Veritaz AB - Logo

Senior IT Service Manager

Veritaz AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

28 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Veritaz är en ledande leverantör av IT-rekryteringslösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en bevisad meritlista av framgångsrika partnerskap med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.

Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en Senior IT Service Manager för att gå med i vårt dynamiska team.

Vad du kommer att arbeta med:

  • Fungera som den primära kontaktpunkten för IT-leveranser som stöder säkerhet och hälsa inom People & Culture (HR IT) domänen
  • Hantera dagliga operationer, support och underhåll av HR-applikationsportföljen, inklusive andra- och tredje linjens support
  • Översätta affärsbehov och krav till effektiva IT-lösningar i samarbete med lösningsarkitekter och IT-specialister
  • Representera IT i möten med affärsintressenter och säkerställa överensstämmelse mellan affär och IT
  • Organisera, leda och facilitera intressentmöten och följa upp åtgärder och beslut
  • Skapa, uppdatera och underhålla dokumentation för att säkerställa efterlevnad av IT-processer, styrning och riktlinjer
  • Driva kontinuerliga förbättringar i IT-tjänsteprocesser såsom incident-, problem- och förändringshantering för att förbättra kundupplevelsen
  • Stötta övergången från äldre applikationer till moderna, globalt anpassade HR IT-lösningar

Vad du tar med dig:

  • Bevisad erfarenhet av operativ IT-tjänsteleveranshantering med starkt fokus på support och underhåll
  • Erfarenhet av att arbeta med andra- och/eller tredje linjens support i komplexa IT-miljöer
  • Starka kommunikationsförmågor och en proaktiv, kundorienterad inställning
  • Visad erfarenhet av intressent- och kundhantering i stora, globala organisationer
  • Förmåga att bygga förtroende och engagera intressenter på både operativ och strategisk nivå
  • Grundläggande förståelse för IT-infrastruktur, systemintegrationer, säkerhetskoncept och automatiseringsverktyg
  • Flytande i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt
  • Erfarenhet av att arbeta i en global kontext och kännedom om ServiceNow är en fördel
  • En strukturerad, välorganiserad och självgående arbetsstil med starka samarbetsförmågor
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna