Ledigt jobb: Mjukvaruutvecklare
- Jobb
- Support Operations Engineer sökes till Techster Solutions
Support Operations Engineer sökes till Techster Solutions
Techster Solutions ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
70 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
Vi söker två konsultresurser som kan ta på sig roller som Support Operations Engineer inom vårt Monitoring & Operation Support (ATS MOS) team i Sverige. Teamet kommer att bestå av tre resurser totalt och arbeta dagtid samt vara tillgängliga vid behov utanför ordinarie arbetstid.
Vi letar efter en nyfiken och analytisk problemlösare med en solid teknisk grund och en passion för servicepålitlighet. Du trivs i en snabb supportmiljö, tycker om att ta itu med komplexa tekniska utmaningar och har en proaktiv, kundfokuserad inställning för att säkerställa smidiga och pålitliga operationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Analysera trender och upptäcka avvikelser genom att förbättra realtidsövervakning, loggning och varningssystem.
• Automatisera operativa uppgifter för att öka effektiviteten, konsekvensen och skalbarheten.
• Minimera fel orsakade av manuella processer och mänsklig intervention.
• Svara på och lösa komplexa incidenter som eskalerats från Customer Success Support teamet (2:a linjen), särskilt de som rör Intelligent Control Environment (ICE) och off-board autonoma fordonsoperationer.
• Begära, hantera, utföra och implementera brådskande förändringar när ingen lösning finns för högprioriterade incidenter.
• Samarbeta nära med Customer Success Support och involvera relevanta resurser (t.ex. produktutvecklare, leverantörer) för att lösa komplexa tekniska problem.
• Kommunicera effektivt med intressenter och ge regelbundna uppdateringar om incidentstatus och lösningsprogress.
• Leda rotorsaksanalyser för att förhindra återkommande eller högprioriterade incidenter i ICE-systemet eller off-board operationer.
• Dokumentera och dela kunskap med onsite-team och Customer Success Support.
• Ge utbildning för att bygga en djup förståelse för ICE och off-board autonoma fordonsystem.
• Deltaga i granskningar av större incidenter och bidra med detaljerad information för incidentrapporter.
• Aktivt förbättra incidenthanteringsprocesser, med fokus på ICE och off-board autonoma fordonsoperationer.
Utbildning
• Examen i datavetenskap eller relaterat område
• DevOps-profil med relevant bakgrund och helst erfarenhet av att arbeta i en teknisk supportkontext
Språk
Engelska (flytande), Svenska (valfritt)
Erfarenhet
• Erfarenhet av avancerat tekniskt operativt stöd är en stor fördel
• Kunskaper i programmering (t.ex. Java, Kotlin, C#, eller Scala)
• Erfarenhet av AWS, CI/CD och Infrastruktur som kod (IaC)
• Bekantskap med verktyg som GitLab och Jira
• Infrastruktur & Moln: Terraform, Terragrunt, IAM, ArgoCD, Karpenter, Crossplane
• Observabilitet: Grafana, Prometheus, Tempo, Loki, OpenTelemetry
• Meddelande & Data: Apache Kafka, Redis, DynamoDB
• Språk & Verktyg: Python, Bash, Go, GitLab Pipelines
• Nätverk & Säkerhet: Cilium
Vår klient genomgår för närvarande en agil transformation. Alla konsulter bör vara välbekanta och förberedda att arbeta agilt. Detta inkluderar agila ramverk såsom, t.ex. Kanban,Scrum, XP. Det inkluderar också tekniska metoder, såsom t.ex. testdriven utveckling och automatisering, och dev ops.
Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kultur
Vi är ett entreprenördrivet IT-företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb