Andara Group AB - Logo

Försäkringshandläggare sökes till centrala Stockholm

Andara Group AB

61 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vill du utvecklas inom försäkringsbranschen och arbeta i en betydelsefull och serviceinriktad roll? Nu söker vi en försäkringshandläggare till vårt team i centrala Stockholm! Här får du chansen att bidra till trygga kundlösningar och vara del av ett engagerat team med fokus på kundservice och administration.

Om rollen som försäkringshandläggare i Stockholm

I rollen som försäkringshandläggare arbetar du med administration, handläggning av försäkringsärenden samt daglig kontakt med kunder, samarbetspartners och kollegor. Du är en viktig länk i att leverera hög service och bidra till smidiga processer inom försäkringsområdet. Arbetet innebär både självständiga uppgifter och samarbete i team.

Arbetsuppgifter inom försäkringsadministration och kundkontakt

  • Handlägga och administrera försäkringsärenden från start till avslut
  • Ge service och rådgivning till kunder via telefon, e-post och digitala kanaler
  • Ta emot och registrera nya försäkringsansökningar samt uppdatera kunduppgifter i system
  • Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa kvalitet i handläggningen
  • Följa upp och återkoppla till kunder kring pågående ärenden
  • Deltaga i utveckling och förbättring av interna processer och rutiner

Din profil – egenskaper och erfarenheter vi söker hos en försäkringshandläggare

  • Gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, administration eller liknande
  • Intresse för försäkring, administration och kundservice
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
  • Vana av att använda digitala system och administrera dokumentation
  • Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad i ditt arbetssätt
  • Stark servicekänsla och god samarbetsförmåga

Meriterande erfarenheter för försäkringshandläggare i Stockholm

  • Erfarenhet av försäkringshantering, administration eller liknande kundnära roll
  • Kunskap inom bank, finans eller annan reglerad verksamhet
  • Vana vid kundkontakt, ärendehantering eller arbete i affärssystem

Vi erbjuder dig

  • En inkluderande arbetsplats med stöttande kollegor och god stämning
  • Möjlighet att utvecklas inom försäkringsbranschen och bredda din kompetens
  • En central roll på ett stabilt företag med lång erfarenhet
  • Placeringsort: Stockholm, centrala lokaler med goda kommunikationer
  • Omfattning: Heltid, 37,5 timmars arbetsvecka, kontorstid måndag–fredag
  • Anställning: Rollen är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund.

Är du noggrann, ansvarstagande och trivs med att ge service till andra? Hos oss får du utvecklas i din yrkesroll och bidra till nöjda kunder. Ansök redan idag och bli vår nästa försäkringshandläggare i Stockholm!

Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00