Ledigt jobb: Helpdesktekniker/Supporttekniker
- Jobb
- Teknisk Supportspecialist till Global Service Team
Teknisk Supportspecialist till Global Service Team
Polarium Energy Solutions ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
15 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om jobbet
Vi söker en dedikerad Teknisk Supportspecialist till vårt globala serviceteam. I denna roll kommer du att ha ansvar för att leverera exceptionell kundservice till utsedda kunder gällande installationer, idrifttagning och felsökning av energilagringslösningar. Du kommer också att hjälpa till att bygga och förbättra kunskapsdatabasen samt arbeta med process- och rutinförbättringar för att säkerställa samma servicenivå globalt. Du kommer även att agera som senior kontaktpunkt mellan vår 1:a linjens regionala tekniska support och FoU. Detta är en permanent heltidsanställning med placering i Stockholm.
Ansvarsområden:
- Hantera kundförfrågningar såsom teknisk support, krav, datamonitorering och installationssupport av Polarium energilagringslösningar.
- Arbeta med process- och rutinförbättringar för att säkerställa samma servicenivå globalt.
- Bygga och förbättra kunskapsdatabasen.
- Hantera serviceförfrågningar för utsedda kunder.
- Interagera med interna intressenter för att driva kundkravprocessen.
- Vara en nyckelperson i den globala tekniska supporten, säkerställa att SLA uppfylls.
- Delta i installation och idrifttagning av våra system vid behov.
- Utföra service och felsökning på plats.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi ser att du är en högdriven och proaktiv person med en passion för kundservice, som ständigt söker ny kunskap inom området. Du har relevant erfarenhet från liknande positioner och kan arbeta på ett strukturerat, organiserat och samarbetsvilligt sätt samtidigt som du prioriterar baserat på betydelse/påverkan för företaget, och självklart är du en bra lagspelare.
Du har:
- B.Sc eller M.Sc i Energisystem, Elektroteknik, Elektrisk kraft eller motsvarande.
- Erfarenhet av att arbeta i ett produktföretag i en B2B teknisk supportroll, helst inom elindustrin.
- Det skulle vara en stark merit om du har erfarenhet av att arbeta med litiumbatterier, kraftgenerering från exempelvis vind, sol, BESS, datacenterutplaceringar eller liknande projektmiljöer med hög volym.
- Utmärkta logiska och tekniska felsökningsförmågor.
- Erfarenhet av att arbeta med internationella kunder.
- Körkort för att kunna besöka kundinstallationer.
- Erfarenhet av kundärendehanteringssystem, såsom JIRA, Salesforce, Service Desk eller ett liknande system.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter på engelska. Andra språk är en bonus, svenska, arabiska, franska eller andra.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.
Gasverket Stockholm
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
MODERNERA AB
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Quest Consulting Sverige AB
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Försvarsmakten
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Multiply Teknik & IT AB
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56