Beräkna din lön efter skatt

Medlem i Svenska kyrkan

Med vår lönekalkylator kan du enkelt beräkna din lön efter skatt (nettolön) i Overkalix.

Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige
    Elpriset Tors, 21 nov 2024 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i oktober 2024: KPIF stiger till 1,5%
    Inflationen Tors, 14 nov 2024 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Annonsera hos oss
    Information om Statsskuld.se Fre, 8 nov 2024 - 19:03
  • Opinionen - Demoskop: Socialdemokraterna tappar, Centern ökar
    Opinionen Fre, 25 okt 2024 - 14:35
  • Statsskulden - Sveriges statsskuld: Historisk låg nivå i förändring
    Statsskulden Tis, 8 okt 2024 - 10:07
  • Yrke - Lön och arbete som Studieledare: Vad du behöver veta
    Yrke Ons, 4 sep 2024 - 18:10
  • Kommun - Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
    Kommun Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Bild som illustrerar överkalix

Skattetrycket i Överkalix kommun

Överkalix kommun är belägen i Norrbottens län och är känd för sin natursköna miljö och rika kulturarv. Men hur ser det ut med skattetrycket i kommunen, och hur påverkar det invånarnas ekonomi och levnadsstandard?

Kommunalskatt och Totalt Skattetryck

Skattesatsen i Överkalix kommun består av flera komponenter. Kommunalskatten uppgår till 22.8%, landstingsskatten till 11.34%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.27%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 34.14%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Överkalix kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarnas vardag. En betydande del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en bra start i livet. Äldreomsorgen är också en prioriterad sektor, där resurser satsas på att ge äldre en trygg och värdig tillvaro.

Hälso- och sjukvård är en annan stor utgiftspost, där landstingsskatten spelar en avgörande roll. Dessutom används skatteintäkterna för att underhålla och förbättra infrastrukturen, såsom vägar och offentliga byggnader, samt för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Överkalix kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En av de största är den demografiska utvecklingen, där en åldrande befolkning ökar trycket på äldreomsorgen och sjukvården. Detta kräver långsiktiga investeringar och effektiv resursfördelning för att möta behoven.

Samtidigt finns det ekonomiska möjligheter. Kommunen har potential att utveckla turismen tack vare sin natursköna miljö och kulturella attraktioner. Det finns också möjligheter att locka till sig nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda förutsättningar för företagande.

Levnadsstandard och Kvalitet i Kommunen

Levnadsstandarden i Överkalix är generellt sett god, med tillgång till välfungerande skolor, vårdcentraler och fritidsaktiviteter. Den natursköna omgivningen erbjuder möjligheter till friluftsliv och rekreation, vilket bidrar till en hög livskvalitet.

Kvaliteten på de kommunala tjänsterna är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas upplevelser av service och stöd varierar, och kommunen arbetar kontinuerligt med att förbättra och effektivisera sina tjänster.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Det höga skattetrycket i Överkalix innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Det är viktigt att notera att även om skattetrycket är högt, så får invånarna tillgång till en rad viktiga tjänster och förmåner som finansieras av skatteintäkterna. Detta inkluderar utbildning, vård och omsorg, vilket bidrar till en trygg och stabil vardag.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Överkalix kommun högt, men det används för att finansiera viktiga samhällsfunktioner som bidrar till invånarnas välfärd och livskvalitet. Kommunen står inför både utmaningar och möjligheter, och hur dessa hanteras kommer att påverka framtiden för både invånare och kommunen som helhet.

Din Nettolön i överkalix
  • Arbetsgivaren betalar

    Total kostnad för arbetsgivaren

    51 865 kr
  • Arbetsgivaravgift

    Denna avgift betalas av bolaget

    -12 065 kr
  • Din bruttolön

    Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter

    = 39 800 kr
  • Grundavdrag

    Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten

    -1 400 kr
  • Beskattningsbar inkomst

    Detta är vad skatt och avgifter beräknas på

    =38 400 kr
  • Jobbskatteavdrag

    En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.

    +3 798 kr
  • Kommunalskatt

    Den kommunala skatten i överkalix är 22.8%

    -8 755 kr
  • Landstingsskatt

    Skatten i ditt landsting är 11.34%

    -4 355 kr
  • Statlig inkomstskatt

    En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år

    -0 kr
  • Kyrkoavgift

    Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift

    -0 kr
  • Begravningsavgift

    En obligatorisk avgift som tas ut av överkalix stift (i din kommun) 0.28%

    -108 kr

  • Din nettolön

    Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter

    30 380 kr
  • Skatter & Avgifter

    Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter

    21 485 kr
                        stdClass Object
(
    [grundAvdrag] => 2525
    [kommunalskatt] => 5443.5
    [landstingsskatt] => 2707.425
    [kyrkoskatt] => 
    [begravningsavgift] => 66.85
    [arbetsgivaravgift] => 7501.525
    [statligSkatt] => 0
    [jobbskatteavdrag] => 2706.9696471
    [beskattningsbarInkomst] => 23875
    [nettolon] => 20889.1946471
    [landsting] => 11.34
    [bruttolon] => 26400
    [area_name] => ÖVERKALIX
    [kommun] => OVERKALIX
    [skiktgrans] => 598500
    [aiArticle] => App\Models\Article Object
        (
            [connection:protected] => mysql
            [table:protected] => articles
            [primaryKey:protected] => id
            [keyType:protected] => int
            [incrementing] => 1
            [with:protected] => Array
                (
                )

            [withCount:protected] => Array
                (
                )

            [preventsLazyLoading] => 
            [perPage:protected] => 15
            [exists] => 1
            [wasRecentlyCreated] => 
            [escapeWhenCastingToString:protected] => 
            [attributes:protected] => Array
                (
                    [id] => 13392
                    [kategori] => kommun
                    [short_code] => ÖVERKALIX
                    [artikel] => 

Skattetrycket i Överkalix kommun

Överkalix kommun är belägen i Norrbottens län och är känd för sin natursköna miljö och rika kulturarv. Men hur ser det ut med skattetrycket i kommunen, och hur påverkar det invånarnas ekonomi och levnadsstandard?

Kommunalskatt och Totalt Skattetryck

Skattesatsen i Överkalix kommun består av flera komponenter. Kommunalskatten uppgår till 22.8%, landstingsskatten till 11.34%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.27%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 34.14%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Överkalix kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarnas vardag. En betydande del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en bra start i livet. Äldreomsorgen är också en prioriterad sektor, där resurser satsas på att ge äldre en trygg och värdig tillvaro.

Hälso- och sjukvård är en annan stor utgiftspost, där landstingsskatten spelar en avgörande roll. Dessutom används skatteintäkterna för att underhålla och förbättra infrastrukturen, såsom vägar och offentliga byggnader, samt för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Överkalix kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En av de största är den demografiska utvecklingen, där en åldrande befolkning ökar trycket på äldreomsorgen och sjukvården. Detta kräver långsiktiga investeringar och effektiv resursfördelning för att möta behoven.

Samtidigt finns det ekonomiska möjligheter. Kommunen har potential att utveckla turismen tack vare sin natursköna miljö och kulturella attraktioner. Det finns också möjligheter att locka till sig nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda förutsättningar för företagande.

Levnadsstandard och Kvalitet i Kommunen

Levnadsstandarden i Överkalix är generellt sett god, med tillgång till välfungerande skolor, vårdcentraler och fritidsaktiviteter. Den natursköna omgivningen erbjuder möjligheter till friluftsliv och rekreation, vilket bidrar till en hög livskvalitet.

Kvaliteten på de kommunala tjänsterna är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas upplevelser av service och stöd varierar, och kommunen arbetar kontinuerligt med att förbättra och effektivisera sina tjänster.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Det höga skattetrycket i Överkalix innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Det är viktigt att notera att även om skattetrycket är högt, så får invånarna tillgång till en rad viktiga tjänster och förmåner som finansieras av skatteintäkterna. Detta inkluderar utbildning, vård och omsorg, vilket bidrar till en trygg och stabil vardag.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Överkalix kommun högt, men det används för att finansiera viktiga samhällsfunktioner som bidrar till invånarnas välfärd och livskvalitet. Kommunen står inför både utmaningar och möjligheter, och hur dessa hanteras kommer att påverka framtiden för både invånare och kommunen som helhet.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:21:09 [updated_at] => 2024-05-23 22:21:22 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_210405_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Överkalix Municipality

Överkalix municipality is located in Norrbotten County and is known for its scenic environment and rich cultural heritage. But what does the tax burden look like in the municipality, and how does it affect the residents' economy and standard of living?

Municipal Tax and Total Tax Burden

The tax rate in Överkalix municipality consists of several components. The municipal tax amounts to 22.8%, the county council tax is 11.34%, and the burial fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.27% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 34.14%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Överkalix municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for residents' daily lives. A significant portion of the budget goes to education and childcare, ensuring that children and young people get a good start in life. Elderly care is also a prioritized sector, with resources being allocated to provide the elderly with a secure and dignified existence.

Healthcare is another major expense, where the county council tax plays a crucial role. In addition, tax revenues are used to maintain and improve infrastructure, such as roads and public buildings, and to support cultural and recreational activities.

Economic Challenges and Opportunities

Överkalix municipality faces several economic challenges. One of the biggest is the demographic development, where an aging population increases the pressure on elderly care and healthcare. This requires long-term investments and efficient resource allocation to meet the needs.

At the same time, there are economic opportunities. The municipality has the potential to develop tourism due to its scenic environment and cultural attractions. There are also opportunities to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good conditions for entrepreneurship.

Standard of Living and Quality in the Municipality

The standard of living in Överkalix is generally good, with access to well-functioning schools, health centers, and recreational activities. The scenic surroundings offer opportunities for outdoor activities and recreation, contributing to a high quality of life.

The quality of municipal services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' experiences of service and support vary, and the municipality continuously works to improve and streamline its services.

Effects on Individuals' Finances

The high tax burden in Överkalix means that a significant portion of residents' incomes goes to taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, which calculates the net salary based on the specified gross salary.

It is important to note that even though the tax burden is high, residents have access to a range of important services and benefits funded by tax revenues. This includes education, healthcare, and social care, contributing to a secure and stable everyday life.

In summary, the tax burden in Överkalix municipality is high, but it is used to finance important societal functions that contribute to residents' well-being and quality of life. The municipality faces both challenges and opportunities, and how these are addressed will impact the future for both residents and the municipality as a whole.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Överkalix kommun: En djupdykning [description] => Utforska skattetrycket i Överkalix kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Överkalix Municipality: A Deep Dive [description_eng] => Explore the tax burden in Överkalix municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13392 [kategori] => kommun [short_code] => ÖVERKALIX [artikel] =>

Skattetrycket i Överkalix kommun

Överkalix kommun är belägen i Norrbottens län och är känd för sin natursköna miljö och rika kulturarv. Men hur ser det ut med skattetrycket i kommunen, och hur påverkar det invånarnas ekonomi och levnadsstandard?

Kommunalskatt och Totalt Skattetryck

Skattesatsen i Överkalix kommun består av flera komponenter. Kommunalskatten uppgår till 22.8%, landstingsskatten till 11.34%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.27%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 34.14%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Överkalix kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarnas vardag. En betydande del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en bra start i livet. Äldreomsorgen är också en prioriterad sektor, där resurser satsas på att ge äldre en trygg och värdig tillvaro.

Hälso- och sjukvård är en annan stor utgiftspost, där landstingsskatten spelar en avgörande roll. Dessutom används skatteintäkterna för att underhålla och förbättra infrastrukturen, såsom vägar och offentliga byggnader, samt för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Överkalix kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En av de största är den demografiska utvecklingen, där en åldrande befolkning ökar trycket på äldreomsorgen och sjukvården. Detta kräver långsiktiga investeringar och effektiv resursfördelning för att möta behoven.

Samtidigt finns det ekonomiska möjligheter. Kommunen har potential att utveckla turismen tack vare sin natursköna miljö och kulturella attraktioner. Det finns också möjligheter att locka till sig nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda förutsättningar för företagande.

Levnadsstandard och Kvalitet i Kommunen

Levnadsstandarden i Överkalix är generellt sett god, med tillgång till välfungerande skolor, vårdcentraler och fritidsaktiviteter. Den natursköna omgivningen erbjuder möjligheter till friluftsliv och rekreation, vilket bidrar till en hög livskvalitet.

Kvaliteten på de kommunala tjänsterna är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas upplevelser av service och stöd varierar, och kommunen arbetar kontinuerligt med att förbättra och effektivisera sina tjänster.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Det höga skattetrycket i Överkalix innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Det är viktigt att notera att även om skattetrycket är högt, så får invånarna tillgång till en rad viktiga tjänster och förmåner som finansieras av skatteintäkterna. Detta inkluderar utbildning, vård och omsorg, vilket bidrar till en trygg och stabil vardag.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Överkalix kommun högt, men det används för att finansiera viktiga samhällsfunktioner som bidrar till invånarnas välfärd och livskvalitet. Kommunen står inför både utmaningar och möjligheter, och hur dessa hanteras kommer att påverka framtiden för både invånare och kommunen som helhet.

{"meta":{"title": "Skattetrycket i Överkalix kommun: En djupdykning","description": "Utforska skattetrycket i Överkalix kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:21:09 [updated_at] => 2024-05-23 22:21:22 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_210405_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Överkalix Municipality

Överkalix municipality is located in Norrbotten County and is known for its scenic environment and rich cultural heritage. But what does the tax burden look like in the municipality, and how does it affect the residents' economy and standard of living?

Municipal Tax and Total Tax Burden

The tax rate in Överkalix municipality consists of several components. The municipal tax amounts to 22.8%, the county council tax is 11.34%, and the burial fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.27% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 34.14%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Överkalix municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for residents' daily lives. A significant portion of the budget goes to education and childcare, ensuring that children and young people get a good start in life. Elderly care is also a prioritized sector, with resources being allocated to provide the elderly with a secure and dignified existence.

Healthcare is another major expense, where the county council tax plays a crucial role. In addition, tax revenues are used to maintain and improve infrastructure, such as roads and public buildings, and to support cultural and recreational activities.

Economic Challenges and Opportunities

Överkalix municipality faces several economic challenges. One of the biggest is the demographic development, where an aging population increases the pressure on elderly care and healthcare. This requires long-term investments and efficient resource allocation to meet the needs.

At the same time, there are economic opportunities. The municipality has the potential to develop tourism due to its scenic environment and cultural attractions. There are also opportunities to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good conditions for entrepreneurship.

Standard of Living and Quality in the Municipality

The standard of living in Överkalix is generally good, with access to well-functioning schools, health centers, and recreational activities. The scenic surroundings offer opportunities for outdoor activities and recreation, contributing to a high quality of life.

The quality of municipal services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' experiences of service and support vary, and the municipality continuously works to improve and streamline its services.

Effects on Individuals' Finances

The high tax burden in Överkalix means that a significant portion of residents' incomes goes to taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, which calculates the net salary based on the specified gross salary.

It is important to note that even though the tax burden is high, residents have access to a range of important services and benefits funded by tax revenues. This includes education, healthcare, and social care, contributing to a secure and stable everyday life.

In summary, the tax burden in Överkalix municipality is high, but it is used to finance important societal functions that contribute to residents' well-being and quality of life. The municipality faces both challenges and opportunities, and how these are addressed will impact the future for both residents and the municipality as a whole.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Överkalix Municipality: A Deep Dive","description": "Explore the tax burden in Överkalix municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Överkalix kommun: En djupdykning [description] => Utforska skattetrycket i Överkalix kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Överkalix Municipality: A Deep Dive [description_eng] => Explore the tax burden in Överkalix municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1800.06 [landstingsskatt] => 895.293 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1276.14753845 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9778.68853845 [landsting] => 11.34 [bruttolon] => 11220 [area_name] => ÖVERKALIX [kommun] => OVERKALIX [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13392 [kategori] => kommun [short_code] => ÖVERKALIX [artikel] =>

Skattetrycket i Överkalix kommun

Överkalix kommun är belägen i Norrbottens län och är känd för sin natursköna miljö och rika kulturarv. Men hur ser det ut med skattetrycket i kommunen, och hur påverkar det invånarnas ekonomi och levnadsstandard?

Kommunalskatt och Totalt Skattetryck

Skattesatsen i Överkalix kommun består av flera komponenter. Kommunalskatten uppgår till 22.8%, landstingsskatten till 11.34%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.27%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 34.14%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Överkalix kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarnas vardag. En betydande del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en bra start i livet. Äldreomsorgen är också en prioriterad sektor, där resurser satsas på att ge äldre en trygg och värdig tillvaro.

Hälso- och sjukvård är en annan stor utgiftspost, där landstingsskatten spelar en avgörande roll. Dessutom används skatteintäkterna för att underhålla och förbättra infrastrukturen, såsom vägar och offentliga byggnader, samt för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Överkalix kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En av de största är den demografiska utvecklingen, där en åldrande befolkning ökar trycket på äldreomsorgen och sjukvården. Detta kräver långsiktiga investeringar och effektiv resursfördelning för att möta behoven.

Samtidigt finns det ekonomiska möjligheter. Kommunen har potential att utveckla turismen tack vare sin natursköna miljö och kulturella attraktioner. Det finns också möjligheter att locka till sig nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda förutsättningar för företagande.

Levnadsstandard och Kvalitet i Kommunen

Levnadsstandarden i Överkalix är generellt sett god, med tillgång till välfungerande skolor, vårdcentraler och fritidsaktiviteter. Den natursköna omgivningen erbjuder möjligheter till friluftsliv och rekreation, vilket bidrar till en hög livskvalitet.

Kvaliteten på de kommunala tjänsterna är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas upplevelser av service och stöd varierar, och kommunen arbetar kontinuerligt med att förbättra och effektivisera sina tjänster.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Det höga skattetrycket i Överkalix innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Det är viktigt att notera att även om skattetrycket är högt, så får invånarna tillgång till en rad viktiga tjänster och förmåner som finansieras av skatteintäkterna. Detta inkluderar utbildning, vård och omsorg, vilket bidrar till en trygg och stabil vardag.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Överkalix kommun högt, men det används för att finansiera viktiga samhällsfunktioner som bidrar till invånarnas välfärd och livskvalitet. Kommunen står inför både utmaningar och möjligheter, och hur dessa hanteras kommer att påverka framtiden för både invånare och kommunen som helhet.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:21:09 [updated_at] => 2024-05-23 22:21:22 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_210405_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Överkalix Municipality

Överkalix municipality is located in Norrbotten County and is known for its scenic environment and rich cultural heritage. But what does the tax burden look like in the municipality, and how does it affect the residents' economy and standard of living?

Municipal Tax and Total Tax Burden

The tax rate in Överkalix municipality consists of several components. The municipal tax amounts to 22.8%, the county council tax is 11.34%, and the burial fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.27% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 34.14%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Överkalix municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for residents' daily lives. A significant portion of the budget goes to education and childcare, ensuring that children and young people get a good start in life. Elderly care is also a prioritized sector, with resources being allocated to provide the elderly with a secure and dignified existence.

Healthcare is another major expense, where the county council tax plays a crucial role. In addition, tax revenues are used to maintain and improve infrastructure, such as roads and public buildings, and to support cultural and recreational activities.

Economic Challenges and Opportunities

Överkalix municipality faces several economic challenges. One of the biggest is the demographic development, where an aging population increases the pressure on elderly care and healthcare. This requires long-term investments and efficient resource allocation to meet the needs.

At the same time, there are economic opportunities. The municipality has the potential to develop tourism due to its scenic environment and cultural attractions. There are also opportunities to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good conditions for entrepreneurship.

Standard of Living and Quality in the Municipality

The standard of living in Överkalix is generally good, with access to well-functioning schools, health centers, and recreational activities. The scenic surroundings offer opportunities for outdoor activities and recreation, contributing to a high quality of life.

The quality of municipal services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' experiences of service and support vary, and the municipality continuously works to improve and streamline its services.

Effects on Individuals' Finances

The high tax burden in Överkalix means that a significant portion of residents' incomes goes to taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, which calculates the net salary based on the specified gross salary.

It is important to note that even though the tax burden is high, residents have access to a range of important services and benefits funded by tax revenues. This includes education, healthcare, and social care, contributing to a secure and stable everyday life.

In summary, the tax burden in Överkalix municipality is high, but it is used to finance important societal functions that contribute to residents' well-being and quality of life. The municipality faces both challenges and opportunities, and how these are addressed will impact the future for both residents and the municipality as a whole.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Överkalix kommun: En djupdykning [description] => Utforska skattetrycket i Överkalix kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Överkalix Municipality: A Deep Dive [description_eng] => Explore the tax burden in Överkalix municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13392 [kategori] => kommun [short_code] => ÖVERKALIX [artikel] =>

Skattetrycket i Överkalix kommun

Överkalix kommun är belägen i Norrbottens län och är känd för sin natursköna miljö och rika kulturarv. Men hur ser det ut med skattetrycket i kommunen, och hur påverkar det invånarnas ekonomi och levnadsstandard?

Kommunalskatt och Totalt Skattetryck

Skattesatsen i Överkalix kommun består av flera komponenter. Kommunalskatten uppgår till 22.8%, landstingsskatten till 11.34%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.27%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 34.14%.

Användning av Skatteintäkter

Skatteintäkterna i Överkalix kommun används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarnas vardag. En betydande del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket säkerställer att barn och ungdomar får en bra start i livet. Äldreomsorgen är också en prioriterad sektor, där resurser satsas på att ge äldre en trygg och värdig tillvaro.

Hälso- och sjukvård är en annan stor utgiftspost, där landstingsskatten spelar en avgörande roll. Dessutom används skatteintäkterna för att underhålla och förbättra infrastrukturen, såsom vägar och offentliga byggnader, samt för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Överkalix kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En av de största är den demografiska utvecklingen, där en åldrande befolkning ökar trycket på äldreomsorgen och sjukvården. Detta kräver långsiktiga investeringar och effektiv resursfördelning för att möta behoven.

Samtidigt finns det ekonomiska möjligheter. Kommunen har potential att utveckla turismen tack vare sin natursköna miljö och kulturella attraktioner. Det finns också möjligheter att locka till sig nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda förutsättningar för företagande.

Levnadsstandard och Kvalitet i Kommunen

Levnadsstandarden i Överkalix är generellt sett god, med tillgång till välfungerande skolor, vårdcentraler och fritidsaktiviteter. Den natursköna omgivningen erbjuder möjligheter till friluftsliv och rekreation, vilket bidrar till en hög livskvalitet.

Kvaliteten på de kommunala tjänsterna är överlag hög, men det finns alltid utrymme för förbättringar. Invånarnas upplevelser av service och stöd varierar, och kommunen arbetar kontinuerligt med att förbättra och effektivisera sina tjänster.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Det höga skattetrycket i Överkalix innebär att en betydande del av invånarnas inkomster går till skatt. Detta kan påverka den disponibla inkomsten och därmed hushållens ekonomiska situation. För att få en tydligare bild av hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.

Det är viktigt att notera att även om skattetrycket är högt, så får invånarna tillgång till en rad viktiga tjänster och förmåner som finansieras av skatteintäkterna. Detta inkluderar utbildning, vård och omsorg, vilket bidrar till en trygg och stabil vardag.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Överkalix kommun högt, men det används för att finansiera viktiga samhällsfunktioner som bidrar till invånarnas välfärd och livskvalitet. Kommunen står inför både utmaningar och möjligheter, och hur dessa hanteras kommer att påverka framtiden för både invånare och kommunen som helhet.

{"meta":{"title": "Skattetrycket i Överkalix kommun: En djupdykning","description": "Utforska skattetrycket i Överkalix kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 22:21:09 [updated_at] => 2024-05-23 22:21:22 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_210405_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Överkalix Municipality

Överkalix municipality is located in Norrbotten County and is known for its scenic environment and rich cultural heritage. But what does the tax burden look like in the municipality, and how does it affect the residents' economy and standard of living?

Municipal Tax and Total Tax Burden

The tax rate in Överkalix municipality consists of several components. The municipal tax amounts to 22.8%, the county council tax is 11.34%, and the burial fee is 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.27% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 34.14%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Överkalix municipality are used to finance a variety of services and activities that are important for residents' daily lives. A significant portion of the budget goes to education and childcare, ensuring that children and young people get a good start in life. Elderly care is also a prioritized sector, with resources being allocated to provide the elderly with a secure and dignified existence.

Healthcare is another major expense, where the county council tax plays a crucial role. In addition, tax revenues are used to maintain and improve infrastructure, such as roads and public buildings, and to support cultural and recreational activities.

Economic Challenges and Opportunities

Överkalix municipality faces several economic challenges. One of the biggest is the demographic development, where an aging population increases the pressure on elderly care and healthcare. This requires long-term investments and efficient resource allocation to meet the needs.

At the same time, there are economic opportunities. The municipality has the potential to develop tourism due to its scenic environment and cultural attractions. There are also opportunities to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good conditions for entrepreneurship.

Standard of Living and Quality in the Municipality

The standard of living in Överkalix is generally good, with access to well-functioning schools, health centers, and recreational activities. The scenic surroundings offer opportunities for outdoor activities and recreation, contributing to a high quality of life.

The quality of municipal services is generally high, but there is always room for improvement. Residents' experiences of service and support vary, and the municipality continuously works to improve and streamline its services.

Effects on Individuals' Finances

The high tax burden in Överkalix means that a significant portion of residents' incomes goes to taxes. This can affect disposable income and thus households' financial situations. To get a clearer picture of how much is left in the wallet after taxes, you can use our tax calculator, which calculates the net salary based on the specified gross salary.

It is important to note that even though the tax burden is high, residents have access to a range of important services and benefits funded by tax revenues. This includes education, healthcare, and social care, contributing to a secure and stable everyday life.

In summary, the tax burden in Överkalix municipality is high, but it is used to finance important societal functions that contribute to residents' well-being and quality of life. The municipality faces both challenges and opportunities, and how these are addressed will impact the future for both residents and the municipality as a whole.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Överkalix Municipality: A Deep Dive","description": "Explore the tax burden in Överkalix municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Överkalix kommun: En djupdykning [description] => Utforska skattetrycket i Överkalix kommun, inklusive skattesatser, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och möjligheter, samt levnadsstandard och kvalitet. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Överkalix Municipality: A Deep Dive [description_eng] => Explore the tax burden in Överkalix municipality, including tax rates, use of tax revenues, economic challenges and opportunities, as well as standard of living and quality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Skattesatser 2024 i kommuner, län & hela riket
Kommun Kommunal Landsting Total
UPPLANDS VÄSBY 19.42% 12.38% 32.81%
VALLENTUNA 18.9% 12.38% 32.29%
ÖSTERÅKER 16.6% 12.38% 29.99%
VÄRMDÖ 18.98% 12.38% 32.37%
JÄRFÄLLA 19.24% 12.38% 32.63%
EKERÖ 19.22% 12.38% 32.61%
HUDDINGE 19.47% 12.38% 32.86%
BOTKYRKA 20.15% 12.38% 33.54%
SALEM 19.67% 12.38% 33.06%
HANINGE 19.68% 12.38% 33.07%
TYRESÖ 19.5% 12.38% 32.89%
UPPLANDS-BRO 19.4% 12.38% 32.79%
NYKVARN 19.97% 12.38% 33.36%
TÄBY 17.55% 12.38% 30.94%
DANDERYD 18.25% 12.38% 31.64%
SOLLENTUNA 18.12% 12.38% 31.51%
STOCKHOLM 17.98% 12.38% 31.37%
SÖDERTÄLJE 20.15% 12.38% 33.54%
NACKA 17.88% 12.38% 31.27%
SUNDBYBERG 19.25% 12.38% 32.64%
SOLNA 17.37% 12.38% 30.76%
LIDINGÖ 17.84% 12.38% 31.23%
VAXHOLM 19.3% 12.38% 32.69%
NORRTÄLJE 19.72% 12.38% 33.11%
SIGTUNA 20% 12.38% 33.39%
NYNÄSHAMN 19.85% 12.38% 33.24%
HÅBO 21.59% 11.71% 34.68%
ÄLVKARLEBY 22.69% 11.71% 35.78%
KNIVSTA 20.91% 11.71% 34%
HEBY 22.5% 11.71% 35.59%
TIERP 21.29% 11.71% 34.38%
UPPSALA 21.14% 11.71% 34.23%
ENKÖPING 21.34% 11.71% 34.43%
ÖSTHAMMAR 21.69% 11.71% 34.78%
VINGÅKER 22.67% 10.83% 34.88%
GNESTA 22.12% 10.83% 34.33%
NYKÖPING 21.42% 10.83% 33.63%
OXELÖSUND 22.22% 10.83% 34.43%
FLEN 22.27% 10.83% 34.48%
KATRINEHOLM 22.12% 10.83% 34.33%
ESKILSTUNA 22.02% 10.83% 34.23%
STRÄNGNÄS 21.67% 10.83% 33.88%
TROSA 21.4% 10.83% 33.61%
ÖDESHÖG 22.6% 11.55% 35.56%
YDRE 22.55% 11.55% 35.51%
KINDA 21.45% 11.55% 34.41%
BOXHOLM 21.82% 11.55% 34.78%
ÅTVIDABERG 22.39% 11.55% 35.35%
FINSPÅNG 22.15% 11.55% 35.11%
VALDEMARSVIK 22.48% 11.55% 35.44%
LINKÖPING 20.2% 11.55% 33.16%
NORRKÖPING 21.75% 11.55% 34.71%
SÖDERKÖPING 21.98% 11.55% 34.94%
MOTALA 21.7% 11.55% 34.66%
VADSTENA 22.8% 11.55% 35.76%
MJÖLBY 21.9% 11.55% 34.86%
ANEBY 22.09% 11.76% 35.31%
GNOSJÖ 22.24% 11.76% 35.46%
MULLSJÖ 22.34% 11.76% 35.56%
HABO 22.17% 11.76% 35.39%
GISLAVED 21.99% 11.76% 35.21%
VAGGERYD 21.49% 11.76% 34.71%
JÖNKÖPING 21.64% 11.76% 34.86%
NÄSSJÖ 22.54% 11.76% 35.76%
VÄRNAMO 21.52% 11.76% 34.74%
SÄVSJÖ 21.92% 11.76% 35.14%
VETLANDA 22.01% 11.76% 35.23%
EKSJÖ 22.26% 11.76% 35.48%
TRANÅS 22.01% 11.76% 35.23%
UPPVIDINGE 21.8% 12% 35.25%
LESSEBO 21.81% 12% 35.26%
TINGSRYD 22% 12% 35.45%
ALVESTA 21.42% 12% 34.87%
ÄLMHULT 21.86% 12% 35.31%
MARKARYD 21.31% 12% 34.76%
VÄXJÖ 20.19% 12% 33.64%
LJUNGBY 21.07% 12% 34.52%
HÖGSBY 22.21% 11.86% 35.59%
TORSÅS 21.93% 11.86% 35.31%
MÖRBYLÅNGA 22.21% 11.86% 35.59%
HULTSFRED 21.91% 11.86% 35.29%
MÖNSTERÅS 22.21% 11.86% 35.59%
EMMABODA 21.96% 11.86% 35.34%
KALMAR 21.81% 11.86% 35.19%
NYBRO 22.33% 11.86% 35.71%
OSKARSHAMN 22.35% 11.86% 35.73%
VÄSTERVIK 21.16% 11.86% 34.54%
VIMMERBY 22.36% 11.86% 35.74%
BORGHOLM 21.58% 11.86% 34.96%
GOTLAND 33.6% 0% 35.48%
OLOFSTRÖM 21.71% 12.04% 35.07%
KARLSKRONA 21.65% 12.04% 35.01%
RONNEBY 21.64% 12.04% 35%
KARLSHAMN 22.23% 12.04% 35.59%
SÖLVESBORG 21.82% 12.04% 35.18%
SVALÖV 20.74% 11.18% 33.24%
STAFFANSTORP 19.09% 11.18% 31.59%
BURLÖV 20.09% 11.18% 32.59%
VELLINGE 18.5% 11.18% 31%
ÖSTRA GÖINGE 20.99% 11.18% 33.49%
ÖRKELLJUNGA 19.06% 11.18% 31.56%
BJUV 20.99% 11.18% 33.49%
KÄVLINGE 18.51% 11.18% 31.01%
LOMMA 19.64% 11.18% 32.14%
SVEDALA 20.24% 11.18% 32.74%
SKURUP 20.42% 11.18% 32.92%
SJÖBO 20.92% 11.18% 33.42%
HÖRBY 21.08% 11.18% 33.58%
HÖÖR 21.75% 11.18% 34.25%
TOMELILLA 20.61% 11.18% 33.11%
BROMÖLLA 22.56% 11.18% 35.06%
OSBY 22.81% 11.18% 35.31%
PERSTORP 20.81% 11.18% 33.31%
KLIPPAN 20.75% 11.18% 33.25%
ÅSTORP 20.29% 11.18% 32.79%
BÅSTAD 20.23% 11.18% 32.73%
MALMÖ 21.24% 11.18% 33.74%
LUND 21.24% 11.18% 33.74%
LANDSKRONA 20.24% 11.18% 32.74%
HELSINGBORG 20.21% 11.18% 32.71%
HÖGANÄS 19.73% 11.18% 32.23%
ESLÖV 20.54% 11.18% 33.04%
YSTAD 20.11% 11.18% 32.61%
TRELLEBORG 20.4% 11.18% 32.9%
KRISTIANSTAD 21.46% 11.18% 33.96%
SIMRISHAMN 20.51% 11.18% 33.01%
ÄNGELHOLM 20.29% 11.18% 32.79%
HÄSSLEHOLM 21.2% 11.18% 33.7%
HYLTE 22.45% 11.4% 35.28%
HALMSTAD 20.98% 11.4% 33.81%
LAHOLM 21.4% 11.4% 34.23%
FALKENBERG 21.1% 11.4% 33.93%
VARBERG 20.33% 11.4% 33.16%
KUNGSBACKA 21.33% 11.4% 34.16%
HÄRRYDA 20.5% 11.48% 33.33%
PARTILLE 19.96% 11.48% 32.79%
ÖCKERÖ 21.56% 11.48% 34.39%
STENUNGSUND 21.64% 11.48% 34.47%
TJÖRN 21.71% 11.48% 34.54%
ORUST 22.46% 11.48% 35.29%
SOTENÄS 21.99% 11.48% 34.82%
MUNKEDAL 23.38% 11.48% 36.21%
TANUM 21.56% 11.48% 34.39%
DALS-ED 23.21% 11.48% 36.04%
FÄRGELANDA 22.91% 11.48% 35.74%
ALE 21.87% 11.48% 34.7%
LERUM 20.65% 11.48% 33.48%
VÅRGÅRDA 21.61% 11.48% 34.44%
BOLLEBYGD 21.59% 11.48% 34.42%
GRÄSTORP 21.99% 11.48% 34.82%
ESSUNGA 21.57% 11.48% 34.4%
KARLSBORG 21.32% 11.48% 34.15%
GULLSPÅNG 22.49% 11.48% 35.32%
TRANEMO 21.5% 11.48% 34.33%
BENGTSFORS 22.92% 11.48% 35.75%
MELLERUD 22.6% 11.48% 35.43%
LILLA EDET 22.37% 11.48% 35.2%
MARK 21.51% 11.48% 34.34%
SVENLJUNGA 22.05% 11.48% 34.88%
HERRLJUNGA 21.94% 11.48% 34.77%
VARA 22.37% 11.48% 35.2%
GÖTENE 22.12% 11.48% 34.95%
TIBRO 21.71% 11.48% 34.54%
TÖREBODA 21.72% 11.48% 34.55%
GÖTEBORG 21.12% 11.48% 33.95%
MÖLNDAL 20.51% 11.48% 33.34%
KUNGÄLV 21.44% 11.48% 34.27%
LYSEKIL 22.46% 11.48% 35.29%
UDDEVALLA 22.16% 11.48% 34.99%
STRÖMSTAD 21.91% 11.48% 34.74%
VÄNERSBORG 22.21% 11.48% 35.04%
TROLLHÄTTAN 22.36% 11.48% 35.19%
ALINGSÅS 21.36% 11.48% 34.19%
BORÅS 21.31% 11.48% 34.14%
ULRICEHAMN 21.05% 11.48% 33.88%
ÅMÅL 22.46% 11.48% 35.29%
MARIESTAD 21.26% 11.48% 34.09%
LIDKÖPING 21.26% 11.48% 34.09%
SKARA 21.9% 11.48% 34.73%
SKÖVDE 21.61% 11.48% 34.44%
HJO 22% 11.48% 34.83%
TIDAHOLM 22.07% 11.48% 34.9%
FALKÖPING 21.95% 11.48% 34.78%
KIL 22.35% 11.68% 35.44%
EDA 22.27% 11.68% 35.36%
TORSBY 22.02% 11.68% 35.11%
STORFORS 22.7% 11.68% 35.79%
HAMMARÖ 22.92% 11.68% 36.01%
MUNKFORS 22.02% 11.68% 35.11%
FORSHAGA 22.35% 11.68% 35.44%
GRUMS 22.5% 11.68% 35.59%
ÅRJÄNG 21.97% 11.68% 35.06%
SUNNE 21.62% 11.68% 34.71%
KARLSTAD 21.27% 11.68% 34.36%
KRISTINEHAMN 21.97% 11.68% 35.06%
FILIPSTAD 22.27% 11.68% 35.36%
HAGFORS 22.02% 11.68% 35.11%
ARVIKA 21.75% 11.68% 34.84%
SÄFFLE 21.52% 11.68% 34.61%
LEKEBERG 22.43% 12.3% 36.05%
LAXÅ 22.18% 12.3% 35.8%
HALLSBERG 21.55% 12.3% 35.17%
DEGERFORS 23% 12.3% 36.62%
HÄLLEFORS 22.05% 12.3% 35.67%
LJUSNARSBERG 21.5% 12.3% 35.12%
ÖREBRO 21.35% 12.3% 34.97%
KUMLA 21.54% 12.3% 35.16%
ASKERSUND 21.85% 12.3% 35.47%
KARLSKOGA 22% 12.3% 35.62%
NORA 22.25% 12.3% 35.87%
LINDESBERG 22.3% 12.3% 35.92%
SKINNSKATTEBERG 22.46% 10.88% 34.67%
SURAHAMMAR 22.31% 10.88% 34.52%
KUNGSÖR 22.03% 10.88% 34.24%
HALLSTAHAMMAR 21.81% 10.88% 34.02%
NORBERG 22.66% 10.88% 34.87%
VÄSTERÅS 20.36% 10.88% 32.57%
SALA 22.31% 10.88% 34.52%
FAGERSTA 22.11% 10.88% 34.32%
KÖPING 22.16% 10.88% 34.37%
ARBOGA 22.41% 10.88% 34.62%
VANSBRO 22.29% 11.64% 35.36%
MALUNG-SÄLEN 22.56% 11.64% 35.63%
GAGNEF 22.28% 11.64% 35.35%
LEKSAND 21.81% 11.64% 34.88%
RÄTTVIK 21.81% 11.64% 34.88%
ORSA 22.31% 11.64% 35.38%
ÄLVDALEN 22.78% 11.64% 35.85%
SMEDJEBACKEN 22.45% 11.64% 35.52%
MORA 22.33% 11.64% 35.4%
FALUN 22.06% 11.64% 35.13%
BORLÄNGE 22.41% 11.64% 35.48%
SÄTER 22.32% 11.64% 35.39%
HEDEMORA 22.16% 11.64% 35.23%
AVESTA 21.96% 11.64% 35.03%
LUDVIKA 22.06% 11.64% 35.13%
OCKELBO 22.76% 11.51% 35.61%
HOFORS 22.86% 11.51% 35.71%
OVANÅKER 21.86% 11.51% 34.71%
NORDANSTIG 22.51% 11.51% 35.36%
LJUSDAL 22.36% 11.51% 35.21%
GÄVLE 22.26% 11.51% 35.11%
SANDVIKEN 21.61% 11.51% 34.46%
SÖDERHAMN 21.66% 11.51% 34.51%
BOLLNÄS 21.86% 11.51% 34.71%
HUDIKSVALL 21.61% 11.51% 34.46%
ÅNGE 23.33% 11.29% 36.28%
TIMRÅ 23.19% 11.29% 36.14%
HÄRNÖSAND 23.34% 11.29% 36.29%
SUNDSVALL 22.59% 11.29% 35.54%
KRAMFORS 23.14% 11.29% 36.09%
SOLLEFTEÅ 23.39% 11.29% 36.34%
ÖRNSKÖLDSVIK 22.71% 11.29% 35.66%
RAGUNDA 23.22% 11.7% 36.59%
BRÄCKE 23.39% 11.7% 36.76%
KROKOM 22.17% 11.7% 35.54%
STRÖMSUND 23.22% 11.7% 36.59%
ÅRE 22.22% 11.7% 35.59%
BERG 22.52% 11.7% 35.89%
HÄRJEDALEN 22.47% 11.7% 35.84%
ÖSTERSUND 22.02% 11.7% 35.39%
NORDMALING 23.25% 11.35% 35.98%
BJURHOLM 23.15% 11.35% 35.88%
VINDELN 23.35% 11.35% 36.08%
ROBERTSFORS 23.15% 11.35% 35.88%
NORSJÖ 23.35% 11.35% 36.08%
MALÅ 23.35% 11.35% 36.08%
STORUMAN 23.1% 11.35% 35.83%
SORSELE 23.6% 11.35% 36.33%
DOROTEA 23.8% 11.35% 36.53%
VÄNNÄS 23.35% 11.35% 36.08%
VILHELMINA 23.4% 11.35% 36.13%
ÅSELE 23.6% 11.35% 36.33%
UMEÅ 22.8% 11.35% 35.53%
LYCKSELE 23.05% 11.35% 35.78%
SKELLEFTEÅ 22.6% 11.35% 35.33%
ARVIDSJAUR 22.8% 11.34% 35.41%
ARJEPLOG 23.5% 11.34% 36.11%
JOKKMOKK 22.95% 11.34% 35.56%
ÖVERKALIX 22.8% 11.34% 35.41%
KALIX 22.55% 11.34% 35.16%
ÖVERTORNEÅ 21.75% 11.34% 34.36%
PAJALA 23.4% 11.34% 36.01%
GÄLLIVARE 22.55% 11.34% 35.16%
ÄLVSBYN 22.45% 11.34% 35.06%
LULEÅ 22.5% 11.34% 35.11%
PITEÅ 22.25% 11.34% 34.86%
BODEN 22.6% 11.34% 35.21%
HAPARANDA 22.5% 11.34% 35.11%
KIRUNA 23.05% 11.34% 35.66%
Registrera ett konto innan du kan kommentera

För att skriva en kommentar behöver du skapa ett konto.


Default Avatar