Ledigt jobb: Administrativ assistent
- Jobb
- Junior Kategori- och Inköpskoordinator i Stockholm
Junior Kategori- och Inköpskoordinator i Stockholm
Incluso ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
13 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker en junior Kategori- och Inköpskoordinator för ett företag i Stockholm (Solna). Start i januari, 4 månader begränsat kontrakt till att börja med.
Ansvarig för administrativa uppgifter relaterade till sortiment inom tilldelade kategorier, stödja Kategori- och Inköpschefen med strategi, planering, genomförande, uppföljning, omsättning och resultat.
Allmänna Ansvarsområden
Deltaga och stödja i kategori projekt, kategori planer, Gemensamma Marknadsföringsplaner och eventuella Gemensamma Marknadsföringsförhandlingar.
Aktivt bidra till effektivt teamwork som medlem av EV-teamet.
Ansvarig för intranätsinformation angående sortiment (t.ex. produktannonseringar, svara på “Fråga kollegor”, kundförfrågningar).
Hantera klagomål och produktåterkallelser, säkerställa korrekt process och informationsflöde.
Samverka med lager angående restordrar, uppföljningar, etc. (kontakt med EHL, VPL, lager).
Delat ansvar för dokumentation, utveckling och effektivisering av processer.
Sortiment
Revidera nyhetsbrev – publicera intranätuppdateringar och förändringar, svara på relaterade frågor.
Publicera produktblad och säkerhetsdatablad.
Hantera och berika revisions-/artikelmappar, säkerställa kvaliteten på leverantörsfiler (bilder, hylltexter, onlinetexter).
Säkerställa tillgång till bilder och texter, kontinuerligt samla material från leverantörer.
Inköp & Leverantörssamarbete
Prissättning:
- Hantera prisnotifikationer, inklusive analys, förberedelse av förhandlingar och kontakt med leverantörer (med stöd av chef om nödvändigt).
- Administrera prisnotifikationer (inköps-/försäljningspriser). Spara rekommenderade prislistor och förändringar i Teams, säkerställa att filer också lagras på leverantörsnivå.
Kontrakt:
- Administrera kontrakt – förbereda slutgiltiga avtal i kontraktscentralen.
Leverantörer:
- Deltaga i leverantörsmöten, stödja Kategori- och Inköpschefen före och efter möten.
- Underhålla en delad, uppdaterad kontaktlista för leverantörer.
Kampanjer:
- Hantera pågående kampanjrelaterade frågor (ändringar, korrigeringar, åtgärder, nya produkter som lagts till/avlägsnats, sortimentsfrågor).
Profil & Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring, inköp eller liknande.
Kategori-specifik kunskap är en fördel.
Starka kunskaper i MS Office.
Förmåga att koordinera och driva operativt inköp.
Stödja Kategori- och Inköpschefen i affärsansvar.
Administrativt ansvar för sortiment inom tilldelade kategorier.
Erfarenhet av kontraktshantering, analys, förberedelse av förhandlingar och leverantörsförhandlingar.
Strukturerad och metodisk arbetsstil.
Starka samarbetsförmågor.
IT- och systemkunskap.
Starka presentationsfärdigheter.
Denna roll kräver flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Detta är en heltidskonsultposition i Stockholm (Solna) genom Incluso. Start i januari, 4 månader begränsat kontrakt till att börja med, med möjlighet till förlängning efter det. Denna roll är 100% på plats i Solna. Vänligen skicka in ditt CV så snart som möjligt eftersom vi kommer att granska ansökningarna löpande.
För mer information om denna roll, vänligen kontakta Emma Hörnsten, rekryterare på Incluso.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
LÄNSSTYRELSEN I STOCKHOLMS LÄN, Samverkan Stockholmsregionen
Fre, 19 dec 2025 - 17:58