76% | 35.76% |
VÄRNAMO | 21.52% | 11.76% | 34.74% |
SÄVSJÖ | 21.92% | 11.76% | 35.14% |
VETLANDA | 22.01% | 11.76% | 35.23% |
EKSJÖ | 22.26% | 11.76% | 35.48% |
TRANÅS | 22.01% | 11.76% | 35.23% |
UPPVIDINGE | 21.8% | 12% | 35.25% |
LESSEBO | 21.81% | 12% | 35.26% |
TINGSRYD | 22% | 12% | 35.45% |
ALVESTA | 21.42% | 12% | 34.87% |
ÄLMHULT | 21.86% | 12% | 35.31% |
MARKARYD | 21.31% | 12% | 34.76% |
VÄXJÖ | 20.19% | 12% | 33.64% |
LJUNGBY | 21.07% | 12% | 34.52% |
HÖGSBY | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
TORSÅS | 21.93% | 11.86% | 35.31% |
MÖRBYLÅNGA | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
HULTSFRED | 21.91% | 11.86% | 35.29% |
MÖNSTERÅS | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
EMMABODA | 21.96% | 11.86% | 35.34% |
KALMAR | 21.81% | 11.86% | 35.19% |
NYBRO | 22.33% | 11.86% | 35.71% |
OSKARSHAMN | 22.35% | 11.86% | 35.73% |
VÄSTERVIK | 21.16% | 11.86% | 34.54% |
VIMMERBY | 22.36% | 11.86% | 35.74% |
BORGHOLM | 21.58% | 11.86% | 34.96% |
GOTLAND | 33.6% | 0% | 35.48% |
OLOFSTRÖM | 21.71% | 12.04% | 35.07% |
KARLSKRONA | 21.65% | 12.04% | 35.01% |
RONNEBY | 21.64% | 12.04% | 35% |
KARLSHAMN | 22.23% | 12.04% | 35.59% |
SÖLVESBORG | 21.82% | 12.04% | 35.18% |
SVALÖV | 20.74% | 11.18% | 33.24% |
STAFFANSTORP | 19.09% | 11.18% | 31.59% |
BURLÖV | 20.09% | 11.18% | 32.59% |
VELLINGE | 18.5% | 11.18% | 31% |
ÖSTRA GÖINGE | 20.99% | 11.18% | 33.49% |
ÖRKELLJUNGA | 19.06% | 11.18% | 31.56% |
BJUV | 20.99% | 11.18% | 33.49% |
KÄVLINGE | 18.51% | 11.18% | 31.01% |
LOMMA | 19.64% | 11.18% | 32.14% |
SVEDALA | 20.24% | 11.18% | 32.74% |
SKURUP | 20.42% | 11.18% | 32.92% |
SJÖBO | 20.92% | 11.18% | 33.42% |
HÖRBY | 21.08% | 11.18% | 33.58% |
HÖÖR | 21.75% | 11.18% | 34.25% |
TOMELILLA | 20.61% | 11.18% | 33.11% |
BROMÖLLA | 22.56% | 11.18% | 35.06% |
OSBY | 22.81% | 11.18% | 35.31% |
PERSTORP | 20.81% | 11.18% | 33.31% |
KLIPPAN | 20.75% | 11.18% | 33.25% |
ÅSTORP | 20.29% | 11.18% | 32.79% |
BÅSTAD | 20.23% | 11.18% | 32.73% |
MALMÖ | 21.24% | 11.18% | 33.74% |
LUND | 21.24% | 11.18% | 33.74% |
LANDSKRONA | 20.24% | 11.18% | 32.74% |
HELSINGBORG | 20.21% | 11.18% | 32.71% |
HÖGANÄS | 19.73% | 11.18% | 32.23% |
ESLÖV | 20.54% | 11.18% | 33.04% |
YSTAD | 20.11% | 11.18% | 32.61% |
TRELLEBORG | 20.4% | 11.18% | 32.9% |
KRISTIANSTAD | 21.46% | 11.18% | 33.96% |
SIMRISHAMN | 20.51% | 11.18% | 33.01% |
ÄNGELHOLM | 20.29% | 11.18% | 32.79% |
HÄSSLEHOLM | 21.2% | 11.18% | 33.7% |
HYLTE | 22.45% | 11.4% | 35.28% |
HALMSTAD | 20.98% | 11.4% | 33.81% |
LAHOLM | 21.4% | 11.4% | 34.23% |
FALKENBERG | 21.1% | 11.4% | 33.93% |
VARBERG | 20.33% | 11.4% | 33.16% |
KUNGSBACKA | 21.33% | 11.4% | 34.16% |
HÄRRYDA | 20.5% | 11.48% | 33.33% |
PARTILLE | 19.96% | 11.48% | 32.79% |
ÖCKERÖ | 21.56% | 11.48% | 34.39% |
STENUNGSUND | 21.64% | 11.48% | 34.47% |
TJÖRN | 21.71% | 11.48% | 34.54% |
ORUST | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
SOTENÄS | 21.99% | 11.48% | 34.82% |
MUNKEDAL | 23.38% | 11.48% | 36.21% |
TANUM | 21.56% | 11.48% | 34.39% |
DALS-ED | 23.21% | 11.48% | 36.04% |
FÄRGELANDA | 22.91% | 11.48% | 35.74% |
ALE | 21.87% | 11.48% | 34.7% |
LERUM | 20.65% | 11.48% | 33.48% |
VÅRGÅRDA | 21.61% | 11.48% | 34.44% |
BOLLEBYGD | 21.59% | 11.48% | 34.42% |
GRÄSTORP | 21.99% | 11.48% | 34.82% |
ESSUNGA | 21.57% | 11.48% | 34.4% |
KARLSBORG | 21.32% | 11.48% | 34.15% |
GULLSPÅNG | 22.49% | 11.48% | 35.32% |
TRANEMO | 21.5% | 11.48% | 34.33% |
BENGTSFORS | 22.92% | 11.48% | 35.75% |
MELLERUD | 22.6% | 11.48% | 35.43% |
LILLA EDET | 22.37% | 11.48% | 35.2% |
MARK | 21.51% | 11.48% | 34.34% |
SVENLJUNGA | 22.05% | 11.48% | 34.88% |
HERRLJUNGA | 21.94% | 11.48% | 34.77% |
VARA | 22.37% | 11.48% | 35.2% |
GÖTENE | 22.12% | 11.48% | 34.95% |
TIBRO | 21.71% | 11.48% | 34.54% |
TÖREBODA | 21.72% | 11.48% | 34.55% |
GÖTEBORG | 21.12% | 11.48% | 33.95% |
MÖLNDAL | 20.51% | 11.48% | 33.34% |
KUNGÄLV | 21.44% | 11.48% | 34.27% |
LYSEKIL | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
UDDEVALLA | 22.16% | 11.48% | 34.99% |
STRÖMSTAD | 21.91% | 11.48% | 34.74% |
VÄNERSBORG | 22.21% | 11.48% | 35.04% |
TROLLHÄTTAN | 22.36% | 11.48% | 35.19% |
ALINGSÅS | 21.36% | 11.48% | 34.19% |
BORÅS | 21.31% | 11.48% | 34.14% |
ULRICEHAMN | 21.05% | 11.48% | 33.88% |
ÅMÅL | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
MARIESTAD | 21.26% | 11.48% | 34.09% |
LIDKÖPING | 21.26% | 11.48% | 34.09% |
SKARA | 21.9% | 11.48% | 34.73% |
SKÖVDE | 21.61% | 11.48% | 34.44% |
HJO | 22% | 11.48% | 34.83% |
TIDAHOLM | 22.07% | 11.48% | 34.9% |
FALKÖPING | 21.95% | 11.48% | 34.78% |
KIL | 22.35% | 11.68% | 35.44% |
EDA | 22.27% | 11.68% | 35.36% |
TORSBY | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
STORFORS | 22.7% | 11.68% | 35.79% |
HAMMARÖ | 22.92% | 11.68% | 36.01% |
MUNKFORS | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
FORSHAGA | 22.35% | 11.68% | 35.44% |
GRUMS | 22.5% | 11.68% | 35.59% |
ÅRJÄNG | 21.97% | 11.68% | 35.06% |
SUNNE | 21.62% | 11.68% | 34.71% |
KARLSTAD | 21.27% | 11.68% | 34.36% |
KRISTINEHAMN | 21.97% | 11.68% | 35.06% |
FILIPSTAD | 22.27% | 11.68% | 35.36% |
HAGFORS | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
ARVIKA | 21.75% | 11.68% | 34.84% |
SÄFFLE | 21.52% | 11.68% | 34.61% |
LEKEBERG | 22.43% | 12.3% | 36.05% |
LAXÅ | 22.18% | 12.3% | 35.8% |
HALLSBERG | 21.55% | 12.3% | 35.17% |
DEGERFORS | 23% | 12.3% | 36.62% |
HÄLLEFORS | 22.05% | 12.3% | 35.67% |
LJUSNARSBERG | 21.5% | 12.3% | 35.12% |
ÖREBRO | 21.35% | 12.3% | 34.97% |
KUMLA | 21.54% | 12.3% | 35.16% |
ASKERSUND | 21.85% | 12.3% | 35.47% |
KARLSKOGA | 22% | 12.3% | 35.62% |
NORA | 22.25% | 12.3% | 35.87% |
LINDESBERG | 22.3% | 12.3% | 35.92% |
SKINNSKATTEBERG | 22.46% | 10.88% | 34.67% |
SURAHAMMAR | 22.31% | 10.88% | 34.52% |
KUNGSÖR | 22.03% | 10.88% | 34.24% |
HALLSTAHAMMAR | 21.81% | 10.88% | 34.02% |
NORBERG | 22.66% | 10.88% | 34.87% |
VÄSTERÅS | 20.36% | 10.88% | 32.57% |
SALA | 22.31% | 10.88% | 34.52% |
FAGERSTA | 22.11% | 10.88% | 34.32% |
KÖPING | 22.16% | 10.88% | 34.37% |
ARBOGA | 22.41% | 10.88% | 34.62% |
VANSBRO | 22.29% | 11.64% | 35.36% |
MALUNG-SÄLEN | 22.56% | 11.64% | 35.63% |
GAGNEF | 22.28% | 11.64% | 35.35% |
LEKSAND | 21.81% | 11.64% | 34.88% |
RÄTTVIK | 21.81% | 11.64% | 34.88% |
ORSA | 22.31% | 11.64% | 35.38% |
ÄLVDALEN | 22.78% | 11.64% | 35.85% |
SMEDJEBACKEN | 22.45% | 11.64% | 35.52% |
MORA | 22.33% | 11.64% | 35.4% |
FALUN | 22.06% | 11.64% | 35.13% |
BORLÄNGE | 22.41% | 11.64% | 35.48% |
SÄTER | 22.32% | 11.64% | 35.39% |
HEDEMORA | 22.16% | 11.64% | 35.23% |
AVESTA | 21.96% | 11.64% | 35.03% |
LUDVIKA | 22.06% | 11.64% | 35.13% |
OCKELBO | 22.76% | 11.51% | 35.61% |
HOFORS | 22.86% | 11.51% | 35.71% |
OVANÅKER | 21.86% | 11.51% | 34.71% |
NORDANSTIG | 22.51% | 11.51% | 35.36% |
LJUSDAL | 22.36% | 11.51% | 35.21% |
GÄVLE | 22.26% | 11.51% | 35.11% |
SANDVIKEN | 21.61% | 11.51% | 34.46% |
SÖDERHAMN | 21.66% | 11.51% | 34.51% |
BOLLNÄS | 21.86% | 11.51% | 34.71% |
HUDIKSVALL | 21.61% | 11.51% | 34.46% |
ÅNGE | 23.33% | 11.29% | 36.28% |
TIMRÅ | 23.19% | 11.29% | 36.14% |
HÄRNÖSAND | 23.34% | 11.29% | 36.29% |
SUNDSVALL | 22.59% | 11.29% | 35.54% |
KRAMFORS | 23.14% | 11.29% | 36.09% |
SOLLEFTEÅ | 23.39% | 11.29% | 36.34% |
ÖRNSKÖLDSVIK | 22.71% | 11.29% | 35.66% |
RAGUNDA | 23.22% | 11.7% | 36.59% |
BRÄCKE | 23.39% | 11.7% | 36.76% |
KROKOM | 22.17% | 11.7% | 35.54% |
STRÖMSUND | 23.22% | 11.7% | 36.59% |
ÅRE | 22.22% | 11.7% | 35.59% |
BERG | 22.52% | 11.7% | 35.89% |
HÄRJEDALEN | 22.47% | 11.7% | 35.84% |
ÖSTERSUND | 22.02% | 11.7% | 35.39% |
NORDMALING | 23.25% | 11.35% | 35.98% |
BJURHOLM | 23.15% | 11.35% | 35.88% |
VINDELN | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
ROBERTSFORS | 23.15% | 11.35% | 35.88% |
NORSJÖ | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
MALÅ | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
STORUMAN | 23.1% | 11.35% | 35.83% |
SORSELE | 23.6% | 11.35% | 36.33% |
DOROTEA | 23.8% | 11.35% | 36.53% |
VÄNNÄS | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
VILHELMINA | 23.4% | 11.35% | 36.13% |
ÅSELE | 23.6% | 11.35% | 36.33% |
UMEÅ | 22.8% | 11.35% | 35.53% |
LYCKSELE | 23.05% | 11.35% | 35.78% |
SKELLEFTEÅ | 22.6% | 11.35% | 35.33% |
ARVIDSJAUR | 22.8% | 11.34% | 35.41% |
ARJEPLOG | 23.5% | 11.34% | 36.11% |
JOKKMOKK | 22.95% | 11.34% | 35.56% |
ÖVERKALIX | 22.8% | 11.34% | 35.41% |
KALIX | 22.55% | 11.34% | 35.16% |
ÖVERTORNEÅ | 21.75% | 11.34% | 34.36% |
PAJALA | 23.4% | 11.34% | 36.01% |
GÄLLIVARE | 22.55% | 11.34% | 35.16% |
ÄLVSBYN | 22.45% | 11.34% | 35.06% |
LULEÅ | 22.5% | 11.34% | 35.11% |
PITEÅ | 22.25% | 11.34% | 34.86% |
BODEN | 22.6% | 11.34% | 35.21% |
HAPARANDA | 22.5% | 11.34% | 35.11% |
KIRUNA | 23.05% | 11.34% | 35.66% |