Ledigt jobb: Affärsområdeschef
- Jobb
- Helpdesk Manager sökes till Centric
Helpdesk Manager sökes till Centric
Centric Professionals ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
89 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Centric söker Helpdesk Manager
Centric söker nu efter en erfaren ledare som vill axla rollen som chef för vår kunds IT-helpdesk. Som Helpdesk Manager ansvarar du för att leda och utveckla vår kunds helpdeskorganisation, säkerställa högkvalitativ IT-support och driva innovation i deras tjänster. Rollen passar dig som har lång erfarenhet i IT-supportbranschen och har goda ledarskapsegenskaper. Vi söker en erfaren och engagerad ledare med teknisk förståelse och dokumenterad erfarenhet av att utveckla team, krav inom helpdesk eller IT-support.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som Helpdesk Manager kommer du att leda, coacha och utveckla vår kunds IT-supportteam för att säkerställa att de levererar förstklassig service till sina användare. Du ansvarar för att ärenden hanteras snabbt och effektivt enligt ITIL-processer och överenskomna SLA:er.
Du kommer att optimera och automatisera servicedeskens arbetsflöden och rutiner för att förbättra både effektiviteten och användarnöjdheten. Genom nära samarbete med verksamheten bidrar du till att optimera tjänsteleveranser och skapa en bättre användarupplevelse.
En viktig del av ditt arbete blir att analysera prestanda genom KPI:er och SLA-rapporter samt presentera datadrivna förbättringsförslag. Du kommer också att driva initiativ för att utveckla deras tjänsteleveranser och säkerställa att de är väl rustade för framtidens tekniska utmaningar.
Din profil och kvalifikationer
Du är lösningsorienterad, strukturerad och har en naturlig förmåga att skapa engagemang och inspirera ditt team. Du är nyfiken och vågar ifrågasätta befintliga rutiner samtidigt som du letar efter innovativa tekniska möjligheter för att förbättra processer och användarupplevelsen.
Utöver detta vill vi att du har:
- Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team, inom helpdesk eller IT-support
- Erfarenhet av att driva förändringsinitiativ och implementera förbättringar
- Förståelse för IT-infrastruktur och tjänster
- Goda kunskaper inom ITIL-processer och erfarenhet av helpdesk-verktyg
Meriterande:
- ITIL-certifiering
- Erfarenhet av att implementera automatiseringslösningar eller självbetjäning i servicedeskar
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
[email protected]
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Clevry
-
Eurosko Tumba
-
JAG Personlig assistans
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56