Ledigt jobb: Administratör
- Jobb
- Administrativ Assistent till Bromma Stadsdelsförvaltning
Administrativ Assistent till Bromma Stadsdelsförvaltning
Stockholms kommunStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
14 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner
Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.
Välkommen till oss
Bromma stadsdelsförvaltning är en av Stockholm stads 11 stadsdelar. Bromma ligger nära Stockholms innerstad och stadsdelen har ca 82 000 invånare. Vi sitter i nybyggda lokaler i Bromma Blocks med närhet till goda kommunikationer och ett stort köpcentrum.
Avdelningen Socialtjänst och fritid ansvarar för stadsdelens individ- och familjeomsorg, fält, fritid och prevention samt myndighet och utförare inom funktionshinderområdet. Område barn och unga består av 4 enheter och leds av en områdeschef och 4 enhetschefer. Till området hör även en mentor, två metodutvecklare, två administrativa assistenter samt en kollohandläggare.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter där du får vara ett viktigt stöd i det dagliga arbetet för socialsekreterarna. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar delaktighet och inflytande. Vi har tydliga arbetsrutiner som styr ditt arbete och som revideras vid behov. Som stöd för dig finns olika funktioner inom stadsdelen samt staden centralt. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och flexibel arbetstid.
Din roll
Kärnuppdraget är att med gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till områdets chefer och medarbetare. I rollen som administrativ assistent är du organiserad under enhetschef och har ett varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Bland dina arbetsuppgifter ingår fakturahantering, arkivarbete, behörighetstilldelning, avstämningar samt andra förekommande arbetsuppgifter inom socialtjänstens administration. Arbetet utförs i huvudsak på förvaltningskontoret, distansarbete sker efter överenskommelse med närmsta chef.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har gymnasieexamen, aktuell erfarenhet av administrativt arbete, god vana av att arbeta med Officepaketet och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation, vana av att arbeta i ekonomisystemet Agresso och dokumentationssystemet Paraplyet, samt kännedom om Stockholms stads organisation och erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten.
För att klara av rollen behöver du vara självgående, strukturerad och noggrann. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt och håller tidsramar. Du är serviceinriktad och hjälper andra på ett lösningsfokuserat sätt. För att trivas i rollen har du god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter. För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga varvid vi kommer att lägga stor vikt vid dem.
Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Webbplats: start.stockholm (https://start.stockholm)
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
GX Consulting
-
GX Consulting
-
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare
GX Consulting
-
Value Sales
-
Submit
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56