Ledigt jobb: Account manager
- Jobb
- Account Manager till Officetel
Account Manager till Officetel
OfficeTel Sverige ABÖstergötlands län, Linköping
Tidigare erfarenhet är önskad
29 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Brinner du för att skapa starka kundrelationer och älskar att göra affärer? Är du erfaren inom B2B-försäljning eller har du kanske tidigare jobbat inom telekom eller butik (som Elgiganten eller liknande)? Då kan Officetel vara din nästa utmaning!
Hos oss får du chansen att växa i en dynamisk miljö där innovation och kundfokus står i centrum. Vi söker en engagerad Account Manager som vill vara med och leverera skräddarsydda kommunikationslösningar till företag i hela Sverige.
Som Account Manager hos oss ansvarar du för att:
- Bygga och utveckla din egen kundbas genom att skapa långsiktiga och starka relationer.
- Arbeta med proaktiv försäljning mot både nya och befintliga kunder inom SME-segmentet (5-250 anställda).
- Identifiera kundens behov och erbjuda marknadens bästa och mest kostnadseffektiva telefoni- och kommunikationslösningar.
- Hantera hela säljprocessen – från att skapa intresse till att stänga affären.
- Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och anpassa dina strategier för att möta kundernas behov.
Vi erbjuder dig
- Utbildning och utveckling: Löpande utbildning och möjlighet att specialisera dig inom avancerade kommunikationslösningar.
- Flexibilitet: Möjlighet att arbeta från flera olika delar av landet.
- Konkurrenskraftig lön: Garantilön + Provisionsbaserad ersättning.
- Karriärmöjligheter: Vi tror på att utveckla våra medarbetare och erbjuder möjlighet att avancera till t.ex. Senior Account Manager.
- Ett engagerat team: Bli en del av ett sammansvetsat gäng som stöttar varandra och har kul tillsammans.
Vi söker dig som
- Har minst ett års erfarenhet av liknande tjänst, gärna inom telekom eller butik.
- Har erfarenhet av uppsökande försäljning via telefon och är bekväm med att hantera både nya och befintliga kunder.
- Är en lösningsorienterad relationsbyggare med stark social kompetens.
- Är självgående, driven och van vid att arbeta mot tydliga mål och budgetar.
- Har god dator- och mejlvana samt kunskaper i Excel och eventuellt CRM-system (t.ex. Notyfile, Upsales, HubSpot).
- Talar och skriver svenska flytande.
Meriterande men inte ett krav:
- Körkort B.
- Erfarenhet av att arbeta i Tele2:s system.
Arbetsvillkor
- Arbetstider: Måndag–torsdag 09.00–17.00, fredag 09.00–16.00.
- Anställningsform: Provanställning på 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning.
Om Officetel
Vi är en ledande återförsäljare av telefoni- och kontorslösningar som fokuserar på att göra företagens vardag enklare. Genom nära samarbeten med marknadens främsta leverantörer levererar vi skräddarsydda lösningar för företag i SME-segmentet. Hos oss är kundfokus och innovation nyckeln till framgång – vi vill vara en partner att lita på.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Circle K Detaljist AB
-
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer
Academic Work
-
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer
Academic Work
-
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik
Skill Rekrytering & Bemanning AB
-
Croupierer och oddssättare m.fl.
Cherry Spelglädje AB
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56