Lediga jobb
- Jobb
- Administratör till Kongsberg Maritime Sweden AB
Administratör till Kongsberg Maritime Sweden AB
Adecco Sweden ABVärmlands län, Kristinehamn
Tidigare erfarenhet är önskad
49 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om tjänsten
Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får möjlighet att påverka och förbättra administrativa processer? Som administratör hos Kongsberg Maritime AB kommer du att ha en viktig roll inom projektavdelning och bidra till att säkerställa effektiva och korrekta arbetsflöden.
I rollen hanterar du leverantörs- och kundfakturor och momsregistreringar, samtidigt som du bistår med projektavstämningar och rapportering. Du kommer också att identifiera och implementera förbättringar i våra administrativa processer, alltid med ett öga för detaljer och kvalitet. Rollen innebär nära samarbete med kollegor inom ekonomi och projektledning, vilket skapar möjligheter att lära och växa i en stimulerande arbetsmiljö.
I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
- Ekonomiuppföljning av projekt, stöd i rapportering samt administrering av inköpskurser
- Hantering av leverantörs- och kundfakturor (t.ex. skeppningsfakturor)
- Momsregistreringar och attestering av fakturor
- Identifiera och implementera förbättringar i administrativa arbetsflöden
- Övrig support till projektteamen, inklusive uppdatering av processkartor
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag och har start omgående.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från en administrativ roll, gärna med koppling till ekonomi eller projektarbete. Du är van att arbeta i affärssystem och har god datavana. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till teamets framgång.
Vidare ser vi att du har en analytisk och lösningsorienterad inställning och motiveras av att hitta förbättringsmöjligheter i ditt arbete. Du är kommunikativ och bekväm med både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:
- Erfarenhet administrativt arbete, gärna inom ekonomi eller projektuppföljning
- Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant
- Driv och vilja att effektivisera och utveckla arbetssätt
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Kongsberg Maritime Sweden AB
Kongsberg Maritime är en ledande global aktör inom maritim teknik och hållbara lösningar. Med huvudkontor i Kongsberg, Norge, och verksamhet i över 35 länder levererar de produkter som driver den maritima industrin framåt. Teamet i Kristinehamn består av 310 engagerade medarbetare som arbetar med forskning, utveckling och montering av innovativa lösningar.
Om Adecco
Genom oss på Adecco får du möjlighet att komma in på attraktiva företag i ditt närområde. Du får använda din kunskap och kompetens där du hela tiden har möjlighet att utvecklas samtidigt som du bygger upp ditt personliga nätverk och snabbt stärker ditt CV. När du arbetar hos oss har du fast lön, reglerad semester, friskvårdsbidrag och all annan trygghet som en anställning ger.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får möjlighet att påverka och förbättra administrativa processer? Som administratör hos Kongsberg Maritime AB kommer du att ha en viktig roll inom projektavdelning och bidra till att säkerställa effektiva och korrekta arbetsflöden.
I rollen hanterar du leverantörs- och kundfakturor och momsregistreringar, samtidigt som du bistår med projektavstämningar och rapportering. Du kommer också att identifiera och implementera förbättringar i våra administrativa processer, alltid med ett öga för detaljer och kvalitet. Rollen innebär nära samarbete med kollegor inom ekonomi och projektledning, vilket skapar möjligheter att lära och växa i en stimulerande arbetsmiljö.
I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
- Ekonomiuppföljning av projekt, stöd i rapportering samt administrering av inköpskurser
- Hantering av leverantörs- och kundfakturor (t.ex. skeppningsfakturor)
- Momsregistreringar och attestering av fakturor
- Identifiera och implementera förbättringar i administrativa arbetsflöden
- Övrig support till projektteamen, inklusive uppdatering av processkartor
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag och har start omgående.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från en administrativ roll, gärna med koppling till ekonomi eller projektarbete. Du är van att arbeta i affärssystem och har god datavana. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till teamets framgång.
Vidare ser vi att du har en analytisk och lösningsorienterad inställning och motiveras av att hitta förbättringsmöjligheter i ditt arbete. Du är kommunikativ och bekväm med både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:
- Erfarenhet administrativt arbete, gärna inom ekonomi eller projektuppföljning
- Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant
- Driv och vilja att effektivisera och utveckla arbetssätt
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Kongsberg Maritime Sweden AB
Kongsberg Maritime är en ledande global aktör inom maritim teknik och hållbara lösningar. Med huvudkontor i Kongsberg, Norge, och verksamhet i över 35 länder levererar de produkter som driver den maritima industrin framåt. Teamet i Kristinehamn består av 310 engagerade medarbetare som arbetar med forskning, utveckling och montering av innovativa lösningar.
Om Adecco
Genom oss på Adecco får du möjlighet att komma in på attraktiva företag i ditt närområde. Du får använda din kunskap och kompetens där du hela tiden har möjlighet att utvecklas samtidigt som du bygger upp ditt personliga nätverk och snabbt stärker ditt CV. När du arbetar hos oss har du fast lön, reglerad semester, friskvårdsbidrag och all annan trygghet som en anställning ger.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
Välkommen med din ansökan!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela nu
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Fysioterapeuter och sjukgymnaster
Barn och ungdomshabilitering 1
-
Ikett Personalpartner AB
-
Hammarö kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
-
Hagfors kommun
Senaste artiklarna
-
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26