Ledigt jobb: Enhetschef, offentlig förvaltning
- Jobb
- Operativ enhetschef/verksamhetsutvecklare till socialtjänstavdelningen i Norra innerstadens stadsdelsförvaltning
Operativ enhetschef/verksamhetsutvecklare till socialtjänstavdelningen i Norra innerstadens stadsdelsförvaltning
Stockholms kommunStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
11 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Operativ enhetschef/verksamhetsutvecklare till socialtjänstavdelningen i Norra innerstadens stadsdelsförvaltning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden.
Välkommen till oss
Vi söker en operativ enhetschef/verksamhetsutvecklare till socialtjänstavdelningen i Norra innerstadens stadsdelsförvaltning.
Socialtjänstavdelningen i vår förvaltning består idag av sex områden med sammanlagt ca 400 medarbetare. Områdena heter följande; Barn och ungdom, vuxen, ekonomiskt bistånd och arbete, främjande och förebyggande socialt arbete, utförare socialpsykiatri samt utförare LSS. Avdelningen leds av en avdelningschef som i sin stab har ett ledningsstöd. Som det ser ut idag finns fyra tjänster i avdelningsstödet men kommer att utökas genom att vissa funktioner centraliseras. Avdelningen spänner över en stor del av socialtjänstens verksamhetsområden med både egna verksamheter och entreprenader som vi följer upp.
Din roll
Nu söker vi dig som vill ha uppdraget som operativ enhetschef/verksamhetsutvecklare för avdelningsstödet och tillsammans med avdelningschef fortsätta driva och stödja utvecklingsarbete och säkerställa god kvalitet i socialtjänstens verksamheter. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och för tillfället även ha delvis uppdrag gällande implementering av den nya socialtjänstlagen som träder i kraft 1 juli 2025. Inom avdelningsstödet har du budget-, personal -och verksamhetsansvar. Hos oss får du ett spännande, självständigt och inspirerande arbete där du kommer att kunna göra skillnad inom vårt stadsdelsområde.
I din roll som operativ enhetschef och verksamhetsutvecklare ska du hålla ihop och driva socialtjänstavdelningens arbete med kvalitetsledningssystem samt planera och genomföra verksamhets- och avtalsuppföljningar av verksamheterna. Du är självgående och tar ansvar för dina och din enhets arbetsuppgifter och processer. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån satta mål, strukturer och tidsplaner. Då tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt krävs det att du har en god samarbetsförmåga och att du kommunicerar på ett tydligt, pedagogiskt och professionellt sätt. Du är en person som tar initiativ och får saker att hända. Du är drivande i utvecklings- och förbättringsarbetet och bidrar med nytänkande och engagemang.
Stockholms stad har en chefsprofil med fem kompetenser som är viktiga att stadens chefer besitter. Chefsprofilen skapar samsyn inom staden för att säkerställa kvalitet och effektivitet i verksamheten samt en god arbetsmiljö. Att ha erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande vid chefsrekrytering i Stockholms stad. Följande kompetenser ingår i chefsprofilen vilket är viktiga kompetenser för uppdraget:
- Helhetssyn
- Utvecklingsinriktad
- Mål- och resultatorienterad
- Tydlig
- Samarbetsförmåga
I rollen som operativ chef och verksamhetsutvecklare ingår även att:
- analysera resultat, föreslå åtgärder, följa upp och utvärdera insatser.
- utveckla kvalitetsledningssystem i verksamheterna och på avdelningsnivå omvärldsbevaka och delta i olika nätverk.
- hålla i workshops och utbildningar.
Arbetet är varierande och föränderligt, därför kan även andra arbetsuppgifter förekomma. Arbetets innehåll och dess förutsättningar kan komma att förändras över tid utifrån politiska mål och nya uppdrag.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant
- flerårig erfarenhet som chef och verksamhetskontroller
- aktuell erfarenhet av att självständigt driva komplexa utvecklings- och förbättringsarbeten
- mycket god förmåga att uttrycka sig obehindrat på svenska i både tal och skrift
- erfarenhet av arbete inom socialtjänsten
- erfarenhet av preventivt utvecklingsarbete arbete inom socialtjänsten
Det är meriterande om du har:
- utbildning och erfarenhet i processledning, processutveckling eller analys
- kunskaper och erfarenheter av ILS (Integrerat ledningssystem) eller Stratsys, gärna inom Stockholms stad
- erfarenhet av förändringsledning
Vi erbjuder:
- varierande och utvecklande arbetsuppgifter som berör många människors vardag
- en arbetsplats med fokus på utveckling
- en god arbetsmiljö och ett arbetsklimat där teamarbete genomsyrar hela organisationen
- friskvårdsbidrag
- goda förutsättningar att kombinera privat- och arbetsliv
- central placering i fina lokaler på Karlavägen 104 i Stockholm.
Skicka in din ansökan redan idag! Urvalsprocessen och intervjuer sker löpnade.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
BEST WESTERN PLUS STHLM BROMMA
-
Move and Walk Sverige AB
-
God Assistans i Sverige AB
-
Lednings- och organisationsutvecklare
Försvarsmakten
-
Nacka, Värmdö, Stockholm stad
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56