Lediga jobb
- Jobb
- Upphandlingsstrateg
Upphandlingsstrateg
Kinda kommunÖstergötlands län, Kinda
Tidigare erfarenhet är önskad
12 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker nya kollegor!
Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.
Arbetsuppgifter:
I den här tjänsten kommer du att genomföra upphandlingar enligt den gällande upphandlingsplanen samt ge stöd och vägledning till kommunens verksamheter under hela upphandlingsprocessen – från behovsanalys till avtalstecknande. Du kommer att bevaka det regelverk som styr inköp och upphandling inom offentlig sektor, samt säkerställa att verksamheterna följer både aktuell lagstiftning och kommunens egna riktlinjer.
Ditt arbete präglas av ett utvecklingsorienterat, affärsmässigt och pedagogiskt förhållningssätt, där du i en konsultativ roll bistår förvaltningarna. Med fokus på lösningar och ett starkt ansvarstagande vägleder du verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor, vilket ofta sker genom en kontinuerlig dialog med kommunens inköpsansvariga och beställare.
Du behöver kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Genom att agera beslutsamt ser du till att kommunens avtal följs. Du ska arbeta för att stärka den interna kommunikationen Du främjar goda arbetsrelationer och samarbeten inom arbetsgruppen och har förmågan att leda och stödja en junior kollega. Dessutom skapar du förutsättningar för att utveckla goda affärsrelationer med kommunens leverantörer där avtalsvillkor följs av båda parter. Du upprätthåller regelbunden kontakt både internt och externt och driver utvecklingsarbete.
Du administrerar även kommunens avtalsdatabas och upphandlingsverktyget Mercell TendSign, samt ansvarar för mallar, avtalsfrågor, policys och riktlinjer.
Kvalifikationer:
Vi söker dig med en akademisk examen med inriktning på ekonomi/Juridik, med fördjupning inom inköp och/eller upphandling, eller en avslutad YH-utbildning om minst två år inom samma område. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och har en utmärkt administrativ förmåga. Erfarenhet av digitala upphandlingsverktyg är nödvändig och du bör ha minst 3 års erfarenhet av att ha genomfört offentliga upphandlingar.
Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.
Arbetsuppgifter:
I den här tjänsten kommer du att genomföra upphandlingar enligt den gällande upphandlingsplanen samt ge stöd och vägledning till kommunens verksamheter under hela upphandlingsprocessen – från behovsanalys till avtalstecknande. Du kommer att bevaka det regelverk som styr inköp och upphandling inom offentlig sektor, samt säkerställa att verksamheterna följer både aktuell lagstiftning och kommunens egna riktlinjer.
Ditt arbete präglas av ett utvecklingsorienterat, affärsmässigt och pedagogiskt förhållningssätt, där du i en konsultativ roll bistår förvaltningarna. Med fokus på lösningar och ett starkt ansvarstagande vägleder du verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor, vilket ofta sker genom en kontinuerlig dialog med kommunens inköpsansvariga och beställare.
Du behöver kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Genom att agera beslutsamt ser du till att kommunens avtal följs. Du ska arbeta för att stärka den interna kommunikationen Du främjar goda arbetsrelationer och samarbeten inom arbetsgruppen och har förmågan att leda och stödja en junior kollega. Dessutom skapar du förutsättningar för att utveckla goda affärsrelationer med kommunens leverantörer där avtalsvillkor följs av båda parter. Du upprätthåller regelbunden kontakt både internt och externt och driver utvecklingsarbete.
Du administrerar även kommunens avtalsdatabas och upphandlingsverktyget Mercell TendSign, samt ansvarar för mallar, avtalsfrågor, policys och riktlinjer.
Kvalifikationer:
Vi söker dig med en akademisk examen med inriktning på ekonomi/Juridik, med fördjupning inom inköp och/eller upphandling, eller en avslutad YH-utbildning om minst två år inom samma område. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och har en utmärkt administrativ förmåga. Erfarenhet av digitala upphandlingsverktyg är nödvändig och du bör ha minst 3 års erfarenhet av att ha genomfört offentliga upphandlingar.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Linköpings kommun
-
Norrköpings kommun
-
Skarp Rekrytering Öst AB
-
Skarp Rekrytering Öst AB
Senaste artiklarna
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26