Ledigt jobb: Receptionist
- Jobb
- Receptionist till Alrp - En spännande möjlighet i glass- och kaffebranschen

Receptionist till Alrp - En spännande möjlighet i glass- och kaffebranschen
Alrp Agentur ABSkåne län, Malmö
Tidigare erfarenhet är önskad
Alrp är specialisten inom glass- och kaffebranschen. Vi tror på ett starkt team som består av människor med olika kunskap, bakgrund och erfarenheter eftersom det är olikheterna som gör att vi utvecklas och blir bättre. Läs gärna mer på vår hemsida. I din roll som receptionist har du ett varierande jobb med många olika arbetsuppgifter. Din främsta arbetsuppgift kommer att bestå av att bemanna receptionen där du tar emot kunder. Du kommer självständigt att utföra dina uppgifter. Tjänsten ställer krav på att du är bekväm med att ta egna initiativ och att du handlingskraftigt hittar lösningar på saker som uppstår. Utöver detta är du stresstålig och har en god prioriteringsförmåga. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll.
Du erbjuds:
Hos Alrp blir du introducerad i en spännande bransch med många varierande arbetsuppgifter där god service står högt på agendan. Företaget ger utrymme för att du själv kan påverka din arbetsdag och sätta ditt avtryck. Här råder en härlig arbetskultur med trevlig stämning. Som receptionist blir du en central del av kontoret – ett nav där kollegor vänder sig med olika frågor. Rollen är en viktig sammanhållande faktor för arbetsplatsen och bidrar till dess positiva atmosfär.
Arbetsuppgifter:
- Ta emot kunder, hänvisa och besvara frågor
- Hantera telefonväxeln
- Hantera arbetsmailen och ärendeverktyg
- Orderläggning
- Boka frakter
- Varuexponering i butiken
Vi söker dig som
- Är student på eftergymnasial nivå eller har annan huvudsaklig sysselsättning
- Har erfarenhet som receptionist.
- Har erfarenhet av att ge service till andra.
- Har erfarenhet av att arbeta inom service och med administrativa uppgifter
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna
- Har god kunskap i Microsoft Office och hanterar digitala verktyg väl
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av Visma Administration
- Erfarenhet av telefonväxel
- Tidigare kunskaper som barista
- Erfarenhet av att jobba med försäljning eller som butiksbiträde
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Initiativtagande
- Social
Vid nyanställning genomför vi referenstagning samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalitet hålls såväl i rekryteringsprocessen som i vårt arbetsmiljöarbete.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Lednings- och organisationsutvecklare
Region Skåne, Koncernkontoret
-
Löne- och personaladministratörer
Besikta Bilprovning
-
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.
Region Skåne, Koncernkontoret
-
Unik Resurs i Sverige AB
-
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Exakta Photo
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02