Beräkna din lön efter skatt

Medlem i Svenska kyrkan

Med vår lönekalkylator kan du enkelt beräkna din lön efter skatt (nettolön) i Torsas.

Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige
    Elpriset Tors, 21 nov 2024 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i oktober 2024: KPIF stiger till 1,5%
    Inflationen Tors, 14 nov 2024 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Annonsera hos oss
    Information om Statsskuld.se Fre, 8 nov 2024 - 19:03
  • Opinionen - Demoskop: Socialdemokraterna tappar, Centern ökar
    Opinionen Fre, 25 okt 2024 - 14:35
  • Statsskulden - Sveriges statsskuld: Historisk låg nivå i förändring
    Statsskulden Tis, 8 okt 2024 - 10:07
  • Yrke - Lön och arbete som Studieledare: Vad du behöver veta
    Yrke Ons, 4 sep 2024 - 18:10
  • Kommun - Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
    Kommun Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Bild som illustrerar Torsås

Skattetrycket i Torsås kommun

Torsås kommun, belägen i Kalmar län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och den kommunala ekonomin. Kommunalskatten i Torsås är 21.93%, landstingsskatten är 11.86%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.52%. Totalt skattetryck exklusive kyrkoavgiften uppgår till 33.79%.

Användning av Skatteintäkter

De skatteintäkter som kommunen samlar in används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av skattepengarna går till skola och utbildning, äldreomsorg, socialtjänst, samt underhåll av infrastruktur som vägar och parker. Dessutom används medel för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till en rikare och mer engagerad samhällsmiljö.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Som många andra mindre kommuner står Torsås inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård, samtidigt som skattebasen kan minska om yngre invånare flyttar till större städer för arbete och studier. Detta ställer krav på kommunen att effektivisera sina tjänster och hitta nya sätt att locka och behålla invånare.

Å andra sidan finns det också möjligheter. Genom att satsa på hållbar utveckling och innovation kan Torsås skapa nya arbetstillfällen och attrahera företagsetableringar. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till att förbättra kommunens långsiktiga ekonomiska utsikter.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Torsås är generellt god, med tillgång till grundläggande tjänster och en välfungerande offentlig sektor. Kvaliteten på skolor och vårdinrättningar är hög, och kommunen erbjuder ett rikt utbud av fritidsaktiviteter och kulturella evenemang. Naturen och det lugna tempot i Torsås bidrar också till en hög livskvalitet för invånarna.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Torsås påverkar naturligtvis hur mycket pengar invånarna har kvar i plånboken efter att skatten är betald. Med ett totalt skattetryck på 33.79% exklusive kyrkoavgiften, kan detta innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För att få en exakt bild av hur mycket du får kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som hjälper dig att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.

För många invånare innebär detta att de måste planera sin ekonomi noggrant för att klara av både vardagliga utgifter och eventuella oförutsedda kostnader. Samtidigt bidrar skatteintäkterna till att upprätthålla en hög standard på de offentliga tjänster som invånarna förlitar sig på.

Sammanfattningsvis står Torsås kommun inför både utmaningar och möjligheter när det gäller ekonomin och skattetrycket. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och satsa på hållbar utveckling kan kommunen fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och god kvalitet på sina tjänster.

Din Nettolön i Torsås
  • Arbetsgivaren betalar

    Total kostnad för arbetsgivaren

    51 865 kr
  • Arbetsgivaravgift

    Denna avgift betalas av bolaget

    -12 065 kr
  • Din bruttolön

    Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter

    = 39 800 kr
  • Grundavdrag

    Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten

    -1 400 kr
  • Beskattningsbar inkomst

    Detta är vad skatt och avgifter beräknas på

    =38 400 kr
  • Jobbskatteavdrag

    En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.

    +3 759 kr
  • Kommunalskatt

    Den kommunala skatten i Torsås är 21.93%

    -8 421 kr
  • Landstingsskatt

    Skatten i ditt landsting är 11.86%

    -4 554 kr
  • Statlig inkomstskatt

    En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år

    -0 kr
  • Kyrkoavgift

    Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift

    -0 kr
  • Begravningsavgift

    En obligatorisk avgift som tas ut av Gullabo stift (i din kommun) 0.28%

    -108 kr

  • Din nettolön

    Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter

    30 476 kr
  • Skatter & Avgifter

    Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter

    21 389 kr
                        stdClass Object
(
    [grundAvdrag] => 2525
    [kommunalskatt] => 5235.7875
    [landstingsskatt] => 2831.575
    [kyrkoskatt] => 
    [begravningsavgift] => 66.85
    [arbetsgivaravgift] => 7501.525
    [statligSkatt] => 0
    [jobbskatteavdrag] => 2679.21805435
    [beskattningsbarInkomst] => 23875
    [nettolon] => 20945.00555435
    [landsting] => 11.86
    [bruttolon] => 26400
    [area_name] => TORSÅS
    [kommun] => TORSAS
    [skiktgrans] => 598500
    [aiArticle] => App\Models\Article Object
        (
            [connection:protected] => mysql
            [table:protected] => articles
            [primaryKey:protected] => id
            [keyType:protected] => int
            [incrementing] => 1
            [with:protected] => Array
                (
                )

            [withCount:protected] => Array
                (
                )

            [preventsLazyLoading] => 
            [perPage:protected] => 15
            [exists] => 1
            [wasRecentlyCreated] => 
            [escapeWhenCastingToString:protected] => 
            [attributes:protected] => Array
                (
                    [id] => 13186
                    [kategori] => kommun
                    [short_code] => TORSÅS
                    [artikel] => 

Skattetrycket i Torsås kommun

Torsås kommun, belägen i Kalmar län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och den kommunala ekonomin. Kommunalskatten i Torsås är 21.93%, landstingsskatten är 11.86%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.52%. Totalt skattetryck exklusive kyrkoavgiften uppgår till 33.79%.

Användning av Skatteintäkter

De skatteintäkter som kommunen samlar in används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av skattepengarna går till skola och utbildning, äldreomsorg, socialtjänst, samt underhåll av infrastruktur som vägar och parker. Dessutom används medel för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till en rikare och mer engagerad samhällsmiljö.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Som många andra mindre kommuner står Torsås inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård, samtidigt som skattebasen kan minska om yngre invånare flyttar till större städer för arbete och studier. Detta ställer krav på kommunen att effektivisera sina tjänster och hitta nya sätt att locka och behålla invånare.

Å andra sidan finns det också möjligheter. Genom att satsa på hållbar utveckling och innovation kan Torsås skapa nya arbetstillfällen och attrahera företagsetableringar. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till att förbättra kommunens långsiktiga ekonomiska utsikter.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Torsås är generellt god, med tillgång till grundläggande tjänster och en välfungerande offentlig sektor. Kvaliteten på skolor och vårdinrättningar är hög, och kommunen erbjuder ett rikt utbud av fritidsaktiviteter och kulturella evenemang. Naturen och det lugna tempot i Torsås bidrar också till en hög livskvalitet för invånarna.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Torsås påverkar naturligtvis hur mycket pengar invånarna har kvar i plånboken efter att skatten är betald. Med ett totalt skattetryck på 33.79% exklusive kyrkoavgiften, kan detta innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För att få en exakt bild av hur mycket du får kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som hjälper dig att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.

För många invånare innebär detta att de måste planera sin ekonomi noggrant för att klara av både vardagliga utgifter och eventuella oförutsedda kostnader. Samtidigt bidrar skatteintäkterna till att upprätthålla en hög standard på de offentliga tjänster som invånarna förlitar sig på.

Sammanfattningsvis står Torsås kommun inför både utmaningar och möjligheter när det gäller ekonomin och skattetrycket. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och satsa på hållbar utveckling kan kommunen fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och god kvalitet på sina tjänster.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:33:01 [updated_at] => 2024-05-23 20:33:15 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_180352_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Torsås Municipality

Torsås Municipality, located in Kalmar County, has a tax burden that affects both individuals and the municipal economy. The municipal tax in Torsås is 21.93%, the county tax is 11.86%, and the burial fee is 0.28%. For members of the Swedish Church, there is an additional church tax of 1.52%. The total tax burden excluding the church tax amounts to 33.79%.

Use of Tax Revenues

The tax revenues collected by the municipality are used to finance a variety of services and operations that are important for the residents. A large portion of the tax money goes towards schools and education, elderly care, social services, as well as the maintenance of infrastructure such as roads and parks. Additionally, funds are used to support cultural and recreational activities, contributing to a richer and more engaged community environment.

Economic Challenges and Opportunities

Like many other smaller municipalities, Torsås faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare, while the tax base may decrease if younger residents move to larger cities for work and studies. This puts pressure on the municipality to streamline its services and find new ways to attract and retain residents.

On the other hand, there are also opportunities. By investing in sustainable development and innovation, Torsås can create new job opportunities and attract business establishments. Investments in education and infrastructure can also help improve the municipality's long-term economic prospects.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Torsås is generally high, with access to basic services and a well-functioning public sector. The quality of schools and healthcare facilities is high, and the municipality offers a rich variety of recreational activities and cultural events. The nature and the peaceful pace of life in Torsås also contribute to a high quality of life for residents.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Torsås naturally affects how much money residents have left in their wallets after paying taxes. With a total tax burden of 33.79% excluding the church tax, this may mean that a significant portion of income goes towards taxes. To get an exact picture of how much you have left after taxes, you can use our tax calculator, which helps you calculate the net salary based on your gross income.

For many residents, this means that they must carefully plan their finances to manage both everyday expenses and any unforeseen costs. At the same time, tax revenues help maintain a high standard of the public services that residents rely on.

In summary, Torsås Municipality faces both challenges and opportunities regarding its economy and tax burden. By efficiently utilizing tax revenues and investing in sustainable development, the municipality can continue to offer a high standard of living and quality services.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Torsås kommun: En översikt [description] => Läs om skattetrycket i Torsås kommun, inklusive information om kommunalskatten, hur skatteintäkterna används, och de ekonomiska utmaningar och möjligheter som kommunen står inför. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Torsås Municipality: An Overview [description_eng] => Read about the tax burden in Torsås Municipality, including information on municipal tax, how tax revenues are used, and the economic challenges and opportunities facing the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13186 [kategori] => kommun [short_code] => TORSÅS [artikel] =>

Skattetrycket i Torsås kommun

Torsås kommun, belägen i Kalmar län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och den kommunala ekonomin. Kommunalskatten i Torsås är 21.93%, landstingsskatten är 11.86%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.52%. Totalt skattetryck exklusive kyrkoavgiften uppgår till 33.79%.

Användning av Skatteintäkter

De skatteintäkter som kommunen samlar in används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av skattepengarna går till skola och utbildning, äldreomsorg, socialtjänst, samt underhåll av infrastruktur som vägar och parker. Dessutom används medel för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till en rikare och mer engagerad samhällsmiljö.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Som många andra mindre kommuner står Torsås inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård, samtidigt som skattebasen kan minska om yngre invånare flyttar till större städer för arbete och studier. Detta ställer krav på kommunen att effektivisera sina tjänster och hitta nya sätt att locka och behålla invånare.

Å andra sidan finns det också möjligheter. Genom att satsa på hållbar utveckling och innovation kan Torsås skapa nya arbetstillfällen och attrahera företagsetableringar. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till att förbättra kommunens långsiktiga ekonomiska utsikter.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Torsås är generellt god, med tillgång till grundläggande tjänster och en välfungerande offentlig sektor. Kvaliteten på skolor och vårdinrättningar är hög, och kommunen erbjuder ett rikt utbud av fritidsaktiviteter och kulturella evenemang. Naturen och det lugna tempot i Torsås bidrar också till en hög livskvalitet för invånarna.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Torsås påverkar naturligtvis hur mycket pengar invånarna har kvar i plånboken efter att skatten är betald. Med ett totalt skattetryck på 33.79% exklusive kyrkoavgiften, kan detta innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För att få en exakt bild av hur mycket du får kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som hjälper dig att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.

För många invånare innebär detta att de måste planera sin ekonomi noggrant för att klara av både vardagliga utgifter och eventuella oförutsedda kostnader. Samtidigt bidrar skatteintäkterna till att upprätthålla en hög standard på de offentliga tjänster som invånarna förlitar sig på.

Sammanfattningsvis står Torsås kommun inför både utmaningar och möjligheter när det gäller ekonomin och skattetrycket. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och satsa på hållbar utveckling kan kommunen fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och god kvalitet på sina tjänster.

{"meta":{"title": "Skattetrycket i Torsås kommun: En översikt","description": "Läs om skattetrycket i Torsås kommun, inklusive information om kommunalskatten, hur skatteintäkterna används, och de ekonomiska utmaningar och möjligheter som kommunen står inför."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:33:01 [updated_at] => 2024-05-23 20:33:15 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_180352_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Torsås Municipality

Torsås Municipality, located in Kalmar County, has a tax burden that affects both individuals and the municipal economy. The municipal tax in Torsås is 21.93%, the county tax is 11.86%, and the burial fee is 0.28%. For members of the Swedish Church, there is an additional church tax of 1.52%. The total tax burden excluding the church tax amounts to 33.79%.

Use of Tax Revenues

The tax revenues collected by the municipality are used to finance a variety of services and operations that are important for the residents. A large portion of the tax money goes towards schools and education, elderly care, social services, as well as the maintenance of infrastructure such as roads and parks. Additionally, funds are used to support cultural and recreational activities, contributing to a richer and more engaged community environment.

Economic Challenges and Opportunities

Like many other smaller municipalities, Torsås faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare, while the tax base may decrease if younger residents move to larger cities for work and studies. This puts pressure on the municipality to streamline its services and find new ways to attract and retain residents.

On the other hand, there are also opportunities. By investing in sustainable development and innovation, Torsås can create new job opportunities and attract business establishments. Investments in education and infrastructure can also help improve the municipality's long-term economic prospects.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Torsås is generally high, with access to basic services and a well-functioning public sector. The quality of schools and healthcare facilities is high, and the municipality offers a rich variety of recreational activities and cultural events. The nature and the peaceful pace of life in Torsås also contribute to a high quality of life for residents.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Torsås naturally affects how much money residents have left in their wallets after paying taxes. With a total tax burden of 33.79% excluding the church tax, this may mean that a significant portion of income goes towards taxes. To get an exact picture of how much you have left after taxes, you can use our tax calculator, which helps you calculate the net salary based on your gross income.

For many residents, this means that they must carefully plan their finances to manage both everyday expenses and any unforeseen costs. At the same time, tax revenues help maintain a high standard of the public services that residents rely on.

In summary, Torsås Municipality faces both challenges and opportunities regarding its economy and tax burden. By efficiently utilizing tax revenues and investing in sustainable development, the municipality can continue to offer a high standard of living and quality services.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Torsås Municipality: An Overview","description": "Read about the tax burden in Torsås Municipality, including information on municipal tax, how tax revenues are used, and the economic challenges and opportunities facing the municipality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Torsås kommun: En översikt [description] => Läs om skattetrycket i Torsås kommun, inklusive information om kommunalskatten, hur skatteintäkterna används, och de ekonomiska utmaningar och möjligheter som kommunen står inför. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Torsås Municipality: An Overview [description_eng] => Read about the tax burden in Torsås Municipality, including information on municipal tax, how tax revenues are used, and the economic challenges and opportunities facing the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1731.3735 [landstingsskatt] => 936.347 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1263.0645964917 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9793.2380964917 [landsting] => 11.86 [bruttolon] => 11220 [area_name] => TORSÅS [kommun] => TORSAS [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13186 [kategori] => kommun [short_code] => TORSÅS [artikel] =>

Skattetrycket i Torsås kommun

Torsås kommun, belägen i Kalmar län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och den kommunala ekonomin. Kommunalskatten i Torsås är 21.93%, landstingsskatten är 11.86%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.52%. Totalt skattetryck exklusive kyrkoavgiften uppgår till 33.79%.

Användning av Skatteintäkter

De skatteintäkter som kommunen samlar in används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av skattepengarna går till skola och utbildning, äldreomsorg, socialtjänst, samt underhåll av infrastruktur som vägar och parker. Dessutom används medel för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till en rikare och mer engagerad samhällsmiljö.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Som många andra mindre kommuner står Torsås inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård, samtidigt som skattebasen kan minska om yngre invånare flyttar till större städer för arbete och studier. Detta ställer krav på kommunen att effektivisera sina tjänster och hitta nya sätt att locka och behålla invånare.

Å andra sidan finns det också möjligheter. Genom att satsa på hållbar utveckling och innovation kan Torsås skapa nya arbetstillfällen och attrahera företagsetableringar. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till att förbättra kommunens långsiktiga ekonomiska utsikter.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Torsås är generellt god, med tillgång till grundläggande tjänster och en välfungerande offentlig sektor. Kvaliteten på skolor och vårdinrättningar är hög, och kommunen erbjuder ett rikt utbud av fritidsaktiviteter och kulturella evenemang. Naturen och det lugna tempot i Torsås bidrar också till en hög livskvalitet för invånarna.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Torsås påverkar naturligtvis hur mycket pengar invånarna har kvar i plånboken efter att skatten är betald. Med ett totalt skattetryck på 33.79% exklusive kyrkoavgiften, kan detta innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För att få en exakt bild av hur mycket du får kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som hjälper dig att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.

För många invånare innebär detta att de måste planera sin ekonomi noggrant för att klara av både vardagliga utgifter och eventuella oförutsedda kostnader. Samtidigt bidrar skatteintäkterna till att upprätthålla en hög standard på de offentliga tjänster som invånarna förlitar sig på.

Sammanfattningsvis står Torsås kommun inför både utmaningar och möjligheter när det gäller ekonomin och skattetrycket. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och satsa på hållbar utveckling kan kommunen fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och god kvalitet på sina tjänster.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:33:01 [updated_at] => 2024-05-23 20:33:15 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_180352_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Torsås Municipality

Torsås Municipality, located in Kalmar County, has a tax burden that affects both individuals and the municipal economy. The municipal tax in Torsås is 21.93%, the county tax is 11.86%, and the burial fee is 0.28%. For members of the Swedish Church, there is an additional church tax of 1.52%. The total tax burden excluding the church tax amounts to 33.79%.

Use of Tax Revenues

The tax revenues collected by the municipality are used to finance a variety of services and operations that are important for the residents. A large portion of the tax money goes towards schools and education, elderly care, social services, as well as the maintenance of infrastructure such as roads and parks. Additionally, funds are used to support cultural and recreational activities, contributing to a richer and more engaged community environment.

Economic Challenges and Opportunities

Like many other smaller municipalities, Torsås faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare, while the tax base may decrease if younger residents move to larger cities for work and studies. This puts pressure on the municipality to streamline its services and find new ways to attract and retain residents.

On the other hand, there are also opportunities. By investing in sustainable development and innovation, Torsås can create new job opportunities and attract business establishments. Investments in education and infrastructure can also help improve the municipality's long-term economic prospects.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Torsås is generally high, with access to basic services and a well-functioning public sector. The quality of schools and healthcare facilities is high, and the municipality offers a rich variety of recreational activities and cultural events. The nature and the peaceful pace of life in Torsås also contribute to a high quality of life for residents.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Torsås naturally affects how much money residents have left in their wallets after paying taxes. With a total tax burden of 33.79% excluding the church tax, this may mean that a significant portion of income goes towards taxes. To get an exact picture of how much you have left after taxes, you can use our tax calculator, which helps you calculate the net salary based on your gross income.

For many residents, this means that they must carefully plan their finances to manage both everyday expenses and any unforeseen costs. At the same time, tax revenues help maintain a high standard of the public services that residents rely on.

In summary, Torsås Municipality faces both challenges and opportunities regarding its economy and tax burden. By efficiently utilizing tax revenues and investing in sustainable development, the municipality can continue to offer a high standard of living and quality services.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Torsås kommun: En översikt [description] => Läs om skattetrycket i Torsås kommun, inklusive information om kommunalskatten, hur skatteintäkterna används, och de ekonomiska utmaningar och möjligheter som kommunen står inför. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Torsås Municipality: An Overview [description_eng] => Read about the tax burden in Torsås Municipality, including information on municipal tax, how tax revenues are used, and the economic challenges and opportunities facing the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13186 [kategori] => kommun [short_code] => TORSÅS [artikel] =>

Skattetrycket i Torsås kommun

Torsås kommun, belägen i Kalmar län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och den kommunala ekonomin. Kommunalskatten i Torsås är 21.93%, landstingsskatten är 11.86%, och begravningsavgiften är 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.52%. Totalt skattetryck exklusive kyrkoavgiften uppgår till 33.79%.

Användning av Skatteintäkter

De skatteintäkter som kommunen samlar in används för att finansiera en rad olika tjänster och verksamheter som är viktiga för invånarna. En stor del av skattepengarna går till skola och utbildning, äldreomsorg, socialtjänst, samt underhåll av infrastruktur som vägar och parker. Dessutom används medel för att stödja kultur- och fritidsaktiviteter, vilket bidrar till en rikare och mer engagerad samhällsmiljö.

Ekonomiska Utmaningar och Möjligheter

Som många andra mindre kommuner står Torsås inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård, samtidigt som skattebasen kan minska om yngre invånare flyttar till större städer för arbete och studier. Detta ställer krav på kommunen att effektivisera sina tjänster och hitta nya sätt att locka och behålla invånare.

Å andra sidan finns det också möjligheter. Genom att satsa på hållbar utveckling och innovation kan Torsås skapa nya arbetstillfällen och attrahera företagsetableringar. Investeringar i utbildning och infrastruktur kan också bidra till att förbättra kommunens långsiktiga ekonomiska utsikter.

Levnadsstandard och Kvalitet

Levnadsstandarden i Torsås är generellt god, med tillgång till grundläggande tjänster och en välfungerande offentlig sektor. Kvaliteten på skolor och vårdinrättningar är hög, och kommunen erbjuder ett rikt utbud av fritidsaktiviteter och kulturella evenemang. Naturen och det lugna tempot i Torsås bidrar också till en hög livskvalitet för invånarna.

Effekter på Privatpersoners Ekonomi

Skattetrycket i Torsås påverkar naturligtvis hur mycket pengar invånarna har kvar i plånboken efter att skatten är betald. Med ett totalt skattetryck på 33.79% exklusive kyrkoavgiften, kan detta innebära att en betydande del av inkomsten går till skatt. För att få en exakt bild av hur mycket du får kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator, som hjälper dig att beräkna nettolönen utifrån din bruttolön.

För många invånare innebär detta att de måste planera sin ekonomi noggrant för att klara av både vardagliga utgifter och eventuella oförutsedda kostnader. Samtidigt bidrar skatteintäkterna till att upprätthålla en hög standard på de offentliga tjänster som invånarna förlitar sig på.

Sammanfattningsvis står Torsås kommun inför både utmaningar och möjligheter när det gäller ekonomin och skattetrycket. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och satsa på hållbar utveckling kan kommunen fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och god kvalitet på sina tjänster.

{"meta":{"title": "Skattetrycket i Torsås kommun: En översikt","description": "Läs om skattetrycket i Torsås kommun, inklusive information om kommunalskatten, hur skatteintäkterna används, och de ekonomiska utmaningar och möjligheter som kommunen står inför."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:33:01 [updated_at] => 2024-05-23 20:33:15 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_180352_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Torsås Municipality

Torsås Municipality, located in Kalmar County, has a tax burden that affects both individuals and the municipal economy. The municipal tax in Torsås is 21.93%, the county tax is 11.86%, and the burial fee is 0.28%. For members of the Swedish Church, there is an additional church tax of 1.52%. The total tax burden excluding the church tax amounts to 33.79%.

Use of Tax Revenues

The tax revenues collected by the municipality are used to finance a variety of services and operations that are important for the residents. A large portion of the tax money goes towards schools and education, elderly care, social services, as well as the maintenance of infrastructure such as roads and parks. Additionally, funds are used to support cultural and recreational activities, contributing to a richer and more engaged community environment.

Economic Challenges and Opportunities

Like many other smaller municipalities, Torsås faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare, while the tax base may decrease if younger residents move to larger cities for work and studies. This puts pressure on the municipality to streamline its services and find new ways to attract and retain residents.

On the other hand, there are also opportunities. By investing in sustainable development and innovation, Torsås can create new job opportunities and attract business establishments. Investments in education and infrastructure can also help improve the municipality's long-term economic prospects.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Torsås is generally high, with access to basic services and a well-functioning public sector. The quality of schools and healthcare facilities is high, and the municipality offers a rich variety of recreational activities and cultural events. The nature and the peaceful pace of life in Torsås also contribute to a high quality of life for residents.

Effects on Individuals' Finances

The tax burden in Torsås naturally affects how much money residents have left in their wallets after paying taxes. With a total tax burden of 33.79% excluding the church tax, this may mean that a significant portion of income goes towards taxes. To get an exact picture of how much you have left after taxes, you can use our tax calculator, which helps you calculate the net salary based on your gross income.

For many residents, this means that they must carefully plan their finances to manage both everyday expenses and any unforeseen costs. At the same time, tax revenues help maintain a high standard of the public services that residents rely on.

In summary, Torsås Municipality faces both challenges and opportunities regarding its economy and tax burden. By efficiently utilizing tax revenues and investing in sustainable development, the municipality can continue to offer a high standard of living and quality services.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Torsås Municipality: An Overview","description": "Read about the tax burden in Torsås Municipality, including information on municipal tax, how tax revenues are used, and the economic challenges and opportunities facing the municipality."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Torsås kommun: En översikt [description] => Läs om skattetrycket i Torsås kommun, inklusive information om kommunalskatten, hur skatteintäkterna används, och de ekonomiska utmaningar och möjligheter som kommunen står inför. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Torsås Municipality: An Overview [description_eng] => Read about the tax burden in Torsås Municipality, including information on municipal tax, how tax revenues are used, and the economic challenges and opportunities facing the municipality. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Skattesatser 2024 i kommuner, län & hela riket
Kommun Kommunal Landsting Total
UPPLANDS VÄSBY 19.42% 12.38% 32.81%
VALLENTUNA 18.9% 12.38% 32.29%
ÖSTERÅKER 16.6% 12.38% 29.99%
VÄRMDÖ 18.98% 12.38% 32.37%
JÄRFÄLLA 19.24% 12.38% 32.63%
EKERÖ 19.22% 12.38% 32.61%
HUDDINGE 19.47% 12.38% 32.86%
BOTKYRKA 20.15% 12.38% 33.54%
SALEM 19.67% 12.38% 33.06%
HANINGE 19.68% 12.38% 33.07%
TYRESÖ 19.5% 12.38% 32.89%
UPPLANDS-BRO 19.4% 12.38% 32.79%
NYKVARN 19.97% 12.38% 33.36%
TÄBY 17.55% 12.38% 30.94%
DANDERYD 18.25% 12.38% 31.64%
SOLLENTUNA 18.12% 12.38% 31.51%
STOCKHOLM 17.98% 12.38% 31.37%
SÖDERTÄLJE 20.15% 12.38% 33.54%
NACKA 17.88% 12.38% 31.27%
SUNDBYBERG 19.25% 12.38% 32.64%
SOLNA 17.37% 12.38% 30.76%
LIDINGÖ 17.84% 12.38% 31.23%
VAXHOLM 19.3% 12.38% 32.69%
NORRTÄLJE 19.72% 12.38% 33.11%
SIGTUNA 20% 12.38% 33.39%
NYNÄSHAMN 19.85% 12.38% 33.24%
HÅBO 21.59% 11.71% 34.68%
ÄLVKARLEBY 22.69% 11.71% 35.78%
KNIVSTA 20.91% 11.71% 34%
HEBY 22.5% 11.71% 35.59%
TIERP 21.29% 11.71% 34.38%
UPPSALA 21.14% 11.71% 34.23%
ENKÖPING 21.34% 11.71% 34.43%
ÖSTHAMMAR 21.69% 11.71% 34.78%
VINGÅKER 22.67% 10.83% 34.88%
GNESTA 22.12% 10.83% 34.33%
NYKÖPING 21.42% 10.83% 33.63%
OXELÖSUND 22.22% 10.83% 34.43%
FLEN 22.27% 10.83% 34.48%
KATRINEHOLM 22.12% 10.83% 34.33%
ESKILSTUNA 22.02% 10.83% 34.23%
STRÄNGNÄS 21.67% 10.83% 33.88%
TROSA 21.4% 10.83% 33.61%
ÖDESHÖG 22.6% 11.55% 35.56%
YDRE 22.55% 11.55% 35.51%
KINDA 21.45% 11.55% 34.41%
BOXHOLM 21.82% 11.55% 34.78%
ÅTVIDABERG 22.39% 11.55% 35.35%
FINSPÅNG 22.15% 11.55% 35.11%
VALDEMARSVIK 22.48% 11.55% 35.44%
LINKÖPING 20.2% 11.55% 33.16%
NORRKÖPING 21.75% 11.55% 34.71%
SÖDERKÖPING 21.98% 11.55% 34.94%
MOTALA 21.7% 11.55% 34.66%
VADSTENA 22.8% 11.55% 35.76%
MJÖLBY 21.9% 11.55% 34.86%
ANEBY 22.09% 11.76% 35.31%
GNOSJÖ 22.24% 11.76% 35.46%
MULLSJÖ 22.34% 11.76% 35.56%
HABO 22.17% 11.76% 35.39%
GISLAVED 21.99% 11.76% 35.21%
VAGGERYD 21.49% 11.76% 34.71%
JÖNKÖPING 21.64% 11.76% 34.86%
NÄSSJÖ 22.54% 11.76% 35.76%
VÄRNAMO 21.52% 11.76% 34.74%
SÄVSJÖ 21.92% 11.76% 35.14%
VETLANDA 22.01% 11.76% 35.23%
EKSJÖ 22.26% 11.76% 35.48%
TRANÅS 22.01% 11.76% 35.23%
UPPVIDINGE 21.8% 12% 35.25%
LESSEBO 21.81% 12% 35.26%
TINGSRYD 22% 12% 35.45%
ALVESTA 21.42% 12% 34.87%
ÄLMHULT 21.86% 12% 35.31%
MARKARYD 21.31% 12% 34.76%
VÄXJÖ 20.19% 12% 33.64%
LJUNGBY 21.07% 12% 34.52%
HÖGSBY 22.21% 11.86% 35.59%
TORSÅS 21.93% 11.86% 35.31%
MÖRBYLÅNGA 22.21% 11.86% 35.59%
HULTSFRED 21.91% 11.86% 35.29%
MÖNSTERÅS 22.21% 11.86% 35.59%
EMMABODA 21.96% 11.86% 35.34%
KALMAR 21.81% 11.86% 35.19%
NYBRO 22.33% 11.86% 35.71%
OSKARSHAMN 22.35% 11.86% 35.73%
VÄSTERVIK 21.16% 11.86% 34.54%
VIMMERBY 22.36% 11.86% 35.74%
BORGHOLM 21.58% 11.86% 34.96%
GOTLAND 33.6% 0% 35.48%
OLOFSTRÖM 21.71% 12.04% 35.07%
KARLSKRONA 21.65% 12.04% 35.01%
RONNEBY 21.64% 12.04% 35%
KARLSHAMN 22.23% 12.04% 35.59%
SÖLVESBORG 21.82% 12.04% 35.18%
SVALÖV 20.74% 11.18% 33.24%
STAFFANSTORP 19.09% 11.18% 31.59%
BURLÖV 20.09% 11.18% 32.59%
VELLINGE 18.5% 11.18% 31%
ÖSTRA GÖINGE 20.99% 11.18% 33.49%
ÖRKELLJUNGA 19.06% 11.18% 31.56%
BJUV 20.99% 11.18% 33.49%
KÄVLINGE 18.51% 11.18% 31.01%
LOMMA 19.64% 11.18% 32.14%
SVEDALA 20.24% 11.18% 32.74%
SKURUP 20.42% 11.18% 32.92%
SJÖBO 20.92% 11.18% 33.42%
HÖRBY 21.08% 11.18% 33.58%
HÖÖR 21.75% 11.18% 34.25%
TOMELILLA 20.61% 11.18% 33.11%
BROMÖLLA 22.56% 11.18% 35.06%
OSBY 22.81% 11.18% 35.31%
PERSTORP 20.81% 11.18% 33.31%
KLIPPAN 20.75% 11.18% 33.25%
ÅSTORP 20.29% 11.18% 32.79%
BÅSTAD 20.23% 11.18% 32.73%
MALMÖ 21.24% 11.18% 33.74%
LUND 21.24% 11.18% 33.74%
LANDSKRONA 20.24% 11.18% 32.74%
HELSINGBORG 20.21% 11.18% 32.71%
HÖGANÄS 19.73% 11.18% 32.23%
ESLÖV 20.54% 11.18% 33.04%
YSTAD 20.11% 11.18% 32.61%
TRELLEBORG 20.4% 11.18% 32.9%
KRISTIANSTAD 21.46% 11.18% 33.96%
SIMRISHAMN 20.51% 11.18% 33.01%
ÄNGELHOLM 20.29% 11.18% 32.79%
HÄSSLEHOLM 21.2% 11.18% 33.7%
HYLTE 22.45% 11.4% 35.28%
HALMSTAD 20.98% 11.4% 33.81%
LAHOLM 21.4% 11.4% 34.23%
FALKENBERG 21.1% 11.4% 33.93%
VARBERG 20.33% 11.4% 33.16%
KUNGSBACKA 21.33% 11.4% 34.16%
HÄRRYDA 20.5% 11.48% 33.33%
PARTILLE 19.96% 11.48% 32.79%
ÖCKERÖ 21.56% 11.48% 34.39%
STENUNGSUND 21.64% 11.48% 34.47%
TJÖRN 21.71% 11.48% 34.54%
ORUST 22.46% 11.48% 35.29%
SOTENÄS 21.99% 11.48% 34.82%
MUNKEDAL 23.38% 11.48% 36.21%
TANUM 21.56% 11.48% 34.39%
DALS-ED 23.21% 11.48% 36.04%
FÄRGELANDA 22.91% 11.48% 35.74%
ALE 21.87% 11.48% 34.7%
LERUM 20.65% 11.48% 33.48%
VÅRGÅRDA 21.61% 11.48% 34.44%
BOLLEBYGD 21.59% 11.48% 34.42%
GRÄSTORP 21.99% 11.48% 34.82%
ESSUNGA 21.57% 11.48% 34.4%
KARLSBORG 21.32% 11.48% 34.15%
GULLSPÅNG 22.49% 11.48% 35.32%
TRANEMO 21.5% 11.48% 34.33%
BENGTSFORS 22.92% 11.48% 35.75%
MELLERUD 22.6% 11.48% 35.43%
LILLA EDET 22.37% 11.48% 35.2%
MARK 21.51% 11.48% 34.34%
SVENLJUNGA 22.05% 11.48% 34.88%
HERRLJUNGA 21.94% 11.48% 34.77%
VARA 22.37% 11.48% 35.2%
GÖTENE 22.12% 11.48% 34.95%
TIBRO 21.71% 11.48% 34.54%
TÖREBODA 21.72% 11.48% 34.55%
GÖTEBORG 21.12% 11.48% 33.95%
MÖLNDAL 20.51% 11.48% 33.34%
KUNGÄLV 21.44% 11.48% 34.27%
LYSEKIL 22.46% 11.48% 35.29%
UDDEVALLA 22.16% 11.48% 34.99%
STRÖMSTAD 21.91% 11.48% 34.74%
VÄNERSBORG 22.21% 11.48% 35.04%
TROLLHÄTTAN 22.36% 11.48% 35.19%
ALINGSÅS 21.36% 11.48% 34.19%
BORÅS 21.31% 11.48% 34.14%
ULRICEHAMN 21.05% 11.48% 33.88%
ÅMÅL 22.46% 11.48% 35.29%
MARIESTAD 21.26% 11.48% 34.09%
LIDKÖPING 21.26% 11.48% 34.09%
SKARA 21.9% 11.48% 34.73%
SKÖVDE 21.61% 11.48% 34.44%
HJO 22% 11.48% 34.83%
TIDAHOLM 22.07% 11.48% 34.9%
FALKÖPING 21.95% 11.48% 34.78%
KIL 22.35% 11.68% 35.44%
EDA 22.27% 11.68% 35.36%
TORSBY 22.02% 11.68% 35.11%
STORFORS 22.7% 11.68% 35.79%
HAMMARÖ 22.92% 11.68% 36.01%
MUNKFORS 22.02% 11.68% 35.11%
FORSHAGA 22.35% 11.68% 35.44%
GRUMS 22.5% 11.68% 35.59%
ÅRJÄNG 21.97% 11.68% 35.06%
SUNNE 21.62% 11.68% 34.71%
KARLSTAD 21.27% 11.68% 34.36%
KRISTINEHAMN 21.97% 11.68% 35.06%
FILIPSTAD 22.27% 11.68% 35.36%
HAGFORS 22.02% 11.68% 35.11%
ARVIKA 21.75% 11.68% 34.84%
SÄFFLE 21.52% 11.68% 34.61%
LEKEBERG 22.43% 12.3% 36.05%
LAXÅ 22.18% 12.3% 35.8%
HALLSBERG 21.55% 12.3% 35.17%
DEGERFORS 23% 12.3% 36.62%
HÄLLEFORS 22.05% 12.3% 35.67%
LJUSNARSBERG 21.5% 12.3% 35.12%
ÖREBRO 21.35% 12.3% 34.97%
KUMLA 21.54% 12.3% 35.16%
ASKERSUND 21.85% 12.3% 35.47%
KARLSKOGA 22% 12.3% 35.62%
NORA 22.25% 12.3% 35.87%
LINDESBERG 22.3% 12.3% 35.92%
SKINNSKATTEBERG 22.46% 10.88% 34.67%
SURAHAMMAR 22.31% 10.88% 34.52%
KUNGSÖR 22.03% 10.88% 34.24%
HALLSTAHAMMAR 21.81% 10.88% 34.02%
NORBERG 22.66% 10.88% 34.87%
VÄSTERÅS 20.36% 10.88% 32.57%
SALA 22.31% 10.88% 34.52%
FAGERSTA 22.11% 10.88% 34.32%
KÖPING 22.16% 10.88% 34.37%
ARBOGA 22.41% 10.88% 34.62%
VANSBRO 22.29% 11.64% 35.36%
MALUNG-SÄLEN 22.56% 11.64% 35.63%
GAGNEF 22.28% 11.64% 35.35%
LEKSAND 21.81% 11.64% 34.88%
RÄTTVIK 21.81% 11.64% 34.88%
ORSA 22.31% 11.64% 35.38%
ÄLVDALEN 22.78% 11.64% 35.85%
SMEDJEBACKEN 22.45% 11.64% 35.52%
MORA 22.33% 11.64% 35.4%
FALUN 22.06% 11.64% 35.13%
BORLÄNGE 22.41% 11.64% 35.48%
SÄTER 22.32% 11.64% 35.39%
HEDEMORA 22.16% 11.64% 35.23%
AVESTA 21.96% 11.64% 35.03%
LUDVIKA 22.06% 11.64% 35.13%
OCKELBO 22.76% 11.51% 35.61%
HOFORS 22.86% 11.51% 35.71%
OVANÅKER 21.86% 11.51% 34.71%
NORDANSTIG 22.51% 11.51% 35.36%
LJUSDAL 22.36% 11.51% 35.21%
GÄVLE 22.26% 11.51% 35.11%
SANDVIKEN 21.61% 11.51% 34.46%
SÖDERHAMN 21.66% 11.51% 34.51%
BOLLNÄS 21.86% 11.51% 34.71%
HUDIKSVALL 21.61% 11.51% 34.46%
ÅNGE 23.33% 11.29% 36.28%
TIMRÅ 23.19% 11.29% 36.14%
HÄRNÖSAND 23.34% 11.29% 36.29%
SUNDSVALL 22.59% 11.29% 35.54%
KRAMFORS 23.14% 11.29% 36.09%
SOLLEFTEÅ 23.39% 11.29% 36.34%
ÖRNSKÖLDSVIK 22.71% 11.29% 35.66%
RAGUNDA 23.22% 11.7% 36.59%
BRÄCKE 23.39% 11.7% 36.76%
KROKOM 22.17% 11.7% 35.54%
STRÖMSUND 23.22% 11.7% 36.59%
ÅRE 22.22% 11.7% 35.59%
BERG 22.52% 11.7% 35.89%
HÄRJEDALEN 22.47% 11.7% 35.84%
ÖSTERSUND 22.02% 11.7% 35.39%
NORDMALING 23.25% 11.35% 35.98%
BJURHOLM 23.15% 11.35% 35.88%
VINDELN 23.35% 11.35% 36.08%
ROBERTSFORS 23.15% 11.35% 35.88%
NORSJÖ 23.35% 11.35% 36.08%
MALÅ 23.35% 11.35% 36.08%
STORUMAN 23.1% 11.35% 35.83%
SORSELE 23.6% 11.35% 36.33%
DOROTEA 23.8% 11.35% 36.53%
VÄNNÄS 23.35% 11.35% 36.08%
VILHELMINA 23.4% 11.35% 36.13%
ÅSELE 23.6% 11.35% 36.33%
UMEÅ 22.8% 11.35% 35.53%
LYCKSELE 23.05% 11.35% 35.78%
SKELLEFTEÅ 22.6% 11.35% 35.33%
ARVIDSJAUR 22.8% 11.34% 35.41%
ARJEPLOG 23.5% 11.34% 36.11%
JOKKMOKK 22.95% 11.34% 35.56%
ÖVERKALIX 22.8% 11.34% 35.41%
KALIX 22.55% 11.34% 35.16%
ÖVERTORNEÅ 21.75% 11.34% 34.36%
PAJALA 23.4% 11.34% 36.01%
GÄLLIVARE 22.55% 11.34% 35.16%
ÄLVSBYN 22.45% 11.34% 35.06%
LULEÅ 22.5% 11.34% 35.11%
PITEÅ 22.25% 11.34% 34.86%
BODEN 22.6% 11.34% 35.21%
HAPARANDA 22.5% 11.34% 35.11%
KIRUNA 23.05% 11.34% 35.66%
Registrera ett konto innan du kan kommentera

För att skriva en kommentar behöver du skapa ett konto.


Default Avatar