Veritaz AB - Logo

Senior Kundtjänstmedarbetare sökes till Veritaz

Veritaz AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

29 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en bevisad meritlista av framgångsrika partnerskap med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.

Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en Senior Kundtjänstmedarbetare för att gå med i vårt dynamiska team.

Vad du kommer att arbeta med:

  • Erbjuda högkvalitativ kundservice via telefon, e-post och chattkanaler
  • Hantera kundförfrågningar relaterade till produkter, tjänster och erbjudanden inom energisektorn
  • Sköta lättare administrativa uppgifter såsom registrering och underhåll av listor
  • Stötta kunder i komplexa och känsliga situationer, inklusive betalningsrelaterade frågor
  • Hålla sig kontinuerligt uppdaterad om kundernas erbjudanden, system och processer
  • Arbeta effektivt över flera system och digitala verktyg för att stödja kundärenden
  • Aktivt bidra till utvecklingen och förbättringen av kundtjänstfunktionen
  • Samarbeta nära med kollegor i en dynamisk och föränderlig branschmiljö
  • Handla i linje med kundens kärnvärden av mod, ansvar och engagemang

Vad du tar med dig:

  • Tidigare erfarenhet av kundservice, helst i konsumentinriktade roller
  • Erfarenhet från energisektorn eller andra tekniska supportmiljöer med komplexa kunddialoger
  • Starkt serviceinriktat tänkesätt med en trevlig, ansvarsfull och lösningsfokuserad inställning
  • Förmåga att hantera stressiga situationer och anpassa sig till förändringar i en snabb miljö
  • Erfarenhet av att arbeta med flera system och god allmän systemkompetens
  • Teknisk förståelse och förmåga att förklara komplexa ämnen tydligt för kunder
  • Intresse och erfarenhet av försäljning, inklusive inbound försäljningsaktiviteter
  • Erfarenhet av kunddatabaser eller CRM-system är en fördel
  • Starka skriftliga och verbala kommunikationsfärdigheter samt en hög grad av samarbetsförmåga
  • Förmåga att hantera känsliga kundsituationer, såsom ekonomiska svårigheter, med professionalism och empati
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna