Vacant job
- Jobs
- Orderadministratör

Orderadministratör
Adecco Sweden ABVärmlands län, Kristinehamn
Previous experience is desired
18 days left
to apply for the job
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med orderhantering och administration? Är du redo för en ny utmaning? Då har vi på Adecco tjänsten för dig! Just nu söker vi en orderadministratör! Om tjänsten I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot och registrera beställningar från kunder. Beställningarna kommer i huvudsak in via mail men beställningar via telefon förekommer också. Vidare sköter du all administration kring den inkomna ordern. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att orderhanteringen flyter på. I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Boka transporter av tyngre gods • Ta emot och registrera beställningar • Administration kring beställningen • Arbete i affärssystem • Planera och kommunicera tillsammans med interna och externa parter såsom leverantörer och kunder Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är van vid administrativt arbete. Du har en god förståelse för arbetsprocesser och affärssystem, och har tidigare arbetat med bokning av transporter, gärna av tyngre gods. Ditt mål i det dagliga arbetet är att alltid erbjuda utmärkt service och hjälpa kunder med deras frågor. Vi ser att du är en social person som enkelt knyter kontakter via telefon. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter snarare än hinder. Du är mycket noggrann, strukturerad och har en stark känsla för detaljer. Du är effektiv, engagerad och serviceinriktad i ditt arbete. Erfarenhet av byggprodukter är meriterande. För att passa i den här tjänsten behöver du: • Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, såsom orderhantering, administration, datasystem och transportbokning • Behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift • Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Tjänsten som orderadministratör startar som en tidsbegränsad anställning, men kan leda till en mer varaktig roll. Uppdraget är placerat i Kristinehamn och du arbetar på kontoret tillsammans med ett härligt sammansvetsat team. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Om Adecco Genom oss på Adecco får du möjlighet att komma in på attraktiva företag i ditt närområde. Du får använda din kunskap och kompetens där du hela tiden har möjlighet att utvecklas samtidigt som du bygger upp ditt personliga nätverk och snabbt stärker ditt CV. När du arbetar hos oss har du fast lön, reglerad semester, friskvårdsbidrag och all annan trygghet som en anställning ger. Om ansökan Tjänsten har start enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. sara.holm-glad@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
🖐 Was this job fit for someone?
Other jobs in the same field
Maybe it’s time to broaden the search with these available jobs
-
Connecting Carlstad AB
-
Store salespersons, specialty trade
Biltema Karlstad
-
OK Värmland ekonomisk förening
-
Store salespersons, specialty trade
Guldsmedjan i Kristinehamn AB
-
Electricity Prices Today and Tomorrow: Free Electricity During Certain Hours
Fri, 28 Mar 2025 - 13:01 -
Swedish Central Bank Keeps Key Interest Rate Unchanged: Effects and Forecasts
Thu, 20 Mar 2025 - 14:02