Incluso AB - Logo

Junior Kategori- och Inköpskoordinator i Stockholm

Incluso AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

13 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi söker en junior Kategori- och Inköpskoordinator för ett företag i Stockholm (Solna). Start i januari, 4 månader begränsat kontrakt till att börja med.

Ansvarig för administrativa uppgifter relaterade till sortiment inom tilldelade kategorier, stödja Kategori- och Inköpschefen med strategi, planering, genomförande, uppföljning, omsättning och resultat.

Allmänna Ansvarsområden

  • Deltaga och stödja i kategori projekt, kategori planer, Gemensamma Marknadsföringsplaner och eventuella Gemensamma Marknadsföringsförhandlingar.

  • Aktivt bidra till effektivt teamwork som medlem av EV-teamet.

  • Ansvarig för intranätsinformation angående sortiment (t.ex. produktannonseringar, svara på “Fråga kollegor”, kundförfrågningar).

  • Hantera klagomål och produktåterkallelser, säkerställa korrekt process och informationsflöde.

  • Samverka med lager angående restordrar, uppföljningar, etc. (kontakt med EHL, VPL, lager).

  • Delat ansvar för dokumentation, utveckling och effektivisering av processer.

Sortiment

  • Revidera nyhetsbrev – publicera intranätuppdateringar och förändringar, svara på relaterade frågor.

  • Publicera produktblad och säkerhetsdatablad.

  • Hantera och berika revisions-/artikelmappar, säkerställa kvaliteten på leverantörsfiler (bilder, hylltexter, onlinetexter).

  • Säkerställa tillgång till bilder och texter, kontinuerligt samla material från leverantörer.

Inköp & Leverantörssamarbete

  • Prissättning:

- Hantera prisnotifikationer, inklusive analys, förberedelse av förhandlingar och kontakt med leverantörer (med stöd av chef om nödvändigt).

- Administrera prisnotifikationer (inköps-/försäljningspriser). Spara rekommenderade prislistor och förändringar i Teams, säkerställa att filer också lagras på leverantörsnivå.

  • Kontrakt:

- Administrera kontrakt – förbereda slutgiltiga avtal i kontraktscentralen.

  • Leverantörer:

- Deltaga i leverantörsmöten, stödja Kategori- och Inköpschefen före och efter möten.

- Underhålla en delad, uppdaterad kontaktlista för leverantörer.

  • Kampanjer:

- Hantera pågående kampanjrelaterade frågor (ändringar, korrigeringar, åtgärder, nya produkter som lagts till/avlägsnats, sortimentsfrågor).

Profil & Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring, inköp eller liknande.

  • Kategori-specifik kunskap är en fördel.

  • Starka kunskaper i MS Office.

  • Förmåga att koordinera och driva operativt inköp.

  • Stödja Kategori- och Inköpschefen i affärsansvar.

  • Administrativt ansvar för sortiment inom tilldelade kategorier.

  • Erfarenhet av kontraktshantering, analys, förberedelse av förhandlingar och leverantörsförhandlingar.

  • Strukturerad och metodisk arbetsstil.

  • Starka samarbetsförmågor.

  • IT- och systemkunskap.

  • Starka presentationsfärdigheter.

Denna roll kräver flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Detta är en heltidskonsultposition i Stockholm (Solna) genom Incluso. Start i januari, 4 månader begränsat kontrakt till att börja med, med möjlighet till förlängning efter det. Denna roll är 100% på plats i Solna. Vänligen skicka in ditt CV så snart som möjligt eftersom vi kommer att granska ansökningarna löpande.

För mer information om denna roll, vänligen kontakta Emma Hörnsten, rekryterare på Incluso.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna