Ledigt jobb: Administratör
- Jobb
- Erfaren administratör sökes till Säkerhetspolisen
Erfaren administratör sökes till Säkerhetspolisen
SäkerhetspolisenStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
21 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vill du arbeta inom ett område som kräver noggrannhet, flexibilitet och administrativ skicklighet? Nu söker vi en erfaren administratör med öga för detaljer som drivs av ett betydelsefullt arbete med stort ansvar. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Det här är ditt uppdrag
Då Säkerhetspolisen är en säkerhetstjänst med polisiära befogenheter ingår det i myndighetens uppdrag att utreda brott. Den brottslighet Säkerhetspolisen utreder handlar främst om brott mot Sveriges säkerhet, terroristbrott och brott mot personer i den centrala statsledningen.
Som operativ administratör inom utredning och utlänningsärenden arbetar du tillsammans med engagerade kollegor. Ni stöttar varandra och tillsammans bidrar ni till verksamhetens utveckling. Att hjälpa sina kollegor ser du som en självklarhet.
Under en arbetsdag växlar du mellan olika uppgifter, så som att formulera och bereda beslut, hantera remisser, ansvara för olika typer av bokningar och hantera inkommen e-post och inkomna handlingar samt föra protokoll. Du ger administrativt stöd till verksamheten och löser uppkomna frågor. En stor del av ditt arbete utförs i ärendehanteringssystem där du diarieför, granskar, prioriterar och fördelar ärenden.
Övriga arbetsuppgifter varierar beroende på uppdrag, till exempel, stöd till ledning, utredningsstöd samt att arbeta i polisoperativ verksamhet med att till exempel föra logg, hantera beslag samt vara ett administrativt stöd vid insatser.
I arbetet ingår även att aktivt bidra till utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt, exempelvis genom att ta fram mallar och checklistor som både du och dina kollegor har stöd av i ert arbete.
I denna roll kan arbete på obekväma arbetstider och helger förekomma, samt att ha beredskap. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
- Fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat
- Minst två års erfarenhet av administrativa uppgifter som huvudsyssla under de senaste åren
- God vana att använda dator som arbetsredskap inklusive Office-paketet
- Erfarenhet av arbetsuppgifter som kräver struktur och ordning
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
- Förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
- Erfarenhet av ärendehantering och digitala ärendehanteringssystem
- Erfarenhet från arbete på statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
- Erfarenhet av arbete inom verksamhet med höga säkerhetskrav
- Erfarenhet av Säkerhetspolisens verksamhetsområden
- Erfarenhet från brottsbekämpande rättsområden
- Erfarenhet av förundersökningsstöd
- Erfarenhet av beslagshantering
- Erfarenhet av hantering av ärenden kopplat till utlänningsrätt/bakgrund inom Migrationsverket
- Erfarenhet av statistik och uppföljning
- Erfarenhet av att arbeta som chefs- och ledningsstöd
- Vana att arbeta i en tekniktät miljö
- Körkort, minst behörighet B
Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är prestigelös och engagerad och som sätter teamets gemensamma framgångar framför individuella prestationer.
Som person är du uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Då dina arbetsuppgifter innebär samarbeten med flera funktioner värdesätter vi att du är kommunikativ och bra på att bygga relationer.
Du trivs med att arbeta strukturerat och du är bra på att självständigt organisera och driva ditt arbete framåt inom ramen för uppdraget. Du är flexibel och lösningsorienterad och har lätt för att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt och snabbt ställa om fokus när det behövs.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 72 50 eller 010-568 77 71.
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-02-05.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Kriminalvården, Frivård Stockholm Län
-
Recruitive AB
-
Cramo AB
-
Academic Work
-
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister
Stockholms stad, Kulturförvaltningen, Kulturskolan
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56