Veritaz AB - Logo

Senior Technical Service Manager

Veritaz AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

28 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Veritaz är en ledande leverantör av IT-personallösningar i Sverige, som är engagerad i att främja individuella karriärer och hjälpa arbetsgivare att säkra den perfekta talangmatchningen. Med en bevisad meritlista av framgångsrika partnerskap med toppföretag har vi snabbt ökat vår närvaro i USA, Europa och Sverige som en pålitlig och betrodd resurs inom IT-branschen.

Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en Senior Technical Service Manager för att gå med i vårt dynamiska team.

Vad du kommer att arbeta med:

  • Hantera och stödja affärskritiska HR-relaterade IT-tjänster genom hela applikationslivscykeln, från krav och implementering till daglig drift och kontinuerlig förbättring
  • Fungera som den primära kontaktpunkten mellan IT och affärsintressenter, och säkerställa stabil, efterlevande och högkvalitativ tjänsteleverans
  • Överse andra- och tredje linjens support, underhåll och operativ tjänsteleverans inom applikationsområdet
  • Samarbeta nära med arkitekter och IT-specialister för att översätta affärsbehov till tekniska förbättringar och förstärkningar
  • Koordinera intressenter i en global miljö och säkerställa tydlig kommunikation på både operativ och strategisk nivå
  • Driva kontinuerliga förbättringar inom incident-, problem- och förändringshantering för att förbättra tjänstekvalitet och användarupplevelse
  • Säkerställa korrekt dokumentation, serviceuppföljning och efterlevnad av överenskomna processer och standarder
  • Stödja organisationens övergång mot mer standardiserade och globala IT-lösningar

Vad du tar med dig:

  • Bevisad erfarenhet av operativ tjänsteleveranshantering med starkt fokus på support och underhåll
  • Erfarenhet av att arbeta med andra- och tredje linjens support i affärskritiska IT-miljöer
  • Starka kommunikationsfärdigheter och en proaktiv, serviceinriktad inställning
  • Visad förmåga att hantera kunder och intressenter i stora, globala organisationer
  • Förmåga att bygga förtroende och tillit med intressenter på både operativ och strategisk nivå
  • Grundläggande förståelse för infrastruktur, integrationer, säkerhet och automatiseringsverktyg och teknologier
  • Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift
  • Erfarenhet av kundorienterad teknisk support är en fördel
  • Erfarenhet av att arbeta i en global kontext och kännedom om ServiceNow är meriterande
  • En strukturerad, självgående och samarbetsinriktad arbetsstil med förmåga att tydligt och konstruktivt artikulera frågor och behov
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna