Teknisk Supportspecialist till Global Service Team

Polarium Energy Solutions AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

15 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om jobbet

Vi söker en dedikerad Teknisk Supportspecialist till vårt globala serviceteam. I denna roll kommer du att ha ansvar för att leverera exceptionell kundservice till utsedda kunder gällande installationer, idrifttagning och felsökning av energilagringslösningar. Du kommer också att hjälpa till att bygga och förbättra kunskapsdatabasen samt arbeta med process- och rutinförbättringar för att säkerställa samma servicenivå globalt. Du kommer även att agera som senior kontaktpunkt mellan vår 1:a linjens regionala tekniska support och FoU. Detta är en permanent heltidsanställning med placering i Stockholm.

Ansvarsområden:

  • Hantera kundförfrågningar såsom teknisk support, krav, datamonitorering och installationssupport av Polarium energilagringslösningar.
  • Arbeta med process- och rutinförbättringar för att säkerställa samma servicenivå globalt.
  • Bygga och förbättra kunskapsdatabasen.
  • Hantera serviceförfrågningar för utsedda kunder.
  • Interagera med interna intressenter för att driva kundkravprocessen.
  • Vara en nyckelperson i den globala tekniska supporten, säkerställa att SLA uppfylls.
  • Delta i installation och idrifttagning av våra system vid behov.
  • Utföra service och felsökning på plats.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi ser att du är en högdriven och proaktiv person med en passion för kundservice, som ständigt söker ny kunskap inom området. Du har relevant erfarenhet från liknande positioner och kan arbeta på ett strukturerat, organiserat och samarbetsvilligt sätt samtidigt som du prioriterar baserat på betydelse/påverkan för företaget, och självklart är du en bra lagspelare.

Du har:

  • B.Sc eller M.Sc i Energisystem, Elektroteknik, Elektrisk kraft eller motsvarande.
  • Erfarenhet av att arbeta i ett produktföretag i en B2B teknisk supportroll, helst inom elindustrin.
  • Det skulle vara en stark merit om du har erfarenhet av att arbeta med litiumbatterier, kraftgenerering från exempelvis vind, sol, BESS, datacenterutplaceringar eller liknande projektmiljöer med hög volym.
  • Utmärkta logiska och tekniska felsökningsförmågor.
  • Erfarenhet av att arbeta med internationella kunder.
  • Körkort för att kunna besöka kundinstallationer.
  • Erfarenhet av kundärendehanteringssystem, såsom JIRA, Salesforce, Service Desk eller ett liknande system.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på engelska. Andra språk är en bonus, svenska, arabiska, franska eller andra.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Rabattkod - Spara stort med InkClub SE:s exklusiva rabattkod!
    Tors, 16 jan 2025 - 16:00
  • Elpriset - Gratis el och negativa priser: Spara på el idag
    Tors, 16 jan 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen januari 2025: KPIF stabil på 1,5%
    Ons, 15 jan 2025 - 08:36
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56