Ledigt jobb: Business controller
- Jobb
- Merchandise Manager sökes till Stockholm
Merchandise Manager sökes till Stockholm
H & M Hennes & Mauritz Gbc ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
9 dagar kvar
att ansöka till jobbet
VAD DU KOMMER ATT GÖRA
Merchandising-funktionen syftar till att möta och skapa kund- och konsumentefterfrågan genom optimering och aktivering av produktutbudet. Som Merchandise Manager kommer du att leda och stödja dynamiska team av franchisetagare inom merchandising, och driva implementeringen av vår merchandisingstrategi för ditt koncept över olika kanaler, inklusive online, i butik och nya plattformar.
Du kommer att samarbeta nära med tvärfunktionella team som digital, kommersiell och visuell samt globala kollegor på sortimentkontoret för att öka kundnöjdheten, leda och säkerställa inköpsprocessen, optimera lager och uppnå betydande intäktsökning. Denna roll innebär regelbundna resor mellan olika franchisemarknader.
Nyckelansvar:
- Var expert på dina marknader och håll dig uppdaterad om den konkurrensutsatta miljön när det gäller produkt: mode, kvalitet, pris och aktivering
- Var ansvarig för all information (kvartalsprioriteringar, måste-vinna, kommersiell information) som skickas till våra digitala och detaljhandelsenheter
- Påverka och genomföra den globala produktstrategin från kundgrupper och global merchandising
- Maximera kort- och långsiktig lönsam tillväxt för ditt koncept i din region
- Leda och säkerställa kvantiteter, intäkter per period, sortimentsbredd och hantera regional produktlivscykel genom samarbete med sortimentsteamet
- Optimera nettoförsäljning genom att etablera tydliga kommersiella prioriteringar per kanal, genom att identifiera och agera på försäljningsmöjligheter/ hot
- Optimera regionala kommersiella produktutbud för alla tillgängliga kanaler, både kort- och långsiktigt
VEM DU ÄR
Vi söker personer med…
- Minst 2-3 års erfarenhet inom merchandising, sortimentkontor, kontrollfunktion eller liknande
- Universitetsutbildning, helst inom företagsekonomi, ekonomi/finans eller liknande
- Tidigare erfarenhet av planering, inköp, lagerhantering, helst med exponering för både detaljhandel och digitala miljöer är meriterande
- Stark förståelse för logistik, allokering, butikens drift och onlineförsäljning
- Kunskap om att använda merchandising-system, verktyg, metoder
- Dokumenterade framgångar från tidigare formell eller informell ledarskapserfarenhet
Och för personer som är...
- Försäljningsdrivna och har en stark kommersiell medvetenhet och säljförmåga
- Mycket analytiska och starka på att driva resultat
- Avancerade Excel-användare
- Förmögna att arbeta självständigt och vara självmotiverade, samtidigt som de är anpassningsbara till förändringar
- Flytande i både tal och skrift på engelska
- Förmögna att resa flera gånger per år utanför Europa
GÅ MED OSS
Detta är en heltidsanställning baserad i Stockholm.
Om du känner att din erfarenhet, dina färdigheter och ambitioner passar för denna roll, vänligen skicka in din ansökan med ditt CV (ingen behov av följebrev)
Vår unikhet kommer från en kombination av många saker – vår inkluderande och samarbetsvilliga kultur, våra starka värderingar och möjligheter till tillväxt. Men framför allt är det våra människor som gör oss till vad vi är.
Ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss. Resan börjar här.
*Vi är engagerade i en rekryteringsprocess som är rättvis, jämlik och baserad på kompetens. Vi ber därför vänligen att du inte bifogar ett följebrev i din ansökan.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb