Beräkna Nettolönen i Soderkoping kommun
- Hem
- Beräkna Lön Efter Skatt, Nettolön
Skattetrycket i Söderköping kommun
Söderköping kommun, belägen i Östergötlands län, har en total kommunalskatt på 33.53% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 21.98%, landstingsskatt på 11.55% och en begravningsavgift på 0.28%. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.41%, vilket höjer det totala skattetrycket till 34.94%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Söderköping kommun används främst för att finansiera grundläggande samhällsservice och välfärd. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar grundskolor, gymnasieskolor och förskolor. Socialtjänsten, som omfattar äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och ekonomiskt bistånd, är också en betydande utgiftspost.
Hälso- och sjukvården, som finansieras av landstingsskatten, utgör en annan viktig del av skatteintäkternas användning. Dessutom investeras pengar i infrastruktur, kultur och fritidsaktiviteter för att förbättra levnadsstandarden för kommunens invånare.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Söderköping kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns ett behov av att investera i skolor och barnomsorg för att möta behoven hos yngre familjer som flyttar till kommunen.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Söderköping har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda kommunikationer. Investeringar i turism och kultur kan också bidra till ekonomisk tillväxt och skapa nya arbetstillfällen.
Levnadsstandard och kvalitet
Levnadsstandarden i Söderköping är generellt sett hög. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med god tillgång till service och fritidsaktiviteter. Skolorna håller hög kvalitet och det finns ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter för både barn och vuxna.
Hälso- och sjukvården är väl utbyggd och tillgänglig för alla invånare. Äldreomsorgen håller också hög standard, vilket bidrar till en trygg och värdig ålderdom för kommunens äldre invånare.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Skattetrycket i Söderköping påverkar naturligtvis invånarnas ekonomi. Med en total skattesats på 33.53% exklusive kyrkoavgiften, kan en betydande del av bruttolönen gå till skatter. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre, 34.94%.
Detta innebär att det blir mindre pengar kvar i plånboken för privat konsumtion och sparande. Samtidigt får invånarna tillgång till en omfattande välfärd och samhällsservice, vilket kan kompensera för det höga skattetrycket.
För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Söderköping kommun en hög levnadsstandard och god samhällsservice, men med ett relativt högt skattetryck som påverkar invånarnas disponibla inkomst. De ekonomiska utmaningarna och möjligheterna som kommunen står inför kommer att spela en avgörande roll för dess framtida utveckling och attraktivitet.
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+2 856 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Söderköping är 21.18%
-8 133 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.55%
-4 435 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 509 300 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Söderköping s:t anna stift (i din kommun) 0.28%
-96 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
29 992 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 874 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+2 877 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Söderköping är 21.18%
-8 133 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.55%
-4 435 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 523 200 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Söderköping s:t anna stift (i din kommun) 0.28%
-96 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
30 013 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 853 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+2 926 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Söderköping är 21.18%
-8 133 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.55%
-4 435 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 540 700 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Söderköping s:t anna stift (i din kommun) 0.28%
-100 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
30 058 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 807 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 220 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Söderköping är 21.18%
-8 133 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.55%
-4 435 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Söderköping s:t anna stift (i din kommun) 0.28%
-100 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
30 352 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 513 kr
-
Arbetsgivaren betalar
Total kostnad för arbetsgivaren
51 865 kr -
Arbetsgivaravgift
Denna avgift betalas av bolaget
-12 065 kr -
Din bruttolön
Detta är din lön innan avdrag, skatter och avgifter
= 39 800 kr -
Grundavdrag
Ett avdrag som sänker den beskattningsbara inkomsten
-1 400 kr -
Beskattningsbar inkomst
Detta är vad skatt och avgifter beräknas på
=38 400 kr -
Jobbskatteavdrag
En skattereduktion på arbetsinkomster, avsedd att öka incitamenten för arbete genom att sänka skattetrycket.
+3 730 kr -
Kommunalskatt
Den kommunala skatten i Söderköping är 21.98%
-8 440 kr -
Landstingsskatt
Skatten i ditt landsting är 11.55%
-4 435 kr -
Statlig inkomstskatt
En extra 20-procentig skatt tas ut på inkomster över 598 500 kr per år
-0 kr -
Kyrkoavgift
Om du är med i Svenska Kyrkan betalar du också kyrkoavgift
-0 kr -
Begravningsavgift
En obligatorisk avgift som tas ut av Söderköping s:t anna stift (i din kommun) 0.28%
-108 kr -
Din nettolön
Detta är det du får behålla efter skatter och avgifter
30 547 kr -
Skatter & Avgifter
Detta är vad du och arbetsgivaren betalat totalt i skatter och avgifter
21 318 kr
stdClass Object ( [grundAvdrag] => 2525 [kommunalskatt] => 5247.725 [landstingsskatt] => 2757.5625 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 66.85 [arbetsgivaravgift] => 7501.525 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 2658.60258545 [beskattningsbarInkomst] => 23875 [nettolon] => 20986.46508545 [landsting] => 11.55 [bruttolon] => 26400 [area_name] => SÖDERKÖPING [kommun] => SODERKOPING [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13161 [kategori] => kommun [short_code] => SÖDERKÖPING [artikel] =>Skattetrycket i Söderköping kommun
Söderköping kommun, belägen i Östergötlands län, har en total kommunalskatt på 33.53% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 21.98%, landstingsskatt på 11.55% och en begravningsavgift på 0.28%. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.41%, vilket höjer det totala skattetrycket till 34.94%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Söderköping kommun används främst för att finansiera grundläggande samhällsservice och välfärd. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar grundskolor, gymnasieskolor och förskolor. Socialtjänsten, som omfattar äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och ekonomiskt bistånd, är också en betydande utgiftspost.
Hälso- och sjukvården, som finansieras av landstingsskatten, utgör en annan viktig del av skatteintäkternas användning. Dessutom investeras pengar i infrastruktur, kultur och fritidsaktiviteter för att förbättra levnadsstandarden för kommunens invånare.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Söderköping kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns ett behov av att investera i skolor och barnomsorg för att möta behoven hos yngre familjer som flyttar till kommunen.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Söderköping har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda kommunikationer. Investeringar i turism och kultur kan också bidra till ekonomisk tillväxt och skapa nya arbetstillfällen.
Levnadsstandard och kvalitet
Levnadsstandarden i Söderköping är generellt sett hög. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med god tillgång till service och fritidsaktiviteter. Skolorna håller hög kvalitet och det finns ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter för både barn och vuxna.
Hälso- och sjukvården är väl utbyggd och tillgänglig för alla invånare. Äldreomsorgen håller också hög standard, vilket bidrar till en trygg och värdig ålderdom för kommunens äldre invånare.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Skattetrycket i Söderköping påverkar naturligtvis invånarnas ekonomi. Med en total skattesats på 33.53% exklusive kyrkoavgiften, kan en betydande del av bruttolönen gå till skatter. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre, 34.94%.
Detta innebär att det blir mindre pengar kvar i plånboken för privat konsumtion och sparande. Samtidigt får invånarna tillgång till en omfattande välfärd och samhällsservice, vilket kan kompensera för det höga skattetrycket.
För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Söderköping kommun en hög levnadsstandard och god samhällsservice, men med ett relativt högt skattetryck som påverkar invånarnas disponibla inkomst. De ekonomiska utmaningarna och möjligheterna som kommunen står inför kommer att spela en avgörande roll för dess framtida utveckling och attraktivitet.
[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:18:38 [updated_at] => 2024-05-23 20:18:50 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_174039_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Söderköping Municipality
Söderköping Municipality, located in Östergötland County, has a total municipal tax rate of 33.53% excluding the church fee. This tax rate consists of municipal tax of 21.98%, county council tax of 11.55%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.41% applies, raising the total tax burden to 34.94%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Söderköping Municipality are mainly used to finance basic community services and welfare. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, including primary schools, high schools, and preschools. Social services, which cover elderly care, support for the disabled, and financial aid, are also a significant expenditure.
Healthcare, funded by the county council tax, is another important part of the use of tax revenues. Additionally, money is invested in infrastructure, culture, and recreational activities to improve the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Söderköping Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to invest in schools and childcare to meet the needs of younger families moving to the municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Söderköping has the potential to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good transportation connections. Investments in tourism and culture can also contribute to economic growth and create new job opportunities.
Quality of Life and Standards
The quality of life in Söderköping is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with good access to services and recreational activities. The schools maintain high standards, and there is a wide range of cultural and recreational activities for both children and adults.
Healthcare is well-developed and accessible to all residents. Elderly care also maintains high standards, contributing to a safe and dignified old age for the municipality's elderly residents.
Effects on Individuals' Finances
The tax burden in Söderköping naturally affects residents' finances. With a total tax rate of 33.53% excluding the church fee, a significant portion of gross income goes towards taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher at 34.94%.
This means less money is left in the wallet for private consumption and savings. At the same time, residents have access to comprehensive welfare and community services, which can offset the high tax burden.
To better understand how much money remains after taxes, you can use our tax calculator that calculates the net salary based on the specified gross income.
In summary, Söderköping Municipality offers a high standard of living and good community services, but with a relatively high tax burden that affects residents' disposable income. The economic challenges and opportunities facing the municipality will play a crucial role in its future development and attractiveness.
[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Söderköping kommun: Skattesatser, användning av skatteintäkter och ekonomiska utmaningar [description] => Utforska skattetrycket i Söderköping kommun, inklusive kommunalskatt, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och levnadsstandard. Se hur privatpersoners ekonomi påverkas. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Söderköping Municipality: Tax Rates, Use of Tax Revenues, and Economic Challenges [description_eng] => Explore the tax burden in Söderköping Municipality, including municipal tax rates, use of tax revenues, economic challenges, and quality of life. See how individuals' finances are affected. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13161 [kategori] => kommun [short_code] => SÖDERKÖPING [artikel] =>Skattetrycket i Söderköping kommun
Söderköping kommun, belägen i Östergötlands län, har en total kommunalskatt på 33.53% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 21.98%, landstingsskatt på 11.55% och en begravningsavgift på 0.28%. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.41%, vilket höjer det totala skattetrycket till 34.94%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Söderköping kommun används främst för att finansiera grundläggande samhällsservice och välfärd. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar grundskolor, gymnasieskolor och förskolor. Socialtjänsten, som omfattar äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och ekonomiskt bistånd, är också en betydande utgiftspost.
Hälso- och sjukvården, som finansieras av landstingsskatten, utgör en annan viktig del av skatteintäkternas användning. Dessutom investeras pengar i infrastruktur, kultur och fritidsaktiviteter för att förbättra levnadsstandarden för kommunens invånare.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Söderköping kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns ett behov av att investera i skolor och barnomsorg för att möta behoven hos yngre familjer som flyttar till kommunen.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Söderköping har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda kommunikationer. Investeringar i turism och kultur kan också bidra till ekonomisk tillväxt och skapa nya arbetstillfällen.
Levnadsstandard och kvalitet
Levnadsstandarden i Söderköping är generellt sett hög. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med god tillgång till service och fritidsaktiviteter. Skolorna håller hög kvalitet och det finns ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter för både barn och vuxna.
Hälso- och sjukvården är väl utbyggd och tillgänglig för alla invånare. Äldreomsorgen håller också hög standard, vilket bidrar till en trygg och värdig ålderdom för kommunens äldre invånare.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Skattetrycket i Söderköping påverkar naturligtvis invånarnas ekonomi. Med en total skattesats på 33.53% exklusive kyrkoavgiften, kan en betydande del av bruttolönen gå till skatter. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre, 34.94%.
Detta innebär att det blir mindre pengar kvar i plånboken för privat konsumtion och sparande. Samtidigt får invånarna tillgång till en omfattande välfärd och samhällsservice, vilket kan kompensera för det höga skattetrycket.
För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Söderköping kommun en hög levnadsstandard och god samhällsservice, men med ett relativt högt skattetryck som påverkar invånarnas disponibla inkomst. De ekonomiska utmaningarna och möjligheterna som kommunen står inför kommer att spela en avgörande roll för dess framtida utveckling och attraktivitet.
{"meta":{"title": "Skattetrycket i Söderköping kommun: Skattesatser, användning av skatteintäkter och ekonomiska utmaningar","description": "Utforska skattetrycket i Söderköping kommun, inklusive kommunalskatt, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och levnadsstandard. Se hur privatpersoners ekonomi påverkas."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:18:38 [updated_at] => 2024-05-23 20:18:50 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_174039_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Söderköping Municipality
Söderköping Municipality, located in Östergötland County, has a total municipal tax rate of 33.53% excluding the church fee. This tax rate consists of municipal tax of 21.98%, county council tax of 11.55%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.41% applies, raising the total tax burden to 34.94%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Söderköping Municipality are mainly used to finance basic community services and welfare. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, including primary schools, high schools, and preschools. Social services, which cover elderly care, support for the disabled, and financial aid, are also a significant expenditure.
Healthcare, funded by the county council tax, is another important part of the use of tax revenues. Additionally, money is invested in infrastructure, culture, and recreational activities to improve the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Söderköping Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to invest in schools and childcare to meet the needs of younger families moving to the municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Söderköping has the potential to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good transportation connections. Investments in tourism and culture can also contribute to economic growth and create new job opportunities.
Quality of Life and Standards
The quality of life in Söderköping is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with good access to services and recreational activities. The schools maintain high standards, and there is a wide range of cultural and recreational activities for both children and adults.
Healthcare is well-developed and accessible to all residents. Elderly care also maintains high standards, contributing to a safe and dignified old age for the municipality's elderly residents.
Effects on Individuals' Finances
The tax burden in Söderköping naturally affects residents' finances. With a total tax rate of 33.53% excluding the church fee, a significant portion of gross income goes towards taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher at 34.94%.
This means less money is left in the wallet for private consumption and savings. At the same time, residents have access to comprehensive welfare and community services, which can offset the high tax burden.
To better understand how much money remains after taxes, you can use our tax calculator that calculates the net salary based on the specified gross income.
In summary, Söderköping Municipality offers a high standard of living and good community services, but with a relatively high tax burden that affects residents' disposable income. The economic challenges and opportunities facing the municipality will play a crucial role in its future development and attractiveness.
{"meta":{"title": "Tax Burden in Söderköping Municipality: Tax Rates, Use of Tax Revenues, and Economic Challenges","description": "Explore the tax burden in Söderköping Municipality, including municipal tax rates, use of tax revenues, economic challenges, and quality of life. See how individuals' finances are affected."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Söderköping kommun: Skattesatser, användning av skatteintäkter och ekonomiska utmaningar [description] => Utforska skattetrycket i Söderköping kommun, inklusive kommunalskatt, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och levnadsstandard. Se hur privatpersoners ekonomi påverkas. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Söderköping Municipality: Tax Rates, Use of Tax Revenues, and Economic Challenges [description_eng] => Explore the tax burden in Söderköping Municipality, including municipal tax rates, use of tax revenues, economic challenges, and quality of life. See how individuals' finances are affected. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) ) stdClass Object ( [grundAvdrag] => 3325 [kommunalskatt] => 1735.321 [landstingsskatt] => 911.8725 [kyrkoskatt] => [begravningsavgift] => 22.106 [arbetsgivaravgift] => 2480.609 [statligSkatt] => 0 [jobbskatteavdrag] => 1253.3458396083 [beskattningsbarInkomst] => 7895 [nettolon] => 9804.0463396083 [landsting] => 11.55 [bruttolon] => 11220 [area_name] => SÖDERKÖPING [kommun] => SODERKOPING [skiktgrans] => 598500 [aiArticle] => App\Models\Article Object ( [connection:protected] => mysql [table:protected] => articles [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [preventsLazyLoading] => [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [escapeWhenCastingToString:protected] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 13161 [kategori] => kommun [short_code] => SÖDERKÖPING [artikel] =>Skattetrycket i Söderköping kommun
Söderköping kommun, belägen i Östergötlands län, har en total kommunalskatt på 33.53% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 21.98%, landstingsskatt på 11.55% och en begravningsavgift på 0.28%. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.41%, vilket höjer det totala skattetrycket till 34.94%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Söderköping kommun används främst för att finansiera grundläggande samhällsservice och välfärd. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar grundskolor, gymnasieskolor och förskolor. Socialtjänsten, som omfattar äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och ekonomiskt bistånd, är också en betydande utgiftspost.
Hälso- och sjukvården, som finansieras av landstingsskatten, utgör en annan viktig del av skatteintäkternas användning. Dessutom investeras pengar i infrastruktur, kultur och fritidsaktiviteter för att förbättra levnadsstandarden för kommunens invånare.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Söderköping kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns ett behov av att investera i skolor och barnomsorg för att möta behoven hos yngre familjer som flyttar till kommunen.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Söderköping har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda kommunikationer. Investeringar i turism och kultur kan också bidra till ekonomisk tillväxt och skapa nya arbetstillfällen.
Levnadsstandard och kvalitet
Levnadsstandarden i Söderköping är generellt sett hög. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med god tillgång till service och fritidsaktiviteter. Skolorna håller hög kvalitet och det finns ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter för både barn och vuxna.
Hälso- och sjukvården är väl utbyggd och tillgänglig för alla invånare. Äldreomsorgen håller också hög standard, vilket bidrar till en trygg och värdig ålderdom för kommunens äldre invånare.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Skattetrycket i Söderköping påverkar naturligtvis invånarnas ekonomi. Med en total skattesats på 33.53% exklusive kyrkoavgiften, kan en betydande del av bruttolönen gå till skatter. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre, 34.94%.
Detta innebär att det blir mindre pengar kvar i plånboken för privat konsumtion och sparande. Samtidigt får invånarna tillgång till en omfattande välfärd och samhällsservice, vilket kan kompensera för det höga skattetrycket.
För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Söderköping kommun en hög levnadsstandard och god samhällsservice, men med ett relativt högt skattetryck som påverkar invånarnas disponibla inkomst. De ekonomiska utmaningarna och möjligheterna som kommunen står inför kommer att spela en avgörande roll för dess framtida utveckling och attraktivitet.
[kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:18:38 [updated_at] => 2024-05-23 20:18:50 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_174039_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Söderköping Municipality
Söderköping Municipality, located in Östergötland County, has a total municipal tax rate of 33.53% excluding the church fee. This tax rate consists of municipal tax of 21.98%, county council tax of 11.55%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.41% applies, raising the total tax burden to 34.94%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Söderköping Municipality are mainly used to finance basic community services and welfare. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, including primary schools, high schools, and preschools. Social services, which cover elderly care, support for the disabled, and financial aid, are also a significant expenditure.
Healthcare, funded by the county council tax, is another important part of the use of tax revenues. Additionally, money is invested in infrastructure, culture, and recreational activities to improve the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Söderköping Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to invest in schools and childcare to meet the needs of younger families moving to the municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Söderköping has the potential to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good transportation connections. Investments in tourism and culture can also contribute to economic growth and create new job opportunities.
Quality of Life and Standards
The quality of life in Söderköping is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with good access to services and recreational activities. The schools maintain high standards, and there is a wide range of cultural and recreational activities for both children and adults.
Healthcare is well-developed and accessible to all residents. Elderly care also maintains high standards, contributing to a safe and dignified old age for the municipality's elderly residents.
Effects on Individuals' Finances
The tax burden in Söderköping naturally affects residents' finances. With a total tax rate of 33.53% excluding the church fee, a significant portion of gross income goes towards taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher at 34.94%.
This means less money is left in the wallet for private consumption and savings. At the same time, residents have access to comprehensive welfare and community services, which can offset the high tax burden.
To better understand how much money remains after taxes, you can use our tax calculator that calculates the net salary based on the specified gross income.
In summary, Söderköping Municipality offers a high standard of living and good community services, but with a relatively high tax burden that affects residents' disposable income. The economic challenges and opportunities facing the municipality will play a crucial role in its future development and attractiveness.
[ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Söderköping kommun: Skattesatser, användning av skatteintäkter och ekonomiska utmaningar [description] => Utforska skattetrycket i Söderköping kommun, inklusive kommunalskatt, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och levnadsstandard. Se hur privatpersoners ekonomi påverkas. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Söderköping Municipality: Tax Rates, Use of Tax Revenues, and Economic Challenges [description_eng] => Explore the tax burden in Söderköping Municipality, including municipal tax rates, use of tax revenues, economic challenges, and quality of life. See how individuals' finances are affected. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 13161 [kategori] => kommun [short_code] => SÖDERKÖPING [artikel] =>Skattetrycket i Söderköping kommun
Söderköping kommun, belägen i Östergötlands län, har en total kommunalskatt på 33.53% exklusive kyrkoavgiften. Denna skattesats består av kommunalskatt på 21.98%, landstingsskatt på 11.55% och en begravningsavgift på 0.28%. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan tillkommer en kyrkoavgift på 1.41%, vilket höjer det totala skattetrycket till 34.94%.
Användning av skatteintäkter
Skatteintäkterna i Söderköping kommun används främst för att finansiera grundläggande samhällsservice och välfärd. En stor del av budgeten går till utbildning och barnomsorg, vilket inkluderar grundskolor, gymnasieskolor och förskolor. Socialtjänsten, som omfattar äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och ekonomiskt bistånd, är också en betydande utgiftspost.
Hälso- och sjukvården, som finansieras av landstingsskatten, utgör en annan viktig del av skatteintäkternas användning. Dessutom investeras pengar i infrastruktur, kultur och fritidsaktiviteter för att förbättra levnadsstandarden för kommunens invånare.
Ekonomiska utmaningar och möjligheter
Söderköping kommun står inför flera ekonomiska utmaningar. En åldrande befolkning innebär ökade kostnader för äldreomsorg och sjukvård. Samtidigt finns ett behov av att investera i skolor och barnomsorg för att möta behoven hos yngre familjer som flyttar till kommunen.
Trots dessa utmaningar finns det också möjligheter. Söderköping har potential att attrahera nya invånare och företag genom att erbjuda en hög livskvalitet och goda kommunikationer. Investeringar i turism och kultur kan också bidra till ekonomisk tillväxt och skapa nya arbetstillfällen.
Levnadsstandard och kvalitet
Levnadsstandarden i Söderköping är generellt sett hög. Kommunen erbjuder en trygg och naturskön miljö med god tillgång till service och fritidsaktiviteter. Skolorna håller hög kvalitet och det finns ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter för både barn och vuxna.
Hälso- och sjukvården är väl utbyggd och tillgänglig för alla invånare. Äldreomsorgen håller också hög standard, vilket bidrar till en trygg och värdig ålderdom för kommunens äldre invånare.
Effekter på privatpersoners ekonomi
Skattetrycket i Söderköping påverkar naturligtvis invånarnas ekonomi. Med en total skattesats på 33.53% exklusive kyrkoavgiften, kan en betydande del av bruttolönen gå till skatter. För dem som är medlemmar i Svenska kyrkan blir skattetrycket ännu högre, 34.94%.
Detta innebär att det blir mindre pengar kvar i plånboken för privat konsumtion och sparande. Samtidigt får invånarna tillgång till en omfattande välfärd och samhällsservice, vilket kan kompensera för det höga skattetrycket.
För att få en bättre förståelse för hur mycket pengar som blir kvar efter skatt kan du använda vår skattekalkylator som beräknar nettolönen utifrån angiven bruttolön.
Sammanfattningsvis erbjuder Söderköping kommun en hög levnadsstandard och god samhällsservice, men med ett relativt högt skattetryck som påverkar invånarnas disponibla inkomst. De ekonomiska utmaningarna och möjligheterna som kommunen står inför kommer att spela en avgörande roll för dess framtida utveckling och attraktivitet.
{"meta":{"title": "Skattetrycket i Söderköping kommun: Skattesatser, användning av skatteintäkter och ekonomiska utmaningar","description": "Utforska skattetrycket i Söderköping kommun, inklusive kommunalskatt, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och levnadsstandard. Se hur privatpersoners ekonomi påverkas."}} [kommentarer] => 0 [gilla] => 1 [created_at] => 2024-05-23 20:18:38 [updated_at] => 2024-05-23 20:18:50 [image_filename] => /assets/images/ai/20240514_174039_image.jpg [artikel_eng] =>Tax Burden in Söderköping Municipality
Söderköping Municipality, located in Östergötland County, has a total municipal tax rate of 33.53% excluding the church fee. This tax rate consists of municipal tax of 21.98%, county council tax of 11.55%, and a burial fee of 0.28%. For those who are members of the Swedish Church, an additional church fee of 1.41% applies, raising the total tax burden to 34.94%.
Use of Tax Revenues
The tax revenues in Söderköping Municipality are mainly used to finance basic community services and welfare. A significant portion of the budget goes towards education and childcare, including primary schools, high schools, and preschools. Social services, which cover elderly care, support for the disabled, and financial aid, are also a significant expenditure.
Healthcare, funded by the county council tax, is another important part of the use of tax revenues. Additionally, money is invested in infrastructure, culture, and recreational activities to improve the quality of life for the municipality's residents.
Economic Challenges and Opportunities
Söderköping Municipality faces several economic challenges. An aging population means increased costs for elderly care and healthcare. At the same time, there is a need to invest in schools and childcare to meet the needs of younger families moving to the municipality.
Despite these challenges, there are also opportunities. Söderköping has the potential to attract new residents and businesses by offering a high quality of life and good transportation connections. Investments in tourism and culture can also contribute to economic growth and create new job opportunities.
Quality of Life and Standards
The quality of life in Söderköping is generally high. The municipality offers a safe and scenic environment with good access to services and recreational activities. The schools maintain high standards, and there is a wide range of cultural and recreational activities for both children and adults.
Healthcare is well-developed and accessible to all residents. Elderly care also maintains high standards, contributing to a safe and dignified old age for the municipality's elderly residents.
Effects on Individuals' Finances
The tax burden in Söderköping naturally affects residents' finances. With a total tax rate of 33.53% excluding the church fee, a significant portion of gross income goes towards taxes. For those who are members of the Swedish Church, the tax burden is even higher at 34.94%.
This means less money is left in the wallet for private consumption and savings. At the same time, residents have access to comprehensive welfare and community services, which can offset the high tax burden.
To better understand how much money remains after taxes, you can use our tax calculator that calculates the net salary based on the specified gross income.
In summary, Söderköping Municipality offers a high standard of living and good community services, but with a relatively high tax burden that affects residents' disposable income. The economic challenges and opportunities facing the municipality will play a crucial role in its future development and attractiveness.
{"meta":{"title": "Tax Burden in Söderköping Municipality: Tax Rates, Use of Tax Revenues, and Economic Challenges","description": "Explore the tax burden in Söderköping Municipality, including municipal tax rates, use of tax revenues, economic challenges, and quality of life. See how individuals' finances are affected."}} [ai_model] => gpt-4o-2024-05-13 [title] => Skattetrycket i Söderköping kommun: Skattesatser, användning av skatteintäkter och ekonomiska utmaningar [description] => Utforska skattetrycket i Söderköping kommun, inklusive kommunalskatt, användning av skatteintäkter, ekonomiska utmaningar och levnadsstandard. Se hur privatpersoners ekonomi påverkas. [blog_tags] => [title_eng] => Tax Burden in Söderköping Municipality: Tax Rates, Use of Tax Revenues, and Economic Challenges [description_eng] => Explore the tax burden in Söderköping Municipality, including municipal tax rates, use of tax revenues, economic challenges, and quality of life. See how individuals' finances are affected. [noindex] => 0 [sponsor] => 0 [author_name] => Richard Andersson [email] => [email protected] [publish_time] => [status] => draft [link_url] => [link_anchor] => [link_instructions] => ) [changes:protected] => Array ( ) [casts:protected] => Array ( ) [classCastCache:protected] => Array ( ) [attributeCastCache:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [dispatchesEvents:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [usesUniqueIds] => [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) [guarded:protected] => Array ( ) ) )
Kommun | Kommunal | Landsting | Total |
---|---|---|---|
UPPLANDS VÄSBY | 19.42% | 12.38% | 32.81% |
VALLENTUNA | 18.9% | 12.38% | 32.29% |
ÖSTERÅKER | 16.6% | 12.38% | 29.99% |
VÄRMDÖ | 18.98% | 12.38% | 32.37% |
JÄRFÄLLA | 19.24% | 12.38% | 32.63% |
EKERÖ | 19.22% | 12.38% | 32.61% |
HUDDINGE | 19.47% | 12.38% | 32.86% |
BOTKYRKA | 20.15% | 12.38% | 33.54% |
SALEM | 19.67% | 12.38% | 33.06% |
HANINGE | 19.68% | 12.38% | 33.07% |
TYRESÖ | 19.5% | 12.38% | 32.89% |
UPPLANDS-BRO | 19.4% | 12.38% | 32.79% |
NYKVARN | 19.97% | 12.38% | 33.36% |
TÄBY | 17.55% | 12.38% | 30.94% |
DANDERYD | 18.25% | 12.38% | 31.64% |
SOLLENTUNA | 18.12% | 12.38% | 31.51% |
STOCKHOLM | 17.98% | 12.38% | 31.37% |
SÖDERTÄLJE | 20.15% | 12.38% | 33.54% |
NACKA | 17.88% | 12.38% | 31.27% |
SUNDBYBERG | 19.25% | 12.38% | 32.64% |
SOLNA | 17.37% | 12.38% | 30.76% |
LIDINGÖ | 17.84% | 12.38% | 31.23% |
VAXHOLM | 19.3% | 12.38% | 32.69% |
NORRTÄLJE | 19.72% | 12.38% | 33.11% |
SIGTUNA | 20% | 12.38% | 33.39% |
NYNÄSHAMN | 19.85% | 12.38% | 33.24% |
HÅBO | 21.59% | 11.71% | 34.68% |
ÄLVKARLEBY | 22.69% | 11.71% | 35.78% |
KNIVSTA | 20.91% | 11.71% | 34% |
HEBY | 22.5% | 11.71% | 35.59% |
TIERP | 21.29% | 11.71% | 34.38% |
UPPSALA | 21.14% | 11.71% | 34.23% |
ENKÖPING | 21.34% | 11.71% | 34.43% |
ÖSTHAMMAR | 21.69% | 11.71% | 34.78% |
VINGÅKER | 22.67% | 10.83% | 34.88% |
GNESTA | 22.12% | 10.83% | 34.33% |
NYKÖPING | 21.42% | 10.83% | 33.63% |
OXELÖSUND | 22.22% | 10.83% | 34.43% |
FLEN | 22.27% | 10.83% | 34.48% |
KATRINEHOLM | 22.12% | 10.83% | 34.33% |
ESKILSTUNA | 22.02% | 10.83% | 34.23% |
STRÄNGNÄS | 21.67% | 10.83% | 33.88% |
TROSA | 21.4% | 10.83% | 33.61% |
ÖDESHÖG | 22.6% | 11.55% | 35.56% |
YDRE | 22.55% | 11.55% | 35.51% |
KINDA | 21.45% | 11.55% | 34.41% |
BOXHOLM | 21.82% | 11.55% | 34.78% |
ÅTVIDABERG | 22.39% | 11.55% | 35.35% |
FINSPÅNG | 22.15% | 11.55% | 35.11% |
VALDEMARSVIK | 22.48% | 11.55% | 35.44% |
LINKÖPING | 20.2% | 11.55% | 33.16% |
NORRKÖPING | 21.75% | 11.55% | 34.71% |
SÖDERKÖPING | 21.98% | 11.55% | 34.94% |
MOTALA | 21.7% | 11.55% | 34.66% |
VADSTENA | 22.8% | 11.55% | 35.76% |
MJÖLBY | 21.9% | 11.55% | 34.86% |
ANEBY | 22.09% | 11.76% | 35.31% |
GNOSJÖ | 22.24% | 11.76% | 35.46% |
MULLSJÖ | 22.34% | 11.76% | 35.56% |
HABO | 22.17% | 11.76% | 35.39% |
GISLAVED | 21.99% | 11.76% | 35.21% |
VAGGERYD | 21.49% | 11.76% | 34.71% |
JÖNKÖPING | 21.64% | 11.76% | 34.86% |
NÄSSJÖ | 22.54% | 11.76% | 35.76% |
VÄRNAMO | 21.52% | 11.76% | 34.74% |
SÄVSJÖ | 21.92% | 11.76% | 35.14% |
VETLANDA | 22.01% | 11.76% | 35.23% |
EKSJÖ | 22.26% | 11.76% | 35.48% |
TRANÅS | 22.01% | 11.76% | 35.23% |
UPPVIDINGE | 21.8% | 12% | 35.25% |
LESSEBO | 21.81% | 12% | 35.26% |
TINGSRYD | 22% | 12% | 35.45% |
ALVESTA | 21.42% | 12% | 34.87% |
ÄLMHULT | 21.86% | 12% | 35.31% |
MARKARYD | 21.31% | 12% | 34.76% |
VÄXJÖ | 20.19% | 12% | 33.64% |
LJUNGBY | 21.07% | 12% | 34.52% |
HÖGSBY | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
TORSÅS | 21.93% | 11.86% | 35.31% |
MÖRBYLÅNGA | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
HULTSFRED | 21.91% | 11.86% | 35.29% |
MÖNSTERÅS | 22.21% | 11.86% | 35.59% |
EMMABODA | 21.96% | 11.86% | 35.34% |
KALMAR | 21.81% | 11.86% | 35.19% |
NYBRO | 22.33% | 11.86% | 35.71% |
OSKARSHAMN | 22.35% | 11.86% | 35.73% |
VÄSTERVIK | 21.16% | 11.86% | 34.54% |
VIMMERBY | 22.36% | 11.86% | 35.74% |
BORGHOLM | 21.58% | 11.86% | 34.96% |
GOTLAND | 33.6% | 0% | 35.48% |
OLOFSTRÖM | 21.71% | 12.04% | 35.07% |
KARLSKRONA | 21.65% | 12.04% | 35.01% |
RONNEBY | 21.64% | 12.04% | 35% |
KARLSHAMN | 22.23% | 12.04% | 35.59% |
SÖLVESBORG | 21.82% | 12.04% | 35.18% |
SVALÖV | 20.74% | 11.18% | 33.24% |
STAFFANSTORP | 19.09% | 11.18% | 31.59% |
BURLÖV | 20.09% | 11.18% | 32.59% |
VELLINGE | 18.5% | 11.18% | 31% |
ÖSTRA GÖINGE | 20.99% | 11.18% | 33.49% |
ÖRKELLJUNGA | 19.06% | 11.18% | 31.56% |
BJUV | 20.99% | 11.18% | 33.49% |
KÄVLINGE | 18.51% | 11.18% | 31.01% |
LOMMA | 19.64% | 11.18% | 32.14% |
SVEDALA | 20.24% | 11.18% | 32.74% |
SKURUP | 20.42% | 11.18% | 32.92% |
SJÖBO | 20.92% | 11.18% | 33.42% |
HÖRBY | 21.08% | 11.18% | 33.58% |
HÖÖR | 21.75% | 11.18% | 34.25% |
TOMELILLA | 20.61% | 11.18% | 33.11% |
BROMÖLLA | 22.56% | 11.18% | 35.06% |
OSBY | 22.81% | 11.18% | 35.31% |
PERSTORP | 20.81% | 11.18% | 33.31% |
KLIPPAN | 20.75% | 11.18% | 33.25% |
ÅSTORP | 20.29% | 11.18% | 32.79% |
BÅSTAD | 20.23% | 11.18% | 32.73% |
MALMÖ | 21.24% | 11.18% | 33.74% |
LUND | 21.24% | 11.18% | 33.74% |
LANDSKRONA | 20.24% | 11.18% | 32.74% |
HELSINGBORG | 20.21% | 11.18% | 32.71% |
HÖGANÄS | 19.73% | 11.18% | 32.23% |
ESLÖV | 20.54% | 11.18% | 33.04% |
YSTAD | 20.11% | 11.18% | 32.61% |
TRELLEBORG | 20.4% | 11.18% | 32.9% |
KRISTIANSTAD | 21.46% | 11.18% | 33.96% |
SIMRISHAMN | 20.51% | 11.18% | 33.01% |
ÄNGELHOLM | 20.29% | 11.18% | 32.79% |
HÄSSLEHOLM | 21.2% | 11.18% | 33.7% |
HYLTE | 22.45% | 11.4% | 35.28% |
HALMSTAD | 20.98% | 11.4% | 33.81% |
LAHOLM | 21.4% | 11.4% | 34.23% |
FALKENBERG | 21.1% | 11.4% | 33.93% |
VARBERG | 20.33% | 11.4% | 33.16% |
KUNGSBACKA | 21.33% | 11.4% | 34.16% |
HÄRRYDA | 20.5% | 11.48% | 33.33% |
PARTILLE | 19.96% | 11.48% | 32.79% |
ÖCKERÖ | 21.56% | 11.48% | 34.39% |
STENUNGSUND | 21.64% | 11.48% | 34.47% |
TJÖRN | 21.71% | 11.48% | 34.54% |
ORUST | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
SOTENÄS | 21.99% | 11.48% | 34.82% |
MUNKEDAL | 23.38% | 11.48% | 36.21% |
TANUM | 21.56% | 11.48% | 34.39% |
DALS-ED | 23.21% | 11.48% | 36.04% |
FÄRGELANDA | 22.91% | 11.48% | 35.74% |
ALE | 21.87% | 11.48% | 34.7% |
LERUM | 20.65% | 11.48% | 33.48% |
VÅRGÅRDA | 21.61% | 11.48% | 34.44% |
BOLLEBYGD | 21.59% | 11.48% | 34.42% |
GRÄSTORP | 21.99% | 11.48% | 34.82% |
ESSUNGA | 21.57% | 11.48% | 34.4% |
KARLSBORG | 21.32% | 11.48% | 34.15% |
GULLSPÅNG | 22.49% | 11.48% | 35.32% |
TRANEMO | 21.5% | 11.48% | 34.33% |
BENGTSFORS | 22.92% | 11.48% | 35.75% |
MELLERUD | 22.6% | 11.48% | 35.43% |
LILLA EDET | 22.37% | 11.48% | 35.2% |
MARK | 21.51% | 11.48% | 34.34% |
SVENLJUNGA | 22.05% | 11.48% | 34.88% |
HERRLJUNGA | 21.94% | 11.48% | 34.77% |
VARA | 22.37% | 11.48% | 35.2% |
GÖTENE | 22.12% | 11.48% | 34.95% |
TIBRO | 21.71% | 11.48% | 34.54% |
TÖREBODA | 21.72% | 11.48% | 34.55% |
GÖTEBORG | 21.12% | 11.48% | 33.95% |
MÖLNDAL | 20.51% | 11.48% | 33.34% |
KUNGÄLV | 21.44% | 11.48% | 34.27% |
LYSEKIL | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
UDDEVALLA | 22.16% | 11.48% | 34.99% |
STRÖMSTAD | 21.91% | 11.48% | 34.74% |
VÄNERSBORG | 22.21% | 11.48% | 35.04% |
TROLLHÄTTAN | 22.36% | 11.48% | 35.19% |
ALINGSÅS | 21.36% | 11.48% | 34.19% |
BORÅS | 21.31% | 11.48% | 34.14% |
ULRICEHAMN | 21.05% | 11.48% | 33.88% |
ÅMÅL | 22.46% | 11.48% | 35.29% |
MARIESTAD | 21.26% | 11.48% | 34.09% |
LIDKÖPING | 21.26% | 11.48% | 34.09% |
SKARA | 21.9% | 11.48% | 34.73% |
SKÖVDE | 21.61% | 11.48% | 34.44% |
HJO | 22% | 11.48% | 34.83% |
TIDAHOLM | 22.07% | 11.48% | 34.9% |
FALKÖPING | 21.95% | 11.48% | 34.78% |
KIL | 22.35% | 11.68% | 35.44% |
EDA | 22.27% | 11.68% | 35.36% |
TORSBY | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
STORFORS | 22.7% | 11.68% | 35.79% |
HAMMARÖ | 22.92% | 11.68% | 36.01% |
MUNKFORS | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
FORSHAGA | 22.35% | 11.68% | 35.44% |
GRUMS | 22.5% | 11.68% | 35.59% |
ÅRJÄNG | 21.97% | 11.68% | 35.06% |
SUNNE | 21.62% | 11.68% | 34.71% |
KARLSTAD | 21.27% | 11.68% | 34.36% |
KRISTINEHAMN | 21.97% | 11.68% | 35.06% |
FILIPSTAD | 22.27% | 11.68% | 35.36% |
HAGFORS | 22.02% | 11.68% | 35.11% |
ARVIKA | 21.75% | 11.68% | 34.84% |
SÄFFLE | 21.52% | 11.68% | 34.61% |
LEKEBERG | 22.43% | 12.3% | 36.05% |
LAXÅ | 22.18% | 12.3% | 35.8% |
HALLSBERG | 21.55% | 12.3% | 35.17% |
DEGERFORS | 23% | 12.3% | 36.62% |
HÄLLEFORS | 22.05% | 12.3% | 35.67% |
LJUSNARSBERG | 21.5% | 12.3% | 35.12% |
ÖREBRO | 21.35% | 12.3% | 34.97% |
KUMLA | 21.54% | 12.3% | 35.16% |
ASKERSUND | 21.85% | 12.3% | 35.47% |
KARLSKOGA | 22% | 12.3% | 35.62% |
NORA | 22.25% | 12.3% | 35.87% |
LINDESBERG | 22.3% | 12.3% | 35.92% |
SKINNSKATTEBERG | 22.46% | 10.88% | 34.67% |
SURAHAMMAR | 22.31% | 10.88% | 34.52% |
KUNGSÖR | 22.03% | 10.88% | 34.24% |
HALLSTAHAMMAR | 21.81% | 10.88% | 34.02% |
NORBERG | 22.66% | 10.88% | 34.87% |
VÄSTERÅS | 20.36% | 10.88% | 32.57% |
SALA | 22.31% | 10.88% | 34.52% |
FAGERSTA | 22.11% | 10.88% | 34.32% |
KÖPING | 22.16% | 10.88% | 34.37% |
ARBOGA | 22.41% | 10.88% | 34.62% |
VANSBRO | 22.29% | 11.64% | 35.36% |
MALUNG-SÄLEN | 22.56% | 11.64% | 35.63% |
GAGNEF | 22.28% | 11.64% | 35.35% |
LEKSAND | 21.81% | 11.64% | 34.88% |
RÄTTVIK | 21.81% | 11.64% | 34.88% |
ORSA | 22.31% | 11.64% | 35.38% |
ÄLVDALEN | 22.78% | 11.64% | 35.85% |
SMEDJEBACKEN | 22.45% | 11.64% | 35.52% |
MORA | 22.33% | 11.64% | 35.4% |
FALUN | 22.06% | 11.64% | 35.13% |
BORLÄNGE | 22.41% | 11.64% | 35.48% |
SÄTER | 22.32% | 11.64% | 35.39% |
HEDEMORA | 22.16% | 11.64% | 35.23% |
AVESTA | 21.96% | 11.64% | 35.03% |
LUDVIKA | 22.06% | 11.64% | 35.13% |
OCKELBO | 22.76% | 11.51% | 35.61% |
HOFORS | 22.86% | 11.51% | 35.71% |
OVANÅKER | 21.86% | 11.51% | 34.71% |
NORDANSTIG | 22.51% | 11.51% | 35.36% |
LJUSDAL | 22.36% | 11.51% | 35.21% |
GÄVLE | 22.26% | 11.51% | 35.11% |
SANDVIKEN | 21.61% | 11.51% | 34.46% |
SÖDERHAMN | 21.66% | 11.51% | 34.51% |
BOLLNÄS | 21.86% | 11.51% | 34.71% |
HUDIKSVALL | 21.61% | 11.51% | 34.46% |
ÅNGE | 23.33% | 11.29% | 36.28% |
TIMRÅ | 23.19% | 11.29% | 36.14% |
HÄRNÖSAND | 23.34% | 11.29% | 36.29% |
SUNDSVALL | 22.59% | 11.29% | 35.54% |
KRAMFORS | 23.14% | 11.29% | 36.09% |
SOLLEFTEÅ | 23.39% | 11.29% | 36.34% |
ÖRNSKÖLDSVIK | 22.71% | 11.29% | 35.66% |
RAGUNDA | 23.22% | 11.7% | 36.59% |
BRÄCKE | 23.39% | 11.7% | 36.76% |
KROKOM | 22.17% | 11.7% | 35.54% |
STRÖMSUND | 23.22% | 11.7% | 36.59% |
ÅRE | 22.22% | 11.7% | 35.59% |
BERG | 22.52% | 11.7% | 35.89% |
HÄRJEDALEN | 22.47% | 11.7% | 35.84% |
ÖSTERSUND | 22.02% | 11.7% | 35.39% |
NORDMALING | 23.25% | 11.35% | 35.98% |
BJURHOLM | 23.15% | 11.35% | 35.88% |
VINDELN | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
ROBERTSFORS | 23.15% | 11.35% | 35.88% |
NORSJÖ | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
MALÅ | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
STORUMAN | 23.1% | 11.35% | 35.83% |
SORSELE | 23.6% | 11.35% | 36.33% |
DOROTEA | 23.8% | 11.35% | 36.53% |
VÄNNÄS | 23.35% | 11.35% | 36.08% |
VILHELMINA | 23.4% | 11.35% | 36.13% |
ÅSELE | 23.6% | 11.35% | 36.33% |
UMEÅ | 22.8% | 11.35% | 35.53% |
LYCKSELE | 23.05% | 11.35% | 35.78% |
SKELLEFTEÅ | 22.6% | 11.35% | 35.33% |
ARVIDSJAUR | 22.8% | 11.34% | 35.41% |
ARJEPLOG | 23.5% | 11.34% | 36.11% |
JOKKMOKK | 22.95% | 11.34% | 35.56% |
ÖVERKALIX | 22.8% | 11.34% | 35.41% |
KALIX | 22.55% | 11.34% | 35.16% |
ÖVERTORNEÅ | 21.75% | 11.34% | 34.36% |
PAJALA | 23.4% | 11.34% | 36.01% |
GÄLLIVARE | 22.55% | 11.34% | 35.16% |
ÄLVSBYN | 22.45% | 11.34% | 35.06% |
LULEÅ | 22.5% | 11.34% | 35.11% |
PITEÅ | 22.25% | 11.34% | 34.86% |
BODEN | 22.6% | 11.34% | 35.21% |
HAPARANDA | 22.5% | 11.34% | 35.11% |
KIRUNA | 23.05% | 11.34% | 35.66% |