Lediga jobb
- Jobb
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom
Adecco Sweden ABSkåne län, Malmö
Tidigare erfarenhet är önskad
4 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om tjänsten
Hos vår kund i teknikbranschen får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team, där du blir en del av en mindre ekonomiavdelning och arbetar tillsammans med ekonomichef direkt under bolagets VD. I rollen som redovisningsekonom hanterar du löpande redovisning, bokföring samt in- och utbetalningar. Du ansvarar också för kund- och leverantörsreskontra, kvitto- och momshantering, projekt- och resultatredovisning samt budget- och prognosarbete.
Dina arbetsuppgifter inkluderar även:
• Månadsavstämningar och kostnadsuppföljningar.
• Rapportering till SCB.
• Bolagsformalia och andra förekommande administrativa uppgifter.
Företaget arbetar med import och export, och om du har erfarenhet av frakter, tullhandlingar och momsfrågor inom och utanför EU är det ett stort plus. Tjänsten erbjuder en varierad vardag där man förväntas ta stort ansvar.
Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag via Adecco på cirka 6 månader med möjlighet till övertag för rätt person. Vi söker dig som är intresserad av en heltidstjänst eller en deltidsroll som på sikt kan utvecklas till en heltidsanställning.
Arbetstiderna är ordinarie kontorstid, och tjänstens placering är i Malmö. Startdatum är planerat till januari 2025, med möjlighet till anpassning efter överenskommelse.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet som redovisningsekonom eller som ekonomiassistent och nu är redo för nästa steg i karriären. Du har troligen en högskoleutbildning inom ekonomi och ett stort intresse för ekonomihantering.
För att lyckas i rollen tror vi att du är:
• Noggrann – Du har öga för detaljer och säkerställer att allt blir rätt.
• Ansvarsfull – Du tar ägarskap för dina arbetsuppgifter och levererar i tid.
• Nyfiken – Du har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
• Driven – Du tar initiativ och ser möjligheter till förbättringar.
Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning inom ekonomi.
• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsekonom.
• Erfarenhet av system som Visma och/eller Fortnox.
• God förståelse för momshantering, gärna både inom och utanför EU.
• God förståelse för det engelska språket
Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare:
Liridona Brahimi via [email protected].
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
Hos vår kund i teknikbranschen får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team, där du blir en del av en mindre ekonomiavdelning och arbetar tillsammans med ekonomichef direkt under bolagets VD. I rollen som redovisningsekonom hanterar du löpande redovisning, bokföring samt in- och utbetalningar. Du ansvarar också för kund- och leverantörsreskontra, kvitto- och momshantering, projekt- och resultatredovisning samt budget- och prognosarbete.
Dina arbetsuppgifter inkluderar även:
• Månadsavstämningar och kostnadsuppföljningar.
• Rapportering till SCB.
• Bolagsformalia och andra förekommande administrativa uppgifter.
Företaget arbetar med import och export, och om du har erfarenhet av frakter, tullhandlingar och momsfrågor inom och utanför EU är det ett stort plus. Tjänsten erbjuder en varierad vardag där man förväntas ta stort ansvar.
Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag via Adecco på cirka 6 månader med möjlighet till övertag för rätt person. Vi söker dig som är intresserad av en heltidstjänst eller en deltidsroll som på sikt kan utvecklas till en heltidsanställning.
Arbetstiderna är ordinarie kontorstid, och tjänstens placering är i Malmö. Startdatum är planerat till januari 2025, med möjlighet till anpassning efter överenskommelse.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet som redovisningsekonom eller som ekonomiassistent och nu är redo för nästa steg i karriären. Du har troligen en högskoleutbildning inom ekonomi och ett stort intresse för ekonomihantering.
För att lyckas i rollen tror vi att du är:
• Noggrann – Du har öga för detaljer och säkerställer att allt blir rätt.
• Ansvarsfull – Du tar ägarskap för dina arbetsuppgifter och levererar i tid.
• Nyfiken – Du har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
• Driven – Du tar initiativ och ser möjligheter till förbättringar.
Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning inom ekonomi.
• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsekonom.
• Erfarenhet av system som Visma och/eller Fortnox.
• God förståelse för momshantering, gärna både inom och utanför EU.
• God förståelse för det engelska språket
Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare:
Liridona Brahimi via [email protected].
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela nu
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Min Tandläkare Klippan AB
-
Recnet
-
Recnet
-
RVL RASA AB, Städfirma
-
Biomedicinska analytiker m.fl.
Asbest-Ident Umeå AB
Senaste artiklarna
-
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26