Vacant job
- Jobs
- Institutionsadministratör
Institutionsadministratör
Gymnastik- och Idrottshögskolan (Gih)Stockholms län, Stockholm
Previous experience is desired
14 days left
to apply for the job
Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, prestationsutveckling, fysisk aktivitet och hälsa. Vi bedriver forskning med hög kvalitet och samhällsrelevans inom ämnet idrottsvetenskap med fokus på människan i rörelse. Vi utbildar lärare i skolämnet idrott och hälsa, såväl som tränare, hälsovetare, sport managers, idrottsvetare och forskare. Vid GIH arbetar och studerar 160 medarbetare och 1 400 studenter. Högskolan är belägen i centrala Stockholm i nära anslutning till Stockholms Stadion och ett stort idrotts- och friluftsområde.Arbetsuppgifter Vi söker nu en kommunikativ, ansvarstagande och driven institutionsadministratör med kompetens och erfarenhet av att deltaga i institutionsledningsarbete, leda projekt, driva samverkansarbete och hantera utbildningsadminsitration. Hos oss ges du möjlighet att arbeta i en bred roll tillsammans med engagerade kollegor med olika bakgrund och professioner. GIH är ett lärosäte som värnar om att ge plats för kvalitet, engagemang och nytänkande. Vi erbjuder dig en tjänst där du har stort utrymme för utveckling och kreativitet i en platt organisation med mycket energi och entreprenörsanda. Vid institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik (FNB) bedrivs utbildning och forskning inom ämnena biomekanik och fysiologi. Institutionen leds av en prefekt och idag arbetar cirka fyrtio medarbetare vid institutionen. Som institutionsadministratör på FNB kommer du att vara placerad direkt under prefekten. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av: • Verka som direkt stöd till prefekt och assistera vid exemelvis personalfrågor, tjänsteplanering, årsredovsning och arbetet med GIH Innovation. • Bereda och föredra institutionsbeslut samt producera, publicera och revidera information och texter på GIH:s samarbetsplattform och i övriga digitala system som används. • Arbeta med utveckling och administration kring institutionens uppdragsutbildningar. • Förvalta och utveckla samverkan mellan institutionen och externa partners. • Arbeta med institutionens interna och externa kommunikation. • Arbeta med utbildningsplanering, kursplanerberedening och studenters arbetsmarknadsutveckling. • Utgöra administrativt stöd till institutionens ledning vad gäller forskningsfrågor samt vara behjälplig vid exempelvis extern kommunikation. • I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ramen för anställningen. Behörighetskrav Behörig att anställas är den som har: • Akademisk examen på kandidatnivå inom området idrott- och hälsa, eller område som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. • Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med likartade uppgifter. • God systemadministrativ- och datorprogramvana. • God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift. • God förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt. Bedömningsgrunder För denna anställning har följande bedömningsgrunder fastställts: • Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet, där vi ser att du som person är nyfiken och flexibel samtidigt som du är organiserad och mycket noggrann när det krävs. Du har en god servicekänsla, god kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta med människor. Du är utvecklingsinriktad och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och olika program och system. Du vill ta egna initiativ men är också duktig på att samverka med andra. • Stor vikt läggs vid erfarenhet från liknande arbete, gärna inom univiersitet eller högskolesektorn. • Stor vikt läggs vid erfarenhet av samverkansarbete och samverkansutvecklig, fördelaktligen med näringslivet. • Vikt läggs vid tidigare erfarenhet av arbete med sociala medier inom sin profession. Varaktighet/Arbetstid Anställningen är en tillsvidareanställning motsvarande 100 %, med planerat tillträde enligt överenskommelse. Vid anställning tillämpas sex månaders provanställning. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Ansökningsförfarande Du ansöker via vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". Handlingar bifogas elektroniskt och ska vara i word- eller pdf-format. Ansökan ska innefatta följande handlingar: • sammanställning av utbildningar och anställningar (CV), • personligt brev. Ansökan ska vara GIH tillhanda senast den 29 januari 2024. Läs gärna mer om GIH:s medarbetarskapspolicy. Åberopade meriter ska kunna intygas vid anmodan. GIH verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
🖐 Was this job fit for someone?
Other jobs in the same field
Maybe it’s time to broaden the search with these available jobs
-
EMJ Installation & Bemanning
-
EMJ Installation & Bemanning
-
Epiroc
-
Management and organizational developers
FTI Consulting Sweden AB
-
The Central Bank lowers the policy rate: How does it affect your economy?
Fri, 20 Dec 2024 - 11:48 -
Information about Statsskuld.se
Improvements on Statsskuld.se: News & Updates
Tue, 17 Dec 2024 - 08:56