Ledigt jobb: Nämndsekreterare
- Jobb
- Nämndsekreterare till Socialförvaltningen i Enköpings kommun
Nämndsekreterare till Socialförvaltningen i Enköpings kommun
Enköpings kommunUppsala län, Enköping
Tidigare erfarenhet är önskad
27 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Hos oss på Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att hjälpa Enköpingsbor som på olika sätt befinner sig i svåra och utsatta livssituationer.
Vi har en nära ledning och arbetar hela tiden aktivt med utveckling av organisationen. I den här tjänsten arbetar du direkt underställd förvaltningschef i nära samverkan med övriga chefer och förvaltningens administrativa avdelning. Med cirka 200 medarbetare på förvaltningen har vi goda förutsättningar för en välfungerande intern samverkan.
För oss är du som medarbetare vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Vi är varandras arbetsmiljö och strävar efter ett klimat som präglas av våra värdeord: ansvar, delaktighet, utveckling, rättssäkerhet, samverkan och bemötande.
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se (https://jobb.enkoping.se)
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare för socialnämnden arbetar du nära den politiska organisationen och förvaltningschefen på socialförvaltningen och har en nyckelroll i planeringen inför nämndens sammanträden. Du ansvarar för att driva beredningsprocessen och samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden.
I rollen har du i uppdrag att granska och kvalitetssäkra beslutsunderlag utifrån kommunalrättsliga aspekter. Du stödjer tjänstepersonsorganisationen kring ärendeprocessen, och deltar i övergripande utvecklingsarbete av bland annat berednings- och sammanträdesprocessen. I arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt arbetsuppgifter som t ex hantering av nämndens fonder. Du fungerar också som registrator, vilket innebär att du registrerar och diarieför handlingar som inkommer till nämnden. Du har även ett integrerat samarbete med de övriga nämndsekreterarna i kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha god datorvana och vara van användare av Microsoft Officepaketet.
Det är meriterande med goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Det är även meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation och har kunskaper inom digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.
Som person är det viktigt att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du har förmågan att snabbt anpassa dig och ditt arbetssätt till nya förutsättningar. I rollen förväntas du kunna planera och genomföra arbetsuppgifter självständigt samt ha en utmärkt förmåga att uttrycka dig tydligt och lättförståeligt på svenska, både muntligt och skriftligt. Vi söker dig som är en serviceinriktad och lösningsorienterad person med ett prestigelöst förhållningssätt och god förmåga att samarbeta med andra. Det är viktigt att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet (https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet)
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Pinchos
-
Övriga utbildare och instruktörer
People Value
-
Inkluderande Fastigheter ABs fastigheter
-
Östhammar
-
Value Sales
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56