Kundtjänstmedarbetare på DSV

Dsv Road AB

29 dagar kvar
att ansöka till jobbet

DSV – Global transport och logistik

DSV är ett av de bäst presterande företagen inom transport- och logistikbranschen. 60 000 anställda i mer än 90 länder arbetar passionerat för att leverera fantastiska kundupplevelser och högkvalitativa tjänster – som en del av verksamheten eller i olika stödjande roller. Om du har driv och talang och gillar ansvar, ger vi dig det stöd du behöver för att utforska din potential och driva din karriär framåt.

Läs mer på www.dsv.com (http://www.dsv.com)

En dag på DSV

Som medarbetare på kundtjänstavdelningen arbetar man med att supportera kunder och beställare via både telefon, mail och chatt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • Avisering
  • Ta reda på och vidareförmedla information om gods och beställningar
  • Hantering och sökning i olika datorsystem
  • Telefon-, chatt- och mailkontakt med både kunder, chaufförer och beställare
  • Ta emot och kontrollera bokningar
  • Skapa dagliga leveransrapporter

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du bör drivas av att arbeta i en föränderlig miljö. Du bör ha en välutvecklad känsla för service och tycka att problemlösning är roligt. Det är även önskvärt att du besitter följande kompetenser och egenskaper:

  • Van användare av olika system och bekväm med att arbeta med dator
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • Bra simultankapacitet
  • Tydlig och kommunikativ
  • Erfarenhet från liknande tjänster är meriterande
  • Erfarenhet från serviceyrke
  • Bekväm i att uttrycka dig på både svenska och engelska
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb