Uniguide AB - Logo

Jobbannons: Kundtjänstmedarbetare på Uniguide

Uniguide AB

Södermanlands län, Eskilstuna

Tidigare erfarenhet är önskad

15 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om Uniguide

Uniguide grundades 1999 och finns på två orter; Visby och Eskilstuna. Sammanlagt är vi ca 30 medarbetare. Vi säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster. Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse. Våra kunder finns främst i fastighetsbranschen, hotellnäringen och bland ideella organisationer.

Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av en familjär kultur med nära till kollegor och företagsledning.

  • Vår strategi är att med ett starkt kundfokus skräddarsy tjänster som möjliggör för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.
  • Vår vision är att leverera högkvalitativa tjänster vara marknadens naturliga val av leverantör av kommunikations och servicetjänster​.
  • Vår värdegrund tillika förväntningar på varandra innebär att vi är lyhörda, flexibla och professionella.

Arbetsuppgifter

Uniguide har två avdelningar; fastighet- och kundtjänst (F&K) och givar- och medlemsservice (G&M). Nu söker vi en ny kollega till F&K där arbetsuppgifterna främst är följande:

  • Hantera inkommande telefoni åt våra kunder (telefoni)
  • Registrera service- och felanmälningar och bokningar i olika system för respektive kund
  • Med hjälp av instruktioner besvara vanliga frågor om kunden och deras tjänster/produkter
  • Eskalera felanmälningar (akut ärende) och serviceanmälningar till jour-funktion
  • Växla arbetsuppgift mellan att ringa jour och besvara inkommande samtal
  • Enligt en checklista utföra kontroller och specialuppgifter
  • Hantera kundernas e-post och chattar

Krav på utbildning

  • Gymnasial utbildning krävs

Kunskapskrav

  • Hög administrativ kapacitet vad gäller Office-paketet samt förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Behärska engelska i tal och skrift

Erfarenheter och meriter

  • Tidigare arbetslivserfarenhet
  • Arbete inom serviceyrken med personligt bemötande
  • Kommunikation via telefonsamtal
  • Erfarenhet av kundrelationer
  • Erfarenhet av kommunikation via chatt och mejl
  • Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav

Egenskaper

  • Lösningsorienterad med förmåga att felsöka i flera steg och fatta egna beslut
  • Visa engagemang genom att vara nyfiken, fokuserad, vetgirig, lojal och aldrig lämna en arbetsuppgift ogjord
  • Kunna kombinera effektivitet med noggrannhet genom att arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning
  • Vara flexibel vad gäller snabba förändringar i den vardagliga planeringen
  • Ta ansvar för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas för att undvika missförstånd mellan medarbetare och mellan medarbetare och kunder
  • God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner
  • Förmåga att arbeta i team med stort ansvar och självledarskap

Förväntningar

  • Leva upp till vår värdegrund (lyhörd, flexibel, professionell)
  • Inom två månader förväntas medarbetaren kunna arbeta delvis självständigt med de enklaste uppdragen.
  • Inom fyra till sex månader förväntas medarbetaren kunna arbeta helt självständig med avdelningens samtliga uppdrag.
  • Inom tolv månader förväntas medarbetaren kunna vara kundansvarig för en eller flera kunder.

Övrigt

  • Tjänsten är placerad på vårt kontor i Eskilstuna
  • Arbeta på plats på något av våra kontor på ett rullande schema där helg- och kvällstjänstgöring ingår. Schemalagd arbetstid på vardagar och helger är (6-15, 7-17, 8-17, 10-19, 11-20)
  • Möjlighet till distansarbete visstid finns efter överenskommelse med chef
  • Möjlighet till flextid finns
  • Möjlighet till bonus utöver fast månadslön
  • Särskilt lönetillägg på kvällar, helger och tidig morgon, utöver ordinarie lön (särskilt lönetillägg)
  • Kompensationstid och övertid som beviljas av närmaste chef
  • Rätt till friskvårdsbidrag
  • Uniguide är anslutet till kollektivavtal och 25 års erfarenhet av kundkommunikation

Vid intresse för tjänsten

  • Du är välkommen att skicka personligt brev och CV till andreas.sjoberg@uniguide.se
  • Vi vill ha din ansökan senast 2025-04-16
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Elpriset - Dagens och morgondagens elpriser i Sverige
    Mån, 31 mar 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Fira med Live it – 20% rabatt på populära upplevelser!
    Ons, 26 mar 2025 - 12:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06