Temp-Team Sverige AB - Logo

Executive Communications Coordinator Konsult i Stockholm

Temp-Team Sverige AB

40 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Temp-Team Sweden AB stödjer just nu en av världens ledande globala organisationer i att hitta en Executive Communications Coordinator konsult för en onsite-roll i Stockholm.
Detta är en fantastisk möjlighet för någon i början till mitten av sin kommunikationskarriär som vill arbeta nära senior ledarskap i en internationell miljö. Rollen är praktisk och operativ, med ett starkt fokus på intern kommunikation och dagligt stöd till ledningen. Du kommer att arbeta nära Landets ledare, COO och Executive Assistant, och bidra till tydlig, engagerande och välstrukturerad kommunikation inom den svenska organisationen. All kommunikation sker på engelska.



Ansvarsområden
• Stödja senior ledarskap med executive communications, inklusive presentationer, talspår, informationsmaterial och talarmanus

• Koordinera och stödja månatliga och tvåmånatliga All Employee Meetings, inklusive agendor, inbjudningar, logistik, teknisk setup och PowerPoint-presentationer

• Skapa och publicera innehåll för intern kommunikation på plattformar som Viva Engage och andra interna kanaler

• Stödja ledarskapets digitala engagemang och utvalda externa kommunikationsaktiviteter kopplade till affärsevenemang

• Hämta och anpassa kund- och affärshistorier för intern kommunikation

• Stödja förberedelse av material för besök av ledning och ledarskap

• Koordinera interna initiativ relaterade till medarbetarengagemang, säkerhet, erkännande och social påverkan

• Underhålla och uppdatera interna kommunikationskanaler, inklusive digitala skärmar och interna plattformar

• Samarbeta nära med interna intressenter, Executive Assistant och kommunikationsteam



Krav
• 2–5 års erfarenhet inom intern kommunikation, executive communications eller en liknande koordinerings- eller affärsstödsroll

• Erfarenhet av att stödja chefer eller seniora intressenter i en professionell miljö

• Förmåga att skapa tydlig, strukturerad och engagerande kommunikation med vägledning och input från andra

• Goda organisatoriska och koordineringsförmågor, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt

• Erfarenhet av att arbeta med interna kommunikationsplattformar och digitala verktyg, Viva Engage är en fördel

• Solida kunskaper i Microsoft Office, särskilt PowerPoint, Outlook och Word

• Hög uppmärksamhet på detaljer och en strukturerad arbetsmetod

• Bekväm med att arbeta i en snabb miljö och öppen för lärande och utveckling

• Mycket goda kunskaper i både skriftlig och talad engelska

• Berättigad att arbeta i Sverige

• Baserad i Stockholm och kunna arbeta onsite minst tre dagar per vecka



Vi kan erbjuda dig
En heltids konsultuppdrag med en världsledande global organisation känd för sin starka kultur och fokus på medarbetare. Rollen är baserad på plats i Stockholm och erbjuder nära samarbete och värdefulla lärande möjligheter tillsammans med senior ledarskap. Uppdraget inkluderar en hybrid arbetsarrangemang, där arbete minst tre dagar per vecka på kontoret krävs. En laptop kommer att tillhandahållas av kunden, och uppdraget är planerat att pågå till 30 juni 2026, med start så snart som möjligt.



Ansökan
Du kommer att anställas av Temp-Team Sweden AB och arbeta heltid på vår klients plats i Stockholm. Om detta låter intressant, vänligen skicka in ett riktat CV på engelska. Vi går igenom ansökningar kontinuerligt och kommer att kontakta dig om det finns en match. Se till att ditt CV tydligt återspeglar din erfarenhet relaterad till rollen.

För frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Elnaz Memarian[email protected]




🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna