Ledigt jobb: Upphandlare
- Jobb
- Avtalssamordnare till Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg
Avtalssamordnare till Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg
Varbergs kommunHallands län, Varberg
16 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Avtalssamordnare till Hamn- och gatuförvaltningen
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss?
Hamn- och gatuförvaltningen är en viktig del i utvecklingen av Varberg, och nu söker vi en avtalssamordnare som vill vara med och påverka stadens framtid. Här får du jobba tillsammans med engagerade kollegor och andra samhällsbyggande avdelningar i vårt nya aktivitetsbaserade kontor. På vår förvaltning arbetar ca 140 medarbetare organiserat i sex avdelningar. Varberg är inne i en spännande och expansiv fas, och vi letar efter någon som vill bidra med sin erfarenhet för att göra staden till Västkustens kreativa mittpunkt. Kom och bli en del av vårt växande team!
ARBETSUPPGIFTER
Som avtalssamordnare på Hamn- och gatuförvaltningen får du en omväxlande roll med både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du ansvarar för att upphandlingar och inköp följer gällande lagar, LOU, samt kommunens interna riktlinjer. En viktig del i rollen är att säkerställa förvaltningens avtalstrohet.
I arbetet ingår att genomföra både direktupphandlingar och objektupphandlingar för material och tjänster. Du blir också förvaltningens samordnare för ramavtalsupphandlingar som sköts av kommunstyrelsens upphandlingsavdelning. Du fungerar som bollplank för övriga avdelningar när det gäller upphandlingar och avtal, driver utveckling och förbättringar inom dessa områden. Du kommer att delta i Varbergs kommuns upphandlingsstrategiska grupp (USG) och andra nätverk.
Internt på förvaltningen arbetar du med upphandlingsfrågorna i samarbete med entreprenadingenjörerna på projektavdelningen som ansvarar för upphandlingar av konsulter och entreprenader till projektverksamheten. Din placering blir på ekonomi- och administrationsavdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå inom juridik, ekonomi eller en annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av avtalsförhandling och avtalsförvaltning, gärna inom offentlig sektor. Det är en fördel om du har arbetat i ett elektroniskt upphandlingsverktyg.
Du har goda kunskaper i avtalsrätt och affärsjuridik och kan uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift. Vi ser att du är analytisk, noggrann och flexibel i ditt arbetssätt, samt att du är drivande och självgående. Du har lätt för att samarbeta med andra, och stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi planerar att hålla intervjuer mellan 5/2-11/2. Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Södra
-
AnnSam AB
-
REMARKABLE RETAIL
-
Löne- och personaladministratörer
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen
-
Varbergs kommun, Förskole- och grundskoleförvaltningen
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56