Administrativ Assistent inom Socialtjänst Barn och Unga

Stockholms kommun

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

12 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Administrativ Assistent inom Socialtjänst Barn och Unga

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Välkommen till oss

Socialtjänst barn och unga utgörs av två barnenheter, tre ungdomsenheter, enhet familjehemsvård samt enheten för internt stöd.

Området leds av en områdeschef. Som vikarierade administrativ assistent arbetar du på enheten internt stöd.

Vill du arbeta som administrativ assistent?

Vi är en enhet med utvecklingsfokus och varierande arbetsuppgifter. En av våra administrativa assistenter går på föräldraledighet och vi söker därför en ersättare. Som administrativ assistent hos oss har du möjlighet att göra skillnad för barn och unga i vårt stadsdelsområde genom det administrativa stödet som ger socialsekreterare och chefer möjlighet att fokusera på det sociala arbetet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Läs gärna mer om Stockholm stads förmåner här.

Din roll som administrativ assistent

Som administrativ assistent hos oss arbetar du bland annat med administration kopplat till olika former av beställningar av diverse behörigheter, post- och akt hantering, framtagning av statistik, uppdatering av listor och rutiner samt introduktion av nyanställda kring de administrativa rutinerna. Återsökning från Migrationsverket och kontroll av företag med välfärdsbrott i fokus är andra uppgifter som ingår. I rollen ingår att skapa och följa upp olika typer av Excel-dokument som underlättar på området utifrån behov.

Vi ser gärna att du har ett samhällsintresse, en utpräglad administrativ ådra, servicekänsla och förmåga att snabbt sätta dig in i olika typer av system och uppdrag inom administration. Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet att utvecklas och lära nytt inom flera olika administrativa processer. I det dagliga arbetet samarbetar du med övriga administrativa assistenter inom området.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

  • Avslutad gymnasieexamen
  • Minst två-årig arbetslivserfarenhet från likvärdig roll inom service och administration.
  • Goda kunskaper och erfarenhet av att hantera administrativa system och arbete i MS Office, särskilt Excel, Word och Outlook.
  • God förmåga att formulera dig i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • Eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi och administration.
  • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna socialtjänstens uppdrag.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetssystemet Paraplyet.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med avtal.
  • Erfarenhet av att utveckla processer och rutiner.

För att fungera väl i denna roll krävs att du är strukturerad och planerar, organiserar, prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt för att hålla tidsramarna. Då du har ett självständigt arbete krävs det att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter och processer.

Eftersom vi ständigt arbetar för att utveckla vårt stöd efter områdets behov behöver du vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter eller arbetsuppgifter och se möjligheter i förändringar. I rollen har du många kontakter och har en god förmåga att samarbeta med andra människor.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Din ansökan

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Välkommen till Järva stadsdelsförvaltning!

För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.

Här kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning. (https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/)

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Dagens och Morgondagens Prognos
    Sön, 23 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06