SOS-operatör med inriktning ambulansdirigering

SOS Alarm Sverige AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

159 dagar kvar
att ansöka till jobbet

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som Ambulansdirigent"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att dirigera region Stockholms olika typer av resurser så som ambulanser, ledningsenheter mmi hela Stockholms län.Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Stockholm där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Som ambulansdirigent arbetar du i team. Samtalen som inkommer på 112 omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Din uppgiftkommer att vara att se till att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid samtidigt som du upprätthåller beredskapen i länet. Du kommer använda dig av kommunikationssystemet Rakel och andra tekniska hjälpmedel för att larma ut och kommunicera med länets resurser.Utöver att du samverkar och stöttar regionens sjukvårdsresurser kommer du även samverkamed kollegor och externa hjälplämnare så som polis, sjöräddning samträddningstjänst. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som ambulansdirigent, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare. Utbildningen pågår mellan 8-15 veckor. Du kommer att få lön under hela utbildningsperioden.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som ambulansdirigent en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
  • Engagerade och stöttande ledare och kollegor
  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
  • Du får samverka tillsammans med bl. a. ambulans, polis, räddningstjänst och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker dig somHar tidigare erfarenhet från arbete på larmcentral eller annat yrke där koordinering och planering av resurser är en del av din vardag. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga och social kompetens.Som person är du självgående, flexibel och trivs med att fatta egna beslut i kombination med hög samarbetsförmåga. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du med struktur möter olika utmaningar varje dag. Det är därför viktigt att du har en god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi söker dig som:

  • Har minst fem års arbetslivserfarenhet
  • Har tidigare erfarenhet av ambulansdirigering eller annan likvärdig roll med resurskoordinering eller arbete på larmcentral. Erfarenhet från blåljusyrken är också av intresse.
  • Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika komplexa system
  • Har ett tekniskt intresse
  • Är bekväm med att snabbt kunna skifta i tempo och samtidigt behålla din skärpa
  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
  • Har en god strategisk förmåga

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. SOS Alarm är en arbetsgivare med många utvecklingsmöjligheter, och där exempelvis vidareutbildning till annan operatörsroll är ett naturligt utvecklingssteg.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten är med start i Mars 2025.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, rekryteringen sker löpande.Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Oskar Nirblad [email protected]Oskar Lindberg[email protected]

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56
  • Opinionen - Demoskop: Socialdemokraterna tappar, Centern ökar
    Fre, 25 okt 2024 - 14:35
  • Statsskulden - Sveriges statsskuld: Historisk låg nivå i förändring
    Tis, 8 okt 2024 - 10:07
  • Yrke - Lön och arbete som Studieledare: Vad du behöver veta
    Ons, 4 sep 2024 - 18:10
  • Kommun - Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
    Tors, 23 maj 2024 - 22:26