Lediga jobb
- Jobb
- Ekonom till Mediq i Kungsbacka
Ekonom till Mediq i Kungsbacka
Academic Work Sweden ABHallands län, Kungsbacka
Tidigare erfarenhet är önskad
27 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Är du redo att ta dig an en ny utmaning hos ett internationellt medicintekniskt företag? Mediq söker nu en Finance Solutions Specialist till sitt kontor i Kungsbacka. Missa inte möjligheten att bli en del av ett dynamiska team – skicka din ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Mediq är ett ledande internationellt medicintekniskt företag med en stark närvaro i Sverige. De levererar innovativa och pålitliga lösningar inom hälso- och sjukvårdssektorn och arbetar kontinuerligt med att förbättra patientvården. Företaget har en bred portfölj av produkter, allt från medicinsk utrustning och förbrukningsvaror till avancerade lösningar för läkemedelsdistribution. Mediq är inte bara en leverantör av produkter och tjänster, de är en partner som arbetar tillsammans med sina kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar som passar deras unika behov och utmaningar.
Finance Solution Specialist är en del av en dynamisk grupp som ansvarar för det löpande stödet och utvecklingen av det nordiska ERP-systemet för Sverige, Finland, Norge, Danmark, Baltikum och Storbritannien. Rollen innebär att arbeta med interna kunder gällande IFS-lösningen och befintliga arbetsprocessfrågor, samt utveckla nya processinitiativ inom främst finansområdet och relaterade processer. Dessutom är rollen ansvarig för konfigurationsaspekterna av IFS inom specialistområdet. Allt projektarbete och dokumentation sker huvudsakligen på engelska.
Du erbjuds
- En spännande möjlighet att utvecklas som Finance Solutions Specialist inom en ledande organisation i medicinteknik
- En professionell arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling
- En dedikerad konsultchef som erbjuder coaching, professionell utveckling och stöd framåt som karriärpartner
VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitetsutbildning inom området ekonomi eller motsvarande
- Har kunskap och erfarenhet av alla grundläggande finansiella affärsprocesser: GL, AP, AR, och FA. Det vill säga bokföring, leverantörsreskontra och kundreskontra
- Har kunskap och erfarenhet inom budgetering, prognostisering och finansiell rapportering
- Har arbetslivserfarenhet av ERP-system, t.ex. IFS, MS Dynamics, SAP
- Obehindrat kan kommunicera, i tal och skrift, på svenska och engelska, då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av IFS Applications
- Kunskap och erfarenhet inom projektredovisning, skattehantering, treasury och riskhantering, samt likviditets- och bankhantering
- Erfarenhet av att arbeta med finans inom en multinationell organisationsstruktur
- Förståelse och erfarenhet av databaser (Oracle) och programmeringsspråk (PL/SQL)
- Projektledningsmetodik
- Förmåga att använda datamodelleringsverktyg och utveckla lösningar på företagsnivå
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Kommunikativ
- Samarbetsorienterad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
Mediq är ett ledande internationellt medicintekniskt företag med en stark närvaro i Sverige. De levererar innovativa och pålitliga lösningar inom hälso- och sjukvårdssektorn och arbetar kontinuerligt med att förbättra patientvården. Företaget har en bred portfölj av produkter, allt från medicinsk utrustning och förbrukningsvaror till avancerade lösningar för läkemedelsdistribution. Mediq är inte bara en leverantör av produkter och tjänster, de är en partner som arbetar tillsammans med sina kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar som passar deras unika behov och utmaningar.
Finance Solution Specialist är en del av en dynamisk grupp som ansvarar för det löpande stödet och utvecklingen av det nordiska ERP-systemet för Sverige, Finland, Norge, Danmark, Baltikum och Storbritannien. Rollen innebär att arbeta med interna kunder gällande IFS-lösningen och befintliga arbetsprocessfrågor, samt utveckla nya processinitiativ inom främst finansområdet och relaterade processer. Dessutom är rollen ansvarig för konfigurationsaspekterna av IFS inom specialistområdet. Allt projektarbete och dokumentation sker huvudsakligen på engelska.
Du erbjuds
- En spännande möjlighet att utvecklas som Finance Solutions Specialist inom en ledande organisation i medicinteknik
- En professionell arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling
- En dedikerad konsultchef som erbjuder coaching, professionell utveckling och stöd framåt som karriärpartner
VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitetsutbildning inom området ekonomi eller motsvarande
- Har kunskap och erfarenhet av alla grundläggande finansiella affärsprocesser: GL, AP, AR, och FA. Det vill säga bokföring, leverantörsreskontra och kundreskontra
- Har kunskap och erfarenhet inom budgetering, prognostisering och finansiell rapportering
- Har arbetslivserfarenhet av ERP-system, t.ex. IFS, MS Dynamics, SAP
- Obehindrat kan kommunicera, i tal och skrift, på svenska och engelska, då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av IFS Applications
- Kunskap och erfarenhet inom projektredovisning, skattehantering, treasury och riskhantering, samt likviditets- och bankhantering
- Erfarenhet av att arbeta med finans inom en multinationell organisationsstruktur
- Förståelse och erfarenhet av databaser (Oracle) och programmeringsspråk (PL/SQL)
- Projektledningsmetodik
- Förmåga att använda datamodelleringsverktyg och utveckla lösningar på företagsnivå
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Kommunikativ
- Samarbetsorienterad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.
Key Solutions - A Place to Grow
-
Hemstädat Syd AB
-
Hemstädat Syd AB
-
Värö Fastighetsservice AB
Senaste artiklarna
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26