Account Manager till e-motions Europe AB

Work System Sweden AB

Jönköpings län, Jönköping

Tidigare erfarenhet är önskad

25 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Urvalet sker löpande: Vi går igenom ansökningarna i den ordningen vi får in dem och kan komma att tillsätta tjänsten löpande. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt för att öka dina chanser!

Om oss

Vi på e-motions är ett automationsbolag med bas i Tenhult, utanför Jönköping. Under 2018 ställde vi om vår verksamhet från industriell automation - till att vara 100% riktad mot e-handel. Idag hjälper vi e-handlare med att växla upp deras verksamheter genom att automatisera logistikflödena.

Vi är ett entreprenörsdrivet bolag med ett kompetent och sammansvetsat team som tillsammans utvecklar och erbjuder premiumautomationer till den snabbväxande e-handeln med stora e-handelskunder i både Sverige och Norden.

Vad vi kan erbjuda dig

Som en del av e-motions kommer du att få möjligheten att vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Du kommer att spela en viktig roll i vår utveckling och erbjuds stora möjligheter till att vara med och påverka. Teamet består idag av engagerade och drivna kollegor som brinner för sitt arbete. Vi är ett entreprenörsdrivet bolag och erbjuder dig såväl utmaning som utveckling i din roll.

På e-motions är vi måna om vår personal och arbetar aktivt med att säkerställa personalens välbefinnande genom aktiviteter som främjar detta, allt från gemensamma träningar, resor, utvecklingsmöjligheter eller team-aktiviteter.

Om rollen

Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i vår försäljningsorganisation och ansvara för att bygga relationer med nya kunder. Tillsammans med vårt säljteam, som idag består av två kollegor, kommer ni att arbeta för att expandera vår försäljning. Du tar ett helhetsansvar för säljprocessen och driver arbetet med målet att skapa långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

  • Kalla samtal
  • Prospektering
  • Kundbesök
  • Offerthantering
  • Omvärldsanalys

Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda lösningar för att möta efterfråga och behov. Tillsammans med dina kollegor följer du kunden från ett första samtal, rådgivning i val av logistiklösning, implementering och uppbyggnad av såväl hårdvara som mjukvara hos kund till support efter slutförd leverans. Vi arbetar i projektform och du har ett nära samarbete med dina kollegor i syfte att skapa rätt förutsättningar vid leverans till kund. Ett projekt kan pågå i allt från tre månader till ett år beroende på omfattning.

Som Account Manager har du en nära relation till våra kunder och kommer därför att resa i tjänsten. Vi ser att du är ute hos kund upp till tre (3) dagar i veckan ink övernattning.

e-motions är verksamma i hela Norden och anpassar din arbetsmarknad utifrån din kompetens och erfarenhet. Vid en uppstart i anställningen kan försäljningen vara fokuserad till den svenska marknaden men vårt långsiktiga mål är att du ska bli en viktig del av vår verksamhet på alla våra nordiska marknader.

Vem är du?

För att trivas i rollen tror vi att du är en social lagspelare som brinner för att knyta nya kontakter. Vi är ett mindre bolag vilket ställer höga krav på din förmåga att anpassa dig samt samarbeta i team. Våra värdeord, kvalitet och lyhördhet, genomsyrar verksamheten och du beskriver därför dig själv som kvalitetsmedveten och lyhörd för din omgivning.

Med ett tydligt kundfokus är du social, framåt och driven - och trivs med kundkontakt. Du är en god lyssnare för att på ett så effektivt sätt som möjligt identifiera kundens behov och erbjuda rätt typ av lösning. Precis som oss är du lite av en tävlingsmänniska med målet att erbjuda våra kunder förstklassig service.

Ditt tekniska intresse är en förutsättning för att bli framgångsrik i rollen. Vi säljer både hård- och mjukvara till våra kunder och tror därför att du har en förståelse för tekniken.

Vi tror att du har…

  • Erfarenhet av försäljning som bla. innefattar nykundsbearbetning.
  • Ett tekniskt intresse och/eller utbildning alt arbetslivserfarenhet inom teknik.
  • Grundkunskaper inom Officepaketen.

Det är mycket meriterande om du har...

  • Arbetat med försäljning inom logistikområden som Varumärkesägare, 3PL eller lastmileinnan.
  • Erfarenhet från försäljning av projekt eller större maskinlösningar i mångmiljonklassen.

Du såväl talar som skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på danska och/eller norska.

Giltigt B-körkort är ett krav för tjänsten.

Start: Efter överenskommelse

Placeringsort: Tenhult, Jönköping

Lönespann: Vi erbjuder marknadsmässiga löner och gör en samlad bedömning utifrån erfarenhet och kompetens. Det aktuella lönespannet för tjänsten är 35 000 – 40 000 kr/månaden + en attraktiv provisionsmodell.

Förmåner: Utöver fast lön och provision ingår förmånsbil i tjänsten. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, betald friskvård under arbetstid, semester, förtroendearbetstid, försäkringar och pension. Vi gillar att samla teamet och fira vilket vi gör varje år i samband med jul och sommar. Utöver detta får du möjligheten till kontinuerlig utveckling i din tjänst.

Är detta du eller någon du känner?

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! 👇🏼

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela nu

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Demoskop: Socialdemokraterna tappar, Centern ökar
    Fre, 25 okt 2024 - 14:35
  • Statsskulden - Sveriges statsskuld: Historisk låg nivå i förändring
    Tis, 8 okt 2024 - 10:07
  • Yrke - Lön och arbete som Studieledare: Vad du behöver veta
    Ons, 4 sep 2024 - 18:10
  • Kommun - Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
    Tors, 23 maj 2024 - 22:26