Keystone Education Group AB - Logo

Kundsupportprofessionell på Keystone Education Group

Keystone Education Group AB

169 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Som kundsupportprofessionell på Keystone Education Group är du främst ansvarig för att säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga användarupplevelsen. Du kommer att hantera frågor och problem relaterade till bokningar som görs i vår utbildningsportal, och se till att de tas emot och löses på ett snabbt och professionellt sätt. Rollen inkluderar även kundservicetjänster, skapa handledningar och instruktionsmaterial för kollegor, samt underlätta kunskapsdelning inom olika team i företaget.

Dessutom kommer du att delta i projekt utanför ramen för FindCoursesPRO/utbildning.se (http://utbildning.se) premiumtjänster — såsom kvalificering av utbildningsleverantörer, onboarding av nya kunder och leverantörer, klientstödsworkshops, teambyggande aktiviteter, och utveckling av rutiner och produktförbättringar inom Client Content & Support-teamet.

Relationer

• Kunder, deltagare och utbildningsleverantörer

• Andra supportteam i FindCoursesPRO

• Försäljningsteam

• Kommunikationschef – Client Content & Support Team

Ansvarsområden

Kundtjänst

  • Ge kundsupport genom att svara på inkommande servicetickets och frågor via Freshdesk, e-post och telefon

  • Hantera bokningsförfrågningar och påminnelser

  • Hantera fakturering

  • Publicera nya kurser på vår utbildningsportal

  • Godkänna inkommande recensioner

  • Följa upp kursdeltagande

  • Implementera nya kunder

  • Säkerställa att kundens webbplatsinformation är uppdaterad och funktionell

  • Skapa pedagogiska handledningar, webbinarier och guider för kunder

  • Arbeta med ansvarig säljare för att upprätthålla starka kundrelationer och förstå deras behov

  • Upprätthålla grundläggande kunskap om juridiska frågor relaterade till boknings- och betalningsvillkor samt kundavtal

Kunskapsdelning

• Aktivt bidra med kunskap, insikter och idéer under teammöten

• Delta i onboarding av nya anställda och tillhandahålla relevant dokumentation

• Säkerställa att dokument och mallar är uppdaterade och tillgängliga

Krav på kompetenser

  • Välorganiserad och serviceinriktad

  • Förmåga att undervisa och vägleda

  • Lösningsorienterad och flexibel

  • Utvecklade kommunikationsfärdigheter och förmåga att presentera information tydligt och pedagogiskt

  • God teknisk förståelse och förmåga att anpassa sig till nya system

Krav på egenskaper

  • Professionell, med stark arbetsmoral och driv att överträffa förväntningar

  • Passionerad, med en positiv inställning och förmåga att se möjligheter

  • Resultatinriktad, konsekvent leverera i tid och i sin helhet

  • Praktisk, pragmatisk lagspelare som gör vad som behöver göras

  • Kreativ och driven, med starka kommunikations- och interpersonella färdigheter

Nästa potentiella karriärsteg

• Kundsupportspecialist

• Supportteamledare

• Kundframgångschef

Om Keystone Education Group

Keystone är betrodd av mer än 120 miljoner unika potentiella studenter varje år för att hjälpa studenter och lärande att fatta ett av de viktigaste besluten i deras liv, nämligen vilket högre utbildningsprogram eller kurs de ska delta i.

I sin tur hjälper Keystone över 5 500 utbildningsinstitutioner att nå, rekrytera och registrera studenter i mer än 190 länder, över 500 studentwebbplatser, inklusive Masterstudies.com, Bachelorstudies.com, Educations.com, Studentum.se och FindAMasters. Keystone driver också en rad andra globala rekryteringstjänster för studenter, inklusive Blueberry.nu, Keystone Sports och Keystone Appy.

Med huvudkontor i Oslo, Norge, stöds Keystone av Viking Venture och Verdane, två ledande nordiska riskkapitalföretag. Med kontor i hela Norden, Tyskland och Storbritannien har Keystone en internationell personal på mer än 700+ anställda. Vi är en livlig och talangfull grupp av globala medborgare med en sann passion för utbildning och teknik, och vår vision är att hjälpa alla i världen att hitta rätt utbildning.

Vill du gå med?

Vänligen skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök här!".

Detta är en föräldraledighetsposition i cirka 16 månader, med exakta datum som bekräftas i kontraktet.

Keystone är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter. Vi firar mångfald och är djupt engagerade i att främja en inkluderande miljö för alla anställda. 

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35