Ekonom till Saab TransponderTech AB

Skill Rekrytering & Bemanning AB

Östergötlands län, Linköping

Tidigare erfarenhet är önskad

15 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om företaget Du kommer att vara del av ett dynamiskt och målinriktat team med cirka 60 medarbetare på vårt kontor i Hackefors, Linköping. Saab TransponderTech AB ingår i Business Area Surveillance. Vi finns på en kommersiell marknad med relativt korta försäljningscykler och är marknadsledande med en global kundorderbas. Våra medarbetare är våra mest värdefulla tillgångar. Därför är det viktigt att dela Saabs värderingar. Vi arbetar kontinuerligt med vår värdegrund genom Surveillance program ”Together As One”. På Saab TransponderTech AB tror vi på ett värdebaserat ledarskap. Våra individuella skillnader är en värdefull tillgång för företaget och mångfald är en av våra grundläggande värderingar.

Dina arbetsuppgifter Vi söker en ekonom med ett positivt mindset och som trivs med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar väl i team såväl som självständigt. Som Ekonom ansvarar du för att de dagliga ekonomirutinerna på Saab TransponderTech AB, där de huvudsakliga arbetsuppgifterna är: • Upplägg av nya leverantörer ihop med inköp • Inscanning av leverantörsfakturor • Ankomstregistrera leverantörsfakturor och skicka ut på attest • Bokföra leverantörsfakturor efter attest • Matcha leverantörsfakturor mot inköpsordrar • Skapa leverantörsbetalningar • Göra övriga manuella betalningar vid behov • Pricka av betalningar mot återrapporteringsfiler • Boka av kundinbetalningar • Stämma av bankkonton • Bokföra lönefiler m.m. • Omvärderingar av kund- och leverantörsreskontra och bankkonton • Momsredovisning • EU-periodisk redovisning • Diverse faktureringar • Bokslutsarbete Avdelningen håller för närvarande på att implementera ett nytt ekonomisystem, vilket innebär att tjänsten ger en möjlighet att påverka och sätta framtida arbetssätt inom ekonomifunktionen.

Din profil Vi söker en ekonom som är van att arbeta självständigt och driva sitt arbete och som inte tvekar att ta sig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen har du: · Relevant utbildning · Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet · Goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är även positivt om du har erfarenhet av: · Implementering av affärssystem · Redovisning av skatter, såsom inkomstskatt, moms, sociala avgifter Uppdraget är initialt till årsskiftet med tillträde så snart som möjligt, eventuell möjlighet till förlängning finns. Under perioden fram till 1 augusti sker en gradvis upptrappning av tjänstgöringsgrad efter överenskommelse med närmaste chef. Tanken är att du jobbar 100 % från 1 augusti. Rollen kräver även en godkänd säkerhetskontroll baserad på de säkerhetskrav som Saab ställer.

Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Skill. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Hanna Sjöström, hanna.sjostrom@skill.se Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Gratis energi och dyra toppar
    Lör, 22 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06