Gents AB - Logo

Ekonomi- och administrativ assistent på deltid

Gents AB

Skåne län, Helsingborg

Previous experience is desired

56 days left
to apply for the job

Vi söker en strukturerad och noggrann ekonomiassistent/administratör på deltid som vill vara en viktig del i vårt ekonomiteam. Rollen passar dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill bidra både i det dagliga ekonomiarbetet och i framtagning av underlag till analyser och rapporter.

OM GENTS

Gents är Nordens snabbast växande återförsäljare av manlig grooming och livsstilsprodukter, med över 550 000 globala kunder via www.gents.se. I våra butiker i Helsingborg City, Malmö city och Stockholm Söder arbetar frisörer, barberare och säljare med att leverera enastående service till våra kunder – män med en preferens för kvalitet inom rakning, hudvård och nischparfym.

På Gents arbetar vi utefter våra värderingar Hjälpsam, Nytänkande och Get shit done. Det innebär att vi hjälper varandra (både kunder, kollegor och andra affärspartners), att vi vågar utmana gamla sanningar och arbetar för digitalisering och effektivisering, och att vi ser till att få saker gjorda idag - inte imorgon.

OM TJÄNSTEN

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära vår CFO och få ansvar för löpande bokföring och ekonomiadministration. Du blir en nyckelperson i att hålla ordning på flödena i ekonomin och säkerställa att allt stämmer i tid.

Tjänsten är en deltidsanställning på 50%, med 6 månader provanställning som övergår till en tillsvidaretjänst. Arbetet utförs på plats på vårt kontor i Oceanhamnen i Helsingborg.

ARBETSUPPGIFTER

  • Ankomstregistrera och kontera leverantörsfakturor
  • Skapa faktureringsunderlag och bistå med utskick av kundfakturor
  • Bokföra in- och utbetalningar
  • Stämma av banken månadsvis
  • Assistera CFO med att förbereda analysfiler, rapporter och sammanställningar
  • Bidra med ad hoc-stöd på ekonomiavdelningen
  • Avstämning av inköpsfakturor mot inleverans.
  • Artikel- och prisadministration i affärssystemet
  • Orderuppföljning och leveransbevakning kopplat till inköp
  • Bidra med övrig ad hoc-administration i bolaget

VEM SÖKER VI

  • Har god dator- och systemvana (erfarenhet av Fortnox är meriterande)
  • Är strukturerad, noggrann och kan arbeta självständigt
  • Har goda kunskaper i Excel/Google Sheets
  • Trivs i en roll där du får kombinera administration med att stötta i analysarbete
  • Har grundläggande förståelse för bokföring
  • Meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av bokföring och grundläggande redovisning

ANSÖKAN

Ansökan skickas till: [email protected]

Döp ämnesraden till ”Assistent".

Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

🖐 Was this job fit for someone?
Share

Other jobs in the same field

Maybe it’s time to broaden the search with these available jobs

Keyword / Occupation
Similar jobs
Latest posts
  • Public Opinion - Opinion Poll Status Novus: Unchanged Support – Social Democrats Largest
    Wed, 19 Nov 2025 - 08:35
  • National Debt - The National Debt – Level, Development, and Significance for Sweden
    Wed, 8 Oct 2025 - 08:00