Ledigt jobb: Expeditionschef, departement
- Jobb
- Client Director
Client Director
FNZ (Europe) Designated Activity Company filialStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
10 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Rollbeskrivning
Den primära ansvaret för Client Director är att framgångsrikt hantera relationen mellan kunden och FNZ, och därigenom maximera den långsiktiga ekonomiska positionen mellan dessa. Dessutom är de ansvariga för hanteringen av FNZ:s leverans till kunder.
Rollen ansvarar för den övergripande kundnöjdheten genom att stödja tillväxt och utveckling av kundplattformarna, och maximera de ekonomiska resultat som levereras av kundplattformen.
Att säkerställa att FNZ:s plattformstjänster framgångsrikt tillhandahålls till kunder kräver:
- Säkerställa att kvaliteten på FNZ:s leverans till kunder är av konsekvent hög standard (projekt- och tjänsteleverans).
- Ansvara för att uppnå intäktsmålet för befintliga kunder (både förbättringsavgift och tjänsteintäkter).
- Leverera teknik- och affärsförändringsprogram i enlighet med avtalsenligt överenskomna milstolpar, budgeterade kostnader och FNZ:s koncernkvalitetsstandarder.
- Produkt-/investeringsadministration och förvaringsservice tillhandahålls till kunder, som minimum, i enlighet med avtalsenligt överenskomna servicenivåer.
- Tekniksupporttjänsten levereras, som minimum, i enlighet med avtalsenligt överenskomna servicenivåer och FNZ:s koncernkvalitetsstandarder.
- Stödja och hjälpa till att forma kundernas strategiska utveckling och tillväxtmål.
Kundnöjdhet
- Ansvarar för alla FNZ:s gränssnitt och interaktioner med kunder;
- Ansvarar för och uppnår kvantitativa kundnöjdhetsstandarder i enlighet med FNZ:s koncernmål;
- Ansvarar för och uppnår kvalitativa nöjdhetsstandarder via feedback från kundernas seniora ledning till FNZ:s seniora ledning (koncern-VD, regional VD och koncern-COO).
Leveranshantering
- Ta ansvar och vara aktivt involverad i den heltäckande leveransen av varje kundförändringsprogram. Arbeta nära projektledningsteamet för att säkerställa att varje program levereras framgångsrikt, i tid och till den erforderliga kvalitetsnivån.
- Säkerställa effektiv hantering av teknik- och affärsförändringsprogram i enlighet med FNZ:s SDLC;
- Leverera teknik- och affärsförändringsprogram i enlighet med avtalsenligt överenskomna milstolpar, budgeterade kostnader och FNZ:s koncernkvalitetsstandarder;
- Arbeta tillsammans och i partnerskap med de bredare kundleverans- och supportteam (projektledare, leveranschefer, tjänsteleveranschefer och lösningskonsulter) för att framgångsrikt leverera till kunder;
Plattformstjänster
- Ansvarar för att säkerställa att produkt-/investeringsadministration och förvaringsservice tillhandahålls till kunder, som minimum, i enlighet med avtalsenligt överenskomna servicenivåer;
- Ansvarar för att säkerställa att tekniksupporttjänsten levereras, som minimum, i enlighet med avtalsenligt överenskomna servicenivåer och FNZ:s koncernkvalitetsstandarder.
Ekonomiska resultat
- Ansvarar för att uppnå, på kvartalsbasis, budgeterade intäkter för alla implementerings- och förbättringsavgifter relaterade till kunder;
- Ansvarar för att uppnå, på kvartalsbasis, budgeterade nivåer av FUM och Asset Servicing Fees intäkter för kunder;
- Ansvarar för utvecklingen och underhållet av en pipeline för implementerings- och förbättringsavgifter för kunder.
Strategiska resultat
- Ansvarar för den fortlöpande utvecklingen och underhållet av en kontohanteringsplan för att säkerställa framtida FNZ-intäkter, marginaler och FUM från kunder maximeras;
- Ansvarar för att uppnå budgeterade nivåer av Committed FUM för kunder;
- Ansvarar för utvecklingen och skapandet av en pipeline för Committed FUM från migrationer;
- Ansvarar för att stödja och hjälpa till att forma kundernas strategiska utveckling och tillväxtplaner.
Risk- och efterlevnadsresultat
- Ansvarar för att säkerställa att kunder får regelbunden, korrekt och lämplig rapportering som säkerställer FNZ:s efterlevnad av våra regulatoriska skyldigheter och möjliggör för kunder att uppfylla sina regulatoriska skyldigheter;
- Ansvarar för den framgångsrika faciliteringen och hanteringen av revisioner och granskningar av FNZ som genomförs av kunder eller deras tredje parter inklusive den framgångsrika stängningen av eventuella fynd från dessa revisioner eller granskningar relaterade till FNZ;
- Ansvarar för att säkerställa att riskhändelser och/eller överträdelser relaterade till kunder åtgärdas och stängs inom avtalsenliga eller regulatoriska tidsramar;
- Ansvarar för att tillhandahålla regelbunden, korrekt och lämplig rapportering om eventuella risker som är relevanta för den framgångsrika leveransen av plattformstjänster för att säkerställa uppfyllandet av kundernas och FNZ:s regulatoriska skyldigheter;
- Ansvarar för att tillhandahålla regelbunden, korrekt och lämplig intern rapportering om eventuella risker som är relevanta för den framgångsrika leveransen av plattformstjänster för att säkerställa uppfyllandet av FNZ:s ekonomiska resultat.
Krav på erfarenhet
- Omfattande erfarenhet i en roll med ansvar för kundleverans (tjänst eller projekt eller båda) med förmåga att visa konsekvent uppnådda positiva kundresultat.
- Erfarenhet av att leverera till intäktsmål och öka värdet av kundkonton.
- Erfarenhet av att hantera intressenter på verkställande nivå.
- Utmärkta kommunikationsförmågor i team, självsäker i att hantera interna och externa kunder.
- Självständig, självgående och lösningsfokuserad arbetsstil.
- Förmåga att tänka strategiskt och lösa problem kreativt. Kunna visa erfarenhet av att implementera en kultur av kontinuerlig förbättring i team som de har lett tidigare.
- Innovativ och framåtblickande inställning till personalhantering och kultur, verksamhet, teknik och systemutveckling.
- Starka ledarskapsförmågor, med förmåga att utveckla, motivera och leda multidisciplinära team.
- Förmåga att arbeta över team för att bygga framgångsrika arbetsrelationer över flera platser och teamdiscipliner.
- Förmåga att effektivt hantera intressenter på verkställande nivå.
- Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsförmågor.
- Erfarenhet av att hantera flera projekt över olika nationella och internationella platser.
- Erfarenhet av att hantera leverans i en kommersiell miljö.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Järfälla kommun, Socialförvaltningen
-
Libra Assistans
-
Ramppersonal, flyttkarlar o varupåfyllare m.fl.
Simplex Bemanning AB
-
Södertörns Högskola
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56