Beräkna din lön efter skatt

Medlem i Svenska kyrkan

Med vår lönekalkylator kan du enkelt beräkna din lön efter skatt (nettolön) i Kungsor.

Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige
    Elpriset Tors, 21 nov 2024 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i oktober 2024: KPIF stiger till 1,5%
    Inflationen Tors, 14 nov 2024 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Annonsera hos oss
    Information om Statsskuld.se Fre, 8 nov 2024 - 19:03
  • Opinionen - Demoskop: Socialdemokraterna tappar, Centern ökar
    Opinionen Fre, 25 okt 2024 - 14:35
  • Statsskulden - Sveriges statsskuld: Historisk låg nivå i förändring
    Statsskulden Tis, 8 okt 2024 - 10:07
  • Yrke - Lön och arbete som Studieledare: Vad du behöver veta
    Yrke Ons, 4 sep 2024 - 18:10
  • Kommun - Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
    Kommun Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Bild som illustrerar Kungsör

Skattetrycket i Kungsör kommun

Kungsör kommun, belägen i Västmanlands län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och företag. Kommunalskatten i Kungsör är 22.03%, landstingsskatten är 10.88%, och begravningsavgiften uppgår till 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.33%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 32.91%.

Användning av skatteintäkter

Skatteintäkterna i Kungsör används för att finansiera en rad viktiga tjänster och funktioner inom kommunen. En betydande del av budgeten går till utbildning, vård och omsorg. Skolorna i Kungsör får resurser för att säkerställa en god utbildningskvalitet, medan äldreomsorgen och sjukvården får medel för att erbjuda adekvat vård och stöd till kommunens invånare.

Utöver dessa grundläggande funktioner används skatteintäkterna också till att underhålla och utveckla infrastruktur, såsom vägar, parker och offentliga byggnader. Kultur- och fritidsaktiviteter får också en del av budgeten, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.

Ekonomiska utmaningar och möjligheter

En av de största ekonomiska utmaningarna för Kungsör kommun är att balansera budgeten samtidigt som man möter invånarnas behov. Befolkningsutvecklingen och en åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg. Kommunen måste därför hitta effektiva sätt att använda sina resurser för att möta dessa utmaningar.

Å andra sidan finns det också ekonomiska möjligheter. Kungsör har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en attraktiv levnadsstandard och goda kommunikationer. Investeringar i infrastruktur och bostadsbyggande kan bidra till ekonomisk tillväxt och en bredare skattebas.

Levnadsstandard och kvalitet

Levnadsstandarden i Kungsör är generellt sett god. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med närhet till både stad och natur. Skolorna håller hög kvalitet och vården är tillgänglig för alla invånare. Kultur- och fritidsutbudet är varierat och inkluderar allt från sportaktiviteter till kulturella evenemang.

Kvaliteten på kommunens tjänster är en viktig faktor för invånarnas trivsel och välmående. Genom att kontinuerligt arbeta med att förbättra och effektivisera tjänsterna strävar Kungsör efter att upprätthålla en hög levnadsstandard för alla sina invånare.

Påverkan på privatpersoners ekonomi

Skattetrycket i Kungsör påverkar naturligtvis privatpersoners ekonomi. Med en total skattesats på 32.91% exklusive kyrkoavgiften, är det viktigt för invånarna att förstå hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre med en total skattesats på 34.24%.

För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan invånarna använda vår skattekalkylator. Detta verktyg hjälper till att beräkna nettolönen utifrån den angivna bruttolönen och ger en tydlig bild av hur skattetrycket påverkar den personliga ekonomin.

Effekten av skattetrycket kan vara både positiv och negativ. Å ena sidan finansierar skatteintäkterna viktiga tjänster som bidrar till en hög levnadsstandard. Å andra sidan innebär ett högt skattetryck att mindre pengar blir kvar i plånboken, vilket kan påverka konsumtionsmöjligheterna och den personliga ekonomin.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Kungsör en viktig faktor för både kommunen och dess invånare. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och möta de ekonomiska utmaningarna kan Kungsör fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och goda möjligheter för sina invånare.

Din Nettolön i Kungsör
  • Arbetsgivaren betalar

    Total kostnad för arbetsgivaren

    51 865 kr
  • Arbetsgivaravgift

    Denna avgift betalas av bolaget

    -12 065 kr
  • Din bruttolön

    Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter

    = 39 800 kr
  • Grundavdrag

    Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten

    -1 400 kr
  • Beskattningsbar inkomst

    Detta är vad skatt och avgifter beräknas på

    =38 400 kr
  • Jobbskatteavdrag

    En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.

    +3 661 kr
  • Kommunalskatt

    Den kommunala skatten i Kungsör är 22.03%

    -8 460 kr
  • Landstingsskatt

    Skatten i ditt landsting är 10.88%

    -4 178 kr
  • Statlig inkomstskatt

    En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år

    -0 kr
  • Kyrkoavgift

    Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift

    -0 kr
  • Begravningsavgift

    En obligatorisk avgift som tas ut av Kungsör stift (i din kommun) 0.28%

    -108 kr

  • Din nettolön

    Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter

    30 716 kr
  • Skatter & Avgifter

    Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter

    21 149 kr
                        stdClass Object
(
    [grundAvdrag] => 2525
    [kommunalskatt] => 5259.6625
    [landstingsskatt] => 2597.6
    [kyrkoskatt] => 
    [begravningsavgift] => 66.85
    [arbetsgivaravgift] => 7501.525
    [statligSkatt] => 0
    [jobbskatteavdrag] => 2609.44262115
    [beskattningsbarInkomst] => 23875
    [nettolon] => 21085.33012115
    [landsting] => 10.88
    [bruttolon] => 26400
    [area_name] => KUNGSÖR
    [kommun] => KUNGSOR
    [skiktgrans] => 598500
    [aiArticle] => App\Models\Article Object
        (
            [connection:protected] => mysql
            [table:protected] => articles
            [primaryKey:protected] => id
            [keyType:protected] => int
            [incrementing] => 1
            [with:protected] => Array
                (
                )

            [withCount:protected] => Array
                (
                )

            [preventsLazyLoading] => 
            [perPage:protected] => 15
            [exists] => 1
            [wasRecentlyCreated] => 
            [escapeWhenCastingToString:protected] => 
            [attributes:protected] => Array
                (
                    [id] => 13327
                    [kategori] => kommun
                    [short_code] => KUNGSÖR
                    [artikel] => 

Skattetrycket i Kungsör kommun

Kungsör kommun, belägen i Västmanlands län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och företag. Kommunalskatten i Kungsör är 22.03%, landstingsskatten är 10.88%, och begravningsavgiften uppgår till 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.33%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 32.91%.

Användning av skatteintäkter

Skatteintäkterna i Kungsör används för att finansiera en rad viktiga tjänster och funktioner inom kommunen. En betydande del av budgeten går till utbildning, vård och omsorg. Skolorna i Kungsör får resurser för att säkerställa en god utbildningskvalitet, medan äldreomsorgen och sjukvården får medel för att erbjuda adekvat vård och stöd till kommunens invånare.

Utöver dessa grundläggande funktioner används skatteintäkterna också till att underhålla och utveckla infrastruktur, såsom vägar, parker och offentliga byggnader. Kultur- och fritidsaktiviteter får också en del av budgeten, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.

Ekonomiska utmaningar och möjligheter

En av de största ekonomiska utmaningarna för Kungsör kommun är att balansera budgeten samtidigt som man möter invånarnas behov. Befolkningsutvecklingen och en åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg. Kommunen måste därför hitta effektiva sätt att använda sina resurser för att möta dessa utmaningar.

Å andra sidan finns det också ekonomiska möjligheter. Kungsör har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en attraktiv levnadsstandard och goda kommunikationer. Investeringar i infrastruktur och bostadsbyggande kan bidra till ekonomisk tillväxt och en bredare skattebas.

Levnadsstandard och kvalitet

Levnadsstandarden i Kungsör är generellt sett god. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med närhet till både stad och natur. Skolorna håller hög kvalitet och vården är tillgänglig för alla invånare. Kultur- och fritidsutbudet är varierat och inkluderar allt från sportaktiviteter till kulturella evenemang.

Kvaliteten på kommunens tjänster är en viktig faktor för invånarnas trivsel och välmående. Genom att kontinuerligt arbeta med att förbättra och effektivisera tjänsterna strävar Kungsör efter att upprätthålla en hög levnadsstandard för alla sina invånare.

Påverkan på privatpersoners ekonomi

Skattetrycket i Kungsör påverkar naturligtvis privatpersoners ekonomi. Med en total skattesats på 32.91% exklusive kyrkoavgiften, är det viktigt för invånarna att förstå hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre med en total skattesats på 34.24%.

För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan invånarna använda vår skattekalkylator. Detta verktyg hjälper till att beräkna nettolönen utifrån den angivna bruttolönen och ger en tydlig bild av hur skattetrycket påverkar den personliga ekonomin.

Effekten av skattetrycket kan vara både positiv och negativ. Å ena sidan finansierar skatteintäkterna viktiga tjänster som bidrar till en hög levnadsstandard. Å andra sidan innebär ett högt skattetryck att mindre pengar blir kvar i plånboken, vilket kan påverka konsumtionsmöjligheterna och den personliga ekonomin.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Kungsör en viktig faktor för både kommunen och dess invånare. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och möta de ekonomiska utmaningarna kan Kungsör fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och goda möjligheter för sina invånare.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 21:47:03 [updated_at] => 2024-05-23 21:47:14 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_200359_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Kungsör Municipality

Kungsör municipality, located in Västmanland County, has a tax burden that affects both individuals and businesses. The municipal tax rate in Kungsör is 22.03%, the county council tax is 10.88%, and the burial fee amounts to 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.33% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 32.91%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Kungsör are used to finance a range of important services and functions within the municipality. A significant portion of the budget goes towards education, healthcare, and social services. Schools in Kungsör receive resources to ensure a high quality of education, while elderly care and healthcare receive funding to provide adequate care and support to the municipality's residents.

In addition to these fundamental functions, tax revenues are also used to maintain and develop infrastructure, such as roads, parks, and public buildings. Cultural and recreational activities also receive a portion of the budget, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.

Economic Challenges and Opportunities

One of the biggest economic challenges for Kungsör municipality is to balance the budget while meeting the needs of its residents. Population growth and an aging population result in increased costs for healthcare and social services. The municipality must therefore find effective ways to use its resources to address these challenges.

On the other hand, there are also economic opportunities. Kungsör has the potential to attract new residents and businesses by offering an attractive standard of living and good transportation connections. Investments in infrastructure and housing construction can contribute to economic growth and a broader tax base.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Kungsör is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with proximity to both urban areas and nature. Schools maintain a high quality, and healthcare is accessible to all residents. The cultural and recreational offerings are varied and include everything from sports activities to cultural events.

The quality of the municipality's services is a key factor in residents' well-being and contentment. By continuously working to improve and streamline services, Kungsör aims to maintain a high standard of living for all its residents.

Impact on Individuals' Finances

The tax burden in Kungsör naturally affects individuals' finances. With a total tax rate of 32.91% excluding the church fee, it is important for residents to understand how much remains in their wallets after taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher, with a total tax rate of 34.24%.

To gain a better understanding of how much money is left after taxes, residents can use our tax calculator. This tool helps calculate the net salary based on the specified gross salary and provides a clear picture of how the tax burden impacts personal finances.

The impact of the tax burden can be both positive and negative. On one hand, tax revenues finance important services that contribute to a high standard of living. On the other hand, a high tax burden means less money is left in the wallet, which can affect consumption possibilities and personal finances.

In conclusion, the tax burden in Kungsör is a significant factor for both the municipality and its residents. By efficiently using tax revenues and addressing economic challenges, Kungsör can continue to offer a high standard of living and good opportunities for its residents.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetryck i Kungsör kommun: Skattesats, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Kungsör kommun, inklusive skattesats, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt påverkan på privatpersoners ekonomi. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Kungsör Municipality: Tax Rate, Usage, and Impact [description_eng] => Read about the tax burden in Kungsör municipality, including tax rate, utilization of tax revenues, economic challenges and opportunities, and impact on individuals' finances. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13327 [kategori] => kommun [short_code] => KUNGSÖR [artikel] =>

Skattetrycket i Kungsör kommun

Kungsör kommun, belägen i Västmanlands län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och företag. Kommunalskatten i Kungsör är 22.03%, landstingsskatten är 10.88%, och begravningsavgiften uppgår till 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.33%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 32.91%.

Användning av skatteintäkter

Skatteintäkterna i Kungsör används för att finansiera en rad viktiga tjänster och funktioner inom kommunen. En betydande del av budgeten går till utbildning, vård och omsorg. Skolorna i Kungsör får resurser för att säkerställa en god utbildningskvalitet, medan äldreomsorgen och sjukvården får medel för att erbjuda adekvat vård och stöd till kommunens invånare.

Utöver dessa grundläggande funktioner används skatteintäkterna också till att underhålla och utveckla infrastruktur, såsom vägar, parker och offentliga byggnader. Kultur- och fritidsaktiviteter får också en del av budgeten, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.

Ekonomiska utmaningar och möjligheter

En av de största ekonomiska utmaningarna för Kungsör kommun är att balansera budgeten samtidigt som man möter invånarnas behov. Befolkningsutvecklingen och en åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg. Kommunen måste därför hitta effektiva sätt att använda sina resurser för att möta dessa utmaningar.

Å andra sidan finns det också ekonomiska möjligheter. Kungsör har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en attraktiv levnadsstandard och goda kommunikationer. Investeringar i infrastruktur och bostadsbyggande kan bidra till ekonomisk tillväxt och en bredare skattebas.

Levnadsstandard och kvalitet

Levnadsstandarden i Kungsör är generellt sett god. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med närhet till både stad och natur. Skolorna håller hög kvalitet och vården är tillgänglig för alla invånare. Kultur- och fritidsutbudet är varierat och inkluderar allt från sportaktiviteter till kulturella evenemang.

Kvaliteten på kommunens tjänster är en viktig faktor för invånarnas trivsel och välmående. Genom att kontinuerligt arbeta med att förbättra och effektivisera tjänsterna strävar Kungsör efter att upprätthålla en hög levnadsstandard för alla sina invånare.

Påverkan på privatpersoners ekonomi

Skattetrycket i Kungsör påverkar naturligtvis privatpersoners ekonomi. Med en total skattesats på 32.91% exklusive kyrkoavgiften, är det viktigt för invånarna att förstå hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre med en total skattesats på 34.24%.

För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan invånarna använda vår skattekalkylator. Detta verktyg hjälper till att beräkna nettolönen utifrån den angivna bruttolönen och ger en tydlig bild av hur skattetrycket påverkar den personliga ekonomin.

Effekten av skattetrycket kan vara både positiv och negativ. Å ena sidan finansierar skatteintäkterna viktiga tjänster som bidrar till en hög levnadsstandard. Å andra sidan innebär ett högt skattetryck att mindre pengar blir kvar i plånboken, vilket kan påverka konsumtionsmöjligheterna och den personliga ekonomin.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Kungsör en viktig faktor för både kommunen och dess invånare. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och möta de ekonomiska utmaningarna kan Kungsör fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och goda möjligheter för sina invånare.

{"meta":{"title": "Skattetryck i Kungsör kommun: Skattesats, användning och påverkan","description": "Läs om skattetrycket i Kungsör kommun, inklusive skattesats, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt påverkan på privatpersoners ekonomi."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 21:47:03 [updated_at] => 2024-05-23 21:47:14 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_200359_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Kungsör Municipality

Kungsör municipality, located in Västmanland County, has a tax burden that affects both individuals and businesses. The municipal tax rate in Kungsör is 22.03%, the county council tax is 10.88%, and the burial fee amounts to 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.33% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 32.91%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Kungsör are used to finance a range of important services and functions within the municipality. A significant portion of the budget goes towards education, healthcare, and social services. Schools in Kungsör receive resources to ensure a high quality of education, while elderly care and healthcare receive funding to provide adequate care and support to the municipality's residents.

In addition to these fundamental functions, tax revenues are also used to maintain and develop infrastructure, such as roads, parks, and public buildings. Cultural and recreational activities also receive a portion of the budget, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.

Economic Challenges and Opportunities

One of the biggest economic challenges for Kungsör municipality is to balance the budget while meeting the needs of its residents. Population growth and an aging population result in increased costs for healthcare and social services. The municipality must therefore find effective ways to use its resources to address these challenges.

On the other hand, there are also economic opportunities. Kungsör has the potential to attract new residents and businesses by offering an attractive standard of living and good transportation connections. Investments in infrastructure and housing construction can contribute to economic growth and a broader tax base.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Kungsör is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with proximity to both urban areas and nature. Schools maintain a high quality, and healthcare is accessible to all residents. The cultural and recreational offerings are varied and include everything from sports activities to cultural events.

The quality of the municipality's services is a key factor in residents' well-being and contentment. By continuously working to improve and streamline services, Kungsör aims to maintain a high standard of living for all its residents.

Impact on Individuals' Finances

The tax burden in Kungsör naturally affects individuals' finances. With a total tax rate of 32.91% excluding the church fee, it is important for residents to understand how much remains in their wallets after taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher, with a total tax rate of 34.24%.

To gain a better understanding of how much money is left after taxes, residents can use our tax calculator. This tool helps calculate the net salary based on the specified gross salary and provides a clear picture of how the tax burden impacts personal finances.

The impact of the tax burden can be both positive and negative. On one hand, tax revenues finance important services that contribute to a high standard of living. On the other hand, a high tax burden means less money is left in the wallet, which can affect consumption possibilities and personal finances.

In conclusion, the tax burden in Kungsör is a significant factor for both the municipality and its residents. By efficiently using tax revenues and addressing economic challenges, Kungsör can continue to offer a high standard of living and good opportunities for its residents.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Kungsör Municipality: Tax Rate, Usage, and Impact","description": "Read about the tax burden in Kungsör municipality, including tax rate, utilization of tax revenues, economic challenges and opportunities, and impact on individuals' finances."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetryck i Kungsör kommun: Skattesats, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Kungsör kommun, inklusive skattesats, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt påverkan på privatpersoners ekonomi. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Kungsör Municipality: Tax Rate, Usage, and Impact [description_eng] => Read about the tax burden in Kungsör municipality, including tax rate, utilization of tax revenues, economic challenges and opportunities, and impact on individuals' finances. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1739.2685 [landstingsskatt] => 858.976 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1230.170342425 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9829.819842425 [landsting] => 10.88 [bruttolon] => 11220 [area_name] => KUNGSÖR [kommun] => KUNGSOR [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13327 [kategori] => kommun [short_code] => KUNGSÖR [artikel] =>

Skattetrycket i Kungsör kommun

Kungsör kommun, belägen i Västmanlands län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och företag. Kommunalskatten i Kungsör är 22.03%, landstingsskatten är 10.88%, och begravningsavgiften uppgår till 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.33%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 32.91%.

Användning av skatteintäkter

Skatteintäkterna i Kungsör används för att finansiera en rad viktiga tjänster och funktioner inom kommunen. En betydande del av budgeten går till utbildning, vård och omsorg. Skolorna i Kungsör får resurser för att säkerställa en god utbildningskvalitet, medan äldreomsorgen och sjukvården får medel för att erbjuda adekvat vård och stöd till kommunens invånare.

Utöver dessa grundläggande funktioner används skatteintäkterna också till att underhålla och utveckla infrastruktur, såsom vägar, parker och offentliga byggnader. Kultur- och fritidsaktiviteter får också en del av budgeten, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.

Ekonomiska utmaningar och möjligheter

En av de största ekonomiska utmaningarna för Kungsör kommun är att balansera budgeten samtidigt som man möter invånarnas behov. Befolkningsutvecklingen och en åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg. Kommunen måste därför hitta effektiva sätt att använda sina resurser för att möta dessa utmaningar.

Å andra sidan finns det också ekonomiska möjligheter. Kungsör har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en attraktiv levnadsstandard och goda kommunikationer. Investeringar i infrastruktur och bostadsbyggande kan bidra till ekonomisk tillväxt och en bredare skattebas.

Levnadsstandard och kvalitet

Levnadsstandarden i Kungsör är generellt sett god. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med närhet till både stad och natur. Skolorna håller hög kvalitet och vården är tillgänglig för alla invånare. Kultur- och fritidsutbudet är varierat och inkluderar allt från sportaktiviteter till kulturella evenemang.

Kvaliteten på kommunens tjänster är en viktig faktor för invånarnas trivsel och välmående. Genom att kontinuerligt arbeta med att förbättra och effektivisera tjänsterna strävar Kungsör efter att upprätthålla en hög levnadsstandard för alla sina invånare.

Påverkan på privatpersoners ekonomi

Skattetrycket i Kungsör påverkar naturligtvis privatpersoners ekonomi. Med en total skattesats på 32.91% exklusive kyrkoavgiften, är det viktigt för invånarna att förstå hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre med en total skattesats på 34.24%.

För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan invånarna använda vår skattekalkylator. Detta verktyg hjälper till att beräkna nettolönen utifrån den angivna bruttolönen och ger en tydlig bild av hur skattetrycket påverkar den personliga ekonomin.

Effekten av skattetrycket kan vara både positiv och negativ. Å ena sidan finansierar skatteintäkterna viktiga tjänster som bidrar till en hög levnadsstandard. Å andra sidan innebär ett högt skattetryck att mindre pengar blir kvar i plånboken, vilket kan påverka konsumtionsmöjligheterna och den personliga ekonomin.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Kungsör en viktig faktor för både kommunen och dess invånare. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och möta de ekonomiska utmaningarna kan Kungsör fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och goda möjligheter för sina invånare.

[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 21:47:03 [updated_at] => 2024-05-23 21:47:14 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_200359_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Kungsör Municipality

Kungsör municipality, located in Västmanland County, has a tax burden that affects both individuals and businesses. The municipal tax rate in Kungsör is 22.03%, the county council tax is 10.88%, and the burial fee amounts to 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.33% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 32.91%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Kungsör are used to finance a range of important services and functions within the municipality. A significant portion of the budget goes towards education, healthcare, and social services. Schools in Kungsör receive resources to ensure a high quality of education, while elderly care and healthcare receive funding to provide adequate care and support to the municipality's residents.

In addition to these fundamental functions, tax revenues are also used to maintain and develop infrastructure, such as roads, parks, and public buildings. Cultural and recreational activities also receive a portion of the budget, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.

Economic Challenges and Opportunities

One of the biggest economic challenges for Kungsör municipality is to balance the budget while meeting the needs of its residents. Population growth and an aging population result in increased costs for healthcare and social services. The municipality must therefore find effective ways to use its resources to address these challenges.

On the other hand, there are also economic opportunities. Kungsör has the potential to attract new residents and businesses by offering an attractive standard of living and good transportation connections. Investments in infrastructure and housing construction can contribute to economic growth and a broader tax base.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Kungsör is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with proximity to both urban areas and nature. Schools maintain a high quality, and healthcare is accessible to all residents. The cultural and recreational offerings are varied and include everything from sports activities to cultural events.

The quality of the municipality's services is a key factor in residents' well-being and contentment. By continuously working to improve and streamline services, Kungsör aims to maintain a high standard of living for all its residents.

Impact on Individuals' Finances

The tax burden in Kungsör naturally affects individuals' finances. With a total tax rate of 32.91% excluding the church fee, it is important for residents to understand how much remains in their wallets after taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher, with a total tax rate of 34.24%.

To gain a better understanding of how much money is left after taxes, residents can use our tax calculator. This tool helps calculate the net salary based on the specified gross salary and provides a clear picture of how the tax burden impacts personal finances.

The impact of the tax burden can be both positive and negative. On one hand, tax revenues finance important services that contribute to a high standard of living. On the other hand, a high tax burden means less money is left in the wallet, which can affect consumption possibilities and personal finances.

In conclusion, the tax burden in Kungsör is a significant factor for both the municipality and its residents. By efficiently using tax revenues and addressing economic challenges, Kungsör can continue to offer a high standard of living and good opportunities for its residents.

[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetryck i Kungsör kommun: Skattesats, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Kungsör kommun, inklusive skattesats, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt påverkan på privatpersoners ekonomi. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Kungsör Municipality: Tax Rate, Usage, and Impact [description_eng] => Read about the tax burden in Kungsör municipality, including tax rate, utilization of tax revenues, economic challenges and opportunities, and impact on individuals' finances. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13327 [kategori] => kommun [short_code] => KUNGSÖR [artikel] =>

Skattetrycket i Kungsör kommun

Kungsör kommun, belägen i Västmanlands län, har ett skattetryck som påverkar både privatpersoner och företag. Kommunalskatten i Kungsör är 22.03%, landstingsskatten är 10.88%, och begravningsavgiften uppgår till 0.28%. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.33%. Det totala skattetrycket exklusive kyrkoavgiften är således 32.91%.

Användning av skatteintäkter

Skatteintäkterna i Kungsör används för att finansiera en rad viktiga tjänster och funktioner inom kommunen. En betydande del av budgeten går till utbildning, vård och omsorg. Skolorna i Kungsör får resurser för att säkerställa en god utbildningskvalitet, medan äldreomsorgen och sjukvården får medel för att erbjuda adekvat vård och stöd till kommunens invånare.

Utöver dessa grundläggande funktioner används skatteintäkterna också till att underhålla och utveckla infrastruktur, såsom vägar, parker och offentliga byggnader. Kultur- och fritidsaktiviteter får också en del av budgeten, vilket bidrar till att höja livskvaliteten för kommunens invånare.

Ekonomiska utmaningar och möjligheter

En av de största ekonomiska utmaningarna för Kungsör kommun är att balansera budgeten samtidigt som man möter invånarnas behov. Befolkningsutvecklingen och en åldrande befolkning innebär ökade kostnader för vård och omsorg. Kommunen måste därför hitta effektiva sätt att använda sina resurser för att möta dessa utmaningar.

Å andra sidan finns det också ekonomiska möjligheter. Kungsör har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en attraktiv levnadsstandard och goda kommunikationer. Investeringar i infrastruktur och bostadsbyggande kan bidra till ekonomisk tillväxt och en bredare skattebas.

Levnadsstandard och kvalitet

Levnadsstandarden i Kungsör är generellt sett god. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med närhet till både stad och natur. Skolorna håller hög kvalitet och vården är tillgänglig för alla invånare. Kultur- och fritidsutbudet är varierat och inkluderar allt från sportaktiviteter till kulturella evenemang.

Kvaliteten på kommunens tjänster är en viktig faktor för invånarnas trivsel och välmående. Genom att kontinuerligt arbeta med att förbättra och effektivisera tjänsterna strävar Kungsör efter att upprätthålla en hög levnadsstandard för alla sina invånare.

Påverkan på privatpersoners ekonomi

Skattetrycket i Kungsör påverkar naturligtvis privatpersoners ekonomi. Med en total skattesats på 32.91% exklusive kyrkoavgiften, är det viktigt för invånarna att förstå hur mycket som blir kvar i plånboken efter skatt. För de som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre med en total skattesats på 34.24%.

För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan invånarna använda vår skattekalkylator. Detta verktyg hjälper till att beräkna nettolönen utifrån den angivna bruttolönen och ger en tydlig bild av hur skattetrycket påverkar den personliga ekonomin.

Effekten av skattetrycket kan vara både positiv och negativ. Å ena sidan finansierar skatteintäkterna viktiga tjänster som bidrar till en hög levnadsstandard. Å andra sidan innebär ett högt skattetryck att mindre pengar blir kvar i plånboken, vilket kan påverka konsumtionsmöjligheterna och den personliga ekonomin.

Sammanfattningsvis är skattetrycket i Kungsör en viktig faktor för både kommunen och dess invånare. Genom att effektivt använda skatteintäkterna och möta de ekonomiska utmaningarna kan Kungsör fortsätta att erbjuda en hög levnadsstandard och goda möjligheter för sina invånare.

{"meta":{"title": "Skattetryck i Kungsör kommun: Skattesats, användning och påverkan","description": "Läs om skattetrycket i Kungsör kommun, inklusive skattesats, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt påverkan på privatpersoners ekonomi."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 21:47:03 [updated_at] => 2024-05-23 21:47:14 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_200359_image.jpg [artikel_eng] =>

Tax Burden in Kungsör Municipality

Kungsör municipality, located in Västmanland County, has a tax burden that affects both individuals and businesses. The municipal tax rate in Kungsör is 22.03%, the county council tax is 10.88%, and the burial fee amounts to 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, a church fee of 1.33% is added. The total tax burden excluding the church fee is thus 32.91%.

Use of Tax Revenues

Tax revenues in Kungsör are used to finance a range of important services and functions within the municipality. A significant portion of the budget goes towards education, healthcare, and social services. Schools in Kungsör receive resources to ensure a high quality of education, while elderly care and healthcare receive funding to provide adequate care and support to the municipality's residents.

In addition to these fundamental functions, tax revenues are also used to maintain and develop infrastructure, such as roads, parks, and public buildings. Cultural and recreational activities also receive a portion of the budget, contributing to enhancing the quality of life for the municipality's residents.

Economic Challenges and Opportunities

One of the biggest economic challenges for Kungsör municipality is to balance the budget while meeting the needs of its residents. Population growth and an aging population result in increased costs for healthcare and social services. The municipality must therefore find effective ways to use its resources to address these challenges.

On the other hand, there are also economic opportunities. Kungsör has the potential to attract new residents and businesses by offering an attractive standard of living and good transportation connections. Investments in infrastructure and housing construction can contribute to economic growth and a broader tax base.

Standard of Living and Quality

The standard of living in Kungsör is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with proximity to both urban areas and nature. Schools maintain a high quality, and healthcare is accessible to all residents. The cultural and recreational offerings are varied and include everything from sports activities to cultural events.

The quality of the municipality's services is a key factor in residents' well-being and contentment. By continuously working to improve and streamline services, Kungsör aims to maintain a high standard of living for all its residents.

Impact on Individuals' Finances

The tax burden in Kungsör naturally affects individuals' finances. With a total tax rate of 32.91% excluding the church fee, it is important for residents to understand how much remains in their wallets after taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher, with a total tax rate of 34.24%.

To gain a better understanding of how much money is left after taxes, residents can use our tax calculator. This tool helps calculate the net salary based on the specified gross salary and provides a clear picture of how the tax burden impacts personal finances.

The impact of the tax burden can be both positive and negative. On one hand, tax revenues finance important services that contribute to a high standard of living. On the other hand, a high tax burden means less money is left in the wallet, which can affect consumption possibilities and personal finances.

In conclusion, the tax burden in Kungsör is a significant factor for both the municipality and its residents. By efficiently using tax revenues and addressing economic challenges, Kungsör can continue to offer a high standard of living and good opportunities for its residents.

{"meta":{"title": "Tax Burden in Kungsör Municipality: Tax Rate, Usage, and Impact","description": "Read about the tax burden in Kungsör municipality, including tax rate, utilization of tax revenues, economic challenges and opportunities, and impact on individuals' finances."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetryck i Kungsör kommun: Skattesats, användning och påverkan [description] => Läs om skattetrycket i Kungsör kommun, inklusive skattesats, hur skatteintäkterna används, ekonomiska utmaningar och möjligheter samt påverkan på privatpersoners ekonomi. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Kungsör Municipality: Tax Rate, Usage, and Impact [description_eng] => Read about the tax burden in Kungsör municipality, including tax rate, utilization of tax revenues, economic challenges and opportunities, and impact on individuals' finances. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Skattesatser 2024 i kommuner, län & hela riket
Kommun Kommunal Landsting Total
UPPLANDS VÄSBY 19.42% 12.38% 32.81%
VALLENTUNA 18.9% 12.38% 32.29%
ÖSTERÅKER 16.6% 12.38% 29.99%
VÄRMDÖ 18.98% 12.38% 32.37%
JÄRFÄLLA 19.24% 12.38% 32.63%
EKERÖ 19.22% 12.38% 32.61%
HUDDINGE 19.47% 12.38% 32.86%
BOTKYRKA 20.15% 12.38% 33.54%
SALEM 19.67% 12.38% 33.06%
HANINGE 19.68% 12.38% 33.07%
TYRESÖ 19.5% 12.38% 32.89%
UPPLANDS-BRO 19.4% 12.38% 32.79%
NYKVARN 19.97% 12.38% 33.36%
TÄBY 17.55% 12.38% 30.94%
DANDERYD 18.25% 12.38% 31.64%
SOLLENTUNA 18.12% 12.38% 31.51%
STOCKHOLM 17.98% 12.38% 31.37%
SÖDERTÄLJE 20.15% 12.38% 33.54%
NACKA 17.88% 12.38% 31.27%
SUNDBYBERG 19.25% 12.38% 32.64%
SOLNA 17.37% 12.38% 30.76%
LIDINGÖ 17.84% 12.38% 31.23%
VAXHOLM 19.3% 12.38% 32.69%
NORRTÄLJE 19.72% 12.38% 33.11%
SIGTUNA 20% 12.38% 33.39%
NYNÄSHAMN 19.85% 12.38% 33.24%
HÅBO 21.59% 11.71% 34.68%
ÄLVKARLEBY 22.69% 11.71% 35.78%
KNIVSTA 20.91% 11.71% 34%
HEBY 22.5% 11.71% 35.59%
TIERP 21.29% 11.71% 34.38%
UPPSALA 21.14% 11.71% 34.23%
ENKÖPING 21.34% 11.71% 34.43%
ÖSTHAMMAR 21.69% 11.71% 34.78%
VINGÅKER 22.67% 10.83% 34.88%
GNESTA 22.12% 10.83% 34.33%
NYKÖPING 21.42% 10.83% 33.63%
OXELÖSUND 22.22% 10.83% 34.43%
FLEN 22.27% 10.83% 34.48%
KATRINEHOLM 22.12% 10.83% 34.33%
ESKILSTUNA 22.02% 10.83% 34.23%
STRÄNGNÄS 21.67% 10.83% 33.88%
TROSA 21.4% 10.83% 33.61%
ÖDESHÖG 22.6% 11.55% 35.56%
YDRE 22.55% 11.55% 35.51%
KINDA 21.45% 11.55% 34.41%
BOXHOLM 21.82% 11.55% 34.78%
ÅTVIDABERG 22.39% 11.55% 35.35%
FINSPÅNG 22.15% 11.55% 35.11%
VALDEMARSVIK 22.48% 11.55% 35.44%
LINKÖPING 20.2% 11.55% 33.16%
NORRKÖPING 21.75% 11.55% 34.71%
SÖDERKÖPING 21.98% 11.55% 34.94%
MOTALA 21.7% 11.55% 34.66%
VADSTENA 22.8% 11.55% 35.76%
MJÖLBY 21.9% 11.55% 34.86%
ANEBY 22.09% 11.76% 35.31%
GNOSJÖ 22.24% 11.76% 35.46%
MULLSJÖ 22.34% 11.76% 35.56%
HABO 22.17% 11.76% 35.39%
GISLAVED 21.99% 11.76% 35.21%
VAGGERYD 21.49% 11.76% 34.71%
JÖNKÖPING 21.64% 11.76% 34.86%
NÄSSJÖ 22.54% 11.76% 35.76%
VÄRNAMO 21.52% 11.76% 34.74%
SÄVSJÖ 21.92% 11.76% 35.14%
VETLANDA 22.01% 11.76% 35.23%
EKSJÖ 22.26% 11.76% 35.48%
TRANÅS 22.01% 11.76% 35.23%
UPPVIDINGE 21.8% 12% 35.25%
LESSEBO 21.81% 12% 35.26%
TINGSRYD 22% 12% 35.45%
ALVESTA 21.42% 12% 34.87%
ÄLMHULT 21.86% 12% 35.31%
MARKARYD 21.31% 12% 34.76%
VÄXJÖ 20.19% 12% 33.64%
LJUNGBY 21.07% 12% 34.52%
HÖGSBY 22.21% 11.86% 35.59%
TORSÅS 21.93% 11.86% 35.31%
MÖRBYLÅNGA 22.21% 11.86% 35.59%
HULTSFRED 21.91% 11.86% 35.29%
MÖNSTERÅS 22.21% 11.86% 35.59%
EMMABODA 21.96% 11.86% 35.34%
KALMAR 21.81% 11.86% 35.19%
NYBRO 22.33% 11.86% 35.71%
OSKARSHAMN 22.35% 11.86% 35.73%
VÄSTERVIK 21.16% 11.86% 34.54%
VIMMERBY 22.36% 11.86% 35.74%
BORGHOLM 21.58% 11.86% 34.96%
GOTLAND 33.6% 0% 35.48%
OLOFSTRÖM 21.71% 12.04% 35.07%
KARLSKRONA 21.65% 12.04% 35.01%
RONNEBY 21.64% 12.04% 35%
KARLSHAMN 22.23% 12.04% 35.59%
SÖLVESBORG 21.82% 12.04% 35.18%
SVALÖV 20.74% 11.18% 33.24%
STAFFANSTORP 19.09% 11.18% 31.59%
BURLÖV 20.09% 11.18% 32.59%
VELLINGE 18.5% 11.18% 31%
ÖSTRA GÖINGE 20.99% 11.18% 33.49%
ÖRKELLJUNGA 19.06% 11.18% 31.56%
BJUV 20.99% 11.18% 33.49%
KÄVLINGE 18.51% 11.18% 31.01%
LOMMA 19.64% 11.18% 32.14%
SVEDALA 20.24% 11.18% 32.74%
SKURUP 20.42% 11.18% 32.92%
SJÖBO 20.92% 11.18% 33.42%
HÖRBY 21.08% 11.18% 33.58%
HÖÖR 21.75% 11.18% 34.25%
TOMELILLA 20.61% 11.18% 33.11%
BROMÖLLA 22.56% 11.18% 35.06%
OSBY 22.81% 11.18% 35.31%
PERSTORP 20.81% 11.18% 33.31%
KLIPPAN 20.75% 11.18% 33.25%
ÅSTORP 20.29% 11.18% 32.79%
BÅSTAD 20.23% 11.18% 32.73%
MALMÖ 21.24% 11.18% 33.74%
LUND 21.24% 11.18% 33.74%
LANDSKRONA 20.24% 11.18% 32.74%
HELSINGBORG 20.21% 11.18% 32.71%
HÖGANÄS 19.73% 11.18% 32.23%
ESLÖV 20.54% 11.18% 33.04%
YSTAD 20.11% 11.18% 32.61%
TRELLEBORG 20.4% 11.18% 32.9%
KRISTIANSTAD 21.46% 11.18% 33.96%
SIMRISHAMN 20.51% 11.18% 33.01%
ÄNGELHOLM 20.29% 11.18% 32.79%
HÄSSLEHOLM 21.2% 11.18% 33.7%
HYLTE 22.45% 11.4% 35.28%
HALMSTAD 20.98% 11.4% 33.81%
LAHOLM 21.4% 11.4% 34.23%
FALKENBERG 21.1% 11.4% 33.93%
VARBERG 20.33% 11.4% 33.16%
KUNGSBACKA 21.33% 11.4% 34.16%
HÄRRYDA 20.5% 11.48% 33.33%
PARTILLE 19.96% 11.48% 32.79%
ÖCKERÖ 21.56% 11.48% 34.39%
STENUNGSUND 21.64% 11.48% 34.47%
TJÖRN 21.71% 11.48% 34.54%
ORUST 22.46% 11.48% 35.29%
SOTENÄS 21.99% 11.48% 34.82%
MUNKEDAL 23.38% 11.48% 36.21%
TANUM 21.56% 11.48% 34.39%
DALS-ED 23.21% 11.48% 36.04%
FÄRGELANDA 22.91% 11.48% 35.74%
ALE 21.87% 11.48% 34.7%
LERUM 20.65% 11.48% 33.48%
VÅRGÅRDA 21.61% 11.48% 34.44%
BOLLEBYGD 21.59% 11.48% 34.42%
GRÄSTORP 21.99% 11.48% 34.82%
ESSUNGA 21.57% 11.48% 34.4%
KARLSBORG 21.32% 11.48% 34.15%
GULLSPÅNG 22.49% 11.48% 35.32%
TRANEMO 21.5% 11.48% 34.33%
BENGTSFORS 22.92% 11.48% 35.75%
MELLERUD 22.6% 11.48% 35.43%
LILLA EDET 22.37% 11.48% 35.2%
MARK 21.51% 11.48% 34.34%
SVENLJUNGA 22.05% 11.48% 34.88%
HERRLJUNGA 21.94% 11.48% 34.77%
VARA 22.37% 11.48% 35.2%
GÖTENE 22.12% 11.48% 34.95%
TIBRO 21.71% 11.48% 34.54%
TÖREBODA 21.72% 11.48% 34.55%
GÖTEBORG 21.12% 11.48% 33.95%
MÖLNDAL 20.51% 11.48% 33.34%
KUNGÄLV 21.44% 11.48% 34.27%
LYSEKIL 22.46% 11.48% 35.29%
UDDEVALLA 22.16% 11.48% 34.99%
STRÖMSTAD 21.91% 11.48% 34.74%
VÄNERSBORG 22.21% 11.48% 35.04%
TROLLHÄTTAN 22.36% 11.48% 35.19%
ALINGSÅS 21.36% 11.48% 34.19%
BORÅS 21.31% 11.48% 34.14%
ULRICEHAMN 21.05% 11.48% 33.88%
ÅMÅL 22.46% 11.48% 35.29%
MARIESTAD 21.26% 11.48% 34.09%
LIDKÖPING 21.26% 11.48% 34.09%
SKARA 21.9% 11.48% 34.73%
SKÖVDE 21.61% 11.48% 34.44%
HJO 22% 11.48% 34.83%
TIDAHOLM 22.07% 11.48% 34.9%
FALKÖPING 21.95% 11.48% 34.78%
KIL 22.35% 11.68% 35.44%
EDA 22.27% 11.68% 35.36%
TORSBY 22.02% 11.68% 35.11%
STORFORS 22.7% 11.68% 35.79%
HAMMARÖ 22.92% 11.68% 36.01%
MUNKFORS 22.02% 11.68% 35.11%
FORSHAGA 22.35% 11.68% 35.44%
GRUMS 22.5% 11.68% 35.59%
ÅRJÄNG 21.97% 11.68% 35.06%
SUNNE 21.62% 11.68% 34.71%
KARLSTAD 21.27% 11.68% 34.36%
KRISTINEHAMN 21.97% 11.68% 35.06%
FILIPSTAD 22.27% 11.68% 35.36%
HAGFORS 22.02% 11.68% 35.11%
ARVIKA 21.75% 11.68% 34.84%
SÄFFLE 21.52% 11.68% 34.61%
LEKEBERG 22.43% 12.3% 36.05%
LAXÅ 22.18% 12.3% 35.8%
HALLSBERG 21.55% 12.3% 35.17%
DEGERFORS 23% 12.3% 36.62%
HÄLLEFORS 22.05% 12.3% 35.67%
LJUSNARSBERG 21.5% 12.3% 35.12%
ÖREBRO 21.35% 12.3% 34.97%
KUMLA 21.54% 12.3% 35.16%
ASKERSUND 21.85% 12.3% 35.47%
KARLSKOGA 22% 12.3% 35.62%
NORA 22.25% 12.3% 35.87%
LINDESBERG 22.3% 12.3% 35.92%
SKINNSKATTEBERG 22.46% 10.88% 34.67%
SURAHAMMAR 22.31% 10.88% 34.52%
KUNGSÖR 22.03% 10.88% 34.24%
HALLSTAHAMMAR 21.81% 10.88% 34.02%
NORBERG 22.66% 10.88% 34.87%
VÄSTERÅS 20.36% 10.88% 32.57%
SALA 22.31% 10.88% 34.52%
FAGERSTA 22.11% 10.88% 34.32%
KÖPING 22.16% 10.88% 34.37%
ARBOGA 22.41% 10.88% 34.62%
VANSBRO 22.29% 11.64% 35.36%
MALUNG-SÄLEN 22.56% 11.64% 35.63%
GAGNEF 22.28% 11.64% 35.35%
LEKSAND 21.81% 11.64% 34.88%
RÄTTVIK 21.81% 11.64% 34.88%
ORSA 22.31% 11.64% 35.38%
ÄLVDALEN 22.78% 11.64% 35.85%
SMEDJEBACKEN 22.45% 11.64% 35.52%
MORA 22.33% 11.64% 35.4%
FALUN 22.06% 11.64% 35.13%
BORLÄNGE 22.41% 11.64% 35.48%
SÄTER 22.32% 11.64% 35.39%
HEDEMORA 22.16% 11.64% 35.23%
AVESTA 21.96% 11.64% 35.03%
LUDVIKA 22.06% 11.64% 35.13%
OCKELBO 22.76% 11.51% 35.61%
HOFORS 22.86% 11.51% 35.71%
OVANÅKER 21.86% 11.51% 34.71%
NORDANSTIG 22.51% 11.51% 35.36%
LJUSDAL 22.36% 11.51% 35.21%
GÄVLE 22.26% 11.51% 35.11%
SANDVIKEN 21.61% 11.51% 34.46%
SÖDERHAMN 21.66% 11.51% 34.51%
BOLLNÄS 21.86% 11.51% 34.71%
HUDIKSVALL 21.61% 11.51% 34.46%
ÅNGE 23.33% 11.29% 36.28%
TIMRÅ 23.19% 11.29% 36.14%
HÄRNÖSAND 23.34% 11.29% 36.29%
SUNDSVALL 22.59% 11.29% 35.54%
KRAMFORS 23.14% 11.29% 36.09%
SOLLEFTEÅ 23.39% 11.29% 36.34%
ÖRNSKÖLDSVIK 22.71% 11.29% 35.66%
RAGUNDA 23.22% 11.7% 36.59%
BRÄCKE 23.39% 11.7% 36.76%
KROKOM 22.17% 11.7% 35.54%
STRÖMSUND 23.22% 11.7% 36.59%
ÅRE 22.22% 11.7% 35.59%
BERG 22.52% 11.7% 35.89%
HÄRJEDALEN 22.47% 11.7% 35.84%
ÖSTERSUND 22.02% 11.7% 35.39%
NORDMALING 23.25% 11.35% 35.98%
BJURHOLM 23.15% 11.35% 35.88%
VINDELN 23.35% 11.35% 36.08%
ROBERTSFORS 23.15% 11.35% 35.88%
NORSJÖ 23.35% 11.35% 36.08%
MALÅ 23.35% 11.35% 36.08%
STORUMAN 23.1% 11.35% 35.83%
SORSELE 23.6% 11.35% 36.33%
DOROTEA 23.8% 11.35% 36.53%
VÄNNÄS 23.35% 11.35% 36.08%
VILHELMINA 23.4% 11.35% 36.13%
ÅSELE 23.6% 11.35% 36.33%
UMEÅ 22.8% 11.35% 35.53%
LYCKSELE 23.05% 11.35% 35.78%
SKELLEFTEÅ 22.6% 11.35% 35.33%
ARVIDSJAUR 22.8% 11.34% 35.41%
ARJEPLOG 23.5% 11.34% 36.11%
JOKKMOKK 22.95% 11.34% 35.56%
ÖVERKALIX 22.8% 11.34% 35.41%
KALIX 22.55% 11.34% 35.16%
ÖVERTORNEÅ 21.75% 11.34% 34.36%
PAJALA 23.4% 11.34% 36.01%
GÄLLIVARE 22.55% 11.34% 35.16%
ÄLVSBYN 22.45% 11.34% 35.06%
LULEÅ 22.5% 11.34% 35.11%
PITEÅ 22.25% 11.34% 34.86%
BODEN 22.6% 11.34% 35.21%
HAPARANDA 22.5% 11.34% 35.11%
KIRUNA 23.05% 11.34% 35.66%
Registrera ett konto innan du kan kommentera

För att skriva en kommentar behöver du skapa ett konto.


Default Avatar