Ledigt jobb: Kundtjänstmedarbetare
- Jobb
- Kundsupportrepresentant till Benifex i Stockholm
Kundsupportrepresentant till Benifex i Stockholm
Benifex Sweden ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
179 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vem är Benifex? 💚💜 Vi är ett snabbt växande teknikföretag och en av de mest framgångsrika leverantörerna av online belönings- och förmånslösningar i världen. Vi tror att alla förtjänar en exceptionell upplevelse på jobbet, varje dag, och bygger arbetsplatsteknologi som gör detta möjligt. Benifex uppdrag är att skapa anmärkningsvärda upplevelser som anställda älskar. Idag stödjer Benifex mer än fem miljoner anställda i över 3 000 organisationer i mer än 100 länder. För att hjälpa oss i vår strävan att vara de bästa, behöver vi briljanta människor ombord och det är här du kommer in. 🚀
Varför ska du ansöka? 🌟
Var en del av ett engagerat och motiverande team där du får möjlighet att samarbeta nära med andra samtidigt som du också arbetar självständigt. Du kommer att få ansvar, stöd i din utveckling och uppmuntras att bidra med dina idéer i en miljö som värderar teamwork, ägarskap och kontinuerlig förbättring.
Topp 10 Arbetsgivare, Sunday Times Best Places to Work Awards
Arbeta för en lönsam, snabbt växande marknadsledare inom online belönings- och förmånslösningar.
Rollöversikt 🚀
Som Kundsupportrepresentant kommer du att spela en nyckelroll i att leverera högkvalitativ support till anställda som använder Benifex-plattformen. Rollen finns för att säkerställa snabb, exakt och pålitlig hjälp via telefon och e-post, samtidigt som du stöder viktiga administrativa processer. Du kommer att vara en del av ett team som fokuserar på operativ excellens, kundnöjdhet och kontinuerlig förbättring.
Du kommer att vara en del av ett större samarbetsinriktat team och rapportera till Head of Customer Service Nordics. Teamet är baserat på våra kontor i Stockholm och Köpenhamn.
Ansvarsområden 🤘
Svara på anställdas förfrågningar från Benifex-användare via telefon och e-post med snabbhet och noggrannhet samt utföra supportrelaterade administrativa uppgifter.
Analysera kundbehov och ge tydliga, korrekta lösningar i linje med kundens förväntningar och operativa mål.
Hantera inskickade kvitton i enlighet med kundpolicyer och statliga skatteregler.
Hantera inkommande ärenden och kvitton i enlighet med överenskomna SLA:er och operativa mål.
Bidra till backloghantering och köeffektivitet.
Samarbeta med teamet om system-, process- och AI-drivna förbättringar som syftar till att minska inkommande arbetsbelastning och öka kundnöjdheten.
Vad letar vi efter? 🔎
Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Du har en stark motivation att lära dig och växa i en kundsupportroll.
Det är en fördel om du har:
Tidigare erfarenhet av kundsupport.
Danska språkkunskaper är en stor fördel.
Erfarenhet av att arbeta med ett kundhanteringssystem, helst Salesforce / Service Cloud.
Starka kunskaper i MS Office (Outlook, Teams, Word).
Personliga egenskaper 💡
Du är nyfiken och ivrig att lära dig, med ett genuint intresse för att förstå våra produkter och hur man effektivt stödjer våra kunder. Du är motiverad att växa i en kundsupportroll och är öppen för att utveckla nya färdigheter över tid. Du tycker om att samarbeta i en teammiljö, kan anpassa dig till förändrade prioriteringar och är villig att ta dig an nya utmaningar för att säkerställa en smidig och effektiv supportverksamhet.
Även om du inte uppfyller alla krav för denna roll, uppmuntrar vi dig att ansöka! Vi söker talangfulla och passionerade individer som är ivriga att lära sig och växa. Vi erbjuder också en mängd andra roller, så kolla gärna in vår karriärsida för att se om det finns något annat som kan passa dig.
Vår intervjuprocess
✌ Benifex förstår behovet av att ha en snabb och effektiv process, nedan kommer allt att genomföras på kortast möjliga tid.
📞 Inledande informellt samtal med Talent-teamet
🧪 Online tester i numerisk och logisk resonemang
⏳ Intervju med rekryterande chef och en medlem av teamet
🤩 Slutintervju med en senior ledare
Praktiska detaljer:
Plats: Stockholm, Apelbergsgatan 33A
Startdatum: Så snart som möjligt
Vänligen meddela oss om du behöver några rimliga anpassningar för intervjuer genom att svara på e-postmeddelandet du får efter att du har ansökt.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Karolinska Institutet, Institutionen för global folkhälsa
Ons, 24 dec 2025 - 10:57