Cambio Healthcare Systems AB - Logo

Second Line Support Manager på Cambio

Cambio Healthcare Systems AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

75 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Cambio är en av Nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett omfattande erbjudande för hela hälso- och sjukvårdskedjan. Våra e-hälsolösningar stödjer vårdpersonal i deras dagliga arbete och erbjuder patienter säkrare och mer lättillgänglig vård. Vi är stolta över att vara en viktig del av svensk sjukvård. Vi växer kontinuerligt och har nu cirka 1000 anställda i flera länder.

Om rollen

Som vår Second Line Support Manager kommer du att leda Cambios team av tekniska specialister som hanterar komplexa kundärenden som har eskalerats från första linjen. Detta team spelar en avgörande roll för att säkerställa att vårdpersonal kan lita på våra system varje dag. Ditt uppdrag blir att säkerställa snabb, korrekt och högkvalitativ lösning av eskalerade ärenden, samt att driva kontinuerlig förbättring av våra supportprocesser.

I denna roll kommer du att arbeta nära våra utvecklings-, drifts- och produktteam för att analysera problem, identifiera grundorsaker och implementera bestående lösningar. Du kommer också att säkerställa att teamet följer ITIL:s bästa praxis, upprätthåller högkvalitativ dokumentation och uppfyller interna och avtalsenliga servicenivåmål.

Som en del av Cambios ledarskap inom kundsupport kommer du att bidra till att definiera arbetsmetoder, verktyg och styrningsramar som säkerställer utmärkt leverans och kundnöjdhet. Denna roll ger dig möjlighet att forma 2nd line-funktionen när vi skalar upp våra supportmöjligheter för en växande kundbas inom den nordiska sjukvården. Om dig

Du är en teknisk ledare som tycker om att lösa komplexa problem och coacha ett skickligt team av specialister. Du trivs i en strukturerad miljö, kan analysera data för att driva förbättringar och har starka samarbetsförmågor mellan avdelningar. Du är bekväm med att prioritera under press och tycker om att bidra till långsiktiga operationella förbättringar som förbättrar kundupplevelsen.

På Cambio värdesätter vi initiativ och personlig tillväxt. Vår kultur bygger på Tillit, Omtanke och Tillsammans—värden som vi anser är viktiga både för vårt arbete och våra medarbetare. Det är viktigt för oss att du känner igen och identifierar dig med dessa värden.

Krav

  • 3+ års erfarenhet av att leda tekniska eller second line supportteam, eller motsvarande universitetsexamen inom IT, teknik eller relaterat område
  • Bevisad erfarenhet av komplex incident- och problemhantering
  • God förståelse för ITIL-processer, ITSM-verktyg och supportinfrastruktur
  • Bevisade ledarskaps- och coachingsförmågor
  • Erfarenhet av samarbete med utvecklings-/ingenjörsteam
  • Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

Det är en fördel om du

  • Har erfarenhet av IT inom vården eller kunskap om reglerade miljöer
  • Har lett större tekniska team eller team på flera platser
  • Är erfaren inom root cause analysis (RCA) och processförbättringsinitiativ

Ytterligare information:

Arbetsplats: Stockholm eller Linköping

Omfattning: Heltid, hybrid arbetsmodell (tre dagar per vecka på kontoret)

Anställningsform: Fast anställning, 6 månaders provanställning

Ytterligare information: Rollen innebär tillgång till känslig information, därför kommer en bakgrundskontroll att genomföras på den slutliga kandidaten.

Vi går igenom ansökningar och genomför intervjuer löpande, så vi uppmuntrar dig att ansöka så snart som möjligt via länken. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

CAMBIO - FÖR EN HÄLSOSAMMARE FRAMTID

Välkommen till ett företag där vården förbättras varje dag. Här kommer du att arbeta med ledande teknik i en samarbetsinriktad, förtroendefull och stärkande miljö där ditt bidrag kommer att uppskattas och firas. I vår omtänksamma kultur kommer du att ha möjlighet att följa olika vägar för professionell tillväxt. Ta chansen att göra det viktigaste arbetet i ditt liv. Läs mer om oss här! (https://www.cambiogroup.com/)

En hälsosammare framtid innebär också att ta hand om dem som gör det möjligt -utforska våra anställdaförmåner (https://cambio.teamtailor.com/pages/perks-and-benefits)

Lär dig mer om vår rekryteringsprocess här (https://cambio.teamtailor.com/pages/520b77a1-9ce0-4aa8-8028-0bc6e9748466)

Är du intresserad av Cambio men känner att denna tjänst inte är den perfekta matchningen? Kolla in våra andra lediga tjänster på vår karriärsida. (https://cambio.teamtailor.com/#jobs)

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00