Ledigt jobb: Servicehandläggare
- Jobb
- Konsultuppdrag som handläggare inom myndighet

Konsultuppdrag som handläggare inom myndighet
Poolia ABGävleborgs län, Gävle
Tidigare erfarenhet är önskad
12 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet av att jobba som handläggare inom en myndighet.
Omfattning: Heltid 100%
Start: April så snart som möjligt.
Längd: 6 månader, men med mycket goda möjligheter till förlängning ytterligare 12 månader.
Detta är en säkerhetsklassad tjänst, vilket innebär att du kommer genomgå säkerhetsprövning med registerkontroll innan eventuell anställning och uppdragsstart kan ske.
Ingen möjlighet till distansarbete inom detta uppdrag.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
- utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
- planera och följa upp ärenden
- utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
- analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
- arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
- arbete med kontorsservice/internservice
- handlägga felanmälan i lokalerna och rapportera till förvaltare
- Hantering av post- och paket inklusive REKpost
- kontrollera inpassering och ta emot besökare i receptionen
- dokumentera åtgärder
Uppdraget är placerat inom Förvaltningsenheten, som tillhör avdelningen för fastighet och säkerhet på Statens servicecenter.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:
- gymnasium eller likvärdig utbildning inom relevant område
- minst fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- grundkunskaper i ärendehanteringssystem
Personliga egenskaper:
- Du är strukturerad, drivande och målinriktad och kan leverera inom överenskomna deadlines.
- Du har förmåga att arbeta självständigt och bygga upp kontaktnät med relevanta intressenter inom myndigheten och dess leverantörer.
- Mycket kommunikativ förmåga samt förmåga att arbeta i team.
- Du har analytisk förmåga och kan skapa dig en bra överblick kring ditt arbete.
- Du har förmåga att proaktivt föreslå förbättringar inom området.
- Du är noggrann och förstår vikten av att leveranser stämmer överens med lagda beställningar.
- Du är kvalitetsmedveten och arbetar för hög kundnöjdhet.
Om verksamheten
Tycker du att detta stämmer in på dig? Då ansöker du via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Academic Work
-
Academic Work
-
HS Konsult AB, Storvikskontoret
-
AB Ability Coaching
-
Delta Consulting AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02