Ledigt jobb: Kundtjänstmedarbetare
- Jobb
- Operations Executive till Jarltech i Uppsala
Operations Executive till Jarltech i Uppsala
A Hub ABUppsala län, Uppsala
Tidigare erfarenhet är önskad
169 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Om företaget
Jarltech (https://www.jarltech.com/en/home) är en av Europas ledande distributörer inom POS & Auto ID Hårdvara. Bolaget tillhandahåller ett produktutbud bestående av bland annat streckkodsläsare, handdatorer, POS-system, robusta surfplattor, displayer samt etikett- och kvittoskrivare med mera. Jarltech är kända för sin premiumdistribution som lovar snabb och säker leverans samt sitt goda know-how kring produkterna och förmåga till specifika anpassningar.
Nordens försäljningskontor ligger i Uppsala, består av sex medarbetare och härifrån leds arbetet för samtliga nordiska och baltiska länder. Bolaget visar goda resultat, står på en stabil grund och växer. Nu vill man därför ta in ytterligare en Operations Executive-medarbetare.
Här präglas stämningen av en familjär atmosfär, stark team-spirit, energi och en vilja att arbeta hårt för att på så sätt bygga en bra intern kultur och ett premiumbemötande utåt mot kunder och leverantörer. På Jarltech har man kul och jobbar målinriktat tillsammans med sina kollegor! Bolaget tillämpar en Office first-policy och premierar arbete på plats måndag-fredag.
Du erbjuds:
- En varierande och bred roll på ett växande internationellt bolag med högt i tak och prestigelös kultur
- En gedigen introduktion och en närvarande, stöttande chef
- Goda förmåner under implementering
* Point of Sales definieras som: Point of Sale (POS), eller försäljningspunkt, avser platsen och systemet där en transaktion mellan en kund och en säljare sker. Det är den fysiska eller digitala plats där kunden betalar för en vara eller tjänst, och det inkluderar den teknik och de verktyg som används för att hantera försäljningen. Så som kassan på en matbutik eller transaktionssidan på en webbplats.
(https://www.jarltech.com/en/home)Om rollen
I rollen som Operations Executive arbetar du nära två kollegor i liknande roll och rapporterar till Operations Team Lead. Du jobbar delvis administrativt men framförallt är det en utåtriktad roll där du har flertalet kontaktytor i tjänsten och kommunicerar med kunder, leverantörer och bolagets egna säljare dagligen. Primära arbetsverktyg är mail, telefon och Jarltechs egenbyggda system anpassat för distribution.
Du kommer bland annat att:
- Stötta bolagets säljare med administration kring kundinformation, historik, lägga upp nya kunder i systemet etc.
- Ta emot inkommande order från beställande kund
- Informera kund om order- och leveransstatus
- Rapportera kring leveransfel så som förseningar och skador på beställningar
- Administrera returer och reklamationer
- Följa upp obetalda fakturor, skicka betalningspåminnelser, skapa finansiella rapporter
- Kontakt och koordinering med leverantörer
- Övriga administrativa uppgifter
- Sist men inte minst: Ta helhetsansvar över hela leveranskedjan där säljare, leverantör och framförallt kund är dina intressenter som du ger premiumservice genom god kommunikation och starkt relationsbyggande
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Har en gymnasieexamen
- Har 1-2 års arbetslivserfarenhet från en tjänst som kombinerar kundbemötande och administration
- Har tidigare erfarenhet från ett bolag med B2B-försäljning
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har en god systemvana generellt
- Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Meriterande
- Har tidigare erfarenhet från en säljande roll
- Talar något annat nordiskt språk
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är relationsskapande, prestigelös, ansvarstagande, flexibel och uppvisar stark team-spirit. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och ditt intresse för tjänsten!
Övrig information
Anställningsform: Fast med provanställning
Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17 på kontoret
Plats: Uppsala
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem.
Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande
- Löpande urval av CV
- Telefonintervju med A-hub
- Digital intervju med A-hub
- Intervju hos företaget
- Referenstagning
- Erbjudande
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Undersköterskor, hemtjänst, äldreboende m.fl.
Uppsala kommun
-
Libera
-
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik
Adecco Sweden AB
-
Aberia Personlig Assistans
-
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter
JACO FABRIKS AB
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56