Ledigt jobb: Kundtjänstmedarbetare
- Jobb
- Kundservicerepresentant i Porto, Portugal

Kundservicerepresentant i Porto, Portugal
Jobs Europe AB 49 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Upplev kraften av en banbrytande karriär
Letar du efter nästa steg? Vi är en global ledare inom teknik och tjänster som driver framtidens varumärken. Vi hjälper välkända varumärken - de du använder varje dag - att förbättra sina verksamheter med teknik och integrerade lösningar, i över 70 länder. Och vi är stolta över att bli erkända med utmärkelser som "Världens bästa arbetsplatser", "Bästa företag för karriärtillväxt" och "Bästa företagskultur", år efter år.
Om du vill växa och bli inspirerad, som Kundservicerepresentant i Porto, Portugal (On-Site) kommer du att säkerställa att prestationsmålen uppfylls över alla operationer. Och att vi uppfyller kundernas förväntningar relaterade till operativ excellens: höga mål gällande kvalitet, effektivitet och förbättring av kundresan.
Karriärtillväxt och personlig utveckling
Vi ger dig all träning, banbrytande teknologier och det fortsatta stöd du behöver för att lyckas. På Concentrix finns det verklig potential för karriär- och personlig tillväxt. Cirka 80 % av våra chefer och ledare har blivit befordrade inifrån! Därför erbjuder vi en rad GRATIS lärande- och ledarskapsutvecklingsprogram som är utformade för att sätta dig på vägen mot den typ av karriär du alltid har föreställt dig.
Vad du kommer att göra i denna roll
Du kommer att hantera kunder som kontaktar oss för att avbryta på grund av konkurrenters erbjudanden eller kunder som kontaktar oss på grund av att de fått en meddelande om slutet av kontraktet (rabatter har löpt ut och behöver förnyas).
- Ta emot inkommande samtal från kunder som kontaktar oss angående deras kontrakt
- Kommunicera med befintliga kunder och interna kunder (andra avdelningar)
- Svara på kundfrågor, arrangera tjänster för kunder
- Registrera och uppdatera kundinformation i den interna databasen
- Analysera kundbeteende. Skräddarsy tjänster för att passa kundens behov (fakta och hantering av invändningar)
- Hantera kundklagomål genom att förstå kundernas behov och svara effektivt och ta ansvar
- Utveckla aggressiva retentionstrategier baserat på kundfeedback
- Förhandla med kunder för att förnya kontrakt och behålla affärer med stort fokus på intäkter
- Ha regelbundna coachingsessioner med teamledaren och kvalitetscoacher för att föreslå lösningar för kundretention och förbättra samtalsstrukturen
- Dokumentera kundnoteringar och åtgärder som vidtagits vid varje samtal
- Bygga positiva relationer med kunder, teamledare och OPS
- Visa framgång i att överträffa mål, KPI:er och objektiv inom teamet.
Dina kvalifikationer
Concentrix är en bra match om du:
- Har en avancerad nivå av franska (skriftlig och muntlig) (C1)
- Engelska nivå (medel)
- Har tidigare erfarenhet av kundservice - är obligatorisk (minst 6 månader);
- Har hög nyfikenhet kring kryptovaluta-marknaden;
- Har förmåga att kommunicera effektivt, både skriftligt och muntligt;
- Är skicklig på att multitaska och arbeta under press;
- Är snabb lärande, flitig arbetare.
Om du känner att du inte uppfyller alla krav, uppmuntrar vi dig fortfarande att ansöka. Vi gör vårt bästa för att matcha dig med rätt jobb, oavsett om det är detta eller en annan roll.
Vad får du ut av detta?
I denna roll erbjuder vi förmåner som hjälper dig att stödja din unika livsstil:
- Heltid med tillsvidareanställningar (förhandlingsbart beroende på din erfarenhet och våra kunders behov)
- Konkurrenskraftig lön och prestationsbonus
- Centralt läge i Porto, Portugal
- Bonusmöjligheter för att hänvisa en vän
- Fullt betald utbildning om företaget och projektet du kommer att arbeta med
- Karriärutvecklingsprogram, specialiserade kurser och språkkurser
Upplev den bästa versionen av dig själv!
Om allt detta känns som det perfekta nästa steget i din karriärresa, vill vi höra från dig. Ansök idag och upptäck varför över 440 000 banbrytare världen över kallar Concentrix sin "arbetsgivare av val".
Concentrix är en arbetsgivare med lika möjligheter
Vi är stolt förenade som ett team, ett företag, globalt. Vi är engagerade i lika anställningsmöjligheter för alla kandidater och en arbetsmiljö fri från diskriminering och trakasserier. Alla våra rekryteringspraxis baseras på affärsbehov, jobbförutsättningar och professionella kvalifikationer, utan hänsyn till ras, ålder, könsidentitet, sexuell läggning, religion, etnicitet, familje- eller föräldrastatus, nationalitet, funktionshinder eller någon annan klassificering som skyddas av tillämpliga nationella lagar.
Behörighet att arbeta
I enlighet med Portugals lag kommer endast sökande som är lagligt behöriga att arbeta i Portugal att beaktas för denna position.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Intertek
-
Concentrix Portugal
-
Concentrix Portugal
-
Sprio
-
Skoglunds
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02