Ledigt jobb: Ekonomiassistent
- Jobb
- Konsult inom fakturahantering och juridisk administration

Konsult inom fakturahantering och juridisk administration
Avanzera ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
25 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vårt uppdrag:
Vill du arbeta i en internationell och dynamisk miljö där du får en nyckelroll i hanteringen av juridiska fakturor och e-billingprocesser? Vi söker nu en konsult för ett uppdrag på heltid, med fokus på fakturahantering och administrativ support till juridik- och ekonomiavdelningen. Arbetsplatsen är placerat mitt i centrala Stockholm och kunden tillämpar hybridarbete.
Arbetsuppgifter:
I denna roll kommer du att stötta juridikavdelningen med fakturahantering genom e-billingplattformen Brightflag. Du kommer att ansvara för att koordinera och hantera inkommande fakturor från advokatbyråer samt säkerställa en smidig process för godkännande och betalning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Administrera och hantera e-faktureringsprocessen via Brightflag.
- Onboarding av leverantörer och advokatbyråer via system som Graphite och Brightflag.
- Säkerställa korrekt ärende- och faktureringskodning.
- Svara på frågor från advokatbyråer angående betalningar och faktureringsstatus.
- Hantera och koordinera interna godkännandeprocesser.
- Ge stöd till juridikavdelningen och samordna med ekonomiavdelningen.
- Genomföra veckovisa fakturagranskningar och utreda eventuella avvikelser.
- Enklare rapportering och analys.
Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av fakturahantering och gärna har arbetat med e-billing eller juridisk administration tidigare. Du är noggrann, strukturerad och har en god förståelse för ekonomiska processer.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
- Erfarenhet av fakturahantering, ekonomi eller juridisk administration.
- Erfarenhet av e-billingplattformar (meriterande).
- God systemvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya verktyg.
- Flytande engelska i tal och skrift.
- En lösningsorienterad och serviceinriktad inställning.
Övrigt
- Placering: Stockholm.
- Omfattning: Heltid
- Uppdraget är ett längre konsultuppdrag 12 månader.
Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan!
Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab (https://www.reco.se/avanzera-ab). Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m fl
Rättsmedicinalverket
-
Perido AB
-
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
-
Poolia Solutions AB
-
People of Interim & Finance Sweden AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02