Ledigt jobb: Registrator
- Jobb
- Registrator till Lekebergs kommun
Registrator till Lekebergs kommun
Lekebergs kommunÖrebro län, Lekeberg
20 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Registrator till Lekebergs kommun
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se (http://www.lekeberg.se)
Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration. Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.
Administrativa avdelningen består av utredningssekreterare som jobbar med nämndadministration, kommunens kontaktcenter som ansvarar för kommunens växel, reception, post och handläggning av vissa ärenden samt Sydnärkes arkivenhet.
Vi erbjuder dig:
- teamwork - ett nära och stöttande arbetsklimat
- självständighet - möjlighet att ta ansvar och leda ditt eget arbete
- flexibilitet - balans mellan arbete och fritid i en modern arbetsmiljö.
ARBETSUPPGIFTER
Lekebergs kommun söker nu en registrator till vår administrativa avdelning. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där du både får samarbeta i team och arbeta självständigt. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med möjlighet att påverka och utveckla kommunens dokument- och informationshantering. Vill du vara med och bidra till en effektiv och säker informationshantering i en kommunal förvaltning? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst!
Tjänsten som registrator är en nyinrättad tjänst och du kommer få vara med och utforma rollen i samarbete med kollegor på avdelningen. Rollen är en central funktion som arbetar mot kommunens samtliga nämnder och hanterar registrering och informationshantering för både kommunstyrelsen, barn- och utbildningsnämnden, socialnämnden och Sydnärkes IT-nämnd. Du har en central roll i att säkerställa att våra processer följer gällande regelverk och riktlinjer.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem
- bevakna nämndernas e-post
- lämna ut allmänna handlingar och sekretesspröva dem
- bidra till säker och korrekt informationshantering inom kommunen
- överlämna ärenden till arkivenheten
- hålla i utbildningar och ge vägledning till verksamheterna
- eventuellt vara sekreterare på råd
- säkra att diarieföring sker enligt gällande lagstiftning och kommunens riktlinjer
- kvalitetssäkra och strukturera dokumentflödet inom organisationen
- ge stöd och vägledning till kommunens verksamheter kring ärendehantering, diarieföring och offentlighetsprincipen.
Som medarbetare hos oss erbjuds du möjligheten till moderna, hybrida arbetssätt i form av flexibiliteten mellan arbete på plats i kommunhuset i Fjugesta och på distans.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- akademisk utbildning från högskola/universitet inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget
- god kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
- dokumenterad erfarenhet av arbete som registrator i offentlig sektor eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- välutvecklad kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska
- hög IT-vana och känner dig trygg med att använda olika digitala systemstöd i arbetet
- vana av att arbeta i Office-paketet.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- digitala lösningar inom diarieföring och informationshantering
- att hantera PDF-dokument med Adobe Acrobat Pro
- ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina.
För den här tjänsten ser vi det som särskilt meriterande om du har erfarenhet av arbete med offentlighet- och sekretesslagstiftning, GDPR och digitala ärendehanteringssystem.
För att ha de bästa förutsättningarna i denna roll krävs att du är noggrann, strukturerad och kan planera och prioritera i ditt arbete. Du trivs i en roll där du får skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi förutsätter att du har en god administrativ förmåga och kan hantera många uppgifter parallellt. Du tycker om att lära dig nya arbetssätt och arbeta i olika system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att läsa om varför just du är den vi söker. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
ÖrebroBostäder AB
-
Hallsbergs kommun
-
Curonova
-
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m fl
Region Örebro län
-
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m fl
Region Örebro län
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56