Lediga jobb
- Jobb
- Medarbetare kontaktcenter
Medarbetare kontaktcenter
Vaggeryds kommunJönköpings län, Vaggeryd
Tidigare erfarenhet är önskad
25 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vill du vara med och jobba för en hållbar framtid inom GGVV-regionen? Samverkan Återvinning Miljö (SÅM) är ett kommunalförbund som bland annat ansvarar för insamling och behandling av hushållens avfall inom Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo kommuner.
Vi är drygt 30 medarbetare inom förbundet, där 14 personer är placerade vid kontoret i Skillingaryd och resterande medarbetare utgår från fyra olika återvinningscentraler. Inom verksamheten finns totalt åtta återvinningscentraler och två omlastningsstationer samt ett antal mindre anläggningar för insamling av trädgårdsavfall. SÅM ansvarar även för de fyra kommunernas obemannade återvinningsstationer.
SÅM har ett viktigt uppdrag i arbetet för att skapa en hållbar framtid. Vi ska möjliggöra hållbara materialflöden genom effektiva, enkla lösningar som gör det lätt för kommuninvånarna att lämna sitt avfall till återbruk och återvinning. För att lyckas med uppdraget måste vi arbeta tillsammans med våra kommuninvånare. Vi ska inspirera och motivera till beteendeförändring för att skapa ett hållbart konsumtionsmönster. Vår vision är Tillsammans skapar vi en hållbar framtid!
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en engagerad medarbetare till vårt team i kontaktcenter på SÅM:s huvudkontor i Skillingaryd. Tjänsten innebär ett utåtriktat arbete där du är en viktig del av kundens upplevelse och i att skapa kundnytta samt förtroende för SÅM:s verksamhet.
Som anställd i kontaktcenter hanterar du inkommande kundärenden via telefon, mejl och besök, ger rådgivning gällande avfallshantering och SÅM:s tjänster samt guidar kunder till rätt information. Telefonen är ett av dina viktigaste arbetsverktyg då en stor del av våra kundärenden kommer in den vägen. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att hantera kundkontakter via telefon och kan ge ett professionellt och serviceinriktat bemötande i varje samtal. Även arbete i digitala system är centralt i det dagliga arbetet, där ärendehantering i verksamhetssystemet EDP Future är dominerande.
Utifrån verksamhetens behov deltar du även vid kundnära möten så som informationsträffar, studiebesök och andra evenemang i samverkan med andra kollegor.
Du arbetar i ett nära team med två kontaktcentermedarbetare, en avfallsrådgivare och en driftsamordnare som koordinerar det dagliga arbetet. Tillsammans med SÅM:s kommunikationsfunktion bildar kontaktcenter verksamhetsområde Marknad.
Vi söker dig som:
Vi söker dig som har en naturlig fingertoppskänsla för service, är lyhörd och lösningsorienterad. Du har en förmåga att snabbt förstå kundens behov och kan förmedla information och kunskap på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är noggrann, stresstålig och trivs med att hantera många och varierande kundkontakter. Du har även en god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö.
• Du har minst gymnasiekompetens eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
• Du behärskar svenska obehindrat både i tal och skrift.
• Du har erfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke där kundkontakter har varit en naturlig del av ditt dagliga arbete.
• Du har god vana av att arbeta i vanliga Office-program som Word, Excel och Outlook, och känner dig bekväm med att hantera digitala verktyg i ditt dagliga arbete.
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i digitala system för ärendehantering.
• Goda kunskaper i tyska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
B- körkort är önskvärt.
Vi är drygt 30 medarbetare inom förbundet, där 14 personer är placerade vid kontoret i Skillingaryd och resterande medarbetare utgår från fyra olika återvinningscentraler. Inom verksamheten finns totalt åtta återvinningscentraler och två omlastningsstationer samt ett antal mindre anläggningar för insamling av trädgårdsavfall. SÅM ansvarar även för de fyra kommunernas obemannade återvinningsstationer.
SÅM har ett viktigt uppdrag i arbetet för att skapa en hållbar framtid. Vi ska möjliggöra hållbara materialflöden genom effektiva, enkla lösningar som gör det lätt för kommuninvånarna att lämna sitt avfall till återbruk och återvinning. För att lyckas med uppdraget måste vi arbeta tillsammans med våra kommuninvånare. Vi ska inspirera och motivera till beteendeförändring för att skapa ett hållbart konsumtionsmönster. Vår vision är Tillsammans skapar vi en hållbar framtid!
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en engagerad medarbetare till vårt team i kontaktcenter på SÅM:s huvudkontor i Skillingaryd. Tjänsten innebär ett utåtriktat arbete där du är en viktig del av kundens upplevelse och i att skapa kundnytta samt förtroende för SÅM:s verksamhet.
Som anställd i kontaktcenter hanterar du inkommande kundärenden via telefon, mejl och besök, ger rådgivning gällande avfallshantering och SÅM:s tjänster samt guidar kunder till rätt information. Telefonen är ett av dina viktigaste arbetsverktyg då en stor del av våra kundärenden kommer in den vägen. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att hantera kundkontakter via telefon och kan ge ett professionellt och serviceinriktat bemötande i varje samtal. Även arbete i digitala system är centralt i det dagliga arbetet, där ärendehantering i verksamhetssystemet EDP Future är dominerande.
Utifrån verksamhetens behov deltar du även vid kundnära möten så som informationsträffar, studiebesök och andra evenemang i samverkan med andra kollegor.
Du arbetar i ett nära team med två kontaktcentermedarbetare, en avfallsrådgivare och en driftsamordnare som koordinerar det dagliga arbetet. Tillsammans med SÅM:s kommunikationsfunktion bildar kontaktcenter verksamhetsområde Marknad.
Vi söker dig som:
Vi söker dig som har en naturlig fingertoppskänsla för service, är lyhörd och lösningsorienterad. Du har en förmåga att snabbt förstå kundens behov och kan förmedla information och kunskap på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är noggrann, stresstålig och trivs med att hantera många och varierande kundkontakter. Du har även en god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö.
• Du har minst gymnasiekompetens eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
• Du behärskar svenska obehindrat både i tal och skrift.
• Du har erfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke där kundkontakter har varit en naturlig del av ditt dagliga arbete.
• Du har god vana av att arbeta i vanliga Office-program som Word, Excel och Outlook, och känner dig bekväm med att hantera digitala verktyg i ditt dagliga arbete.
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i digitala system för ärendehantering.
• Goda kunskaper i tyska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
B- körkort är önskvärt.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela nu
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer
Kalla Frakta
-
GV Stars Bemanning AB
-
Barn- och utbildningsförvaltningen, Finnvedens gymnasium
-
Region Jönköpings län
-
Gnosjö kommun, Socialförvaltning
Senaste artiklarna
-
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26