Ledigt jobb: Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
- Jobb
- Jobbannons: Lokalstrateg på Säkerhetspolisen
Jobbannons: Lokalstrateg på Säkerhetspolisen
SäkerhetspolisenStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
22 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Trivs du med att arbeta såväl praktiskt som strategiskt? Har du tidigare erfarenhet av arbete med lokal- och arbetsplatsfrågor? Nu söker Säkerhetspolisen en kommunikativ och analytisk lokalstrateg. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan.
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2025-02-06
Referensnummer: 2024-25051
Det här är ditt uppdrag
I rollen som lokalstrateg arbetar du, tillsammans med dina kollegor, med myndighetens lokalbehov och arbetsplatsfrågor. I arbetet har du fokus på att identifiera, utreda och analysera lokalbehov utifrån fastighetsekonomiska kalkyler och givna förutsättningar. Du planerar myndighetens interna flyttar och ansvarar samt projektleder lokalbehovsanpassningar.
Vidare ansvarar du för att myndighetens strategiska lokalförsörjningsplan uppdateras löpande och används som ett verktyg för att uppnå verksamhetens mål.
Du är påläst och håller dig uppdaterad kring lagar, regelverk och styrdokument inom ditt kompetensområde och genom omvärldsbevakning ser du till att myndighetens lokaler utvecklas ändamålsenligt och i takt med tiden.
Du utbyter erfarenheter med samverkande myndigheter och deltar samt är föredragande i aktuella fastighetsforum och beredningsgrupper.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
- Svenskt medborgarskap
- Akademisk utbildning inom fastighet/ekonomi/projektledare eller annan utbildning eller erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av arbete med lokal- och arbetsplatsfrågor
- Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete
- Erfarenheter som projektledare
- Goda it-kunskaper
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
- Utbildning inom Facility Management
- Erfarenhet av lokalförsörjningsprogram/system
- Erfarenhet av arbete med hyresavtal och fastighetsekonomi
- Erfarenhet av arbete inom säkerhetskänslig och/eller statlig verksamhet
- Erfarenhet av komplexa och utmanande flyttprojekt
Det här är kollegan vi söker
För att passa i rollen som lokalstrateg söker vi dig som är analytisk och kommunikativ och genom att se till helheten har du en förmåga att prioritera rätt frågor. Vidare är du en prestigelös lagspelare som bidrar med energi och delar med dig av dina idéer och erfarenheter. Du trivs med att arbeta strukturerat och att självständigt organisera och driva ditt arbete framåt inom ramen för uppdraget.
I rollen har du många kontaktytor och nära samarbete med flera parter, både inom och utanför myndigheten. Du behöver därför kommunicera på ett lyhört sätt och vara bra på att bygga relationer där uppdragsgivare står i fokus. Säkerhetspolisen ställer också höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 83 38. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-02-06.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Lednings- och organisationsutvecklare
PostNord Sverige
-
Randstad
-
Statens institutionsstyrelse
-
Poolia Office Professionals AB
-
Poolia Office Professionals AB
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56