Ledigt jobb: Ekonomiassistent
- Jobb
- Accounting Administrator Accounts Receivable - 6 månaders kontrakt
Accounting Administrator Accounts Receivable - 6 månaders kontrakt
Adecco Sweden ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
29 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker en Accounting Administrator Accounts Receivable
Vi letar efter någon som vill ansluta sig till vårt team för tjänsten som Accounting Administrator Accounts Receivable för ett 6 månaders tillfälligt kontrakt.
Om rollen
Personen i denna position kommer att arbeta inom vår klients Accounts Receivable-team baserat i Göteborg och hantera kundreskontra för alla nordiska och baltiska länder, och arbeta med deras nya SAP S/4 och C4 Service Management-plattformar.
Vad kommer att vara ditt jobb?
Dina uppgifter kommer att inkludera:
- Hantera konton för tilldelade kunder
- Följa upp på fakturor som är förfallna för betalning
- Granskning och avstämning av tilldelade kundkonton
- Hantera räntefakturering för sena betalningar på tilldelade konton
- Regelbundna samarbeten med interna intressenter
- KPI-övervakning och analytiskt arbete
- Delta i KICs – Key Internal Control testing
- Övervakning av dagliga ärenden skapade i C4 Service Management-systemet och delad inkorg
- En del av ett team för att leverera tjänster inom automatiserad kundreskontra, till interna och externa kunder
- Säkerställa att automatiserade betalningar korrekt bokförs i huvudboken
- Involvering i utveckling av verktyg och processer som driver en kontinuerlig ökning av beröringsfria betalningar
- Ansvarig för kundnöjdhet och kontinuerliga effektiviseringsförbättringar inom eget område
Om dig
Vi letar efter någon som delar vår klients värderingar och beteenden: Engagemang – Mod – Omtanke – Samarbete, någon som inte är rädd för förändringar, nya utmaningar, innovationer och som gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Vi strävar ständigt efter att förbättra våra produkter såväl som oss själva. Om du är så, skulle vi gärna vilja prata med dig.
Om du uppfyller följande villkor är du den ideala kandidaten
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom finans / reskontrahantering
- Flytande i engelska och svenska. Andra nordiska språk är en fördel
- Starka datorkunskaper – arbete med MS Office
- God arbetskunskap om SAP S/4 och C4-system är en fördel
- Utmärkta kommunikationsförmågor och noggrannhet
- Flexibel och proaktiv personlighet
- Förmåga att arbeta självständigt, men också i team
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi kommer att gå igenom ansökningarna kontinuerligt och jobbannonsen kan stängas innan sista ansökningsdatum, så tveka inte att skicka in din ansökan idag!
Kontaktuppgifter
Om du har frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Evelina Hjortskog via [email protected] (mailto:[email protected])
Välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Meet a Groups kund
-
AuraDent Liseberg Invisalign Center
-
Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen
-
Aditro Logistics Staffing AB
-
Göteborgs Stad , Förskoleförvaltningen
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56