Ledigt jobb: Projektledare, IT
- Jobb
- Senior Technical Service Manager
Senior Technical Service Manager
Veritaz ABOkänd ort
Tidigare erfarenhet är önskad
28 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en bevisad meritlista av framgångsrika partnerskap med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.
Uppdragsbeskrivning:
Vi söker en Senior Technical Service Manager för att gå med i vårt dynamiska team.
Vad du kommer att arbeta med:
- Hantera och stödja affärskritiska HR-relaterade IT-tjänster genom hela applikationslivscykeln, från krav och implementering till daglig drift och kontinuerlig förbättring
- Fungera som den primära kontaktpunkten mellan IT och affärsintressenter, och säkerställa stabil, efterlevande och högkvalitativ tjänsteleverans
- Överse andra- och tredje linjens support, underhåll och operativ tjänsteleverans inom applikationsområdet
- Samarbeta nära med arkitekter och IT-specialister för att översätta affärsbehov till tekniska förbättringar och förstärkningar
- Koordinera intressenter i en global miljö och säkerställa tydlig kommunikation på både operativ och strategisk nivå
- Driva kontinuerliga förbättringar inom incident-, problem- och förändringshantering för att förbättra tjänstekvalitet och användarupplevelse
- Säkerställa korrekt dokumentation, serviceuppföljning och efterlevnad av överenskomna processer och standarder
- Stödja organisationens övergång mot mer standardiserade och globala IT-lösningar
Vad du tar med dig:
- Bevisad erfarenhet av operativ tjänsteleveranshantering med starkt fokus på support och underhåll
- Erfarenhet av att arbeta med andra- och tredje linjens support i affärskritiska IT-miljöer
- Starka kommunikationsfärdigheter och en proaktiv, serviceinriktad inställning
- Visad förmåga att hantera kunder och intressenter i stora, globala organisationer
- Förmåga att bygga förtroende och tillit med intressenter på både operativ och strategisk nivå
- Grundläggande förståelse för infrastruktur, integrationer, säkerhet och automatiseringsverktyg och teknologier
- Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift
- Erfarenhet av kundorienterad teknisk support är en fördel
- Erfarenhet av att arbeta i en global kontext och kännedom om ServiceNow är meriterande
- En strukturerad, självgående och samarbetsinriktad arbetsstil med förmåga att tydligt och konstruktivt artikulera frågor och behov
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb