Lediga jobb
- Jobb
- Almi - Rådgivare
Almi - Rådgivare
Tacting ABVärmlands län, Karlstad
Tidigare erfarenhet är önskad
20 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Brinner du för entreprenörskap och att knyta nya kontakter? Vill du arbeta med det spännande uppdraget att utveckla det värmländska näringslivet? Då är detta en tjänst för dig.
Om tjänsten
Som Rådgivare på Almi kommer du att arbeta med både affärsutveckling finansiering. I ditt nya arbete hos oss kommer du möta många spännande och omväxlande kunder och företag.
Ditt uppdrag blir att coacha och agera bollplank åt företag i tillväxt och processleda olika utvecklingsarbeten.
Hos oss arbetar du självständigt och i team med ett heltäckande ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete där du har kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper.
Arbetet passar dig som gillar att söka upp nya och befintliga företag, analysera företagets helhetsbehov och erbjuda Almis eller våra partners tjänster.
Som medarbetare på Almi möter du kunder professionellt och fördomsfritt med ett hållbarhetsperspektiv i åtanke. Våra kunder är entreprenörer i företagandets alla faser, från innovativa startups till små och medelstora företag med fokus på tillväxtresan. I din roll kommer du att ha individuella möten med företagare likväl som möten med företag i grupp.
Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt kontor i Karlstad.
Om dig
Vi söker dig som brinner för entreprenörskap och personlig utveckling. Dina personliga egenskaper kommer vara dina viktigaste verktyg för att bli framgångsrik som rådgivare. Du är en person som är förtroendeingivande, kontaktskapande och affärsmässig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Där ser vi att du har ett intresse för utveckling och har en vilja till ständigt lärande. Du är prestigelös och vi gläds med företagare som utvecklas.
Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer.
Vi tror att du har:
Vad kan Almi erbjuda dig?
Som medarbetare på Almis kontor i Karlstad kommer du till en innovativ och öppen miljö med erfarna kollegor i en miljö som präglas av teamkänsla. Du får vara med på en spännande resa tillsammans med Almi där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med många spännande aktörer inom vår region. Det är en fri roll med stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. På Almi har vi en inarbetad onboardingprocess med utbildningsprogram tillsammans med kollegor och kunder. Detta i kombination med tydliga processer och tjänster bidrar till att du snabbt kommer in i jobbet. Vill du vara med och påverka företagsutvecklingen i Värmland så är detta en mycket spännande roll.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Linette von Bargen på 073- 504 22 64.
Välkommen in med din ansökan senast den 7 januari
Om tjänsten
Som Rådgivare på Almi kommer du att arbeta med både affärsutveckling finansiering. I ditt nya arbete hos oss kommer du möta många spännande och omväxlande kunder och företag.
Ditt uppdrag blir att coacha och agera bollplank åt företag i tillväxt och processleda olika utvecklingsarbeten.
Hos oss arbetar du självständigt och i team med ett heltäckande ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete där du har kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper.
Arbetet passar dig som gillar att söka upp nya och befintliga företag, analysera företagets helhetsbehov och erbjuda Almis eller våra partners tjänster.
Som medarbetare på Almi möter du kunder professionellt och fördomsfritt med ett hållbarhetsperspektiv i åtanke. Våra kunder är entreprenörer i företagandets alla faser, från innovativa startups till små och medelstora företag med fokus på tillväxtresan. I din roll kommer du att ha individuella möten med företagare likväl som möten med företag i grupp.
Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt kontor i Karlstad.
Om dig
Vi söker dig som brinner för entreprenörskap och personlig utveckling. Dina personliga egenskaper kommer vara dina viktigaste verktyg för att bli framgångsrik som rådgivare. Du är en person som är förtroendeingivande, kontaktskapande och affärsmässig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Där ser vi att du har ett intresse för utveckling och har en vilja till ständigt lärande
Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer.
Vi tror att du har:
- Ett coachande förhållningssätt och en förmåga att vinna förtroende.
- Ett sinne för affärer och att skapa nya kontaktytor.
- Förmågan att engagera dig och göra det lilla extra för dina kunder.
- Ett stort intresse av utveckling, både personligt samt kopplat till de företag du möter
- Du har intresse inom området hållbarhet.
- Ett strukturerat arbetssätt.
- God förståelse för företagsekonomi
- Har arbetat inom det privata näringslivet och en god förståelse för utmaningar i företagandets olika faser.
Vad kan Almi erbjuda dig?
Som medarbetare på Almis kontor i Karlstad kommer du till en innovativ och öppen miljö med erfarna kollegor i en miljö som präglas av teamkänsla. Du får vara med på en spännande resa tillsammans med Almi där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med många spännande aktörer inom vår region. Det är en fri roll med stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. På Almi har vi en inarbetad onboardingprocess med utbildningsprogram tillsammans med kollegor och kunder. Detta i kombination med tydliga processer och tjänster bidrar till att du snabbt kommer in i jobbet. Vill du vara med och påverka företagsutvecklingen i Värmland så är detta en mycket spännande roll.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Linette von Bargen på 073- 504 22 64.
Välkommen in med din ansökan senast den 7 januari
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela nu
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Fysioterapeuter och sjukgymnaster
Barn och ungdomshabilitering 1
-
Ikett Personalpartner AB
-
Hammarö kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
-
Hagfors kommun
Senaste artiklarna
-
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Läs även gärna mer om